Kia Modellen
-
Sinds begin dit jaar heb ik problemen met de electronica van mijn Ceed. De spiegels klappen spontaan in en uit, de welkomst verlichting in de deurgrepen, doen het dan wel en dan weer niet, de binnenverlichting kan zomaar spontaan aan en uit gaan gaan, terwijl de auto gewoon op de parkeerplaatst staat, de alarm lichten kunnen ook zomaar uit en aan gaan, deuren die niet open of dicht gaan, soms wordt er aangegeven, dat de sleutel niet in de auto is, terwijl wij er gewoon inzitten, of er wordt aangegeven, dat de sleutel nog in de auto zit, terwijl wij buiten staan en hem niet op slot kunnen krijgen. De dealer heeft als eerste de batterij van de smart key vervangen, want…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 21 antwoorden
- 4,4k weergaven
Na maanden amper auto te hebben gereden, heb ik vandaag eindelijk weer eens een flink stuk kunnen rijden. Ging super totdat we stopten om wat te gaan drinken. Bij het inschakelen van de achteruit versnelling viel ineens het koppelingspedaal op de vloer. Natuurlijk gelijk bellen met Kia, en ik moet zeggen binnen een uur was er hulp. Maar die kon ook niet veel aan doen, dus werd er besloten om de auto af te slepen. En zij brengen maandag de auto naar de dealer. Terwijl ik een beetje somber naar mijn auto stond te kijken, begon mijn vriendin over het feit dat de auto nu wel erg zuinig was, mijn rots [emoji35] Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
weet er iemand of de sportage dit heeft. ik had dit vorig weekend nodig toen ik langs de weg geparkeerde en het een vrij donker was. normaal gezien zet men de hendel van de pinker naar boven of onder en blijft let linker of rechter voor en achterlicht branden. dit werkte echter niet.
Laatste antwoord door frankske, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste forummers, Na een schade geleden te hebben is dit onzichtbaar hersteld. Kudo's voor de hersteller! Maar... ik zag dat het wiel dat (ook) schade had gehad was vervangen door een andere velg. Mijn vraag: kan dat kwaad of niet? Tijdens de schade: - 4x Alcar 15" stalen velg met winterband (Alcar 8147) Na de schade: - 3x Alcar 8147 en 1x Kia 15" staal 52910A6000 Op het oog zien ze er hetzelfde uit. Volgens de specs zijn de qua montage ook hetzelfde (gat/steek). Ik kan helaas niet voldoende info vinden om beiden goed te kunnen vergelijken. Ik wil gewoon met een veilig gevoel in de auto kunnen zitten zonder het idee te hebben van een mogelijke onbalan…
Laatste antwoord door Smart, -
Veel mensen komen bij deze Pioneer uit als navigatie upgrade en inmiddels is ook vanuit Kia een actie waarbij dit model gratis wordt geinstalleerd bij aanschaf van o.a. een nieuwe Rio. Ik heb dit model onlangs ook in mijn Rio Design Edition laten installeren, inclusief stuurbediening. Ik heb voor deze autoradio gekozen omdat ik gebruik kon maken van de cashback actie van Pioneer waardoor het verschil met een Chinees merk (zoals de Witson waarover ik overigens veel positieve berichten heb gelezen) te klein werd om niet voor een bekend merk te kiezen. Ik vond de standaard Kia radio te weinig vermogen hebben en was de losse navigatie en bijbehorende kabels zat. En ik moet z…
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
hoi, bij het olie verversen zag ik dat de voorste cardanas ontbrak. Waarom zou die weg zijn? Hoe kan ik controleren of ze dat gedaan hebben ? misschien een probleem met de tussenbak. Hij rijd verder zonder gebreken ik heb deze auto pas vr gr
Laatste antwoord door spostma85, -
- 16 antwoorden
- 3,4k weergaven
Vandaag eindelijk de Witson W2-A7015 binnen gekregen en meteen in gaan bouwen. Hier de spullen uit de doos gehaald Hier de originele Ceed radio Hier heb ik het kapje eraf gehaald. Dit ging gewoon makkelijk met plastic tools De achterkant Stock radio eruit De Witson W2-A7015 voor en achter Stuk dashboard Resultaat Ik heb niet alle bekabeling gebruikt die erbij kwam. Zoals de video en geluid uit rca kabels. De ipod kabel. Dit omdat ik het niet gebruik, dus heb ik ook geen extra rommel nodig heb achter de HU. Verder zaten er nog veel aansluitingen aan de kabelboom van de radio eaarvan ik geen idee heb waarvoor ze zijn. Zoals een kabel met break erop.
Laatste antwoord door Hotshothotshot1, -
Witson W2-A7049
door Nieles- 9 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo mensen, Inmiddels is bij onze grote vriend bob Witson een nieuwe(re) navigatie uit. Deze draait dit maal op android 4.4.4 met alle functionaliteiten. Nou weet ik niet of ik Android als navigatie zou willen hebben maar er zijn hier misschien zat mensen die dat wel willen Naast het nieuwe besturingssysteem ziet hij er ook iets geraffineerder uit. Ik zou zeggen kijk maar even op zijn site Linkje VS Persoonlijk vind ik de nieuwe mooier maar zou ik de oude software erop willen. Maar nogmaals iedereen zijn eigen keuze. Groeten!
Laatste antwoord door picaman, -
- 36 antwoorden
- 16k weergaven
Na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar chiptuning, leek Unlimited Tuning in Amersfoort de beste keus. Voor mij wel een eindje rijden, maar het was het waard. Unlimited Tuning biedt je de keus of je er een rollerbank test bij wilt of niet. Deze was voor mij een must en daardoor (en vanwege de prijs) vielen vele andere af. Door onvoorziene complicaties liepen de afspraken iets uit, maar het was het wachten waard. Er werd een mooie wachtruimte met gratis WiFi, tv en koffie geboden en daarnaast was er de mogelijk om buiten te zitten. Ik werd goed betrokken bij het proces. Hij legde goed uit wat het schema betekende dat gemaakt werd uit de rollerbank test en wat het…
Vlekken in stoelbekleding 1 2
door Xling- 31 antwoorden
- 11,2k weergaven
Al in het 1e jaar kwamen er wit uitziende vlekken in de bekleding van de bestuurdersstoel. Heb dit al met de dealer besproken maar deze zegt dat dit door regendruppels komt welke op de bekleding vallen als de deur na of tijdens een regenbui geopend wordt. Omdat ik me er nog steeds aan erger plaats ik dit op het forum om te vragen of hier meer mensen "last" van hebben en of dit normaal is. Alvast bedankt voor de reactie.
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zodra de auto in de achteruit zet gaan de achteruitrijlampen niet branden, het betreft hier een Sorento van 2005 een 2.4 benzine. Wie heeft een oplossing ? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Ik wil onder mijn Sportage van 2008 ander velgen plaatsen met winterbanden. Ben op markplaats aan het kijken en kom daar diverse wielen tegen van diverse bouwjaren, wil eigelijk wel van 17inch gaan, er zit standaard nu 16 onder. Als de wielen onder een andere Sportage vandaan komen, ongeacht bouwjaar, past het dan altijd?
Laatste antwoord door RRon, -
- 163 antwoorden
- 37,5k weergaven
Hallo, Ik ben benieuwd naar het gemiddelde verbruik van bestaande Kia Cee'd rijders. Ik rij nu ruim anderhalve week in een nieuwe Kia Cee'd. Ruim 1000 kilometer al gereden en het verbruik blijft rond 1 op 12/13 en bij sportief rijgedrag 1 op 11. (Lange afstanden op de snelweg kom ik wel uit op 1 op 14). Dit is wat me wel tegenvalt. Oke ik lees wel eens dat een nieuwe auto ingereden moet worden... maar bij het afleveren van de auto werd mij verteld dat nieuwe auto's tegenwoordig niet meer ingereden hoeft te worden etc... In de brochure wordt wel vermeld gemiddeld 1 op 19. Als het uiteindelijk 1 op 16 is dan kan ik dat nog begrijpen maar dit vindt ik wel erg tegenvalle…
Laatste antwoord door Paul65, -
remblokken
door wimme- 10 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo, sinds een paar dagen hoor ik een schurend geluid bij het remmen. Nu denk ik zelf dat mischien de remblokken op zijn, maar ik weet niet hoe ik dan kan zien. Mijn kilometerstand met huidig remblokken is 42.000 km, is dit de normale km-stand waarop de remblokken op zijn, of is er iets anders aan de hand, wetend dat het nu niet bij elke rem ik dat schurend geluid hoor.
-
- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik ben bezig met mijn lichten aan te passen voor Led lampen. De kenteken verlichting is gelukt. Nu wil ik ook mijn achteruit rij verlichting vervangen. Weet iemand hoe je daar bij kan komen. Moet je eerst de hoofd licht unit verwijderen en kan je dan bij de reflector/ achteruitrij lamp komen. (heb de handleiding nog niet door gebladerd ) Dank alvast voor het antwoord.
Laatste antwoord door guidoscm, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Na bijna 4 jaar heb ik met nog geen 30000 km op de teller afscheid genomen van mijn Sportage 4wd executive we hebben een Nissan Xtrail 1.6 gekocht tot nu toe bevalt hij goed (sturen en verbruik ) de Xtrail heeft evenveel PK maar met een hoger koppel en hoop dat hij mijn caravan beter trekt
Laatste antwoord door bigwade, -
- 16 antwoorden
- 4,6k weergaven
Bij aankoop van de Kia waren de velgen niet mooi in verband met stoepschade. er zaten redelijke diepe groeven in, dus heb ik besloten om de velgen op te laten knappen en in zijn geheel te spuiten (poedercoaten). Het enige wat veranderd is de chrome vinnen deze zijn ook in de kleur zwart. hierbij de foto van de oude velg en de nieuwe volgen nog
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, We hebben gister een Kia picanto uit 2007 gekocht bij een garage(tje). Bij thuiskomst deden we de auto op slot en kwam ik erachter dat de bijrijderskant niet op slot schoot. De deur erachter ook niet en de achterbak niet. Als ik de deur volledig op slot heb dan gaat de rechterzijde ook niet open... Nou ben ik echt een noob met auto's en ik hoop dat jullie een tip hebben om me hier verder mee te helpen. Ik wacht met spanning af! Alvast bedankt.
iets over tuning
door frankydb- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
http://www.micro-chiptuning.com/ kijk eens op deze site iemand ervaring mee alvast bedankt is er voor ieder model
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Beste, ik heb een picanto uit 2015 met electrische en verwarmde buitenspiegels (first edition) nu wil ik de spiegels vervangen voor spiegels met knipperlichten erin is dat een kwestie van overzetten?? zitten daar de aansluitingen al voor op dus gewoon inpluggen.?? alvast bedankt
- 28 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo. Ik heb een picanto uit 2005. Nu zoek ik mij rot om body kits. En led achterlichten etc. Om de auto er spotiever uit te laten zien. Nergens onderdelen te vinden[emoji27] Iemand hier een linkje naar een site waar deze verkrijgbaar zijn? Danku bij voorbaat
- 30 antwoorden
- 8,4k weergaven
aangezien het oude topic is gesloten open ik maar een nieuwe dus vind je een leuke of mooie accessoire voor de picanto kun je dat hier delen
- 19 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste heren, sinds een maand of wat worden bij ons alle nieuwe auto's geleverd met mee brandende achterlichten bij de DRL en dat vind ik eigenlijk best wel een veilig idee, de lichtautomaat schakelt mij soms net effe wat te laat in. Aangezien jullie zowat elke KIA in onderdelen op de keukentafel hebben gehad vroeg ik mij af of jullie een idee hebben hoe de achterlichten mee te laten schakelen. Ik geprobeerd het uit te dokteren maar ik háát het om in kabelbomen te knippen en solderen als ik niet precies weet wat ik doe. Kunnen jullie m'n neus de goeie kant op zetten hoe en wat? Alvast bedankt, Ray.
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Kan iemand me vertellen hoe ik de radio kan demonteren? Groetjes Alec
Laatste antwoord door Hotshothotshot1, -
- 54 antwoorden
- 14,5k weergaven
Hoi, Sinds eind september ben ik een trotse bestuurder van een Nieuwe Sportage. Hij rijdt prima, maar ik heb wel wat min puntjes. 1 het raam aan de bstuurderskant gaat niet automatisch dicht met een druk op de knop. 2 er is alleen een klokje op het navigatie systeem en die staat niet altijd op dezelfde plaats. 3 verlichting van de sunroof is niet verlicht 4 de "hoedenplank" kan je niet fatsoenlijk opruimen als hij niet gebruikt wordt. Hiervoor had ik een NISSAN Quashqau en daar paste de hoedenplank onderin de kofferbak. Voor de rest bevalt hij prima. Hopelijk bevalt hij ook over een lange periode. Groeten, Ben
Laatste antwoord door johij,