Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo wijze forumleden. Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid verschaffen bij het volgende; Hoe weet ik welke van de volgende 2 automatische transmissies ik heb: - 30-40 LEi - A5SR1 Daarnaast lees ik op dit forum dat je in je achterdifferentieel 1,6 liter gooid, terwijl het boekje zegt dat een diff. zonder LS maar 1,3 liter nodig heeft achter.(slechts een LSD 1,6 liter) wie geloof ik nu .. Het betreft een kia sorento 1, 3.5v6 01-2006 Mvg, Sander
Laatste antwoord door spostma85, -
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Een ingevoerde picanto uit 2005 met slechts 86000 km op de teller Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
We zijn erg erg blij mee,wat een ruimte en comfort.. Nog een beetje opleuken met extra's.. Maar eerst even lekker rijden..
Laatste antwoord door ceeder, -
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik ben een trekhaak aan het monteren op mijn sportage. Ik heb er een wagenspecifieke kabel set bij maar nu heb ik een probleem... Ik kan de 2 stekkers van de knipperlichten niet vinden en hoe kom je er bij? Ik heb al op het forum gezocht maar heb geen plaatje/beschrijving kunnen vinden. Waarschijnlijk is het heel simpel maar ik zie het niet
-
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik kijk uit naar een nieuwe Picanto.(2014) Die wordt geleverd met een compressor en spuitbus. Vraag is of die vervangen kan worden door een volwaardige reserveband.
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mijn KIA Sportage 1.7 diesel laat bij de meest rechtse injector wat zweet zien. Dat is met een doek weg te halen en geeft geen probleem. Bij de meest linkse injector is dat anders. Rond de injector ligt veel olie. Eerst dacht ik dat het kwam door de garage die bij het olieverversen wat had gemorst maar nadat ik de olie had opgenomen met een doek was er na 1 week weer een behoorlijke hoeveelheid (diesel)olie zichtbaar!. De motor heeft nu 128.000km gelopen een loopt verder als een zonnetje. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Als ik het goed begrepen heb is in de normale stand AUTO de tussenbak altijd bezig de oliebad lamellenkoppeling meer of minder in elkaar te trekken ( met een electromagneet ) om zo deze te laten varieren tussen 0 en 100 % ingeschakeld ( wat 50/50 v/a tractie zou geven ) Nou lijkt me dat als leek behoorlijk slijtagegevoelig en de auto heb ik met 100k km gekocht.......en dat het logisch is dat op een gegeven moment die lamellenkoppelings platen op moeten zijn. Nergens lees ik dat die lamellenkoppelingsplaten vervangen kunnen worden maar wel her en der dat als die tussenbak versleten is door banden van ongelijke afrolomtrek te gebruiken "defect" is en totaal vervange…
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 30 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo ik was nogal niewsgierig hoe oud jullie zijn die een rio hebben!!
-
- 19 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemiddag Kia Liefhebbers Sinds een paar weken rijd ik samen met mijn vriendin een: Kia Picanto (2015) . Zijn super blij met de auto, maarrrrrr het geluid is echter niet fijn! Zelfs mn kleine vriend Louis "Franse Bulldog" vind het niet om aan te horen Nu heb ik via Marktplaats een actieve subwoofer gekocht ( Pioneer TX 77 A ) Vanmorgen even langs de locale car audio dealer geweest, om Inline trasformatoren te kopen, ( is noodzakelijk werd mij verteld ) Ik heb begrepen dat ik de tulip moet doorknippen , en moet solderen aan de achterspeakers? En dat ik de voeding van de accu moet pakken, en de blauw witte draad aan de antenne voeding moet aansluit…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 8,7k weergaven
Post puur ter info voor geïnteresseerde! Ergens wist ik dat het moest kunnen, de audio van de navigatie via je smartphone toch over de speakers van je radio. Standaard werkt dit namelijk niet omdat de radio (iig van de picanto) alleen de muziek en een telefoongesprek (carkit) via je smartphone door laat. Nu heb ik een programmatje gevonden voor Windows smartphones en Android smartphones die geluidsignalen van je smartphone aan de carkit van je radio aanbied als telefoon gesprek. Het programmatje installeer je op je smartphone en activeer je zodra je de bluetooth functie aan zet. Dan start je met navigeren, zodra je navigatie de stem gebruikt om je een bepaalde …
Laatste antwoord door Ysie, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik wilde een keer de low gear gebruiken en in een Oostenrijkse wei met een onverhard pad omhoog kreeg ik eindelijk de kans niet op asfalt te rijden en het te gebruiken. Keurig stopgezet en in N en dan 4x4 ingeschakeld. Langzaam rijdend en klimmend eens gevoeld wat er zoal gebeurd. Hij schakelt vooral dus heel snel door veel kortere versnellingen dan normaal. Ik zal waarschijnlijk nooit echt die low gear nodig hebben gezien die auto toch al zo sterk is en een koppelomvormer heeft. Maar nu stop ik de auto weer, nog steeds op een helling en weer in de N. Draai de knop terug in ''auto'' en rij weer verder. Als ik even verderop een vaartje heb van 30 km/u dreunt de hele …
Laatste antwoord door Koppelomvormer, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste Forum leden, Ik ben Sebastiaan en zou graag hulp willen bij de aankoop van evt. een Kia Rio 1.2 CVVT. Op dit moment rijd ik een Skoda Fabia Combi 1.4. MPI (niet de snelste, maar heeft me nog niet laten zitten ) Aan het einde van dit jaar begin volgend jaar wil ik graag overgaan op de aankoop van een nieuwe auto. Ik heb 4 modellen waar ik geïnteresseerd in ben. Zoals gezegd de Kia Rio 1.2 CVVT BJ 2011-2012 tot een km stand van 100.000 km Volkswagen Polo 1.2/1.4 BJ 2010-2012 tot een km stand van 100.000 km Seat Ibiza 1.4/1.6 Sport BJ 2010-2012 tot een km stand van 100.000 km Opel Corsa 1.2/1.4 BJ 2011-2013 tot een km stand van 100.000 …
Laatste antwoord door Sebastiaan1982, -
- 6 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hou allemaal, sinds 2 weken heb ik Carens 1.8 LX uit 2004 met weinig km. Bevalt prima tot nu behalve de zit. Van de bestuurdersstoel is alleen de rugleuning instelbaar. Heeft iemand ervaring met het monteren van luxueuze (in hoogte verstelbare) KIA-STOELEN en zo ja, welke? Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Laatste antwoord door Cautius, -
Graag foto's achterzijde deksel zekering kastjes picanto uit 2005 zit bij mijn zoon wel een sticker op maar is in het Frans.
door driesdiesel- 5 antwoorden
- 6,5k weergaven
Oproep foto's Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben van plan om instaplijsten te kopen voor mijn 2015 Kia Pro_Cee'd, echter ik kan nergens een foto's hiervan vinden. Wel voor een 'normale' Cee'd. Heeft iemand van jullie deze instaplijsten aangeschaft. Ik hoor graag van jullie, liefst met foto natuurlijk. Groetjes Mels
Laatste antwoord door MelskeH, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Net onaangenaam verrast door te ontdekken dat er een flinke barst in de voorruit van onze Picanto zit. Nu zijn er natuurlijk tal van bedrijven en firma's die aan ruitvervanging doen, maar welke van deze springt er nu echt uit? En moet ik uitkijken voor origineel Kia of "universeel"? En doen Kia dealers ook zelf aan ruitvervanging? Alvast dank!
Laatste antwoord door bigmac, -
Motor houdt in
door Bemio- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Onderweg naar Spanje leek de motor van onze cee'd met enige regelmaat in te houden. Het voelt aan of de onsteking even hapert. Naarmate er meer kilometers op de teller kwamen leek het probleem af te nemen maar helemaal verdwenen is het niet. Het brandstofverbruik is geweldig; 1 op 14 met 90% van de tijd de airco aan en ritten door de Pyrenëen. Motorisch is er dus niets aan de hand, zo lijkt het. Wie (her)kent dit fenomeen en wat is er aan te doen? Vertrouwen in de Kia-dealer heb ik niet meer, een onafhankelijk garagebedrijf krijgt de eer om met jullie suggesties aan de slag te gaan.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 15 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo Allemaal! Sinds vorige week een trotse bezitter van een nieuwe picanto... Verheug me op vele probleemloze (en dus lachende) kilometers Maar, nu wil ik dus de Pioneer Subwoofer TS-WX120A inbouwen en heb even een paar vragen. Ben zelf wel enigszins technisch.. maar niet als het om auto's gaat. 1. Bestuurdersstoel weghalen 2. Pioneer hieronder vastzetten. De schroeven gaan alleen door de bekleding? Ik voelde dat die namelijk enigszins los zat.. Verder durf ik overigens toch niet te schroeven. 3. Zijkap van middenconsole losmaken en hier de voedingskabels doorheen trekken, 2 voedingspunten zoeken, 1 constante en 1 op contact (waaronder de sigarettenplug) …
Laatste antwoord door CSN_KIA, -
Navigatie updaten
door Peter67- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo allemaal, Sinds kort zijn we in bezit van een KIA C'eed Sportywagon 1.6 CRDI ex van 2010. Nu vroeg ik me af hoe kan ik de navigatie van pioneer updaten? Kan iemand mij daarmee verder helpen? Mvg, Peter
Laatste antwoord door Robertos, -
Caravanspiegels
door Niek63- 4 antwoorden
- 3k weergaven
De huidige caravanspiegels bevallen niet. Al een keer een op de rondweg van Parijs verloren. Daarom afgelopen week nieuwe spiegels gekocht. Veel goede recensies gelezen over deze Milenco spiegels (http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=517862&Ntt=Milenco&PI=0&PrI=0&Nrpp=24&Blocks=0 ) ."Geschikt voor alle merken en types". Ook goede reviews gelezen. Dus onder het motto 'wel duur (60 euro!), maar dan ook geen gedoe meer' gekocht. Vanochtend op onze Kia Ceed geprobeerd te plaatsen. Ik ben helemaal niet enthousiast. De spiegels van de auto zitten niet echt 'diep', dus het randje waar je de spiegels op moet schroeven is erg klein. G…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
ik heb een ongelukje gehad, hierbij isde buitenkant van mijn linker achterlicht wat beschadigd.... scheur, en er mist een stuk. mijn foto is helaas te groot om erbij te zetten. Nu heb ik nagevraagd bij de kia garage wat een nieuwe kost... Ik ging er al niet vanuit dat deze goedkoop was, aangezien er LED verlichting inzit...maar E572,96 vind ik wel wat duur voor een achterlicht. Heeft iemand goedkopere opties? ben al druk op internet aan het kijken, maar veel 2e hands sites hebben nog geen onderdelen.
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
kia sportage v riem
door Gev- 3 antwoorden
- 2k weergaven
dag allemaal ik heb een vragje... weet iemand wanneer moet alternator RIEM van sportage, 1.7 crdi. bj 2011 vervangen worden (km)...? en wat moet nog met riem vervangen.. spanner. pomp. of.... bedankt voor reacties
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Misschien is hier iemand eerder tegenaan gelopen? Ik heb afgelopen weekend een westfalia trekhaak gemonteerd. Alles werkt en zit perfect alleen heb ik het probleem met het mistsachterlicht. (knippers doen het, achterlichten doen het, remlichten doen het) Ik krijg met geen mogelijkheid spanning naar PIN 2 van mijn 7 polige stekker. Zodra ik een aanhanger aankoppel dat brand het mistachterlicht op de auto wel maar gaat niet uit en sluist hem niet door naar de stekkerdoos??! Ik heb een voertuig specifieke kabelset gekocht van Jaeger Erich (met stekkers). Het enige wat ik moest doen was linksachterin de auto een rood/blauw getwist aderpaar opzoeken. Hier moe…
Laatste antwoord door mopet, -
- 13 antwoorden
- 9,5k weergaven
Hallo, Kan iemand mij misschien helpen met deze? Heb onlangs een setje led-dagrijverlichting aangekocht en zou deze (natuurlijk) willen installeren op een Sportage 2007 diesel. Het monteren van de lichten zelf is geen probleem. Het probleem is dat ik niet specifiek kan vinden WAAR ik de draden (15 en 58) precies moet aansluiten. De relais zou de led's moeten aansturen als de motor start en bij ontsteken van gewone verlichting uitschakelen. Alvast hartelijk dank! Groeten Jukie
Laatste antwoord door FrankAntonius, -
Zonneschermen
door freek12- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zonneschermen besteld Voor mijn Kia venga pakket 6 stuks. Voor achterraam 2 en zijramen iedere kant 2 en gemakkelijke montage en dat ik lid ben van de kiaclub 15%korting is toch mooi meegenomen
Laatste antwoord door johnmarlou,