Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Net terug van een vakantiereis door Turkije. Het viel me op dat het daar op straat "jeukt" van Sportage 3 modellen. Dit zowel in Istanbul als in Klein-Azië.
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik dacht dat achteruitrijsensoren een mooie nuttige aanwinst zouden zijn voor mijn auto, dus een mail gestuurd naar de Kia dealer. Ik viel bijna op mijn rug toen ik het bedrag van 540 Euro las.... Netjes teruggemaild dat ik dit buitenproportioneel vond en van de offerte af zag.... Echter heb ik nog steeds wel oren naar achteruitrijsensoren dus op internet verder gezocht. Ik kwam toen terecht bij: http://www.proxel.com/ Hier bieden setjes aan die zelfklevend aan de binnenzijde van de bumper kunnen worden aangebracht. Super!!! Niet boren en onzichtbaar. Ze zijn aan de binnenzijde makkelijk aan je achteruitrijverlichting te koppelen en je plaatst een speaker in je ko…
Laatste antwoord door patten, -
- 35 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hoihoi, ik rijd sinds gisteren in een Kia Picanto Design Edition (2013). Ik heb gisteren de normale lampen laten vervangen voor blauwere lampen (http://www.autostyle.nl/catalogus/sr-halogen-hid-style-h7-6000-hyperwhite-12v-55w-2pcs.html), omdat de standaard lampen erg geel waren en dat vond ik geen combinatie met de dagrij-verlichting. Alleen ik vind de lichtopbrengst erg weinig. Dit komt voornamelijk door de lens, maar ik weet niet of het door er andere lampen in te zetten dit te verbeteren is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben met deze soorten koplampen en wat heb je eraan gedaan? We hebben al een aantal andere lampen gezien, maar geen idee of dat meer lic…
Laatste antwoord door GUNMETALBLACK, -
raamsluit module 1 2 3
door Picawhite- 57 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hoi , is er iemand die weet of je een raamsluit module op de pica kunt aansluiten zodat de ramen dicht gaan als je de auto op slot doet. Dank alvast.
-
Parkeer uw Rio
door Gast Vitara 2- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Tja wat zal ik zeggen.....
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
15.000 km beurt
door World Cup- 17 antwoorden
- 4k weergaven
Onlangs een 15.000km beurtje voor de Picanto World Cup laten uitvoeren door mijn dealer. Afspraak gemaakt werd er tot mijn verbazing gevraagd "wilt uw gebruik maken van de weg en ophaal service van Kia" nou ik was deze dag toevallig vrij en dacht waarom ook niet. Wat een super service van dealer Indumij Auromative B.V. te Rotterdam thuis gebracht en gebeld door de dealer toen de auto klaar was uw word binnen een kwartiertje opgehaald. Hiervoor Opel gereden nieuw en gebruikt, nog nooit weg gebracht pfffffffffff Kia top Service en 15.000km is snel gegaan zonder problemen. Greetz Eduard
Laatste antwoord door kiajan, -
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
zit te twijfelen om een Rio particulier te verkopen of in te ruilen. Het gaat om een witte Super Pack uit 2013 zonder schade en met alle opties (ook een pioneer navigatie/multi media systeem, 17" phantoms, lederen stuurwiel, 5 deuren, elektrische ramen, cruiscontrol, climate control, etc, etc). Hij heeft net iets meer dan 40.000km gelopen. Uiteraard dealer onderhouden. enige indicatie wat je er nu nog (makkelijk) voor kan krijgen?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 4,4k weergaven
wie weet waar ik een handboek kan vinden voor de carens type 3.
Laatste antwoord door peterdb08, -
Na 2 dagen rijden met mijn bijna nieuwe basicly happy. Maar die speakers. Ik kom dus uit een auto met infinity soundsysteem. Heeft iemand ook de behoefde gehad om andere speaker in te bouwen en welke? Ik heb een nieuwe pionier subwoofer met versterker meteen laaten inbouwen Voor mijn gehoor klikt het prettig in het laage en middenbereik maar hoge tonen nu soms een beetje scheel voot mijn smaak.
Laatste antwoord door oepi-loepi, -
De Venga flikt het weer.
door Gast Warmentuuter- 7 antwoorden
- 4k weergaven
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 11,5k weergaven
hallo wie kan mij vertellen hoe en waar het kabinefilter van de airco zit? is dit makkelijk zelf te vervangen? Alvast bedankt
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 2 antwoorden
- 5,5k weergaven
hallo heeft er iemand ervaring met het vervangen van de lampjes van de koplampen. de vorige keer is deze vervangen door de dealer. gr peter
Laatste antwoord door xtra40, -
Carens kopen
door Toon1952- 0 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Ik wil een Carens kopen, benzine, handgeschakeld 2003-2006. Waar moet ik op letten? hebben jullie tips?
Laatste antwoord door Toon1952, -
Waarom 3-deurs of 5-deurs
door Gast- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zeer waarschijnlijk ga ik een nieuwe Picanto kopen. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor de 3-deurs. Het is makkelijker uitstappen en het koetswerk toont langer en rustiger. Moet ik wel op wachten tot juni/juli. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie voorkeur, het liefst ook waarom.
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumleden Als ik rustig optrek en dan bedoel ik echt minimaal gas geef hoor ik appart zoemend zingend geluid geef ik meer gas is dit weg. iemand een idee wat dit kan zijn en of dit normaal is bij een sorento 3,5 v6. Mij viel dit pas op nadat ik een keer met me raam open en radio uit heb gereden. Iemand ook ervaring met het uivallen van de digitale klok dan doet hij het weer en dan weer niet. Las dat je dit kan oplossen door de soldeer puntjes warm te maken iemand ervaring hiermee ? Mvg
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Hallo! Laatst zag ik op marktplaats een mooie (niet originele) trekhaak staan voor mijn Kia Rio. Mijn vraag is echter, geeft het op een enkele manier problemen met de algemene garantie van mijn auto als er ooit wat is? Een trekhaak van marktplaats is natuurlijk veel goedkoper, maar ik ben bang dat het garantieproblemen oplevert. Pascal
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Mensjes, Witson heeft weer een nieuwe navigatie uitgebracht welke ook voor onze rio beschikbaar is. Het voordeel van deze is dat het afdekscherm dit keer wel een goede is ( zie airbag en gordel gat) Nog een mega voordeel (vind ik ) is dat hij op android draait. Dit betekent dat je er alle Navigatie op kan zetten welke je maar wilt. Als voordeel heeft dit natuurlijk dat je altijd de laatste mappen beschikbaar hebt / kan hebben. Hier onder een paar plaatjes: en natuurlijk een linkje: Klik op mij
Laatste antwoord door Nieles, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
hoi mede kia rijders ik heb pas geleden spray plast van dupli color gebruikt en alles goed ontvet en geprepareerd en afgeplakt met 3m tape blauw en nu komt het de spray plast is in mijn lak gevreten hoe moet ik het zeggen het lijkt wel of dat spul de blanke lak zacht heeft gemaakt en nu heb ik dus een soort van randje waar de tape heeft gezeten en op ander plekken de kleur lak er af hebben jullie dit ook aleens mee gemaakt of ben ik uniek en die bredase auto shop geeft de schuld aan de kia lak nou ik vind dit niet kunnen dus kijk uit met spray plast van duplicolor vreet je lak op
- 31 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, Eindelijk vond ik wat voor de rio om mijn eigen sony radio in te bouwen ha helaas kom niet verder dan de bijgeleverde foto. Weet iemand waar ik een paneel kan bestellen zodat je je eigen radio weer kan inbouwen? Gr Eddomania
Laatste antwoord door Ri026, -
Kia Sportage 2012
door luciano- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb mijn auto de KIA Sportage model 2012 gekocht op 12-07-2012 de auto netjes gewassen 1 keer in de 2 weken in de wasstraat. De achter remmen deden het niet meer ,ik naar de dealer in Almere geweest KIA VAN VOORDEN . zij hebben de achter banden er af gehaald en de rem schijven ,en schoongemaakt zeggen zij. kosten 100 euro ik had toch 7 jaar garantie tot 150.000 km? Nee meneer gewoon betalen dit is geen garantie. ik heb heel veel autos gehad ,maar ik heb nooit gehad dat de handrem het niet deed ivm vuil. echt een schande.
ECO melding
door mcl- 11 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Volgens het boekje van de Picanto Extreme 2015 moet er een ECO lampje gaan branden als je ECO rijdt, maar dat zie ik nergens? Weet iemand waar je dat kan zien? Groet, martin
Laatste antwoord door bigmac, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wellicht is het antwoord al voorbij gekomen, maar kon er niets over vinden! Via welke weg is het mogelijk de kaarten voor mijn witson te updaten? Ik heb gekeken bij naviextras.com maar daar staat geen witson bij in de lijst van merken.. Wie kan mij verder helpen? Groeten Eelco
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hmmm ... 2 nieuwe Sorento rijders met klachten ? Dan doe ik ook mee. Ik merk dat mijn motor tijdens accelereren heel lichtjes hikt / bokt. Dus niet bokken vanuit de bak of tussenbak, maar motorisch. Alleen bij accelereren dus. Ik rij al in 2wd (superlocker) en heb ook geen bak of tussenbak problemen. Het is motorisch. Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken ? Ik lees al wat dingen als gasklephuis reinigen, injectoren reinigen en boubine checken. Maar deze verhalen kom ik via zoeken met Google tegen, en dan op andere automerk forums. Hier nog wat gerichtere tips ??
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 37 antwoorden
- 6,4k weergaven
Zo vandaag de kogel door de kerk de cee'd 1,4 Seven uit 2011 word ingewisseld voor een sportage 1,6 plus pack uit 2013. Ik was al een hele tijd bezig maar ben benieuwd of ik er geen spijt van ga krijgen Uiteraard volgen er foto's als ie voor de deur staat
Laatste antwoord door johij, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik heb even een vraagje, de standaard radio met bleutooth kun je de cotacten alleen via spraakbesturing oproepen? Of kan dit ook met de knoppen van de radio? Ik heb het in het instructie boekje niet kunnen vinden
Laatste antwoord door elmerblues,