Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Allemaal. Ik ben opzoek naar een andere auto en kwam op internet een Rio 1.5 16v uit bj 2000 tegen. Hierover heb ik twee vragen. Hoeveel km kan z'n motortje gemiddeld draaien deze heeft 138.000 gedraaid. Ik ben zelf 2.00 me lang zal dit voor mij een auto zijn waar ik geschikt in kan zitten, of zeggen de kenners bij voorbaad al dat dit niet geschikt is voor mij. Alvast bedankt. Mvrg Stefan
Laatste antwoord door stefan-s, -
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wij hebben een Rio 2012 met Phantom 17" velgen. Dit zijn mooie en vooral sportief ogende velgen maar ..... Ik vind het een redelijk geluid maken als je rijdt met deze grotere inch velgen/banden. Zeker ook tot 80 km per uur. Ik heb momenten dat ik de radio harder doe om dit soort "gesuis" te onderdrukken. Wie heeft hier ervaringen mee en of een mening over. Hoort dit bij deze velg? Is dit beter met de origine 15 inch velgen en banden? heb wel eens in een rio met 15 inch velgen gereden en die was echt een stuk stiller. En het geluid komt echt niet uit de motor wat ik zo kan oordelen .... Volgens mij zijn de Hankook banden die eronder zitten ook niet echt geluids…
-
- 18 antwoorden
- 6k weergaven
Hey, De picanto is nu precies 2 jaartjes vandaag, 2 weken terug begon de airco te zingen als ik hem aandeed. Bij de garage geweest, airco moet bijgevuld worden.. ik heb nou zelf nooit echt meegemaakt dat een airco na 2 jaar en 18000km te weinig druk heeft. Nou weet ik wel dat je je airco elk 2 jaar moet bijvullen, maar vind het wel snel.. ik heb ongeveer 5 auto's gehad tussen de 5-10 jaar en deze hebben nooit ergens last van gehad. Zijn er meerdere die de airco laten bijvullen binnen 2 jaar? sowieso dat hij aankomende week gevuld word hoor
-
- 19 antwoorden
- 5,9k weergaven
Nadat m'n eerste Phanthom 17 inch velgen set vervangen werd door oxidatie ben ik er achter gekomen dat het er nu weer op alle vier de velgen zit, verleden week er mee naar de dealer geweest en die hebben er foto's van gemaakt en zouden ze doorsturen naar Kia, gisteren een telefoontje gehad van de dealer en ik kreeg nu 4 opties voorgelegd, 1, de velgen worden gewoon vervangen dus dezelfde weer terug, of dezelfde velgen maar dan de keuze uit, zilver, zwart of matzwart gespoten, nu ik een deep blue kleur kia heb lijken me de zwarte velgen niet te staan ( ik zal eens gaan googelen op foto's hiervan ) en bij deze klasse voor me dealer binnen 4 dagen geregeld toppie.
Laatste antwoord door Smart, -
- 15 antwoorden
- 3,8k weergaven
Zoals je kunt zien is bij mij dat rubber toverstokje gestolen. Ik ben opzoek naar tijdelijke alternatief. Iemand ideeën? De originele kost (schrik niet) €41 en dat ben ik niet van plan om uit te geven
Laatste antwoord door kris88, -
- 9 antwoorden
- 8,1k weergaven
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is voor de Kia Rio tussen de Executiveline en de Dynamicline? Mvg Maik
Laatste antwoord door Johnny90, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heb ik weer: ineens een scheur in mijn voorruit! Middenonder een beetje zigzag omhoog, een centimeter of tien. Geen putje of ster te zien. Mij een raadsel hoe zoiets kan. Zaterdag maar een nieuwe ruit monteren. Gelukkig verzekerd dus kosten vallen nog mee.... Grtz Jack
Laatste antwoord door Mieske007, -
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
een volledig elektrische Kia met een evolutie van het hippe design van zijn voorganger én een hypermoderne aandrijflijn. RTL Autowereld, zondag 4 januari om 17:30 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 10 januari om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
-
Dag SP2, hallo SP3. 1 2
door Wimis on- 46 antwoorden
- 12,2k weergaven
Hoi, sticker: Pleite! embleem ECO: ook Poetsen doen we volgende week. Restanten blijven in de kofferbak:
Pasvormhoes tegen sneeuw en zon
door Gast Pombal12- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Venga-Fans, Heeft iemand ervaring met de KIA Venga 'pasvormhoes tegen sneeuw en zon'? - Welk materiaal? - Degelijkheid? - Hoe zit 'ie over de voorportier-ramen vast? - Zitten er misschien magneten in? - Eventueel goede / betere alternatieven bekend? Kortom: Aan te bevelen of niet? (KIA Nederland website dd 30.12.2014: Prijs € 59,00 Onderdeelnummer 1P723ADE01) Groet, Pombal
Laatste antwoord door jmo, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben afgelopen weekend naar de testdag geweest, waardoor ik nu weet hoeveel mm profiel er nog op mijn banden zit. Nu is mijn vraag: hoeveel mm profiel heeft een gloednieuwe Kumho KH17 band?
Laatste antwoord door betominice, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste Lezer, Ik wou graag mijn twee achter deuren en achterraam / klep willen blenderen. Is er soms een kant en klaar setje wat gekocht kan worden of dat het gedaan moet worden door iemand. Alvast bedankt voor het advies of link. Met vriendelijke groet, Bernardo
Laatste antwoord door picaman, -
- 20 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hallo jongens, Maandag had ik een dagje vrijaf en besloot is een beetje te photoshoppen. Ik dacht zo als we de handgreep in het kofferdeksel nu is volledig verwijderen en het gatje dat er achterzit toemaken. Op pc en foto leek dit netjes en besloot ervoor te gaan. Ook eventjes alle plastiek vlug in kleur gezet en dat beviel me ook dus wij richting autohersteller. Ik leg hem daar mijn ideetje uit en vraag hem ook de achterbumper te herstellen met spotrepair. Ik vroeg hem op hoeveel alles zou gaan komen zei hij mij : 1000€ Sandra. Wie een Rio UB heeft, kan mij zeggen of dit een aanvaardbare prijs is of niet? Persoonlijk lijkt het me een zotte prijs! En dat wens ik er eer…
Laatste antwoord door Sandra DB, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik ben een sorento 2.5 diesel van 07/2007 in orde aan het maken. Ik zit nu nog met een probleempje, af en toe liggen er druppels olie op de oprit. Deze olie komt uit de interkoeler (luchtkoeler na de turbo) Komt dit meer voor dat deze koelers gaan lekken? of is een lek aan de turbo de oorzaak? Iemand ervaring mee? Groeten: Willy
Laatste antwoord door WIVA, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om de "Triple Turn" op de Picanto TA aan te passen? Bij de nieuwe Aygo/108/C1 drieling ben ik er net achter gekomen dat deze in te stellen is tussen 0, 3, 5 en 10x. Ik zou mijn Pica ook wel op 5x willen, 3x is vaak NET te weinig en de zelfbouwset die ik op mijn Aygo had deed het ook 5x. Kan het de dealer wel vragen, maar die is nu natuurlijk dicht
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
kia remoto app
door mvdvoort- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, Ik zag in de play store een kia remoto app. Hiermee zou je de kia via je telefoon kunnen bedienen en ook starten. Iemand ervaring hiermee en waar je dit kunt bestellen. Gr. Michel.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wij zijn tevreden gebruikers van onze cee'd uit 2007. Wij hebben hem in het voorjaar gekocht en vanaf toen deed de ruitensproeier het eigenlijk al niet. Nu willen wij controleren of de zekering stuk is, maar we hebben geen enkel idee welke zekering dit moet zijn. Kan iemand dit ons vertellen? Het staat niet op het overzicht wat op de zekeringenkast staat.
Laatste antwoord door Biancavdm, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Onze Picanto heeft een zwarte lak, hoe kom ik er achter of het harde of zachte lak is. Het is gewoon de standaard lak. Zoals deze geleverd wordt bij aflevering, dus er is destijds geen andere lak gekozen. Gaat om het kleien van de lak en daar is nogal verschil in.
Laatste antwoord door Swift Style, -
naafdoppen Ceed
door zoef40- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hoi, Nu mijn originele stalen KIA velgen er weer onder liggen met de bijbehorende winterbanden begin ik me te ergeren aan het feit dat er geen afdekplaatje o.i.d. voor het naafgedeelte is. Hierdoor zie je in het midden de geroeste naaf van 67,1mm (volgens bepaalde sites), en met een zwarte stalen velg is dat geen porum imho. Nu heb ik wel wat gevonden zoals deze hieronder die voldoet aan de maatgeving (68mm klemmaat), maar dit smoelt niet. : Een mooiere is deze: http://www.aliexpress.com/item/4pcs-68mm-KIA-emblem-car-wheel-center-hub-cap-wheel-cap-Dust-proof-covers-for-Rio/32239202392.html Alleen is de grootste diameter 68 en daarmee volgens mij te klein. I…
-
Hoedenplank
door John Kanon- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ben ik de enige,of is de hoedenplank van een Pica een crime? Elke keer als ik de achterklep open heb gehad,moet ik de hoedenplank handmatig in exact de juiste stand plaatsen,anders wil de klep niet dicht. 9 Van de 10 keer gaat dit niet in één keer goed en heb de wagen in dit opzicht al menig keer vervloekt.
- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
De kogel is door de kerk; ik heb mijn Picanto ingeruild voor een Seat Mii. Hoewel ik geen actieve gebruiker ben van dit forum (verre van zelfs) leek het me wel aardig om bij wijze van afscheid een stukje op dit forum te schrijven over mijn ervaringen met de Picanto. In juni 2012 werd het tijd om mijn bijna 3 jaar oude Ford Ka in te ruilen voor een andere auto. Ik had de Renault Twingo, Toyota Aygo en de Chevrolet Spark Bifuel op het oog. Echter, op het internet kwam ik een artikel tegen over de Picanto LPI. Op naar de Kia dealer, waar gelijk verteld werd dat die de komende 2 jaar niet leverbaar was in Nederland. Echter, getriggerd door de leuke commercials op TV van …
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zijn er meer mensen die net als ik zo af en toe storing hebben van het navigatiesysteem? Na het starten van de motor komt de knop “accepteren” verlicht in het display waarop je dient te drukken. Nu gebeurt het dus dat deze niet verlicht is en er dus niets mogelijk is. Het duurt soms een kwartier als die het opeens gaat doen. Wil je verder bedienen bijv. op de nav.knop drukken duurt het opnieuw weer een lange tijd voor het werkt. Het systeem is eigenlijk slakkentraag! Het is zelfs een keer voor gekomen dat het hele display zwart bleef. Soms gaat het weken goed om opeens niets meer te doen. De dealer wil er wel naar kijken maar moet het terplaatse constateren. …
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een kia picanto uit 2005. Ik ben eigenlijk benieuwd welke banden je hier allemaal onder kan zetten ? Als ik zoek op google kom ik de volgende maten tegen 155/70 R13 165/60 R14 175/50 R15 175/60 R14
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
hallo venga vrienden ik heb een vraag aan jullie,heeft iemand van jullie al eens originele spatlappen voor de venga gemonteerd? zo ja is dit makkelijk om te doen ? ik hoor het graag van jullie gr john
Laatste antwoord door bierboer, -
- 4 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo allemaal, Voor de 2e keer in 2,5 jaar tijd problemen met de bout van de krukaspoelie. Achtergrondverhaal; In januari 2012 het eerste type Kia Picanto 2e hands gekocht bj 07-2004 bij een garage in het oosten van het land waar mijn moeder woont en bij die garage laat zij ook onderhoud doen op haar auto. Afgesproken daar voor onderhoud te blijven en dan gezellig een paar daagjes iedere keer bij mijn moeder te logeren. 9 maanden na aankoop vliegwielachtige klapprende geluiden; problemen met krukaspoelie; laten vervangen bij Kia Tinholt in Velsen. Balen natuurlijk want volgens hen had de garage in Overijssel, de bout niet goed vast gedraaid waardoor deze was lo…
Laatste antwoord door karenv,