Kia Modellen
-
Vocht in lampen Cee'd 2014
door Gast willie wortel- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In mijn 6 mnd "oude" Cee'd heb ik 2x wat vocht in de lampen gehad, 1x in een koplamp, 1x in het achterlicht. het is na enkele dagen vanzelf weer verdwenen, vandaar dat ik niet direct naar de garage wil lopen. Maar ...... komt dat "probleem" meer voor ? Willie
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 5,2k weergaven
Dus... sinds vorige week heb ik een Optima.Prachtige auto, mooi uiterlijk. Eigenlijk alles wat je wenst. Maar dan, ff claxoneren naar je vrienden, buren of met gevaar. En ja, ik weet: doelloos claxoneren kost je een flinke duit als oom agent in de buurt is. Maar dat geluid. Man Man Man, dat geluid uit die lullige claxon... Hoe kan ik dat oplossen? Want ik denk dat die claxon ook met het alarm systeem verbonden zit, iemand hier erbvaring mee? Vind dit geluid wel echt bizar lullig klinken uit zon auto...
-
- 1 antwoord
- 5,8k weergaven
Hallo iemand enig ide waar de cv module van Kia cerato is en wel kabel kleuren zijn en is cerato postief of negatief gestuurd of pneumatisch ik ben bezig met cv aan het inbouwen cv is de orginale van de auto allen de ab heb ik universele ik wil de universele ab op de orginale module inbouwen graag jullie hulp bedankt alvast
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste forumleden, Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een KIA Picanto uit 2004. Nu wil ik mijn JBL-Subwoofer (die nét aan in de achterklep past) plaatsen. De voedingskabel van de sub moet worden doorgetrokken naar de accu. Mijn vraag is; hoe ik deze het beste naar de accu kan trekken. Ik heb zelf een beetje rondgekeken onder de kap, maar zie niet echt geschikte mogelijkheden. Eén kapje ben ik tegengekomen, maar die zit met twee boutjes vast en kan daar bijna niet bijkomen.. Op internet staat ook niet zo veel waar ik wat aan heb.. Misschien heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Tips zijn altijd welkom! Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik kan de 16* lm velgen + banden + tpms sensoren af fabriek van de Rio executiveline inruilen op 17* Muan velgen + banden + tpms (standard onder de first ed.) Ik kan hier euro 600 inruil voor krijgen.. Is deze prijs redelijk of is dit weggeef prijs ?
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 23 antwoorden
- 12k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb verschillende topics gelezen maar kan niet de goede antwoorden vinden. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb een 5 deurs Rio super pack uit 2013. Radio pioneer avic-f8430 Pioneer subwoofer TS-WX110A Nu zit ik te denken aan andere speakers in de deuren voor en achter. - welke maat moet ik hebben? Ik las iets van 16,5 cm. Klopt dit? - moet ik opvulringen aan schaffen? - welke speakers, graag merk en type, bevelen jullie aan? - als ik opvulringen nodig heb, welke heb ik dan nodig? Nu kwam ik ergens iets van tweeters in de deuren tegen. - levert dit een aanzienlijke verbetering op in de kwaliteit van het geluid? - zo ja ook hie…
Laatste antwoord door SRB010, -
Cee'd met 1.0 T-GDI driecylinder-motor in Genève
door Gast GreyGriffin- 6 antwoorden
- 7,4k weergaven
Het wordt nu toch serieus met de vernieuwing van het motoren-gamma bij Kia. Op de Autosalon van Genève (vanaf 5 maart) staat voor het eerst in Europa een Cee'd met een 1.0 T-GDI driecylinder-motor, waaruit 120 PK wordt geperst. De turbomotor gaat van start in de nieuwe Cee'd GT Line, in het laatste kwartaal van 2015. Nog een primeur: de Cee'd 1.6 CRDI krijgt een nieuwe zeventraps-automaat met dual clutch. Meer hierover op: http://thekoreancarblog.com/2015/02/20/kia-ceed-gt-line-to-debut-at-geneva/ of op: http://www.autoweek.nl/nieuws/31911/kia-presenteert-driecilinder-in-ceed-gt-line of bij Kia zelf: http://www.kia.com/nl/kia-nieuws/home/alge…
Laatste antwoord door The maus, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, Vandaag slachtoffer geworden van een verlaten plaats ongeval. Na een uur sporten kwam ik terug bij mn auto met een scheur in mn bumper Weet iemand waar je een (tweedehands) bumper kan vinden? Kia rio 2011 model. Wit van kleur. Grt Stephan
Laatste antwoord door vegtje83, -
Grote Beurt
door Kia2811- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Wat doen ze nu eigelijk met een grote beurt? Ik zie alleen maar dat ze inspecteren en 3 uur bezig zijn. Wat er nu precies in de prijs in begrepen zit kom ik niet uit.. Gr Kia 2811
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 30 antwoorden
- 5,6k weergaven
Goeiemorgen, het wordt weer wat warmer gelukkig! Reden om dan ook de winterbanden eronder vandaan te halen dus vroeg m'n bed uit en naar de zaak. Aangezien het lekker rustig was op de weg heb ik de verbruiksmeter gereset op de weg er naar toe, verbruik bij aankomst: 8,8l/100km. Netjes de velgen gewisseld, auto gewassen, verbruiksmeter weer gereset en op m'n gemak naar huis geboemeld op m'n zomerbanden. Verbruik bij thuiskomst: 5,8L/100km. Dit verschil verbaasde me zo dat ik weer terug ben gereden naar de zaak, bewust de winterbanden op de juiste manier heb gemonteerd voor de zekerheid en heb daarmee weer een rondje gereden. Verbruik: 9,1L/100km. Zomerbanden er weer onde…
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Sinds deze week een trotse bezitter van een 2de hands kia rio. Bijgeleverd zat een zelfinbouw navigatiesysteem, helaas zonder manual. Nu heb ik het internet en jullie forum afgestruind en zie veel gelijke systemen. Denk zelf dat het een witson is maar weet het niet zeker. Bij info op het systeem kwam er ook een typenummer voorbij die niet te achterhalen is. D2001/MAINA204/100504E27 DISPLAY_V83 Kan iemand mij helpen om het type/fabrikant te achterhalen?
Laatste antwoord door tinus26, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hallo, Ik heb een fabrieksradio in mijn sportage uit 2006 zitten, dubbel din. Echter is deze heel basic, en heb ik een leuk toestel van sony gezien die ik graag wil hebben. Nu begon mijn garage over inbouwframes en dergelijken, en daarbij horende kosten. Nu ben ik erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het inbouwen van after market sony radio's. Wie weet wat ik nodig heb, en waar ik dit kan krijgen. Eventueel hulp met inbouw (uiteraard tegen vergoeding) zou helemaal mooi zijn. Het gaat in dit geval om de sony wx-gt90bt
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Dag allemaal Sedert enkele maanden heb ik heel af en toe een probleem met de remmen van mijn rio. Als ik plots rem, heb ik soms het gevoel dat ik met mijn rempedaal overheen de straat schuurt; een heel bruusk gevoel. Als ik de rem loslaat en nadien nogmaals rem, remt hij normaal. Meestal duikt het probleem op wanneer ik nog maar pas aan het rijden ben. Herkent iemand dit probleem? De garagist heeft de remmen al eens proper gemaakt maar dit heeft geen effect.. Vriendelijke Groet Kristof
Laatste antwoord door Jordan, -
Parkeerlichten Cee'd 2014
door Gast willie wortel- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Wanneer ik de auto parkeer aan een donker weggedeelte, kan ik de "parkeerlichten" aanzetten. Mijn vraag: Hoelang kunnen deze lichten blijven branden zonder (start)problemen te krijgen, weet iemand dat ? Het zijn weinig stroom gebruikende leds, maar ook dán zit er een maximum aan. Bij voorbaat dank ! Willie
-
- 14 antwoorden
- 5k weergaven
Ik weet niet of iemand anders hier wel eens last van gehad heeft. Als ik lang in een file sta of zoals laatst ff te wachten op iemand op een parkeerplaats dan wordt de motor koud. Na iets van 10 minuten met een draaiende motor zie je de temperatuur van de motor terug lopen. Helemaal terug naar nul, en de lucht van de verwarming wordt dan ook koud. Niet echt fijn op z'n zachts gezegt. Stond laatst met de sneeuw bij Arnhem bijna een uur in extreem langzaam verkeer door de sneeuw en kwam als een ijsklontjes aan thuis. Als ik daarna weer gewoon kan rijden gaat de temperatuur weer omhoog en is het weer normaal. Ik ga er ook mee naar de dealer m'n beurd van 132.000 komt…
Laatste antwoord door Freaky, -
- 3 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik heb al een hele tijd veel problemen met Het schuifdak van m'n sp3, vaak wilt ie niet dichtgaan. Het kraakt ook... M'n dealer heeft dit al 3x nagekeken. Morgen ga ik weer terug. Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben!? Hebben jullie advies voor mij? Tanx!!!
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Na een grote beurt van mijn SP3 uit 2010 wisten ze me te vertellen dat de lamellen (radiator?) van de airco kapot waren. "Ze vallen er zo uit" Zoiets hadden ze bij m'n dealer nog nooit gezien. Andere wordt besteld en volgende week maandag vervangen. Dit onder garantie. Maar wat er nou precies wordt bedoeld met lamellen van de airco? als het de radiator is kan ik toch niet zo maar doorrijden zonder dat auto over verhit raakt. Heb ff gegoogled maar kom er niet uit, misschien toch nog maar eens de dealer vragen.
Laatste antwoord door Xling, -
picanto 2006
door poekeltje- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
HOi, Ik heb een kia picanto uit 2006 sinds 4 maanden. Met volle tevreden heid in gereden tot afgelopen Maandag. Dahsboard verlichting ging knipperen en alle lampen vielen uit. Zekering geprobeerd maar dat was het niet. Naar de garage en deze kon het niet vinden en heeft de verlichting omgeleid naar manueel. nou ging dat de eerste dagen perfect maar nu als ik de sleutel uit het contact haal blijven de kleine voorlampen en de achter lampen branden. Weer naar de garage maar deze weet het niet. Zijn hier mensen die wel een idee hebben wat het kan zijn ben nu al bijna 500.00 euro kwijt om te horen dat ze het niet weten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Laatste antwoord door poekeltje, -
Versnelling moeilijk in z'n achteruit
door Gast Vitara 2- 11 antwoorden
- 7,8k weergaven
Heeft een van jullie hier ook last van? Als ik mijn RIO UB 1.2 in z'n achteruit wil zeten krijg ik hem regelmatig niet in de versnelling. Ik moet hem dan eerst even in een andere versnelling zetten en dan pas pakt hij de achteruit.
Laatste antwoord door hangbuikie, -
Ik kreeg van mijn garage de prijs van de kleine beurt (30k) en dit is 264 euro; Ik ben me kapot geschrokken, realiserende dat de beurten via Kia in te zien zijn, bijvoorbeeld sportage is zelfs goedkoper dan de Rio. We spreken over een kleine beurt, waar ik normaal 180 euro betaalde voor mijn Kia Venga. Zie hier; Ben erg benieuwd naar wat jullie vinden, wellicht geeft het een duidelijke omschrijving wat nu werkelijk het verschil is met bijvoorbeeld de Soul waar maar 180 euro afgetikt moet worden. Of de Picanto of Venga.
Laatste antwoord door Nimo, -
kleine beurt
door bob- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
mijn ceed is in april aan een kleine beurt toe nu lees ik in de reparatie en onderhoud pdf op de kia site dat het luchtfilter na 10 jaar of 150000km vervangen moet worden lijkt mijn wat lang maar via de chat online is het bevestigd dat het klopt heb net even naar mijn luchtfilter gekeken maar die als aardig zwart en zit er bijna 2 jaar in ik ga hem maar gewoon vervangen denk ik
Laatste antwoord door bob, -
- 3 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik heb een Carens 1.8EX 2004 nu blijven mijn handrem en abs lampjes op het dashboard branden. Uit laten lezen bij dealer nu geeft dealer aan main relay storing code C 2112. Welke relay moet ik vervangen?
Laatste antwoord door Roel.M, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, Ik heb al een paar keer gelezen dak de tussenbak van een Sorento uit te schakelen is om bv het gierende geluid te laten verdwijnen bij terugschakelen. Dit zou kunnen door een superlock, of 'permenent' door het verwijderen van zekering 13 of 14. Wat ik mij nu afvraag: Biedt het uitschakelen van de tussen bak nog meer voordelen, bv minder slijtage, minder brandstofverbruik, minder geluid ed? En is dat niet schadelijk voor die bak? En wat is en doet een superlock precies? Niet dat het echt nodig is, maar wil het gewoon weten en eventueel uitproberen... Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden... Gr. Antoine
Laatste antwoord door masimo, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Heb zojuist mijn 5 jaar oude Tomtom zitten updaten. Dit is gratis,maar een nieuwe kaart kost 69 euro. Het is net als met printers,nieuwe inkt kost bijna net zoveel als een nieuwe printer. Nu zie ik ook sites waar je gratis nieuwe kaarten kunt downloaden,maar heb mijn twijfels. Heeft iemand goede ervaring met gratis kaarten downloaden?
Laatste antwoord door driesdiesel, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Weet iemand of de originele navigatie van sportage zonder veel ombouw in een andere sportage ingebouwd kan worden? Ik ben het meest benieuwd om de bedrading dan past? Moet het systeem door de dealer omgeprogrammeerd worden? Alvast bedankt voor jullie adviezen
Laatste antwoord door elmerblues,