Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 22,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb 3 jaar geleden een Kia Picanto 1.1 Mt gekocht Bj 07-2004. Ik heb m in onderhoud bij de garage waar ik m gekocht heb, dit is geen Kia garage. Afgelopen vrijdag na grote beurt en APK meldde de garagehouder mij dat volgens hem de koppelingsset vervangen moet worden omdat hij denkt dat de drukgroep niet meer oke werkt. Als je nl het koppelingspedaal indrukt moet je nl. over een soort 'hobbeltje' heen voor hij goed intrapt. Ik had het zelf niet echt gemerkt maar toen hij het zei kon ik inderdaad wel iets van een hobbeltje merken (alsof iets de koppeling even tegenhoudt). Er staat 130.000 km op de teller en ik rijdt veel stadsverkeer. Kostenplaatj…
Laatste antwoord door Lique, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
hi, heb recent een kia rio gekocht bj 2011. Probleem; ik heb 1 toeter erop zitten met 1 stekkertje. Volgens mij horen er 2 op te zitten maar weet niet of dit de toeter is voor het alarm systeem of de gewone toeter. Omdat het er maar 1 is heb ik de stekker vanuit de toeter aangesloten. Is er een verschil tussen de 2 toeters? Andere punt is; er zit daar ook een los stekkertje; kleiner dan de stekker die in de toeter gaat. Waarvoor is die? Zou dat van een airbag sensor kunnen zijn? Wellicht kan iemand een foto maken van hoe het gemonteerd is bij hem? het zit rechtsvoor onder de motorkap.. alvast bedankt
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
misschien weet iemand nog een antwoord op mijn vraag mijn temperatuur meter werkt niet meer zoals het hoort hij blijft hangen op bedrijf temperatuur maar als het een keer een hete zomerdag is geweest of de auto in de warme zon heeft gestaan dan werkt hij wel zoals het hoort dus geeft hij wel koud aan als de motor koud is en loopt gewoon op naar zijn normale waardes gr J Dost
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, sinds kort een navigatie beugel aan de A-stijl gemonteerd, alleen ontbreekt hier de voeding nog. De voeding is zo'n 12V naar USB adapter, alleen hoe ga ik die netjes weg werken. Idee1: Langs de deurrubber naar beneden met de draad, dan langs de stuurkolom heen. Idee2: USB kabel leggen vanaf de middenconsole, dat werkt wat makkelijker. Er zit namelijk al een USB oplader in de rechter 12V outlet. Scheelt weer een "grote" extra adapter, in de middenconsole. Alleen bij beide ideeën moet, ik ergens bij de 12V adapter in de middenconsole uitkomen. Hoe krijg ik dat open? Welke schroeven/clips zitten, waar verstopt. of is er bij de zekering kast…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
car wrapping
door Seafox- 16 antwoorden
- 10,4k weergaven
Zo vandaag mijn dakkie en de spiegels laten wrappen. Ik heb het laten doen bij wrappx.nl voor 250 euro en dit is het resultaat.
Laatste antwoord door xtra40, -
Test Kia Sportage 3 in Zuid Afrika nu in het engels
door Gast studioph- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Na een test in het Afrikaans nu een in het Engels voor de liefhebbers
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo ik ben Rob mijn vrienden rijden met een Kia rio van 2004 waar de riem van gebroken is. Het is een 1.5 liter motor. Geeft dit schade aan de motor of valt het mee. Indien het ernstige schade heeft opgeleverd zouden we hem graag verkopen. Kenteken is 77-nk-pk
Laatste antwoord door Crum, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, ik heb een vraag over de besturing van het electrische schuifdak van een Kia Sorento bj 2004 Ik wil deze aansluiten op mijn comfortmodule, kan iemand mij helpen welke draden ik moet toepassen. heb hier wel wat gevonden maar kom er niet uit... http://www.sorentoforum.net/index.php?page=Thread&threadID=1886&pageNo=2&highlight=beleuchtung pagina 29. Is het beter om bij de motor het aan systeem aan te sluiten,,.. de aansluitingen zijn niet gelijk als bij het linker vooraam ( bestuurder zijde) dakraam sluit door massa te klikken .,. maar als ik het contact afschakel werkt deze niet meer. Graag hulp bij wie dit heeft gedaa…
Laatste antwoord door petervaningen, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi, Vanaf aanstaande zaterdag ben ik eigenaar van een Kia sportage uit 2006. Nu wil ik hier ook e graag handsfree in kunnen bellen en heb ik 2 opties gezien. 1: een 2dins radio met Bluetooth en navigatie. Maar is vooralsnog erg moeilijk te vinden en vrij prijzig. 2: parrot inbouwen. Lijkt de voordeligste optie. Enig nadeel is dat ik niet enorm technisch ben, en dus bang ben om dingen te slopen tijdens wegwerken van de kabels. Heeft iemand van jullie ervaring met inbouwen van een parrot en kan me vertellen hoe makkelijk of moeilijk dit is?
Laatste antwoord door Rolandp, -
Tank-ergernisje..... 1 2 3
door Toeteraar- 50 antwoorden
- 10,8k weergaven
Beste Sportage-collega's, Bij het tanken loop ik tegen een klein ergernisje aan: het lukt mij vrijwel niet de tank vol te krijgen zonder benzine te morsen. Als het vulpistool afslaat gulpt er altijd een deel benzine over heen. Volgens mij komt dit doordat de vulopening wel erg nauw is. Ligt dit aan mij of weet iemand misschien een truc om dit te voorkomen? Grtz, Jack
Laatste antwoord door willem57, -
- 1 antwoord
- 5,3k weergaven
Even doorgaan op dit topic.... sinds kort in het bezit van een Sorento 2.5 crdi met 133000 km. Net als bij ErwinV. dikke zwarte pluim en andere automobilisten die achterste voren in hun auto zitten en mij aan staren Dus mijn eerste gedachte, EGR fout (Geen meldingen / lampjes display etc) Stekker EGR eruit, geen rook meer! Vervolgens via via nieuwe (origenele) EGR gekocht en laten monteren. Leek goed te gaan totdat de motor warmer begon te worden en de rook terug kwam. Minder heftig dan eerst maar toch nog dikke pluimen. Met de nieuwe EGR ook een wat stotterende motor. Bij vol gas niets aan de hand, hoge toeren geen rook, voldoende power, lijkt goed. Wederom, EGR stek…
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ik heb een Kia Picanto EX Sport 1.0 uit 2005. Ik merk, zeker nadat ik in een andere auto heb gereden, dat ik hard de koppeling in moet drukken. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Kwestie van afstellen ?
-
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Gisteren met mijn zoon op de Essen Motorshow geweest. Kia is nooit echt oververtegenwoordigd geweest, maar daar komt langzamerhand wel verandering in.
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allen, Ik ben in het bezit van een Kia Sorento 2004 TDL Deze heeft electrische ramen en schuifdak. Het probleem is dat ik een alarm installatie met comfort module heb geinstalleerd. Nu zouden alle ramen en dak moeten sluiten na inschakelen alarm " comfort modus " Het systeem geeft een lang signaal totdat de ramen zijn gesloten ( meet stroom ) kan zowel + als - schakelen. Het rechter voor/ achter raam en links achter raam. werken zoals het hoort , Alleen het bestuurderraam ( LV ) en dakraam hebben een originele module die ervoor zorgt dat het raam automatisch open en dicht gaat. Hoe moet ik mijn module dat hierop aansluiten. Nu stopt het syste…
Laatste antwoord door petervaningen, -
- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
Dank je kost wel wat meer maar dan heb je ook wel wat en ook nog een strip op de kofferbak En binnenkort eens informeren over deze stoelen ziet er ook wel mooi uit
Laatste antwoord door Geronimo-Kia, -
- 5 antwoorden
- 5,6k weergaven
Sorento van 2011 kan niet meer afgesloten worden. Met geen enkele van de 2 afstandsbedieningen kan de auto worden afgesloten; er is geen enkele reactie. Aan de batterijtjes ligt het niet want openen gaat wel. De centrale vergrendeling laat het afweten want sluiten met de sleutel in het deurslot lukt enkel voor de deur van de chauffeur. Dus de drie andere deuren manueel sluiten van binnen uit, dan de koffer sluiten met de sleutel en dan de deur van de chauffeur. Nogal omslachtig, en dan staat het alarm nog niet op. Normaal gezien vergrendelt de auto zichzelf bij het wegrijden (indien snelheid groter dan 16 km/h) en dat systeem werkt ook niet evenmin als de knop…
Laatste antwoord door driesdiesel, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo Rio RIjders!! Samen met een nieuw Dashboardkastje, heb ik een armsteun gekocht, waarvan de onderdelenverkoopmeneer zei dat deze absoluut voor mijn auto is. Nou vind ik erg weinig info over die armsteun op internet, en dus daarom ook de vraag of jullie mij verder kunnen helpen! A) is dit een armsteun voor mijn Rio en Hoe zou je deze moeten monteren eventueel?? Bijgevoegd is 1 foto, met het bevestigingsstukje. Ik hoor het graag! Groetjes
Laatste antwoord door driesdiesel, -
Claxon Kia Rio
door hangbuikie- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hoi, Ik wil van dat kleine geluid af van de Claxon die standaard in de kia rio zit. Nu heb ik een stebel besteld, en wil die graag plaatsen. Maar ziet nu dat de claxon achter het voorfront zit onder de nummerplaat. Weten jullie voor mij een manier hoe ik dat frontje los kan halen zonder dat het veel beschadigd? Of weten jullie voor mij een andere goede plaats? mvgr Lauw
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hi, Mijn Kia Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra 2010, heeft voor geen zonnebrilhouder/leeslampjes unit, de "hogere" uitvoeringen hebben die wel. Via het web kan ik bij sloperijen niet zo'n unit vinden. Iemand een tip hoe of waar wel? Eventueel nieuw? Thanks! Paul.
Laatste antwoord door Kiapr, -
Krak zei het voorruit.
door Gast Warmentuuter- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Vorige week de eerste nachtvorst. Flink krabben, kacheltje lekker aan en na een ritje van een half uur was het krak. Een belletje naar Autototaalglas was voldoende en de Venga werd thuis voor de deur gerepareerd. Ik zei nog van ik wil ook wel langs komen maar dat was niet nodig. We komen langs met twee man en met een half uur zat er een nieuwe ruit in. Kan m'n haar er weer in kammen.
Laatste antwoord door Smart, -
Velgen hyundai
door williebuis- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
beste mensen nogmaals graag jullie mening . Onder mijn venga superpack zitten de orginele velgen maar ik vind die niet echt geweldig wat vinden jullie van die velgen . Ik vind zelf de velgen van de hyundai ix20 heel mooi MAAR weten jullie of die passen op de venga . Graag jullie mening .
Laatste antwoord door williebuis, -
- 7 antwoorden
- 31,4k weergaven
Op welke manier maak ik de behuizing van de sleutel open? De gebruikershandleiding biedt ook geen uitkomst. Moet je eerst de sleutel eruit halen of toch via de zijkant van de sleutel d.m.v. de inhammen.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 6 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hoi, onze ceed van 2010 maakt soms een schrapend geluid als de auto in zijn achteruit versnelling staat. Het geluid komt niet altijd direct, maar ook weleens na 2 seconde. Het geluid duurt ongeveer 1 a 2 seconde. ik ben al langs de dealer geweest , echter toen kwam het geluid niet op, zelfs niet na tich keer in zijn achteruit gezet te hebben. Zelf heb ik het vermoeden dat het uit de versnellingsbak komt. heeft iemand al soortgelijks mee gemaakt. grtz
Laatste antwoord door Marillion, -
OBD II adapter voor Sportage 3 2010
door Gast studioph- 21 antwoorden
- 6,4k weergaven
Gebruik sinds enkele dagen een adapter waarmee ik de diagnose gegevens van mijn Sportahe 3 uitlees Aangeschaft bij DX.COM (http://www.dx.com/p/excel-v1-5-mini-elm327-obd2-obd-ii-bluetooth-can-bus-auto-diagnostic-tool-227911) Eenvoudig te plaatsen onder je stuur op de aldaar aanwezige stekker, kan maar op een manier Gecombineerd met de app Torque Pro voor Android heb je uitstekend inzicht in je motormanagement systeem Description See what your car is doing in realtime, get OBD fault codes, car performance, sensor data and more!Torque is a vehicle / car performance / diagnostics tool and scanner that uses an OBD II Bluetooth adapter to connect to your OBD…
Laatste antwoord door Pipercub, -
Origineel achterwissertje voor heeeeel weinig
door Gast Timo0103- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
http://www.ebay.com/itm/281070989917?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ik vond het niet duur iig.
Laatste antwoord door jmo,