Kia Modellen
-
Winterbanden!
door Walk- 5 antwoorden
- 11,7k weergaven
Vraagje..... Ik wil winterbanden met een set velgen voor SP3 aanschaffen, echter zonder bandenspanningssensoren dus met gewone ventielen. Moet er iets gerestet worden? Gr Walter
Laatste antwoord door Kiekerjan, -
rollenbank
door mika kjelld- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
misschien leuk voor de rio rijders http://www.autoweek.nl/video/4287/op-rollenbank-kia-rio
Laatste antwoord door dijk48, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hier in Zuid Afruka worden aardig wat Kia Sportages 3 verkocht en vandaar dat er in het blad WegSleep van november 2014 een test is opgenomen van de Sportage 3 2.0 AWD als trekker van een caravan. Er wordt onder meer vergeleken met de Hyunda 35i Met wat fantasie kun je de Afrikaanse taal goed lezen...............toch ? De test in 2 x 2 foto's bijlagen
-
- 24 antwoorden
- 4,1k weergaven
Vorige week is onze cee'd voor onderhoud bij de dealer geweest en op mijn verzoek is er weer gekeken waarom het ISG het vaker niet dan wel doet. Het hele systeem is getest en de conclusie is dat we te weing rijden om het systeem werkend te houden, 13.000 km per jaar is niet voldoende om de accu voldoende iedere keer op te laden. De accu is in goede conditie, de enige oplossing is het regelmatig bijladen van de accu. Blijkbaar is het een systeem voor 'veelrijders', jammer want ISG was een van de redenen waarom we KIA zijn gaan rijden. Los van dit 'akkefietje' zijn we nog steeds erg tevreden over onze 'Blauwe Engel'.
Laatste antwoord door SnelleGradje, -
Foto-sessie GT 1 2
door Sander GT- 36 antwoorden
- 7k weergaven
Beste GTers, Het plan is naar voren gekomen om met zoveel mogelijk GTs een foto-sessie te gaan doen. Voorlopig hebben al toegezegd: - Sander GT (zwarte Cee'd GT) - Cees (zwarte Cee'd GT) Datum: nog nader te bepalen. En we hebben een fotograaf die graag een paar mooie plaatjes zou willen schieten: - Theo(met of zonder Monica) (meerdere fotografen met verschillende lenzen/vaardigheden zijn zéker welkom). We hebben al een locatie: - De tuin van Theo z'n landhuis maar aangezien hier al een reportage gemaakt is met een 1st Edition GT is er wellicht een andere locatie beschikbaar om spectaculaire beelden te maken. Ideeën zijn zeker welkom en andere…
Laatste antwoord door cees, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
hallo ik heb een probleem mijn kentekenplaat werkt niet meer en ik krijg het ook niet meer aan de praat ik heb de lampjes vervangen nog werken ze niet ik heb zelfs de binnen kap van de kofferdeksel er af gehaald om te kijken of ik wel stroom kreeg en nee hoor geen stroom verder op alles wel prik is het een probleem met een zekering ik weet het niet zo ja welke zekering moet ik hebben ??? of is het iets anders ook kom tot mijn verbazing nog iets anders tegen als ik mijn verdere verlichting aan laat staan zonder sleutel in het kontact gaat mijn dimlicht zoals hoort over op stadsverlichting ik doe de deur dicht en mij stadslicht en achterlichten blijven aan tot ik …
Laatste antwoord door Crum, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Zojuist door de wasstraat geweest, de antenne kabel zat helemaal vast gesleten. Beetje dom, maar toch het risico genomen om door de wasstraat te gaan. Nu is het schroefdraad van de antennekabel afgebroken. Iemand een iedee hoe ik het antenne blok kan vervangen? Op internet gelezen dat je via de binnen verlichting van je auto de antenne los kan schroeven? Alle tips zijn welkom, bedankt alvast! Gaat om een Kia picanto uit 2007
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 3,7k weergaven
Hallo ik ben rob ik ben bezitter van een nieuwe kia picanto businessline, zonder navigatie. deze is Multi media voorbereid, wil dit zeggen als ik straks een navigatie set koop deze zonder veel moeite in kan bouwen. ik wil dan tevens met achteruitkijkcamera, hier vroegen ze bij de garage een beetje te veel voor. heb daarom maar gekozen voor zonder navigatie,
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Zoals ik in het voorstel topic al zei heb ik sinds kort een Rio van 2001, en bij aankoop was de radio bekabeling een grote spaghetti van kabels en kroonsteentjes. Dit heb ik toen netjes uitgezocht en gesoldeerd zodat het netjes was en ook bleef werken, maar nu heb ik wat rare prolemen. Ik kon geen geschakelde plus vinden, dus die heb ik maar afgetapt van de verlichting, rijd altijd met verlichting aan dus dat is niet echt een probleem maar netjes zoals het hoort zou fijn zijn. En dat mijn interieur lampje en klokje alleen werken met de radio aan, en geluid ook aan, dan knippert die leuk mee... Ik neem aan dat die gewoon constante plus nodig heeft? Die zit nu namelijk …
-
- 17 antwoorden
- 6,1k weergaven
Via de actie van de Hema heb ik voor onze Picanto 4 gratis Fulda winterbanden bij Kwikfit besteld. Alleen waren die banden niet leverbaar in de standaard maat 165/60/14. Kwikfit adviseerde mij om voor 155/65/14 te kiezen. Want die zijn wel leverbaar als Fulda winterband. Volgens mij scheelt dit circa 5 mm meer omtrek. Dat lijkt me geen groot probleem. Zijn er nog andere nadelen/voordelen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Nog maar een vraag , heeft iemand ervaring met het vervangen van de claxon . Ik wil er graag een hoog laag tonige opzetten .
Laatste antwoord door Bakkerbart, -
weet iemand de gemakkelijkste manier om bij een magentis de lamp van het dimlicht te vervangen? Bij mijn vorige carnival was de hele unit er door middel van het losdraaien van een paar boutjes naar voren te halen. Bij de magentis weet ik het niet. Ben nu een half uur bezig om in een (te) kleine ruimte de lamp te vervangen.
Laatste antwoord door Bakkerbart, -
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo mannen, Ik heb een klein vraagje voor jullie. Vorige week heb ik witte ledjes gaan aankopen voor de plaatverlichting, maar na 3 setjes van de winkel gehad te hebben, krijg ik de indruk dat deze toch niet spierwit schijnen zoals het zou moeten zijn. Welke ledlichtjes hebben jullie genomen voor de plaatverlichting? En hebben jullie erna iets laten aanpassen in de garage kwa computer? Bedankt voor de hulp alvast mannen (y).
Laatste antwoord door Sandra DB, -
Hoi, Kia heeft inderdaadeen mini beurt toegevoegd aan hun onderhoudslijst. Dit is ter vervanging van een kleine beurt, mits er niet meer dan de helft van aantal km,'s gereden is ( Max benzine oa 7500 km , verschillende km natuurlijk voor diverse types). Hetgene waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de KIW niet verlengd wordt bij deze beurt...
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 114,2k weergaven
hé hallo heb mijn van bij FUN4CARS http://www.fun4cars.eu/nl/online-winkel/kia/kia-sportage.html
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Allemaal, Sinds gisteren ben ik in t bezit van een Witson navigatie, met camera voor en achter. Er zitten heel veel opties op, dus ben nog wat avondjes zoet met uitzoeken hoe alles werkt. Maar kan in ieder geval beamen dat de geluidskwaliteit vele malen beter is dan de standaard radio. Maar wat ik wel graag snel zou wil weten is hoe de file-informatie werkt. Want vanmorgen hoorde ik via de radio file op mijn route naar het werk, maar kreeg pas een melding (voor een alternatieve route) op t scherm toen ik bijna achteraan sloot. Is dit in te stellen? Ook voor andere tips en trics hou ik me aanbevolen. Gr Alex
Laatste antwoord door alexander, -
- 5 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, Ik heb een picantotje van 2007, het model werd gebouwd tot 2007. Motor is 1.0 benzine. Is het mogelijk hier een stuurbekrachtiging op te installeren? Indien ja, waar? En hoeveel kost dit? Alvast bedankt Dimitri
Laatste antwoord door Crum, -
- 4 antwoorden
- 4,8k weergaven
wie kan mij helpen. ik wil graag een nieuwe usb aansluiting in de paneel zetten dit ivm inbouwen cardvd. ik krijg echter de paneel waar muntenbakje, asbak en onder liggend usb paneeltje niet los. ik heb van boven genoeg ruimte dashboard rond radio uitgebouwd. ik zie 2 klikstiften boven in en deze kan ik ook losmaken. echter hierdoor komt alleen de bovenkant van muntenbakje los te liggen. met enig geweld is de rest niet los te halen . heeft iemand hier ervaring mee? het gaat om een kia ceed 2010 1,4 sw
Laatste antwoord door wytzevellinga, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik ben aan het kijken om een Kia Rio te importeren vanuit Duitsland en ik probeer de rest-bpm te berekenen. De uitvoeringen daar wijken echter af van de Nederlandse dus dat maakt het ietwat lastig te vergelijken. Nu zie ik de Nederlands uitvoeringen allemaal op 109 g CO2 staan echter op het COC certificaat staat 119 g C02. Ik heb al hier en daar wat naar gegoogled maar kan het verschil niet verklaren. Een belangrijk verschil want 109 g levert een rest bpm van € 0,- op en 119 g € 850,- Wat meer info over de auto die ik op het oog heb: KIA Rio UB 5 deurs Duitse uitvoering: Edition 7 Variant: F5P31 Versie: M51BZ1 Wellicht dat iemand hier kan acht…
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 19 antwoorden
- 7,9k weergaven
Beste allen, Mijn vrouw heeft haar zinnen gezet op een nieuwe Picanto, echter weten wij geen (goede) keuze te maken tussen een 1.0 of een 1.2 versie. De auto zal voornamelijk worden gebruikt in de stad, en eens per 2/3 weken zal de snelweg worden aangedaan waarbij in totaal een kilometer of 500 zal worden afgelegd. Is bijvoorbeeld de meerprijs voor de 1.2 versie het (motorisch) waard t.o.v. de 1.0 versie? Bedankt!
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Heeft iemand ervaring met goede caravanspiegels voor de Rio? Theo
Laatste antwoord door theoc, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Beste, Ik rijd met een Kia ceed van een 9 tal maanden en zit met een vraag. Eergisteren merkte ik op dat wanneer ik met de auto stilsta en wanneer ik gas geef dat de toerenteller bij het terugkeren in stationair in haperingen terugkeert. Ook tijdens het rijden wanneer ik verleg in versnellingen merk ik dat dit gebeurt dat de teller hapert in het terugkeren van toeren. Ik vroeg me af wat het probleem zou kunnen zijn.. ga maandag sowieso al een afspraak maken met de garage om dit na te kijken.. Hebben jullie hier soms ervaring mee? Met vriendelijke groet, Lorenzo
-
- 7 antwoorden
- 5,9k weergaven
hallo ik zit met een raadsel zowel voor als achter werk de ruitensproeiers niet meer. heb in het instructieboekje gezien dat er voor voor en achter een aparte zekering in zit en de ruitenwissers werken wel. heb zelf geen idee waar ik moet zoeken om dit optelossen. iemand een idee ? gr, claudio
Laatste antwoord door Wimis on, -
Vandaag in de tunnel op de A4 pech met mijn Kia Picanto... De Multiriem er af geklapt. Gisteren nog langs de dealer gegaan want ik hoorde een gierend geluid. Maar volgens de dealer waren het de banden die waren gecupt? De banden zijn 2 maanden oud en ik zie en voel geen cupping op mijn banden. Nog aangegeven dat ik nieuwe banden had en dat het geluid niet veranderde op een ander wegdek. Toch met een goed gevoel weer de weg op.. Maar toch niet zo veilig blijkt. Harde knal auto in 1 keer uit. Gelukkig wel op de meest linker baan maar wel in een tunnel. Via de KIA wegenwacht naar een ander dealer gebracht. Nu blijkt dat de de dynamo dat geluid veroorzaakt en …
-
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste mensen, Wij hebben een Kia Rio van de tweede generatie. In de middenconsole zit een zilverkleurig afdekkapje waarin onder andere de radio en de schakelaars voor alarmlichten en achterruitverwarming verwerkt zitten. Dit kapje wil ik los halen. Maar ik weet niet precies hoe het moet. Ongetwijfeld moet je op een paar plekken het kapje voorzichtig loswrikken met een mes of een schroevendraaier. Alleen weet ik dan niet welke plekken dat zijn en ik wil natuurlijk niet dat er iets breekt. Kan iemand me op weg helpen? Alvast bedankt, Remko
Laatste antwoord door Remko1975,