Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allen, Ik ben in het bezit van een Kia Sorento 2004 TDL Deze heeft electrische ramen en schuifdak. Het probleem is dat ik een alarm installatie met comfort module heb geinstalleerd. Nu zouden alle ramen en dak moeten sluiten na inschakelen alarm " comfort modus " Het systeem geeft een lang signaal totdat de ramen zijn gesloten ( meet stroom ) kan zowel + als - schakelen. Het rechter voor/ achter raam en links achter raam. werken zoals het hoort , Alleen het bestuurderraam ( LV ) en dakraam hebben een originele module die ervoor zorgt dat het raam automatisch open en dicht gaat. Hoe moet ik mijn module dat hierop aansluiten. Nu stopt het syste…
Laatste antwoord door petervaningen, -
- 20 antwoorden
- 5,6k weergaven
Dank je kost wel wat meer maar dan heb je ook wel wat en ook nog een strip op de kofferbak En binnenkort eens informeren over deze stoelen ziet er ook wel mooi uit
Laatste antwoord door Geronimo-Kia, -
- 5 antwoorden
- 5,7k weergaven
Sorento van 2011 kan niet meer afgesloten worden. Met geen enkele van de 2 afstandsbedieningen kan de auto worden afgesloten; er is geen enkele reactie. Aan de batterijtjes ligt het niet want openen gaat wel. De centrale vergrendeling laat het afweten want sluiten met de sleutel in het deurslot lukt enkel voor de deur van de chauffeur. Dus de drie andere deuren manueel sluiten van binnen uit, dan de koffer sluiten met de sleutel en dan de deur van de chauffeur. Nogal omslachtig, en dan staat het alarm nog niet op. Normaal gezien vergrendelt de auto zichzelf bij het wegrijden (indien snelheid groter dan 16 km/h) en dat systeem werkt ook niet evenmin als de knop…
Laatste antwoord door driesdiesel, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo Rio RIjders!! Samen met een nieuw Dashboardkastje, heb ik een armsteun gekocht, waarvan de onderdelenverkoopmeneer zei dat deze absoluut voor mijn auto is. Nou vind ik erg weinig info over die armsteun op internet, en dus daarom ook de vraag of jullie mij verder kunnen helpen! A) is dit een armsteun voor mijn Rio en Hoe zou je deze moeten monteren eventueel?? Bijgevoegd is 1 foto, met het bevestigingsstukje. Ik hoor het graag! Groetjes
Laatste antwoord door driesdiesel, -
Claxon Kia Rio
door hangbuikie- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hoi, Ik wil van dat kleine geluid af van de Claxon die standaard in de kia rio zit. Nu heb ik een stebel besteld, en wil die graag plaatsen. Maar ziet nu dat de claxon achter het voorfront zit onder de nummerplaat. Weten jullie voor mij een manier hoe ik dat frontje los kan halen zonder dat het veel beschadigd? Of weten jullie voor mij een andere goede plaats? mvgr Lauw
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hi, Mijn Kia Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra 2010, heeft voor geen zonnebrilhouder/leeslampjes unit, de "hogere" uitvoeringen hebben die wel. Via het web kan ik bij sloperijen niet zo'n unit vinden. Iemand een tip hoe of waar wel? Eventueel nieuw? Thanks! Paul.
Laatste antwoord door Kiapr, -
Krak zei het voorruit.
door Gast Warmentuuter- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Vorige week de eerste nachtvorst. Flink krabben, kacheltje lekker aan en na een ritje van een half uur was het krak. Een belletje naar Autototaalglas was voldoende en de Venga werd thuis voor de deur gerepareerd. Ik zei nog van ik wil ook wel langs komen maar dat was niet nodig. We komen langs met twee man en met een half uur zat er een nieuwe ruit in. Kan m'n haar er weer in kammen.
Laatste antwoord door Smart, -
Velgen hyundai
door williebuis- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
beste mensen nogmaals graag jullie mening . Onder mijn venga superpack zitten de orginele velgen maar ik vind die niet echt geweldig wat vinden jullie van die velgen . Ik vind zelf de velgen van de hyundai ix20 heel mooi MAAR weten jullie of die passen op de venga . Graag jullie mening .
Laatste antwoord door williebuis, -
- 7 antwoorden
- 31,6k weergaven
Op welke manier maak ik de behuizing van de sleutel open? De gebruikershandleiding biedt ook geen uitkomst. Moet je eerst de sleutel eruit halen of toch via de zijkant van de sleutel d.m.v. de inhammen.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 6 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hoi, onze ceed van 2010 maakt soms een schrapend geluid als de auto in zijn achteruit versnelling staat. Het geluid komt niet altijd direct, maar ook weleens na 2 seconde. Het geluid duurt ongeveer 1 a 2 seconde. ik ben al langs de dealer geweest , echter toen kwam het geluid niet op, zelfs niet na tich keer in zijn achteruit gezet te hebben. Zelf heb ik het vermoeden dat het uit de versnellingsbak komt. heeft iemand al soortgelijks mee gemaakt. grtz
Laatste antwoord door Marillion, -
OBD II adapter voor Sportage 3 2010
door Gast studioph- 21 antwoorden
- 6,5k weergaven
Gebruik sinds enkele dagen een adapter waarmee ik de diagnose gegevens van mijn Sportahe 3 uitlees Aangeschaft bij DX.COM (http://www.dx.com/p/excel-v1-5-mini-elm327-obd2-obd-ii-bluetooth-can-bus-auto-diagnostic-tool-227911) Eenvoudig te plaatsen onder je stuur op de aldaar aanwezige stekker, kan maar op een manier Gecombineerd met de app Torque Pro voor Android heb je uitstekend inzicht in je motormanagement systeem Description See what your car is doing in realtime, get OBD fault codes, car performance, sensor data and more!Torque is a vehicle / car performance / diagnostics tool and scanner that uses an OBD II Bluetooth adapter to connect to your OBD…
Laatste antwoord door Pipercub, -
Origineel achterwissertje voor heeeeel weinig
door Gast Timo0103- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
http://www.ebay.com/itm/281070989917?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ik vond het niet duur iig.
Laatste antwoord door jmo, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Lezer, Onder mijn Kia Picanto ligt 195/45/15 die onderaan de deur iets erbuiten loopt. Nu spat er bij me voorwielen vuil, modder en steentjes langs de deur op. Weet iemand welke spatlappen / mudflaps voor moet bestellen om dit te voorkomen? Alvast bedankt. Groet, Bernardo
Laatste antwoord door biancaa, -
SDVC, snelheids afhankelijke volumeregeling
door Gast willie wortel- 4 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hallo. Als "nieuwe" Cee'd rijder heb ik de volgende "problemen" 1e Mijn SDVC instelling op mijn navi staat op "aan", toch hoor ik geen verschil, ook niet bij een snelheidsverhoging tot b.v.100 km. Nu zag ik in de parameterinstelling van de navigatie dat achter de knop SDVC het volume op 1 staat, dit kan alleen, voor zover mij bekend, door de dealer gewijzigd worden. Heeft iemand ervaring welke volume-instelling aan te raden is ? mogelijk instelling 4 ? ( de te volgen weg om de parameterinstelling te zien, bekijk de eeste video. http://blog.kenteken.tv/2014/03/21/lg-navigation-system-release-7-4-5-changelog/ 2e Mijn HTC one S telefoon werkt prim…
-
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allen, Zojuist heb ik mij aangemeld om een vraag aan de kenners te stellen. Mijn vriendin heeft een Picanto Bling uit 2006. Sinds een aantal weken heeft het koppelingspedaal ineens een flinke speling. Bij het intrappen is er eerst een aantal cm speling, voor de koppeling aangrijpt. Met als resultaat dat deze waarschijnlijk niet helemaal goed ontkoppelt. Ik heb ergens gevonden dat dit een kwestie is van de koppelingskabel aanspannen, maar dit was van een nieuwe model. Een andere bron stelde dat het een hydraulische koppeling is en dat deze "er compleet uit moet". Kan iemand op het forum opheldering / tips geven rondom deze kwaal? Met vriendelijke …
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 4,3k weergaven
Goedemiddag leden Kiaclub Nederland, Sinds vorige week heb ik dus een nieuwe Kia Picanto gekocht. Zie: http://garagedenissen.nl/nieuwe-kia/picanto/ Rij al heel mijn leven Kia en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Ben goed geïnformeerd en heb zelf ook veel info gezocht op internet voordat ik hem kocht. Ik koop al jaren bij dezelfde dealer dus dat zit wel goed. Ben wel heel benieuwd hoe andere de nieuwe Kia Picanto ervaren en of ze goede/slechte ervaringen hebben en die met me willen delen. Twijfelde ook een beetje tussen twee modellen, twijfelde tussen de Picanto en de Venga. Als je een ouder model hebt dan zou ik ook graag wat info krijgen. Heel erg bedankt …
-
- 36 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo mannen, Een klein vraagje. Wie van jullie heeft nu zijn winterbanden al steken? Want het is eigenlijk voor de tijd van het jaar nog vrij warm en mijn vriend zegt dit pas te doen als het rond de 8 graden buiten is. Liever zou ik ze nu al willen steken, omdat het naar mijn gevoel al vrij koudjes is, maar daar denkt men vriend anders over, en het is hij dat ze moet wisselen, dit is geen vrouwenjob . Bedankt alvast mannen voor het duidelijke antwoord.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 12 antwoorden
- 23,4k weergaven
Dag, Wie weet of mijn auto, een Cee'd van mei 2012 (1.6 CRDI nieuw model) een distributieriem of ketting heeft?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, ik haal ze bij de action voor 1,39.Per 10 stuks, ik altijd het licht aan. Geen verschil met de pfilips of oxram van 12 of meer euries.
-
Naafdoppen
door RON29- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben een naaf dop van mijn velg verloren. Nu wil ik 4 nieuwe naaf doppen kopen, maar kom alleen maar kleine maten tegen . Ik heb 18"velgen 235 breed en de maten van de naaf dop is buiten maat is 85mm en de klem maat is 67,5 wie weet er een adres die ze wel heeft . groetjes Ron
Laatste antwoord door RON29, -
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik heb een kia rio III en heb onlangs de front speakers vervangen omdat de oude echt op niets trokken De nieuwe speakers klinken perfect, maar bij de minste bass trilt mijn rechter deurpaneel ter hoogte van de speaker. Echt een storend geluid, ok de deur is uit kunststof, dus niet zo zwaar uit zichzelf, maar het linker deurpaneel geeft geen trilling. Heb al in het deurpaneel moes gespoten, maar helpt niet. Hebben jullie nog suggesties? Mijn deur verzwaren met loden matten doe ik liever niet, omdat mijn deur na verloop van tijd dan kan scheef hangen en dat komt de scharnieren zeker niet ten goede! Alvast…
Laatste antwoord door B0rn, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
De laatste tijd heb ik last van een rammel onder het dashboard rechtsvoor. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en nu blijkt dat de airbag-kast in de uitsparing onder het dashboard klappert. Ik ga er binnenkort mee naar de dealer, maar vraag me af of ik de enige ben met dit probleem. Mijn Pica is nu dik tweeënhalf jaar oud en heeft 64.000km gereden...
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Nou ja, niet qua kinderen dan, maar wel qua auto's Enige tijd geleden heb ik een topic geopend omdat wij thuis moeite hadden met het kiezen tussen een Picanto 1.0 of 1.2. Aan allen die daar een reactie hebben gegeven, bedankt, uiteindelijk is onze keuze gevallen op een (rode) Picanto 1.0 Businessline welke we nu een week in ons bezit hebben: Het autootje rijdt lekker, echter wel het volgende: - op het moment van starten van de auto draait het motortje gelijk mooi rond op 1000 toeren (stationair), om vervolgens na een seconde of 6 even kort in de toeren terug te vallen (je voelt het motortje dan ook even "schudden"), om vervolgens weer terug in de toeren …
Laatste antwoord door Robert76, -
S100 audio/cd/nav
door Massa- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik heb even een vraagje...ik heb geprobeerd om de S100 in mijn Sportage in te bouwen...nu is dit wel gelukt..maar nu werkt de stuurbediening niet meer... Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan....of wat ik nu nog meer moet doen....!!!
Laatste antwoord door Towerom, -
Sorento 2.4/3.3/3.5
door Donny- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste leden, Ik lees al enige tijd mee op het forum en ben behoorlijk wijzer geworden omtrent de Sorento. Eerst ben ik opzoek geweest naar een 2.4. Maar al snel kwam ik erachter dat het misschien wel niet zo'n verstandige keuze zou zijn ivm de wel bekende problemen waarmee de (niet alle) 2.4 te maken heeft. Ik heb nu mijn pijlen gericht op een 3.3 of 3.5. Echter kom ik tot nu toe er nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn. Daarom wil ik bij deze de vraag hier neer leggen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen om de hierboven genoemde uitvoeringen. Zijn er ook kritische punt bij de 3.3 of 3.5 waarop ik moet letten. Als ik het goed heb gelezen, dan kampt de …
Laatste antwoord door Donny,