Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Soms heel soms krijg ik de versnellingspook niet in zijn achteruit Dan eerst in zijn vrij en dan nogmaals en dan gaat het wel Ik heb het maar ongeveer 10 keer gehad in 2 jaar tijd Daar ik weinig achteruit rijd. Auto heeft 23.000 op de teller. Staat de koppeling niet goed of is dit normaal??
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 4,5k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 12 antwoorden
- 9,5k weergaven
Hierbij een verslag van de inbouw van de trekhaak onder onze Sportage. Ik heb gekozen voor een vaste trekhaak. Heb een afneembare overwogen maar voorzie dat die afneembare op den duur er toch voor het gemak onder blijft zitten, vandaar de keuze voor een vaste. Tja en dan welke... er zijn worden veel aangeboden en soms zie je door alle sites het verschil niet meer. Heb uiteindelijk gekozen voor de vaste van bosal via rameder.nl http://www.rameder.nl/nl/Trekhaken/Trekhaak-stijf--met-aangeschroefde-kogelkop-101745-08751-3.html. Tip: even aanmelden voor de nieuwsbrief en je hebt 10 euro korting in de pocket. Hij is nu zelfs in de aanbieding, voor nog geen 100 euro heb je…
Laatste antwoord door plattie, -
Vliegwiel is er aan, koppeling ook ** GEMAAKT! **
door Gast Timo0103- 24 antwoorden
- 7,7k weergaven
Door 3 jaar lang flink te knallen met de Sportage heeft de koppeling en het vliegwiel geprotesteerd. Maar ja wat wil je ook met dit koppel en dito rijstijl. Nog een wonder dat het zo lang heel is gebleven. Er komt een wat sterker vliegwiel en koppeling in van Sachs zodat het allemaal wat beter bestand is. Hoofdzakelijk is het de rijstijl die constant de maximale belasting veroorzaakt op de onderdelen. ( chippen is de hoofdoorzaak ) We gaan het voortaan wat subtieler behandelen. Het is en blijft een wereld auto. Topic gaat nergens over maar zet het toch even hier neer. :grin:
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Dag, Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Kia ceed uit 2012. Wat een geweldige bak is dat zeg! Ziet er mooi uit, enorm luxe uitvoering (reed hiervoor een Kia rio 2008) en voldoet helemaal aan onze wensen qua ruimte. Heb dus geen station maar de hatchback. Heb veel gelezen over deze auto en vraag me nu af wat jullie ervaringen zijn als het gaat om het verbruik. Heb nu de eerste 300 km gereden en heb nu een gemiddeld verbruik van 5,2 liter per 100 km. Dit is nog bij lange na niet de 3,8 liter per 100 km die de fabriek opgegeven heeft maar dat wist ik al uit de ervaringen via autoweek.nl. Wat zijn jullie ervaringen?
Laatste antwoord door wes1990, -
- 19 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb vandaag een Kia Cerato 1.6 LX uit 2006 gekocht. Proefrit ging prima, radio en boxen deden het goed, klokje op het middenconsole functioneerde, en ook de interieur lampjes werkte prima. Toen ik hem kocht, heb ik de radio eruit gehaald en vervangen met mijn eigen radio ( deze was namelijk wat nieuwer ) Echter, kreeg ik mijn radio niet aan de praat in de cerato, ook kreeg ik de oude radio niet meer werkend. Ik denk, nja dat zal wel aan een kabeltje liggen, dat regel ik thuis wel, dus ik naar huis gereden, echter ik kwam onderweg erachter dat het klokje op het middenconsole uitstaat en de interieur lampjes gaan ook niet meer aan. Heeft iema…
Laatste antwoord door Smart, -
- 14 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste Lezer, Ik ben nu al een tijdje opzoek naar velgen en stuit steeds op een aantal zaken waar ik niet genoeg vanaf weet. Nu is mijn vraag wat de maximale steekwaarde is ( ET ) ook wat de maximale J waarde kan zijn. Dus eigenlijk maximale uit de velg halen maar dat hij niet de auto raakt. Het gaat om een Kia Picanto 2014. Ik heb nu een velg op het oog met de volgende eigenschappen:\ 15 inch 195-45-15 6.5J 38ET of heeft iemand hier meer info over wat het maxmaal kan zijn? Ben al ruime tijd opzoek en heb verschillende velgen vergeleken en zie de bomen door de bos niet meer. Dit komt omdat de leveranciers het zelf niet weten zie reactie mail komt…
Laatste antwoord door johnmarlou, -
dakdragers nodig?
door Bernice- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Over te nemen: In oktober 2012 hebben mijn ouders een nieuwe ceed gekocht. Onlangs hebben ze hem, na een ongeluk, ingeruild voor een Ceed station. Alleen de dakdragers passen niet op het stationmodel. Het gaat om originele dakdragers van Kia. Slechts 1 maal 1 week gebruikt. Onderdeelnummer A2210ADE00AL Ze mogen weg voor ongeveer 100 euro
Laatste antwoord door Jeepees, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Jongens ik heb 2 picantos gevonden en kom er niet uit . ik weet nog steeds niet voor welke ik moet gaan. dit zijn de 2 modellen; kia picanto executie 2014 model nog zonder kenteken wit voor €12.000 Kia picanto world cup 2014 model 5000km van mei ook wit.. Met 15 inch type r sport velgen geblindeerd ramen en pioneer subwoofer voor €11.650http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/846846987-kia-picanto-1-2-world-cup-edition-5-drs-7-jr-gar.html?utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=CA_Buy_NB_Default_Criteo&utm_content=234x104 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/m852117706-kia-picanto-1-2-5-drs-executiveline-7-jaar-garantie.html?c=be2da87…
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 69 antwoorden
- 15,5k weergaven
Heb precies deze kabel aangeschaft en gemonteerd echter zodra de motor gestart wordt begint het relais te ratelen en na een paar minuten gaat het licht uit. enig idee hoe dit op te lossen is??
-
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
auto is al diverse keren naar dealer terug geweest. Update enzovoort, Word nu gezocht naar de installatie van de cruise control die zou het kunnen veroorzaken? Vind dat vreemd omdat alleen originele onderdelen zijn gebruikt, kia geeft aan auto gaat terug naar veilige modus! Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door bigwade, -
Buiten de trekkracht ben ik zeer tevreden over mijn optima , nu zou ik hem graag wat vlotter willen ? Iemand goede ervaringen hiermee ?? Heb kia optima 17 crdi executive met tiptronic flipper aan het stuur ?? Chiptips zijn welkom , alvast bedankt
Laatste antwoord door Ciske1972, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, vorige maand kocht ik mijn eerste kia. Toen ik ermee thuiskwam merkte ik dat in de lak van mijn nieuwe Kia Sportage Case White kleine (roest?) plekjes aanwezig waren. Deze zijn het meest aanwezig op de motorkap, het dak en de dakrand. Hier is het echt heel storend. Zoiets verwacht je niet bij een nieuwe wagen. Volgens de dealer komt dit doordat de wagen meerdere weken op een parking in de haven van Rotterdam heeft gestaan. Hij heeft reeds 2 pogingen gedaan om de vlekjes weg te polieren, maar zonder resultaat. Ik heb de indruk dat sommige plekjes echt in de lak zitten en niet erop liggen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Wat mag ik van de dealer verwac…
-
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
de Pedalbox van DTE Systems, op een Duitstalig forum, blijkbaar een hot item. Ik vroeg me af, of hier ook gebruikers van deze vorm van "gaspedaal-tuning zijn" ?
-
Sportluchtfilter
door mrnardo- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste lezers, Ik wil graag een sport luchtfilter erop zetten in combinatie met een duplex uitlaat systeem. Heeft iemand hier al ervaring met andere soort luchtfilters die een betere aanzuiging heeft? Ik las wel iets van dat de Kia Rio een ander soort luchtfilter heeft? Met vriendelijke groet, Bernardo
Laatste antwoord door mrnardo, -
Tweedehands Rio kopen of niet?
door Gast Wannabe- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste Kia'ers, nadat mijn tweede Golf (ja ik weet het) is gestolen ben ik aan het kijken naar een andere auto en ik zou mij het allerliefst bij jullie voegen. Nou worden er niet ontzettend veel Rio's aangeboden (in vergelijking met Polo's, Ibiza's of Fiesta's) en is mijn budget niet zonder plafond. Ik heb me redelijk goed verdiept in het model en de mankementen die zich naar mijn weten voornamelijk beperken tot de aircopomp, krakend interieur, moeilijk schakelen en krakende remschijven. Mijn vraag is: Is het een slecht idee om een Rio met een meterstand boven de 150.000 te kopen? Wat ik namelijk zie is dat veel mensen de auto van de hand doen na deze kilometerstan…
Laatste antwoord door Jordan, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Heb afgelopen Zondag pech gehad met mijn Kia sorento 3.3 6 Cilinder. De waterslang rechtsboven van de radiateur naar het blok was totaal kapot gesprongen ! Ook bleek er een olieachtige water op het blok te liggen . Echter het olie peil in het blok is op niveau en heeft geen water in het carter ! De vraag is dan ook waar komt die vermengde olie met water vandaan !
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
http://thekoreancarblog.com/2014/09/18/kia-will-launch-refreshed-rio-at-2014-paris-motor-show/?fb_action_ids=384600915030109&fb_action_types=og.comments The 2015 Kia Rio receives a slight visual makeover, with a fresh exterior and interior look, while retaining the core attributes that have proved so popular with owners. (Unfortunately we don’t have pictures at the moment). The enhanced Rio receives a newly-designed front bumper and fog lights, and an updated version of the brand’s hallmark ‘tiger-nose’ grille. Three new alloy wheel designs, available in 15-, 16- and 17-inch diameters, refresh the Rio’s profile and a new rear bumper completes the exteri…
Laatste antwoord door arjan gt, -
K&N filter1.0
door jstalknecht- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Mijn Pica 1.2 is net weggebracht voor een groote beurt, waarbij ook het luchtfilter vervange moet worden. Heb gelijk gevraagd of het mogelijk is om een K&N filter te plaatsen inplaats van het orginele. Dit zou geen probleem zijn en zouden hem zelfs bij de volgende beurt voor me kunnen schoonmaken. Wat een service. Nooit gedacht dat de dealer hier aan zou meewerken IVM garentie en aftemarket.
Laatste antwoord door jstalknecht, -
- 1 antwoord
- 4,2k weergaven
Weet iemand welke schroefdraad de wielmoeren van de Carens hebben? (M12 x ...) Ook informatie over de kegel op die moeren is welkom.
Laatste antwoord door blackie, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Ben sinds kort trotse eigenaar van een kia pro ceed uit 2008. Ik ben prima te spreken over de auto alleen de radio voldoet niet aan mijn wensen. Soms valt de radio uit, loopt compleet vast of geeft hij vreemde piepjes. Volgens de garage moet er een compleet nieuw radio systeem in (wat geen garantie is). Nu ben ik zelf even aan het kijken om er een 2 din radio met navigatie en bleutooth in te zetten, alleen kan ik niet aan exacte inbouwmaten komen. Heeft iemand deze toevallig al ergen liggen, haal namelijk liever het dashboard pas los wanneer ik de nieuwe radio erin ga zetten. Heeft iemand verder nog tips wat er in te bouwen? prijs liefst onder de €…
Laatste antwoord door sandrop, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Had het er al over gehad in een eerder (gearchiveerd)bericht ivm met vlekken op de stoffen bestuurderszetel van mijn Sportage. Deze zijn afkomstig van de regen,volgens garage "zure regen" Normaal moet z'on stof daar tegen kunnen maar blijkbaar is de stofcoating.niet goed aangebracht vandaar die vlekken. Andere zetels hebben er geen last van... Werd vorige week zonder veel morren vervangen onder garantie En nee,nog eens,het waren geen rampetampvlekken ...
Laatste antwoord door bob, -
Picanto die slecht start..
door Gast IngridS- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Mijn Picanto heeft van voor de zomervakantie problemen met starten.. Toen hebben ze een nieuwe startring oid geplaatst,maar nog steeds probleem niet verholpen.. Het wordt eigenlijk alleen maar erger.. Gelukkig zit ik in mijn 7 jaar garantie dus gaat hij terug naar de garage as maandag.. Het is elke keer weer hopen dat ik hem gestart krijg.. Iemand een idee wat er aan mankeert of zijn er meerdere met hetzelfde probleem..
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
De rechterbuitenspiegel zit niet helemaal goed vast. Ik bedoel dan het spiegelglas. Hoe kan ik dat verhelpen ? Als ik de spiegel een beetje naar buiten trek zie ik wel een witte houder met klemmen, maar ik durf de spiegel niet gaat aan te drukken.
Laatste antwoord door jong588, -
- 5 antwoorden
- 5k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een probleempje met een lampje op het dashboard. Het is tot nu toe 2x voorgekomen, dat tijdens het rijden op de snelweg, rond de 130 k/h, het 4x4 low lampje spontaan gaat branden. Dit terwijl ik niet aan de draaiknop hiervoor zit. Wanneer ik de auto stil zet en de motor uit en aan doe, dan brandt het lampje niet meer. Ik merk overigens niks tijdens het rijden wanneer dit gebeurd. Iemand een idee wat het kan zijn? Het betreft een automaat, diesel uit 2006 met 170pk Alvast bedankt!
Laatste antwoord door masimo,