Kia Modellen
-
15 inch wielen/velgen?
door Gast KiaPicanto2013- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Goedendag, Kan iemand mij vertellen of ik mijn standaard 14 inch velgen met wielen probleemloos kan omwisselen voor 15 inch velgen met wielen? Of kan dit niet? MvG Martijn
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik ben op zoek naar een topic met daarin uitleg over hoe en waar ik mijn interieur lampjes kan vervangen voor mooie witte leds. Ik vraag me af welke leds ik nodig heb en waar ik deze goedkoop kan kopen? Zo handig ben ik niet, dus een woordje uitleg hoe ik de leeslamp module bovenaan etc kan verwijderen is welkom. Thanks! Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Laatste antwoord door bobbydc, -
Koppelingskabel stellen
door Gast Picantje1.2- 14 antwoorden
- 10,5k weergaven
Hallo iedereen, Inmiddels alweer 4 jaar verder met mijn Picanto en nog altijd tevreden. Verbruik is niet zo zuinig als in de specs maar dat heb ik maar naast me neer gelegd. Last van veel vocht in de Picanto, vind ik wel heel irritant. Nu een Pingi erin gelegd, hopelijk gaat dat wat helpen. Ik rijd ook niet frequent lange afstanden dus daar kan het mee te maken hebben. Net nieuwe dealer omdat vorige dealer er mee gestopt is. Treur er helemaal niet om want was niet happy met die dealer. Nu zit ik bij een dealer die als vriendelijk en goed gereviewed wordt. Laatst heb ik een grote beurt en een eerste apk gehad. Hier hebben ze de koppeling opnieuw afgesteld omd…
Laatste antwoord door handyman, -
- 6 antwoorden
- 5k weergaven
Weet iemand , wat de lettercombinatie : ODO betekent? Het staat op je dashboard bij de kilometerteller, als hij op contact staat .Ik heb al in het instruktieboekje gekeken, maar daar staat geen uitleg bij! Wie weet meer?
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 6,4k weergaven
Dag heren, Ik wil bij de Shell wat koelvloeistof halen voor mijn Ceed. Enig idee welke ik nodig heb? Of kun je dat spul gewoon mengen?
Laatste antwoord door HenkM, -
beslagen ruiten 1 2
door Gast longbigbear- 28 antwoorden
- 8,3k weergaven
goedemiddag. de laatste tijd slaan mijn ruiten dicht door condens , zelfs met climat controle duur het soms lang. zelf met de turbo stand op de voorruit. is dit ergens te stellen ? heeft ook te maken denk ik korte afstand woon werk 5 km gr :Dirk
Laatste antwoord door HenkM, -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een vraag ,ik heb een picanto nu net een jaar oud met 15.000 km op de teller,maar heb op de bestuurderkant nu al extreme slijtage plekken! Lijkt mij niet kunnen,tot nu toe geen garantie, graag ervaringen van mede gebruikers B.v.d Robert
Laatste antwoord door kias, -
Mijn Picanto is... 1 2
door bigmac- 47 antwoorden
- 19,5k weergaven
Vul maar in.
Laatste antwoord door Muldermans, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Dit las ik in de autoweek... http://www.autoweek.nl/nieuws/35791/nieuwe-kia-rio-voor-eerst-gespot
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
hoi als ik mn sleutel uit contact neem van mn kia rio gaat mijn verlichting niet meer uit wat kan er aan de hand zijn?
-
- 15 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, Ik zag dat de nieuwe Cee'd, net als de nieuwe RIO, prachtige LED achterlichten heeft gekregen. Weet iemand of die nieuwe LED verlichting ook in onze jaar oude Cee'd past? En zo ja, wat dat zal kosten??
Laatste antwoord door Paul65, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
wie weet hoe ik de bekleding los maak bij de achter speakers van een drie deur rio zie wel een soort vorm lopen maar weet niet of ik dit zo los kan maken wil namelijk mijn speakers vervangen in de deuren en ook achter gr
Laatste antwoord door pk24, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hi Heb op dit forum reeds enkele topics teruggevonden waar men het over het succesvol inbouwen heeft van deze module. Ik durf niet goed te gravediggen, maar vroeg me af welk type nu het beste werkt? Ik las dat er modellen zijn met 2 extra aan te sluiten draden en modellen met 1 extra aan te sluiten draad (op de lock draad). Ik las eveneens dat je sommige modules kan aanpassen ivm het wanneer open en dicht klappen. De bedoeling zou zijn: - open bij startknop (keyless) - close bij afsluiten of motor uit Iemand dus met ervaring die me een setje kan aanraden aub? De set van Mobis voor Hyundai van Carfe kan ik precies niet meer vinden. De sets op Aliexpress hebb…
Laatste antwoord door sammyke007, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Beste mede forumgebruikers, Er is ongetwijfeld een topic over. Hoe installeer je een achteruit rijd camera ( https://www.navaudio.nl/merkgebonden-autoradio-s-/kia/achteruitrijcamera-/kia-rio-achteruitrij-camera-3372 ) Hoe kom ik er een beetje makkelijk achter, wat de 12v + pole van mijn achter verlichting is? zonder dat ik helemaal de achterklep moet 'slopen' om bij de kabel te komen. zoals ik het kon zien loopt hij via de klep, naar het plafond en over het plafond naar voren. Ik heb dus de achteruit rijd camera. met daarbij een rode kabel (moet op 12v + pole van het huidige achteruitrijd verlichting) en een zwarte (massa). dan heb ik op de gele tulp s…
Laatste antwoord door xtra40, -
Zwaar gecamoufleerde Picanto 2017
door Gast GreyGriffin- 4 antwoorden
- 4,6k weergaven
Eind 2017 staat een hele nieuwe Picanto bij de dealers. Er wordt al druk aan de auto gewerkt; voor het eerst verschijnen er foto's op het internet. De voor- en achterkant zijn het zwaarst gecamoufleerd, waaruit we kunnen afleiden dat zich daar de grootste veranderingen gaan voltrekken.
-
Xenon Kia Rio 1 2 3 4
door WishmasterNL- 93 antwoorden
- 20,4k weergaven
Ik heb sinds kort een Kia Rio (zie garage) Irriteerde me gelijk aan de verschillende kleuren van de leds en het dimlicht. Deze heb ik dan ook vervangen voor xenon look lampen. Toch begint het te kriebelen om toch niet voor echt xenon te gaan. Heb dit vroeger ook gehad en vond het heerlijk! Bedoeling is dan wel om de xenon look lampen die er nu inzitten te verplaatsen naar de mistlampen/bochtverlichting. NU nog drie vragen waar ik mee zit; 1: ik laat mijn lampen altijd op automatisch staan, kan dit nog steeds met xenon? Dan bedoel ik meer, rij een tunnel in van zeg 300m,is dit niet slecht voor xenon? 2: het gaat mij ongeveer €300 kosten inclusief inbouw voor x…
Laatste antwoord door Nieles, -
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een multimedia systeem voor in mijn Picanto 2015. Ik weet er is al een hoop over geschreven en ik heb er al een hoop over gelezen, maar wie kan mij nu eens een duidelijk en volledig antwoord geven. Ik zoek dus een multimedia speler (radio/nav/enz) in 1 apparaat, mijn voorkeur gaat uit naar een Android systeem, waar kan ik hem het beste kopen in Nederland en tegen welke prijs ongeveer. Dacht aan zoiets als op de foto.
Laatste antwoord door EricPicanto, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, Gisteren m'n mooie nieuwe Sportage Extreme DynamicLine 1.6 opgehaald bij de dealer. Na een paar korte ritjes heb ik wat vragen:\ hoe ervaren jullie de BT spraaksturing van de telefoon. Je moet kennelijk voor een persoon die bv zanden heet een eeuwigheid volgende pagina roepen. in het donker moesten we een 3e persoon achterin de gordel om laten doen. die kwam moeizaam uit het plafond. Maar nu bij het terugsteken ziet de "gesp" gewoon los in een open gat. hoe krijg ik de HAC aan? cfm de handleiding zit er geen aan en uit schakelaar op. De auto rijdt verder top en ziet er als een plaatje uit.
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Heb een nieuwe(Caliber) radio ingebouwd nadat ik bij de vorige (Blaupunkt) radio ook al slechte ontvangst had. Dacht na enig zoek werk dat het aan de vorige radio lag dat de ontvangst zo slecht was. Vandaar de aankoop. Na inbouw bleek ook van de nieuwe radio ondanks juiste aansluiting via isostekkers wederom zeer slecht. Na enig zoekwerk bleek dat de kia cerato een versterkte antenne heeft. Het probleem ligt dus daar. Heb inmiddels een phantoom voeding adapter/versterker uitgeprobeerd. Deze aangesloten op de remote(blauwe )draad van de iso stekker met de bedoeling de 12v door de kern van de coax richting de dakantenne(zoals bij VW,Skoda,Audi) te sturen. Dit had geen enk…
Laatste antwoord door Robkro, -
Kaartupdates
door Jannic- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
11 januari krijg ik m'n nieuwe Sportage Xtreame Dynamic line. Er zit 7 jaar kaartupdates bij. Dit updaten moet bij de dealer gebeuren. Zijn de werkzaamheden die daarmee gepaard gaan ook kostenloos?
Laatste antwoord door Jannic, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Ik heb een kia sportage uit 2011. De audio is niet wat ik had verwacht. ik heb een subwoofer laten inbouwen dat helpt maar niet met de hoge tonen. Voor mij gevoel is de linker twitter de dicht bij het oor. Een amplifier kan niet ingebouwd worden bij gebrek aan aansluiting? Selfs mijn 127 euro Philips soundbar heeft been beter sound dan wat ik hier heb. Ik heb dure front speakers ingebouwd maar het miserable geluid was hetzelfde, alleen op een hoger niveau. Radio is its beter dan van de usb stick maar niet significant. Ben nu terug weer bij de standard speaker. De haeadunit is origineel zonder navigatie. Waar zou ik moeten beginnen, alleen speakers plaatsen lijkt nie…
Laatste antwoord door Marconus, -
Picanto 2009 - Picanto 2016. Wat een verschil!
door Gast GreyGriffin- 10 antwoorden
- 3,8k weergaven
Links op de foto de buiten- en binnenkant van de Kia Picanto automaat (1100 cc) waarmee ik anno 2009 heb rondgereden. Rechts het exterieur en interieur van de Picanto automaat (1250 cc) die ik gisteren ben wezen ophalen bij dealer Blokhuis in Amersfoort. Ja, inderdaad. De oude meneer GG rijdt weer Pica. Over het waarom zijn wel enkele kanttekeningen te plaatsen, maar die vallen wat buiten het kader van dit forum. Waar ik met dit betoog naar toe wil, is het maken van een vergelijking. Over de Pica van 2009 was ik op zijn zachtst gezegd niet zo tevreden; ik heb daarover hier het nodige gepruttel geventileerd. Wat was er aan de hand? In die periode leed een deel van …
Laatste antwoord door arjan gt, -
- 17 antwoorden
- 3,3k weergaven
7 Cars That Owners Regret Buying
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 29 antwoorden
- 7,8k weergaven
Wij parkeren onze Rio net zoals alle voorgaande auto`s voor ons huis op een vrij steile helling. Ik op de handrem maar mijn vrouw gebruikt de handrem en de eerste versnelling. Dit is al die jaren goed gegaan. Deze week een telefoontje van mijn vrouw, de versnellingen zitten vast, de pook stond ook in een vreemde stand. Ik heb gezegd ze zou het mobiliteitsnummer bellen, dat hebben we niet voor niets. Binnen een half uur twee man van de plaatselijke dealer thuis, die kregen er ook geen beweging in! Ze zouden een afsleepdienst laten komen. Die kwam ook vrij snel. Er was al geregeld dat mijn vrouw meteen mee kon rijden en een vervangende auto mee zou krijgen. Maar bi…
Laatste antwoord door Ysie, -
Afstellen lampen
door kia_21- 5 antwoorden
- 3,5k weergaven
Is het mogelijk om het lichtbeeld af te stellen qua breedte in de Rio? En ook eventueel de hoogte want ik heb mijn Rio gekregen met wat hoogte verschil van de lampen. Mijn rechterlamp schijt dichter naar de auto toe. Alvast bedankt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Laatste antwoord door Paul65,