Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 6,6k weergaven
ik heb gezocht naar andere velgen voor onze Kia Picanto Sportline. De originele 15 inch R Sport velgen zijn 15 inch hoog, 5,5 inch breed en hebben een ET waarde van 52. Ik wilde de wielkasten van onze sportieve Picanto wat meer vullen en ben gaan zoeken naar alternatieven hiervoor. De dealer gaf aan dat bij het monteren van spoorverbreders de garantie op de aandrijflijn vervalt. Ik ben daarover maar niet in discussie gegaan en ben op zoek gegaan naar andere velgen. Ik had gemeten wat de ruimte is en kwam achter op ca 25mm ruimte en voor iets meer dan 20mm. Omdat ik overal las dat de ET waarde rond de ET 45-47 lag kwam ik uit op een velg van 6,5 J met een ET waarde v…
Laatste antwoord door Ro1981, -
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
bij deze wil ik ook graag weten wie er nog meer een installatie in de auto heeft op audio gebied. De comments zie ik dus graag voorbij komen. Bij deze post ik ook gelijk mijn audio install die ik nu een kleine 6 maanden in me auto heb zitten. hiervoor had ik een zware mtx install maar die had ik toen moeten verkopen helaas omdat ik even krap bij kas zat maar nu is dat gelukkig verleden tijd .
Laatste antwoord door Marconus, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn pa kocht in januari 2015 een Kia picanto.Nu is dit het enigste model van Kia met een Pioneer navigatie. Het is kaartversie 0.5000. Kan iemand mij vertellen van welk jaartal deze kaart is ?. En of dit de laatste update is ?. Van Pioneer zelf krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik weet dat er in juni een nieuwe update is. Maar zou graag weten van welk jaar deze kaart is?
Laatste antwoord door Flipper, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
hee hallo kan iemand mijn vertellen wat voor aansluiting op de standaard kia radio 2din navigatie van de kia ceed pro bouwjaar 2010 zit, voor de achteruitrijcamera is dat tulp uitgang of anders alvast bedankt
Laatste antwoord door Joeyvb, -
TPMS controleren
door fastu- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Is er een mogelijkheid om de bandenspanning ergens af te lezen als TPMS in geïnstalleerd? En waar verschijnt er (naast het verklikkerlichtje) om welke band het gaat bij spanningsverlies?
Laatste antwoord door wimme, -
Kia Rio 1.3 van 2004: Abs lampje blijft branden. Soms even uit maar gaat na tijdje weer branden. Verder soms bij remmen ratelend geluid. Verder piepen soms de remmen. Heb hem net gekocht en 1500 km mee gereden in een week. Had daarvoor maand buiten stilgestaan. Wat kan ik beste doen?
-
- 13 antwoorden
- 10,1k weergaven
Kan er mij iemand wat meer duidelijkheid geven aangaande het start-stop systeem van mij kia sportage, ik rijd soms lange tijd niet met de wagen zou het daardoor kunnen komen dat het systeem dan niet werkt? Voorbije weekend reed ik een 450 km , werkt nog niet? Het systeem is ook niet (manueel) uitgeschakeld! Heb ergens destijds gelezen dat dit systeem met een afzondelijke batterij werkt , en je eerst veeele km moet gereden hebben vooraleer dit terug zijn werking krijgt ! Klopt dit? Graag wat meer info. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
IN RTL Autowereld: zie je de vernieuwde Kia Cee’d. Hij heeft nu nóg meer smaakjes voor de aankleding en ook op het gebied van techniek heeft hij veel nieuws te melden. RTL Autowereld, zondag 8 november om 17:30 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 14 november om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben sinds enkele weken een trotse bezitter van een Kia Sportage III en ik heb het volgende probleem(pje): Ik leg tijdens het rijden graag mijn arm op de middenconsole, maar tijdens het rijden kraakt het deksel daarvan tijdens het rijden. Zijn er meer mensen met deze ervaringen? En zo ja, is er iemand die misschien weet hoe ik dit op kan lossen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Freelander, -
- 0 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hoi, Enig idee weet ik het elektrisch schema kan vinden voor de Cerato 1.5 16v uit 2005 voor het plaatsen van een trekhaak? Dank,
Laatste antwoord door Airwolfke, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Sinds kort rijd ik een kia picanto met een active Navigon steun. Deze zit geschroefd links naast de klokken. ongeveer zo: (voorbeeld is TomTom steun) Ik wil deze steun vervangen voor een ander merk ( garmin) Weet iemand waar de draden naar toe lopen. Ik heb de zekering kast al los gehad, maar het lijkt of de kabel achter de radio weg komt. Welk deel van het dasboard kan je los halen om hier beter bij te kunnen. Ik zal kijken vanavond kijken of ik foto's kan maken in de auto zelf.
Laatste antwoord door guidoscm, -
- 0 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, Volgende week ga ik een Kia Rio 1.3 uit 2004 halen. Ik zoek echter een werkplaats handboek/repair manual. Iemand enig idee waar deze te vinden?
Laatste antwoord door wpezy, -
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo mijn vraag is : ik heb centrale deurvergrendeling met de sleutel nu heb ik een universeel setje gekocht module met afstandsbediening die ik wil er in maken maar weet iemand of deze auto negatieve of positieve trigger heeft voor het aansluiten.
Laatste antwoord door Rio2001-twente, -
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allen, Sinds een tijdje heb ik een krakend geluid als ik een heuveltje/hobbel over ga. Het geluid komt van achteren en ik heb het idee dat dit van de schokdempers komt, alleen als de auto stilstaat en ik duw de auto van achteren naar beneden, dan hoor ik het niet. Herkenbaar geluid bij jullie?
Laatste antwoord door Tyno, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mensen ik heb tot nu toe even 2 vragen. Het gaat om een picanto 2005. Weet iemand waar er een doorvoer rubber zit voor voedingskabel in het schutbord? En hoe krijg je de gril los heb het idee dat ik het halve front al in me handen heb maar zie geen clips of schroeven zitten. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Brutus83, -
cruise control
door Pirisp- 8 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo , Ik vroeg me af of meerdere mensen dit probleem herkennen van een kia Sportage II. Vorige week naar en terug vanuit Spanje. Half vol beladen en achterop twee E bikes. Op de heen en terug rit weigerde de cruise control in te schakelen. Lampje Cruise ging wel branden maar schakelde op de gewenste snelheid niet in. Wanneer de auto leeg is doet hij het weer wel. Heeft Iemand dit ook wel eens bij de hand gehad ?. In de handleiding staat er niets vermeld. Groet , John
Laatste antwoord door Ysie, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste, Ik wil een 2e hands set winterbanden aanschaffen alleen weet niet of ze gaan passen. Ben er zelf helemaal niet in thuis. Heb al op internet gekeken alleen weet niet of ze gaan passen.... Eventuele tips etc zijn welkom of het een goede keus is, 18 inch velgen Alvast bedankt! Afmetingen winterbanden: 18 inch ET 45 5x112 80J
Laatste antwoord door Joeyvb, -
- 6 antwoorden
- 5,7k weergaven
Mijn vriendin heeft een Picanto uit 2005 (iets van 53.000km). Rijdt heerlijk, maar een tijdje geleden was er wat rookontwikkeling afkomstig van het gat waar de lichtschakelaar bij het stuur in zit. Ook werd het daar warm. Waarschijnlijk kortsluiting. Hij rookt nu niet meer en het wordt daar ook niet meer warm. Wel gaat het aanzetten van de koplampen nu erg moeizaam. Bij Kia-dealer geweest en die zei dat de tandwieltjes in de lichtschakelaar door de warmteontwikkeling waarschijnlijk vervormd zijn. Voor 110 euro kon ik de schakelaar laten vervangen, maar heb in plaats daarvan een - 2e hands - vervangende lichtschakelaar online gekocht. Mijn vraag is: wat moet ik allemaal …
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 15 antwoorden
- 3,3k weergaven
hay hay mijn nieuwtje hier ook maar eens posten , Voor mij is dit mn eerste kia na al altijd met alfa romeo te hebben gereden. aangezien er niks meer in het gamma van alfa onder de gezinswagens valt ben ik terecht gekomen bij kia namelijk de sportwagon . Model sprak mij enorm aan maar had een beetje schrik voor het design van het interieur . Na het bezichtigen van een kia ceed sw sense uitvoering in de showroom was ik op slag verliefd en meteen een krabbel geplaatst . sinds vorige week ben ik dus trots bezitter geworden van de kia en voelde meteen dat dit een wagen zal worden waar ik enorm van zal genieten wat een comfort en ruimte en vooral veel sn…
-
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vraag wie heeft er ervaring met het luchtfilter. Heeft het nut om zo'n open filter (sport)te gebruiken, dus niet de standaard. Meer vermogen of juist onzin. Is dit eventueel makkelijk om zelf te doen...
Laatste antwoord door sddijker, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Sinds 2 weken in het bezit van een Kia Sportage uit 2012. Onlangs is me opgevallen dat een gedeelte van de bedieningsknoppen van de bestuurders portier niet verlicht is. Dit zijn o.a. bediening van de spiegels, inklappen van de spiegels en deur ontgrendeling. Volgens de Kia dealer zijn deze knoppen niet voorzien van verlichting. Dit klonk een beetje vreemd in de oren. Kan iemand mij vertellen of dit zo is ? Dat zou toch een vreemde bezuiniging zijn, naar mijn mening. Gr. Cees
SMS voorlezen
door fastu- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik gebruik op mijn telefoon de app "readittome" welke SMSjes omzet in gesproken tekst. Als mijn telefoon verbonden is met mijn satnav worden mijn berichten enkel voorgelezen via deze satnav als deze op dat moment muziek aan het afspelen is via bluetooth. Als de satnav in een andere modus (radio, cd,...) staat, worden mijn SMSjes niet voorgelezen omdat de satnav niet automatisch naar bluetooth-modus omschakelt als er een berichtje binnenkomt. Is er een mogelijkheid om van zodra de telefoon een smsje ontvangt, de satnav te laten omschakelen naar bluetooth-modus, zoals dat gebeurt van het moment dat je een telefoontje binnenkrijgt de satnav naar telefoon-…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Heeft iemand al de automatic folding mirrors module gemonteerd die op eBay aangeboden wordt. Vind het irritant dat de spiegels niet vanzelf inklappen bij vergrendelen!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 8,2k weergaven
Hallo allemaal. Ik zit nog te twijfelen om mijn Rio te laten bestickeren. Dan niet de optie vanaf de dealer. Lijkt me zeker een mooie aanvulling op een mooie auto. Iemand dit al gedaan?? Zo ja graag foto's. Maakt niet uit waar ze zitten of wat, ben benieuwd
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Wil me binnenspiegel vervangen voor een met auto dim functie op http://nl.aliexpress.comheb ik er een gevonden maar wat een keuze aan bevestiging http://nl.aliexpress.com/item/Clear-View-Special-Bracket-Car-Electronic-Auto-Dimming-Anti-Glare-Interior-Rearview-Mirror-For-Toyota-Honda/32368699888.html Welke is compatibel met een Rio uit 2014 kan iemand me dit vertellen.. thx
Laatste antwoord door DutchJ1n,