Kia Modellen
-
Brandstof filter
door man961- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Kan iemand mij vertellen waar ik het brandstof filter in mijn kia rio ls Ik wil deze gaan vervangen maar weet niet waar hij is gemonteerd
Laatste antwoord door Crum, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste mede Kia (Picanto) rijders. Kan iemand mij helpen een een foto of tekening waar de vier draagpunten (opkrikpunten) zijn geplaatst bij de nieuwe 2011- > Picanto. Dit in verband met de aankomende wisseling van Zomer naar Winterbanden. Voor zover mij bekend ligt het aanhaalmoment voor de Picanto tussen de 107 en 113 Nm ( 110 gem.) Alvast mijn dank.
Laatste antwoord door bigmac, -
Camera vragen
door Pikey- 14 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb nu bijna een jaar mijn Rio en ben er erg te vreden over. Ik krijg binnenkort een pioneer avic-f8430bt ingebouwd. Lang maar bekend verhaal hier denk ik. . Ik heb een paar vragen. Kan op dit model een achteruitrijcamera geïnstalleerd worden? Welke camera adviseren jullie? Waar moet ik aan denken m.b.t. De kosten van dit geheel? Hoe moeilijk is de installatie hiervan? Alvast bedankt voor de eventuele reacties! Grt, Peter.
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedemorgen mede-sportage rijders. Heb bij de aanschaf van m'n nieuwe Sportage in 2010 gekozen om geen navigatie erbij te kopen, dit ivm de bijtelling. Zit nu al jaren te tobben met m'n telefoon in het vakje onder het dashboard. Navigatie van de moderne telefoons doen tegenwoordig niet meer onder voor (of zijn zelfs beter dan) de navigatiesystemen in veel auto's, enige nadeel is dat als ik hard door een bocht rijd, ik m'n telefoon weer van de vloer af kan schrapen... Om langere irritatie te voorkomen, ben ik op zoek gegaan naar een systeem waarin ik m'n telefoon op m'n dashboard kan klikken. M'n zwager kwam met het merk BRODIT. Mijn vraag is, zijn er hier mensen m…
-
Inbouwdiepte achterluidsprekers 3drs 1 2
door Gast sonno- 37 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo allemaal, Na een paar weken de standaard luidsprekers te hebben ervaren in de Picanto had ik besloten de voorste luidsprekers te vervangen voor een setje van Pioneer. Dit ging prima door de handleidingen op het forum . Er zitten achterin nog geen luidsprekers. Nu heb ik van een vriend van mij de volgende speakers gekregen omdat hij ze niet meer gebruikt na de aanschaf van een nieuwe auto (Klik). Voordat ik een poging ga wagen om het geheel open te maken, wil ik eigenlijk eerst zeker weten dat deze luidsprekers gaan passen. Op het forum heb ik gelezen dat de diagonaal maximaal 16,5 cm mag zijn, dat zou dus moeten passen. Ik kan alleen nergens de maximale di…
Laatste antwoord door fonzie, -
Inhouden
door williebuis- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
beste, Wederom een vraag ik heb het gevoel dat onze venga bij het wegrijden met koude motor licht inhoudt . Nou heb ik ergens gelezen wellicht op het forum dat dit een bekent probleem is maar er zou een sofware update voor zijn . Wie weet hier meer van . Gr Wil
Laatste antwoord door Smart, -
- 8 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo, Ik kan sinds gisteren ineens geen muziek meer via een usb stick afspelen in onze Sportage (ik heb er diverse geprobeert) en het display van de radio is ineens ook zeer vaag waarbij allerlei letters en tekens door elkaar een zeer wazig beeld vormen. De auto is nog geen jaar oud en ik ben benieuwd of er hier toevallig meer mensen dit euvel hebben gehad? In het display staat de volgende melding: Application Error, Application Mona10.exe encountered a serious error and must shut down. Bvd, Richard
Laatste antwoord door Richard de Jonge, -
Vandaag Factuur binnen koppeling, zo kan het ook
door Gast Timo0103- 13 antwoorden
- 8,2k weergaven
Vandaag de factuur binnen voor het vervangen van het vliegwiel en de koppeling. Zelf heb ik de materialen meegebracht voor de kleine beurt alsmede het vliegwiel en de koppeling. Ik vond het erg netjes, wat vinden jullie?
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Beste allemaal, Een tijdje geleden alweer, had ik me voorgesteld en zou nog een update doen m.b.t. getjilp koppeling. antwoord vanuit de Kia dealer is dat dit geen kwaad kan en te maken heeft met de Druklager. Wanneer deze niet belast wordt dit hoorbaar is dit geluid hoorbaar is (ik nam dit waar bij stilstand in zijn vrij tot 70 km bij open ramen zonder dat het koppelings pedaal was ingedrukt). Wanneer de koppeling zelf erg zwaar gaat (dat je eigenlijk 2 voeten nodig hebt om deze te bedienen qua kracht) zou er wel wat aan de hand zijn. Verder in de tussentijd was alles netjes verholpen, alleen de pech dat in 2,5 maand 3 dimlichten kapot gingen. Was geen sprake …
Laatste antwoord door HellRaver, -
Interieur stylen
door Anton H- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ola, Ik ben van plan om het interieur wat op te leuken door wat chrome accesoires. Nu had ik hiervoor een site gevonden namelijk koreancarstyling.com, maar deze is helaas uit de lucht. Het vinden van chrome hebbedingetjes is voor de Sportage 2 aardig lastig. Ik hoor graag tips en zie graag eventueel foto's van jullie creaties. Groeten,
Laatste antwoord door Anton H, -
Velgen vraag
door Anton H- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste, Ik heb een vraag over een setje lichtmetalen velgen die ik op het oog heb. Mijn grootste vraag is of het allemaal wel gaat passen. De maat van de velgen is; Velgmaat 7Jx16 H2 Steek 5x114,3 ET-38 / EOP_1 Nu heb ik zelf geprobeerd het eea op te zoeken en ik denk dat het wel moet lukken. Grootste uitdaging is de ET waarde maar mijn inziens is dit binnen de marge. Ik hoor graag van jullie experts Groeten,
Laatste antwoord door Anton H, -
- 18 antwoorden
- 29k weergaven
jippie ik ga zaterdag weer op bezoek bij de pimpmasters ze gaan dit keer xenon inbouwen... heb er zin in vast bedankt heren
Laatste antwoord door Neo, -
- 30 antwoorden
- 5,7k weergaven
Helaas............. de eerste schade aan de SP3! Vanmiddag, al rijdend op de openbare weg, komt er een 208 achteruit rijdend uit een parkeerplaats zetten. Linkerachterportier en de zijspoiler kapot. Dinsdag 14-10 SP3 aanbieden en dan 2 a 3 dgn rijden met een Suzuki Splash Foto's doe ik vanavond even
Binnenkort grote beurt 1 2
door picafan- 33 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo mensen, Over een paar maanden is de picanto weer aan de beurt maar deze keer voor een 'grote' beurt. Bij de kleine was ik wel even geschrokken omdat deze duurder was dan wat ze mij vooraf beloofd hadden. Nu heb ik even gekeken en ben voor een grote beurt voor een 1.2 benzine € 256,00 kwijt. Ik wil namelijk ook max dit bedrag uitgeven en geen vage dingen zoals bij de kleine beurt dat er ruitenvloeistof voor 4 euro is bijgevuld! het gaat mij niet zeer om die 4 euro, maar ze rekenen ook 4 euro als dat tankje half bijgevuld moet worden. > Ruitenvloeistof zelf tot de rand bijvullen > Interieurfilter zelf vervangen (Interieurfilter vervangen (elke 1…
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo Venga vrienden misschien kan iemand mij vertellen of er op mijn venga ExecutiveLine 2014 bandenspannings meters op zitten ,ik kan het zelf nergens vinden thanx gr john
Laatste antwoord door johnmarlou, -
- 46 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo allemaal, Komende vrijdag gaat mijn Picanto (1.2 plus pack CVVT met ISG, aanschafjaar 2012 nieuw) op voor z'n allereerste grote beurt. Nu schrok ik de vorige keer van de "kleine" beurt (200 euro mocht ik neerleggen) en ik vrees dus de grote beurt een beetje. De dealer zei dat het rond de 250 euro ging kosten, maar daar twijfel ik aan. Komende week vervang ik m'n ruitenwissers zelf nog, dat scheelt al en ik blijf een gierige Hollander, maar zijn er misschien dingen waar ik rekening mee moet houden of waar jullie tegenaan gelopen zijn bij de eerste grote beurt?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben een aantal maanden in het bezit van mijn 2de hands Kia Cee'd SW (bouwjaar 2008 - flatblades), maar heb gemerkt dat de ruitenwissers toch niet meer zo goed hun werk doen, strekken strepen en laten waas achter. Vooral die van de achterruit. Nu heb ik op Mister Auto gezien, geen wisser voor achterruit, maar heb al mindere ervaringen met Bosch, zag nu Bolk en Valeo. Welke ruitenwissers zijn top van kwaliteit bij lage en hoge snelheden? Of gewoon naar de Kia garage gaan en er van het merk laten op zetten? Ik heb ook gemerkt dat Bosch ruitenwissers verschillende opzet klepjes hebben, waardoor de wisserarm veel hoger van je ruit komt te staan i…
Laatste antwoord door Ruudster, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Winterbanden november 2010 merk Continental Wintercontact TS830 (kwamen in dat jaar als beste uit de ANWB-ADAC test). Maat 195/65-15 ts 830 met stalen velgen 5x114.3--6x15--ET46. Profiel diepte: - Rechtsvoor 7mm - Linksvoor 6mm - Rechtsachter 7mm - Linksachter 8mm De winterbanden zijn in de winter van 2010-2011 en 2011-2012 gebruikt, voor de rest hebben ze afgedekt op een statief in de schuur gelegen. 4 stuks stalen velg met wieldoppen Maat 15 x 6j ET 48 Steek 5 x 114,3 Voor foto's zie: http://link.marktplaats.nl/m855337219
Laatste antwoord door Bossie, -
Velgen
door williebuis- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
graag jullie mening , ik ben van plan om de lichtmetalen velgen van mijn venga superpack te vervangen voor de proline b700 . En hoe gaat het dan met de bandenspanning sensoren .
Laatste antwoord door williebuis, -
Wat vinden jullie van de nieuwe Sorento? 1 2
door Gast GreyGriffin- 31 antwoorden
- 11,2k weergaven
Zag vanochtend op het Buzz Blog de eerste foto's van de nieuwe Sorento. Wat vinden jullie ervan? Van mij mag-ie komen! Op de Autosalon van Parijs (4 - 19 oktober) kun je hem voor het eerst gaan bewonderen.
-
- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, is er iemand die rvs dorpel bescherming weet voor de Picanto.
Laatste antwoord door Jackmees, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vandaag maar even een uitbreiding voor de binnenverlichting besteld: http://www.ebay.com/itm/Over-HEAD-Interior-Room-Lamp-Light-Console-Assy-Fit-KIA-RIO-2012-2013-2014/111303771455?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D23492%26meid%3D5df8cdd74d0745fea141c07662a5594d%26pid%3D100005%26prg%3D10073%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D110998787501&rt=nc#shpCntId Als je geen superpack bezit is er aan de voorkant geen verlichting aanwezig, zeer irritant. Door middel van deze toevoeging heb je het wel, en ook nogeens origineel!
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hey, Ik heb al een tijdje de witson W2-C217 autoradio. Nou zit er ook een DVR op. werkt prima, start met opnemen als de auto start enzo...Maar hij neemt op op het micro SD kaartje van de camera zelf. En als hij vol is schrijft hij niet het oudste bestand over... iemand enig idee hoe ik Cycle recording instel? of kan dat gewoon niet?
Laatste antwoord door Jackmees, -
Foto's facelift Venga. 't Is een beetje magertjes... 1 2
door Gast GreyGriffin- 28 antwoorden
- 6,7k weergaven
Daar zijn ze dan. Vlak voor de Autosalon van Parijs heeft Kia de eerste foto's van de Venga-facelift vrijgegeven. Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vind het een beetje magertjes... Zoals te voorspellen was is het front voorzien van dagrijverlichting in een anders gevormde luchtinlaat. Verder een licht gewijzigde grille, het Kia-logo is verhuisd. Op de bilpartij zijn de achterlichten naar het LED-tijdperk vertaald, zie ik een nieuwe knik en binnen is de middenconsole gemoderniseerd (de dubbele draaiknop is weg). Maar het zijn allemaal kleine ingrepen. Geen sprake van een compleet nieuw model. Er zijn ongeveer 150.000 Venga's in Europa ver…
Kia Picanto Carwrap 1 2
door RoyJansen- 48 antwoorden
- 11,4k weergaven
Hierbij wat foto's van mijn "witte" Kia Picanto omgeswitched naar een "brushed steel" versie. Door middel van een zogenaamde carwrap.
Laatste antwoord door xtra40,