Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Toen we de Picanto van mijn vrouw, 3 weken geleden op gingen halen, stond deze voor de showroom buiten te blinken en daar we even moesten wachten liep ik eens rond de auto. Daar ik wat nare ervaringen met banden heb eens gekeken naar de DOT nummers. Op de vooras bleken 2 banden gefabriceerd in verschillende weken te zijn gemonteerd. Bij vroegere auto's heb ik daar wel eens problemen mee gehad en of de duvel er mee speelde, enkele km's na voor het eerst met de auto te rijden trok de auto vreselijk naar rechts. Eerst even de invloed van wegverkanting uitgesloten en tevens die van mogelijke zijwind. De auto bleek in alle omstandigheden hetzelfde te doen, seierus naar rechts …
Laatste antwoord door mcl, -
Achterband SP3
door Wimis on- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
De achterband van een auto is meestal de band die het langste meegaat (tenzij achterwiel aandrijving) Nu vindt ik de achterwielen van de BMW X5 (+X6) best wel een gaaf gezicht om te zien. Zou dat ook een optie zijn voor de SP3 (de spatborden achter zijn al forser dan de voorspatborden Dus een lekkere bredere band dan er nu om zit. Wie weet waar willem wouter woont mag het zeggen?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb op mijn computer een paar mooie schema's van de koplampen van mijn Picanto TA, zowel voor de uitvoering met H4-koplampen als die met Projectielampen. Volgens mij heb ik ze ooit van dit forum gehaald, maar ik kan ze niet meer vinden. Maar heeft iemand ook dergelijke schema's voor het stadslicht/achterlicht-gebeuren van de Picanto TA? En dan in het specifiek van de uitvoering met LED-DRL (die dus omschakelt naar stadslicht). Ik zit momenteel tussen twee detacherings-opdrachten in thuis en dat leek me een mooie gelegenheid om eens wat klusjes aan de Picanto af te werken. En 1 van die projectjes omvat het kijken of ik de achterlichten kan bijschakelen op de D…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Ruiten tinten
door Rolandp- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hi, Dinsdag worden de ruiten van mijn 2006 sportage getint. De ruiten van de achterbank tot en met de achterbak. Nu heb ik het vermoeden dan het wel eens mooi kan zijn als ik de voor ruiten ook een lichte tint mee laat geven, om zo de overloop van voor naar achter wat mooier te maken. Echter weet ik dit niet helemaal zeker. Heeft iemand van jullie ervaring met wat mooier is? De vorruiten laten zoals ze zijn, of toch een licht kleurtje geven?
Laatste antwoord door Rolandp, -
- 14 antwoorden
- 11k weergaven
Beste, Toen ik mijn auto net had nu ongeveer een jaar geleden was de auto veel rustiger in zijn stationair, optrekken, op de snelweg etc dan nu. Is dit normaal bij de picantos? Het is een 1.2 bouwjaar 2012 met 12.000 op de teller. Je start de auto met een druk op de knop Stuur trilt lichtjes Op de snelweg wanneer ik 100 rij lijkt en hoor ik net dat ik 120 rij Gecontroleerd:Olie zit bijna tegen zijn max. aan. Verder niks te controleren. Het is de ketting en motor zelf wat veel geluid maakt. Hij is iig niet meer muisstil als voorheen. Niet verandert van rijstijl enkel dat het de laatste tijd wat kouder is buiten.
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik heb een Sorento II van 2007 met een automatische airco/klimaatregeling en nu blijft de aanjager/blower op een vrij hoog niveau blazen en ik kan dit niet aanpassen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en kan ik een soort van zelf-diagnose uitvoeren ?
Laatste antwoord door chrikodo, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
hallo ik heb een kia sorento 3.3V6 op lpg het probleem wat ik heb is dat er olie in mijn koelsysteem komt heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn want ik hoor meerdere dingen zoals koppakkingen of olie koeler alvast bedankt
Laatste antwoord door hans69, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Dag allemaal, Kort verhaal: Na 1 jaar de Rio te hebben, airco kapot. Bekende "grr grrr grr" geluid. Vorig jaar: Airco kapot, wederom dit geluid. Nu: Airco kapot, wederom het geluid. Ik ben benieuwd: ben ik de enige waar het steeds fout gaat? Dit is een vernieuwde versie volgens de dealer. Kortom: er lijkt een andere factor te zijn, maar wat? benieuwd naar jullie ervaringen. Dat de airco stinkt, weten we... maar ik bedoel echt Airco kapot (hij werkt dan nog wel maar hoort een lager geluid maken wanneer je de airco inschakelt (dan klinkt het ratelen even kort) of wanneer de airco uit is (dit is raar, want je zou zeggen dat je het moet horen w…
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Net terug van een vakantiereis door Turkije. Het viel me op dat het daar op straat "jeukt" van Sportage 3 modellen. Dit zowel in Istanbul als in Klein-Azië.
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik dacht dat achteruitrijsensoren een mooie nuttige aanwinst zouden zijn voor mijn auto, dus een mail gestuurd naar de Kia dealer. Ik viel bijna op mijn rug toen ik het bedrag van 540 Euro las.... Netjes teruggemaild dat ik dit buitenproportioneel vond en van de offerte af zag.... Echter heb ik nog steeds wel oren naar achteruitrijsensoren dus op internet verder gezocht. Ik kwam toen terecht bij: http://www.proxel.com/ Hier bieden setjes aan die zelfklevend aan de binnenzijde van de bumper kunnen worden aangebracht. Super!!! Niet boren en onzichtbaar. Ze zijn aan de binnenzijde makkelijk aan je achteruitrijverlichting te koppelen en je plaatst een speaker in je ko…
Laatste antwoord door patten, -
- 35 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hoihoi, ik rijd sinds gisteren in een Kia Picanto Design Edition (2013). Ik heb gisteren de normale lampen laten vervangen voor blauwere lampen (http://www.autostyle.nl/catalogus/sr-halogen-hid-style-h7-6000-hyperwhite-12v-55w-2pcs.html), omdat de standaard lampen erg geel waren en dat vond ik geen combinatie met de dagrij-verlichting. Alleen ik vind de lichtopbrengst erg weinig. Dit komt voornamelijk door de lens, maar ik weet niet of het door er andere lampen in te zetten dit te verbeteren is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met deze soorten koplampen en wat heb je eraan gedaan? We hebben al een aantal andere lampen gezien, maar geen idee of dat meer lic…
Laatste antwoord door GUNMETALBLACK, -
raamsluit module 1 2 3
door Picawhite- 57 antwoorden
- 10k weergaven
Hoi , is er iemand die weet of je een raamsluit module op de pica kunt aansluiten zodat de ramen dicht gaan als je de auto op slot doet. Dank alvast.
-
Parkeer uw Rio
door Gast Vitara 2- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tja wat zal ik zeggen.....
15.000 km beurt
door World Cup- 17 antwoorden
- 3,9k weergaven
Onlangs een 15.000km beurtje voor de Picanto World Cup laten uitvoeren door mijn dealer. Afspraak gemaakt werd er tot mijn verbazing gevraagd "wilt uw gebruik maken van de weg en ophaal service van Kia" nou ik was deze dag toevallig vrij en dacht waarom ook niet. Wat een super service van dealer Indumij Auromative B.V. te Rotterdam thuis gebracht en gebeld door de dealer toen de auto klaar was uw word binnen een kwartiertje opgehaald. Hiervoor Opel gereden nieuw en gebruikt, nog nooit weg gebracht pfffffffffff Kia top Service en 15.000km is snel gegaan zonder problemen. Greetz Eduard
Laatste antwoord door kiajan, -
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
zit te twijfelen om een Rio particulier te verkopen of in te ruilen. Het gaat om een witte Super Pack uit 2013 zonder schade en met alle opties (ook een pioneer navigatie/multi media systeem, 17" phantoms, lederen stuurwiel, 5 deuren, elektrische ramen, cruiscontrol, climate control, etc, etc). Hij heeft net iets meer dan 40.000km gelopen. Uiteraard dealer onderhouden. enige indicatie wat je er nu nog (makkelijk) voor kan krijgen?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 4,4k weergaven
wie weet waar ik een handboek kan vinden voor de carens type 3.
Laatste antwoord door peterdb08, -
Na 2 dagen rijden met mijn bijna nieuwe basicly happy. Maar die speakers. Ik kom dus uit een auto met infinity soundsysteem. Heeft iemand ook de behoefde gehad om andere speaker in te bouwen en welke? Ik heb een nieuwe pionier subwoofer met versterker meteen laaten inbouwen Voor mijn gehoor klikt het prettig in het laage en middenbereik maar hoge tonen nu soms een beetje scheel voot mijn smaak.
Laatste antwoord door oepi-loepi, -
De Venga flikt het weer.
door Gast Warmentuuter- 7 antwoorden
- 4k weergaven
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 11,5k weergaven
hallo wie kan mij vertellen hoe en waar het kabinefilter van de airco zit? is dit makkelijk zelf te vervangen? Alvast bedankt
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 2 antwoorden
- 5,5k weergaven
hallo heeft er iemand ervaring met het vervangen van de lampjes van de koplampen. de vorige keer is deze vervangen door de dealer. gr peter
Laatste antwoord door xtra40, -
Carens kopen
door Toon1952- 0 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Ik wil een Carens kopen, benzine, handgeschakeld 2003-2006. Waar moet ik op letten? hebben jullie tips?
Laatste antwoord door Toon1952, -
Waarom 3-deurs of 5-deurs
door Gast- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zeer waarschijnlijk ga ik een nieuwe Picanto kopen. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor de 3-deurs. Het is makkelijker uitstappen en het koetswerk toont langer en rustiger. Moet ik wel op wachten tot juni/juli. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie voorkeur, het liefst ook waarom.
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumleden Als ik rustig optrek en dan bedoel ik echt minimaal gas geef hoor ik appart zoemend zingend geluid geef ik meer gas is dit weg. iemand een idee wat dit kan zijn en of dit normaal is bij een sorento 3,5 v6. Mij viel dit pas op nadat ik een keer met me raam open en radio uit heb gereden. Iemand ook ervaring met het uivallen van de digitale klok dan doet hij het weer en dan weer niet. Las dat je dit kan oplossen door de soldeer puntjes warm te maken iemand ervaring hiermee ? Mvg
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Hallo! Laatst zag ik op marktplaats een mooie (niet originele) trekhaak staan voor mijn Kia Rio. Mijn vraag is echter, geeft het op een enkele manier problemen met de algemene garantie van mijn auto als er ooit wat is? Een trekhaak van marktplaats is natuurlijk veel goedkoper, maar ik ben bang dat het garantieproblemen oplevert. Pascal
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Mensjes, Witson heeft weer een nieuwe navigatie uitgebracht welke ook voor onze rio beschikbaar is. Het voordeel van deze is dat het afdekscherm dit keer wel een goede is ( zie airbag en gordel gat) Nog een mega voordeel (vind ik ) is dat hij op android draait. Dit betekent dat je er alle Navigatie op kan zetten welke je maar wilt. Als voordeel heeft dit natuurlijk dat je altijd de laatste mappen beschikbaar hebt / kan hebben. Hier onder een paar plaatjes: en natuurlijk een linkje: Klik op mij
Laatste antwoord door Nieles,