Kia Modellen
-
Carens kopen
door Toon1952- 0 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Ik wil een Carens kopen, benzine, handgeschakeld 2003-2006. Waar moet ik op letten? hebben jullie tips?
Laatste antwoord door Toon1952, -
Waarom 3-deurs of 5-deurs
door Gast- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
Zeer waarschijnlijk ga ik een nieuwe Picanto kopen. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor de 3-deurs. Het is makkelijker uitstappen en het koetswerk toont langer en rustiger. Moet ik wel op wachten tot juni/juli. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie voorkeur, het liefst ook waarom.
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste forumleden Als ik rustig optrek en dan bedoel ik echt minimaal gas geef hoor ik appart zoemend zingend geluid geef ik meer gas is dit weg. iemand een idee wat dit kan zijn en of dit normaal is bij een sorento 3,5 v6. Mij viel dit pas op nadat ik een keer met me raam open en radio uit heb gereden. Iemand ook ervaring met het uivallen van de digitale klok dan doet hij het weer en dan weer niet. Las dat je dit kan oplossen door de soldeer puntjes warm te maken iemand ervaring hiermee ? Mvg
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo Hallo! Laatst zag ik op marktplaats een mooie (niet originele) trekhaak staan voor mijn Kia Rio. Mijn vraag is echter, geeft het op een enkele manier problemen met de algemene garantie van mijn auto als er ooit wat is? Een trekhaak van marktplaats is natuurlijk veel goedkoper, maar ik ben bang dat het garantieproblemen oplevert. Pascal
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Mensjes, Witson heeft weer een nieuwe navigatie uitgebracht welke ook voor onze rio beschikbaar is. Het voordeel van deze is dat het afdekscherm dit keer wel een goede is ( zie airbag en gordel gat) Nog een mega voordeel (vind ik ) is dat hij op android draait. Dit betekent dat je er alle Navigatie op kan zetten welke je maar wilt. Als voordeel heeft dit natuurlijk dat je altijd de laatste mappen beschikbaar hebt / kan hebben. Hier onder een paar plaatjes: en natuurlijk een linkje: Klik op mij
Laatste antwoord door Nieles, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
hoi mede kia rijders ik heb pas geleden spray plast van dupli color gebruikt en alles goed ontvet en geprepareerd en afgeplakt met 3m tape blauw en nu komt het de spray plast is in mijn lak gevreten hoe moet ik het zeggen het lijkt wel of dat spul de blanke lak zacht heeft gemaakt en nu heb ik dus een soort van randje waar de tape heeft gezeten en op ander plekken de kleur lak er af hebben jullie dit ook aleens mee gemaakt of ben ik uniek en die bredase auto shop geeft de schuld aan de kia lak nou ik vind dit niet kunnen dus kijk uit met spray plast van duplicolor vreet je lak op
Laatste antwoord door bigwade, -
- 31 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hoi, Eindelijk vond ik wat voor de rio om mijn eigen sony radio in te bouwen ha helaas kom niet verder dan de bijgeleverde foto. Weet iemand waar ik een paneel kan bestellen zodat je je eigen radio weer kan inbouwen? Gr Eddomania
Laatste antwoord door Ri026, -
Kia Sportage 2012
door luciano- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb mijn auto de KIA Sportage model 2012 gekocht op 12-07-2012 de auto netjes gewassen 1 keer in de 2 weken in de wasstraat. De achter remmen deden het niet meer ,ik naar de dealer in Almere geweest KIA VAN VOORDEN . zij hebben de achter banden er af gehaald en de rem schijven ,en schoongemaakt zeggen zij. kosten 100 euro ik had toch 7 jaar garantie tot 150.000 km? Nee meneer gewoon betalen dit is geen garantie. ik heb heel veel autos gehad ,maar ik heb nooit gehad dat de handrem het niet deed ivm vuil. echt een schande.
Laatste antwoord door bigwade, -
ECO melding
door mcl- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Volgens het boekje van de Picanto Extreme 2015 moet er een ECO lampje gaan branden als je ECO rijdt, maar dat zie ik nergens? Weet iemand waar je dat kan zien? Groet, martin
Laatste antwoord door bigmac, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wellicht is het antwoord al voorbij gekomen, maar kon er niets over vinden! Via welke weg is het mogelijk de kaarten voor mijn witson te updaten? Ik heb gekeken bij naviextras.com maar daar staat geen witson bij in de lijst van merken.. Wie kan mij verder helpen? Groeten Eelco
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hmmm ... 2 nieuwe Sorento rijders met klachten ? Dan doe ik ook mee. Ik merk dat mijn motor tijdens accelereren heel lichtjes hikt / bokt. Dus niet bokken vanuit de bak of tussenbak, maar motorisch. Alleen bij accelereren dus. Ik rij al in 2wd (superlocker) en heb ook geen bak of tussenbak problemen. Het is motorisch. Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken ? Ik lees al wat dingen als gasklephuis reinigen, injectoren reinigen en boubine checken. Maar deze verhalen kom ik via zoeken met Google tegen, en dan op andere automerk forums. Hier nog wat gerichtere tips ??
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 37 antwoorden
- 6,2k weergaven
Zo vandaag de kogel door de kerk de cee'd 1,4 Seven uit 2011 word ingewisseld voor een sportage 1,6 plus pack uit 2013. Ik was al een hele tijd bezig maar ben benieuwd of ik er geen spijt van ga krijgen Uiteraard volgen er foto's als ie voor de deur staat
Laatste antwoord door johij, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik heb even een vraagje, de standaard radio met bleutooth kun je de cotacten alleen via spraakbesturing oproepen? Of kan dit ook met de knoppen van de radio? Ik heb het in het instructie boekje niet kunnen vinden
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo allemaal, aangezien ik de sorento nog maar een maand in mijn bezit heb, en gelukkig gekocht heb met garantie. wil ik graag een oordeel van jullie weten. het volgende is er aan de hand; als ik rij met de auto met een snelheid van +/- 60 a 70km/h, en laat het gas los dan begint ie te schokken en tikken in de aandrijflijn. hoe langzamer de auo gaat hoe beter dat je het voelt. het schokken gaat gepaard met een tik, welke voor mijn gevoel onder mijn voeten vandaan komt.( de plek waar de tussenbak zit?) heb zekering 13 eruit getrokken (rijd en stuurt wel soepeler moet ik zeggen) maar het euvel is dan niet weg. met contstant rijden met zelfde snelhei…
Laatste antwoord door patje sorento, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Onder mijn net aangeschafte Sportage X-clusive van eind 2011 zitten 235/55 R18 banden. Heeft dat voor- of nadelen t.o.v. de 225/60 R17?
Laatste antwoord door johij, -
- 3 antwoorden
- 6,3k weergaven
Beste, In onze Rio met superpack zit nu de standaard radio van kia. Nu loop ik met het idee om daar een pioneer carplay autoradio (SPH-DA120, http://www.pioneer.eu/nl/products/25/299/35829/SPH-DA120/page.html inte bouwen, echter weet ik niet of dit kan. Ik zit met de volgende vragen en hopelijk kan iemand hierbij helpen... - in het superpack pakket zit een stuur met stuurbediening voor de kia radio. Als ik nu een Pioneer carplay autoradio inbouw, werkt dan de stuurbediening nog? - Ik zal een ander rooster nodig hebben voor de inbouw van deze 2 din radio. Is dit moeilijk om te zetten? - waar moet ik verder opletten met de inbouw van een dergelijke radio of …
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
- 9 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik heb een kia 1.2 bwjr 2013 kmstand 31,150 Ik heb achteraf mijn factuur nagekeken en zie dat de bougies zijn vervangen Terwijl kia aangeeft bij elk 4 jaar / 60.000 km laatste beurt(klein) was met kmstand 19.500 Is dit correct? Of is dit gewoon geldklopperij :S Ook heb ik gevraagd of remvloeistof niet vervangen moest worden,hij zei nee Terwijl kia aangeeft elk 2 jaar / 30.000 Hieronder extra vervangingen Bougie + luchtfilter vervangen 42,57 euro Plug assy spark 4maal 58.23 euro Filter air cleaner 14.70 Uiteindelijk 333 euro betaald. Incl clublid korting inbegrepen
Laatste antwoord door John Kanon, -
weke dealer? 1 2
door KaDo- 44 antwoorden
- 7,2k weergaven
Wij rijden naar volle tevredenheid onze Kia Ceed diesel SW.Hij heeft nu 195000 gereden en we willen hem inruilen voor een jongere. Alleen de dealer in Almere vinden we een ramp.Daar werkt zo n onbeschofte man.In Zeist zag ik we een mooie staan.Kent iemand ATS daar? Of iemand een andere optie waar we normale mensen werken.Wil waarsschijnlijk voor een comfort gaan uit 2012 of business pack maar zie nog niet de verschillen echt
Laatste antwoord door GUNMETALBLACK, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
vandaag mijn Cee'd GT recaro wangen en zit schuimdelen vervangen bestuurders kant ( vervangen door de dealer ) Ik had last van schuim stukjes onder mijn stoel eerste instantie wist ik niet wat het was na dat ik mijn auto had schoongemaakt aan de bestuurders kant heb ik de stofzuigslang over mijn stoel gelegd en de andere kant schoongemaakt nadat ik de slang van de stofzuiger uit de auto haalde zag ik weer kleine deeltjes liggen (schuim ) ik tikte op de wang van de stoel en er viel allemaal schuim deeltjes onder de stoel vandaan vandaag naar de Rai geweest ik dacht even checken en ja hoor de Cee’d GT op de Rai had er ook last van ( heb ik daar gemeld )
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
Beste forum vrienden, Ik ben al een tijdje opzoek naar velgen voor me sorento maar kan maar weinig vinden, iemand nog wat liggen of een site waar ze wel wat variatie hebben ? alvast bedankt voor de reacties !!!
Laatste antwoord door marcofr, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Zag vanavond het programma De Nationale Misdaadmeter. Daarin zat iemand wiens Picanto aan de voorzijde gestript was. De wagen was nog geen jaar oud en de auto had 10.000 euro schade en zou total loss zijn. Alleen de koplampen kosten al 800 euro per stuk,slik. De motor en alles achter de voorschermen was nog aanw. incl. 4 lichtmetalen velgen. Die kan toch geen 10.000 euro schade hebben?,dat is de complete dagwaarde van de hele auto. Blijkbaar had iemand een witte Picanto met flinke voorschade,opsporing verzocht.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 18 antwoorden
- 5,2k weergaven
vandaag maar eens de superlocker in de Sorento ingebouwd. al met al was het geen werk. beschrijving was goed en duidelijk. totale tijd zo'n 2 uur op m'n ooie dooie tempo. eerst maar eens begonnen met de demontage van de dash delen bestuurders kant: bijrijders kant: orginele schakelaar er uithalen: en toen kwam het tweede deel, de bekabeling: beetje kabels strippen: verder in de volgende post .....
Laatste antwoord door marcofr, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik wil dakdragers aanschaffen voor mijn kia venga met Panorama dak,maar ivm met een Ferry overtocht mag de hoogte niet over de 2.2 m uitkomen. De venga zelf is 1.6 hoog. Kan iemand mij vertellen wat de hoogte wordt inclusief de dakdragers?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 4 antwoorden
- 5,9k weergaven
betreft een demowagen Carens IV mei 2013 Fusion 1.7 CRDI 115 en met 4000km gekocht in nov. 2014 Aanvankelijk ging het olieniveau lampje branden en bleef branden. Vervangen van de sensor bracht geen oplossing. Nu heeft men de Negatieve massa-sensor vervangen. De olieniveau lamp brandt niet meer, Maar als het contact aangezet wordt, brandt de lamp ook niet. Volgens de manual moet ze dan branden en na het starten uitgaan. Volgens mij werkt de sensor nu helemaai niet meer. Iemand ervaring mee?? gr Marcel
Laatste antwoord door Filipke, -
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
dit weekend de trekhaak op mijn sorento geknutseld. ik moet zeggen dat het niet lijkt dat je aan een personen auto aan het sleutelen bent, maar meer aan een vrachtwagen ik heb een rondje met mijn tandem asser gereden achter de sorento, en ik kan me nu al verheugen om de sleurhut er achter te hangen en op vakantie te gaan. ik ergerde me kapot aan de klep achter in de kofferbak op de vloer, die doorgezakt was en aan de voorkant gewoon omhoog stond. dus maar een nieuwe gemaakt: en met de stof er weer om heen: alleen nog ff een x schoon maken en het ziet er weer als nieuw uit!
Laatste antwoord door patje sorento,