Kia Modellen
-
- 17 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo Sinds een paar dagen een picanto! Heel fijn! Alleen n paar vraagjes, lpg tanken gaat erg langzaam en er gaat maar 20 liter in de gastank. Mij werd gezegd dat er 400 km mee gereden kon worden, 27 liter getankt kon worden, maar 237 km mee gereden op 20 liter lpg. Is dit normaal? En olie bijvullen; in t boekje staat per 1000 km 1 liter bijvullen. Is dit niet wat erg veel?
-
Beste mensen; vandaag afscheid genomen na 5 1/2 jaar van mijn sportage. Met weemoed. Had meer pk en gewicht nodig i.v.m. zwaardere caravan. Inruilprijs voor Sportage ligt hoog. Zeer gewild wagentje, aldus de garage waar ik mijn andere auto gekocht heb. 5 1/2 jaar probleemloos gereden na het oplossen van de stuurproblemen. Heb nog 4 winterbanden A merk 16 inch, goed profiel en dakdragers in de aanbieding. Iedereen nog veel veilige km gewenst.
-
Picanto 2015 startmotor draait niet rond
door Gast vugt48- 8 antwoorden
- 6,6k weergaven
Heb een Picanto 7-2015 1.0 STARTMOTOR draait niet rond wanneer ik de sleutel omdraai na dit een paar keer opnieuw tedoen , start hij wel. Ben bij dealer geweest, uitgelezen, maar kunnen geen fout ontdekken Soms start hij in 1 keer ???
Laatste antwoord door betominice, -
Ook zo'n hekel aan de groene mos raamlijsten ?
door Gast Timo0103- 4 antwoorden
- 6,5k weergaven
Vind het zelf altijd zo lelijk als die raamrubbers/lijsten groen worden. Dit is bijzonder makkelijk schoon te maken en bijzonder makkelijk te doen. Klus moeilijkheidsindex: 1 ( ofwel, kind kan de was doen ) Onze Duitse collega's van Sportage Driver leggen precies uit hoe je eenvoudig de lijsten verwijderd. https://www.youtube.com/watch?v=BpC7AvOteWM
Laatste antwoord door bigwade, -
- 17 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo iedereen, Rij al ruim vijf jaar met veel plezier een pro cee'd gereden, maar wil een 2e hands venga 1.6 cvvt gaan aanschaffen. Zijn er dingen waarop ik moet letten? Groet, Kiaantje.
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Beste allemaal, Net als zovelen voor mij hier op het forum zit ik in twijfel over het aanschaffen van een navi/multimediasysteem voor in mijn Kia Rio (bouwjaar 2012). Op het forum heb ik al diverse verhalen over zowel de Witson en de Pioneer Avic serie gelezen. Sommige zijn al iets gedateerd. Vandaar mijn interesse naar de bevindingen van jullie systemen? Kunnen jullie directe voor en/ -of nadelen noemen van deze systemen? Mijn situatie nu: Kia Rio bouwjaar 2012 met standaard radio icm startknop. Ik begreep in het geval van de Witson dat ik geen inbouwframe nodig heb? Wanneer ik voor een pioneer zou gaan, waar scoor ik dan goedkoop zo'n inbouw…
Laatste antwoord door Sandra DB, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Over een paar maanden gaan wij voor het eerst met de Pico naar Frankrijk. Ik ben in bezit van de Kia wegenwachtkaart. Heeft iemand hier al eens gebruik van moeten maken/ervaring mee in het buitenland?
- 15 antwoorden
- 7,1k weergaven
Net bij een dealer een Sportage X-clusive van november 2011 gekocht. 37.500 km op de teller. Volgens de dealer heeft de auto over precies 1 jaar een grote onderhoudsbeurt nodig. Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. Telt, ook vanwege de garantie, een periode van 12 maanden of het aantal gereden kilometers om het moment van onderhoud te bepalen?
-
Nieuwe remschijven en blokken voor en achter
door Gast Timo0103- 7 antwoorden
- 4k weergaven
Vandaag nieuwe Remschijven aan de voor en achterzijde vervangen. Vooral achter was noodzakelijk, zaten aardig wat groeven in en de blokken waren over het algemeen ook niet meer wat het wezen moet. Dus alles maar vervangen. Klusje is erg eenvoudig maar let even op een 2 tal dingen. Probeer voordat je er aan begint een slagschroevendraaier in je bezit te hebben omdat de borgschroefjes van de schijven nogal vast kunnen zitten. Met deze schroevendraaier gaan ze met subtiele tikjes gewoon los. Verder zijn het 4 boutjes die je los draait aan de voorzijde om de klauw en houder er in zijn geheel af te halen. ( 20 min per kant ). Achter eigenlijk hetzelfde verhaal maar 1 b…
-
Is er iemand die weet of je Igo Primo navigatie ook in een Picanto kan gebruiken
Laatste antwoord door Flipper, -
15 inch wielen/velgen?
door Gast KiaPicanto2013- 11 antwoorden
- 5,1k weergaven
Goedendag, Kan iemand mij vertellen of ik mijn standaard 14 inch velgen met wielen probleemloos kan omwisselen voor 15 inch velgen met wielen? Of kan dit niet? MvG Martijn
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben op zoek naar een topic met daarin uitleg over hoe en waar ik mijn interieur lampjes kan vervangen voor mooie witte leds. Ik vraag me af welke leds ik nodig heb en waar ik deze goedkoop kan kopen? Zo handig ben ik niet, dus een woordje uitleg hoe ik de leeslamp module bovenaan etc kan verwijderen is welkom. Thanks! Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Laatste antwoord door bobbydc, -
Koppelingskabel stellen
door Gast Picantje1.2- 14 antwoorden
- 11,2k weergaven
Hallo iedereen, Inmiddels alweer 4 jaar verder met mijn Picanto en nog altijd tevreden. Verbruik is niet zo zuinig als in de specs maar dat heb ik maar naast me neer gelegd. Last van veel vocht in de Picanto, vind ik wel heel irritant. Nu een Pingi erin gelegd, hopelijk gaat dat wat helpen. Ik rijd ook niet frequent lange afstanden dus daar kan het mee te maken hebben. Net nieuwe dealer omdat vorige dealer er mee gestopt is. Treur er helemaal niet om want was niet happy met die dealer. Nu zit ik bij een dealer die als vriendelijk en goed gereviewed wordt. Laatst heb ik een grote beurt en een eerste apk gehad. Hier hebben ze de koppeling opnieuw afgesteld omd…
Laatste antwoord door handyman, -
- 6 antwoorden
- 5,1k weergaven
Weet iemand , wat de lettercombinatie : ODO betekent? Het staat op je dashboard bij de kilometerteller, als hij op contact staat .Ik heb al in het instruktieboekje gekeken, maar daar staat geen uitleg bij! Wie weet meer?
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 6,6k weergaven
Dag heren, Ik wil bij de Shell wat koelvloeistof halen voor mijn Ceed. Enig idee welke ik nodig heb? Of kun je dat spul gewoon mengen?
Laatste antwoord door HenkM, -
beslagen ruiten 1 2
door Gast longbigbear- 28 antwoorden
- 8,7k weergaven
goedemiddag. de laatste tijd slaan mijn ruiten dicht door condens , zelfs met climat controle duur het soms lang. zelf met de turbo stand op de voorruit. is dit ergens te stellen ? heeft ook te maken denk ik korte afstand woon werk 5 km gr :Dirk
Laatste antwoord door HenkM, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een vraag ,ik heb een picanto nu net een jaar oud met 15.000 km op de teller,maar heb op de bestuurderkant nu al extreme slijtage plekken! Lijkt mij niet kunnen,tot nu toe geen garantie, graag ervaringen van mede gebruikers B.v.d Robert
Laatste antwoord door kias, -
Mijn Picanto is... 1 2
door bigmac- 47 antwoorden
- 19,9k weergaven
Vul maar in.
Laatste antwoord door Muldermans, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Dit las ik in de autoweek... http://www.autoweek.nl/nieuws/35791/nieuwe-kia-rio-voor-eerst-gespot
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
hoi als ik mn sleutel uit contact neem van mn kia rio gaat mijn verlichting niet meer uit wat kan er aan de hand zijn?
-
- 15 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik zag dat de nieuwe Cee'd, net als de nieuwe RIO, prachtige LED achterlichten heeft gekregen. Weet iemand of die nieuwe LED verlichting ook in onze jaar oude Cee'd past? En zo ja, wat dat zal kosten??
Laatste antwoord door Paul65, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
wie weet hoe ik de bekleding los maak bij de achter speakers van een drie deur rio zie wel een soort vorm lopen maar weet niet of ik dit zo los kan maken wil namelijk mijn speakers vervangen in de deuren en ook achter gr
Laatste antwoord door pk24, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hi Heb op dit forum reeds enkele topics teruggevonden waar men het over het succesvol inbouwen heeft van deze module. Ik durf niet goed te gravediggen, maar vroeg me af welk type nu het beste werkt? Ik las dat er modellen zijn met 2 extra aan te sluiten draden en modellen met 1 extra aan te sluiten draad (op de lock draad). Ik las eveneens dat je sommige modules kan aanpassen ivm het wanneer open en dicht klappen. De bedoeling zou zijn: - open bij startknop (keyless) - close bij afsluiten of motor uit Iemand dus met ervaring die me een setje kan aanraden aub? De set van Mobis voor Hyundai van Carfe kan ik precies niet meer vinden. De sets op Aliexpress hebb…
Laatste antwoord door sammyke007, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Beste mede forumgebruikers, Er is ongetwijfeld een topic over. Hoe installeer je een achteruit rijd camera ( https://www.navaudio.nl/merkgebonden-autoradio-s-/kia/achteruitrijcamera-/kia-rio-achteruitrij-camera-3372 ) Hoe kom ik er een beetje makkelijk achter, wat de 12v + pole van mijn achter verlichting is? zonder dat ik helemaal de achterklep moet 'slopen' om bij de kabel te komen. zoals ik het kon zien loopt hij via de klep, naar het plafond en over het plafond naar voren. Ik heb dus de achteruit rijd camera. met daarbij een rode kabel (moet op 12v + pole van het huidige achteruitrijd verlichting) en een zwarte (massa). dan heb ik op de gele tulp s…
Laatste antwoord door xtra40, -
Zwaar gecamoufleerde Picanto 2017
door Gast GreyGriffin- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
Eind 2017 staat een hele nieuwe Picanto bij de dealers. Er wordt al druk aan de auto gewerkt; voor het eerst verschijnen er foto's op het internet. De voor- en achterkant zijn het zwaarst gecamoufleerd, waaruit we kunnen afleiden dat zich daar de grootste veranderingen gaan voltrekken.