Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
In mijn navigatie / audio systeem menu (Infinity system 7) worden tijdens het afspelen van MP3 bestanden via USB-stick bij het kiezen in het menu opties Album en Artiest geschaduwd weergegeven en zijn dan niet beschikbaar om te kiezen. De tags zijn wel geheel goed ingevuld via mijn PC met Windows 8.1 De bestanden worden verder allemaal prima afgespeeld. Staan in diverse mappen. Wie weet hiervoor de oplossing
Laatste antwoord door woskam, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
[/url]">http:// [/url]">http://http://s1350.photobucket.com/user/zoetje1/media/IMG_0169_2_zps1f792fbf.jpg.html'>
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik rijd nu ongeveer een jaar met volle tevredenheid met mijn Kia Pro_Cee'd uit 2009, maar één ding is me echter vies tegengevallen, en dat is de rafelende bekleding van de (in mijn geval) bestuurdersstoel. Ik heb het dan met name over de zwarte zijkanten van het zitgedeelte, dus niet het middenstuk waar je met je achterwerk op zit. Aan het kilometrage (en het eventuele daaraan gelinkte vele in- en uitstappen) kan het niet liggen, de auto heeft tot nu toe slechts 37.000 km. op de teller staan. Zijn er meer mensen bij wie dit ook zo het geval is, of is dit wellicht een bekend probleem met deze stoelen dan wel bekleding? Alvast dank!
- 2 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik heb van mijn Kia Rio (2014) de Kia logo's van voorkant, achterkant en stuurwiel vervangen (Velgnaaf had ik al gedaan) met een Rood 'K' logo. De achtekant is door verwarmen van een föhn en door een nylon visdraad er achter te freubelen met een creditkaat, zodat je met een zaagbeweging de kit kan 'snijden', te verwijderen. De voorkant is lastiger te verwijderen. Je moet onder de motorkap eerst de radiateur overkapping verwijderen door met een schroevendraaier de klipjes omhoog te halen. Het logo zit met twee plastic pennen door de carosserie, deze pennen zijn 'vastgezet' met een klemring. Deze pennen zijn met een tang aan de radiateurkant eenvoudig af te breken, Het …
-
Dakdragers.
door Ronald1975- 1 antwoord
- 4,9k weergaven
Goedemiddag ik ben in het bezit van een Kia Carens type 1. Nu zit er op de Kia van mij dakrails met daarin "Geschoven" twee lastdragers of anders genoemd imperiaals. Deze zijn "bol" van vorm. Hoe kan ik deze verwijderen, want ik kan er niks op beladen. En voor een spoiler zijn ze niet echt geschikt dacht ik. Wie heeft er advies voor mij?? (of een helpende hand?
-
- 64 antwoorden
- 11,5k weergaven
Ik ben voornemens om zelf een trekhaak onder de sportage te gaan monteren. Nu heb ik de site al wat afgestruind en diverse topics gelezen. Ik wil voor het gemak wel een wagenspecifieke kabel gaan gebruiken. Nu lees ik op het forum wat tegenstrijdige berichten over een plus-kabel die naar de accu moet worden gelegd, in sommige gevallen naar de zekeringenkast. Echter in andere topics lees ik "3 kwartier zit ie er onder, kabel plug & play"...... Tja het liefste heb ik dat laatste natuurlijk, maar wie geeft me duidelijkheid of geeft advies...... Hieronder enkele tegenstrijdige topics: http://www.kiaclub.nl/topic/9780-nieuwe-trekhaak-bestellen/?p=112794 …
Laatste antwoord door Neo, -
- 15 antwoorden
- 4k weergaven
Hele topic doorgespit maar.......... Waar staat de oplossing en wie heeft hier nog meer last mee? Alle input is welkom.
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
De testdrive van de KIA Picanto LPG staat op een andere plek op het forum: http://www.kiaclub.nl/topic/16058-testdrive-met-de-picanto-lpg-met-lpg-installatie-af-fabriek/page-2?p=162199
Laatste antwoord door bigmac, -
premium benzine
door jong588- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben sinds kort de eigenaar van een sportage 2 liter benzine. Het viel mij op dat de tweeliter een rauw motorgeluid heeft in de lage toeren. Ik heb gisteren een keer bp ultimate 98 getankt. Het was opvallend hoe mooi de motor liep. Voor mijn gevoel is hij ook zuiniger geworden. Misschien een tip.
Laatste antwoord door Wimis on, -
Dagrijlichten
door clm- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vraagje, kia cee'd april 2013. Sinds enkele dagen doet de linkervoorkant van de dagrijverlichting raar. Nl. Soms flikkert (aan-uit) die. Wanneer ze gewoon branden licht de linkerkant meer op dan de rechterkant. Wie weet raad voor ik de garage contacteer.
Laatste antwoord door clm, -
- 13 antwoorden
- 5k weergaven
Beste mede forum leden, Ik ga mijn koplampen ombouwen naar bi-xenon. dit houd in dat ik de huidige projectors ga vervangen voor echte xenon projectors ipv de standaard halogeen projectors en tevens zit er een mechanisme in de bi xenon projector waardoor groot licht ook xenon is wanneer je de grootlicht hendel overhaal klapt een plaatje omlaag waardoor het lichtbeeld omhoog word geplaatst, de projectors worden geleverd met een "snel start xenon ballast" waardoor de lampen al in 5 sec. zijn opgewarmd, dit word ipv dat er h7 lampen in gaan "D2S" dit zijn de OEM lampen in vrijwel alle auto's en dus ook de zeer hoge kwaliteit lampen van philips en osram. Hierbij enkele…
Laatste antwoord door mnrtje_michel, -
- 3 antwoorden
- 12,1k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Sorento 2007 3.3 V6 aut. Waarschijnlijk lekt mijn klepdeksel pakking. Wie heeft hier ervaring mee, is dit zelf op te lossen. Kosten eventueel.
Laatste antwoord door masimo, -
Eindelijk! Gecamoufleerde Venga 2015 betrapt
door Gast GreyGriffin- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Dat heeft lang geduurd! Maar op de site van de Poolse Autoweek-zuster 'Auto-Swiat' staan dan toch eindelijk wat foto's van een gecamoufleerde Venga 2015. Het kleine stukje begeleidende tekst geeft aan (nadat ik het door Google Translate heb gehaald) dat de vernieuwde Venga te zien zal zijn op de Autosalon van Parijs in oktober. Over motoriseringen zegt het Poolse tekstje niks. Wel dat de auto werd gefotografeerd in Slowakije, en dat is natuurlijk niet zo vreemd, want daar worden de Venga's geboren. De geheimen zitten voornamelijk in de voor- en achterzijde, zoals de foto's duidelijk maken. Zouden de geruchten dan toch kloppen? Natuurlijk begin ik nu …
Laatste antwoord door Smart, -
Clutch Judder?
door ErwinB- 11 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik heb het ook, met mijn SP3 1.6Gdi. Vorig jaar was het alleen bij vorst, en had ik het gemeld bij de dealer. Ook ik was de eerste . Ik heb de auto een nachtje daar gelaten en ze hebben er naar gekeken maar konden niets vinden. Nu wordt het erger, ik heb het al bij vochtig weer en niet alleen bij de 1e keer optrekken. Ik ga begin maart terug en laat de auto weer een nachtje staan. Het is nu in een dusdanige vorm dat ik het niet acceptabel meer vindt. Ik kom er nog wel op terug met 'de uitslag'.
Laatste antwoord door plattie, -
Dorpel bescherming..
door Gast IngridS- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Mijn Kia Picanto gepimpt met dorpelbescherming.. Geleverd door Baggio.. Staat super.. http://www.kiaclub.n...pelbescherming/
-
- 9 antwoorden
- 4,6k weergaven
Zoals eerder in dit forum gemeld hebben wij sinds de koop van onze nieuwe Cee'd (begin maart dit jaar) problemen met de stop&go. Die deed het niet. Meerdere keren terug geweest bij de dealer in Almere, paar keer een dag kwijt ivm onderzoek. Na/met veel gemopper bracht ik 'm in juni wéér. Bij het afhalen eind van de dag vroeg ik de receptiemedewerker (die er natuurlijk zelf ook niets aan kan doen) of de auto nu wél gerepareerd was. Dat kon hij niet zeggen ("systeem moet eerst een paar uur in gebruik zijn"). Hij kon ook niet aangeven wat er dan door KIA zou worden gedaan als de stop&go het weer niet deed: men wist het dan niet meer. Daarbij is het stop&go "een h…
Laatste antwoord door blackie, -
- 6 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo allemaal, Op de zoektocht naar een nieuwe fietsendrager, ben ik terecht gekomen bij de achterklep fietsendragers. Via google is er wel wat te vinden over fietsendragers maar niet op de Kia rio. Wel over de Picanto, en die heeft ook een kleine spoiler. Dakdragers zijn eigenlijk geen optie, aangezien ik het best onhandig vindt en een trekhaak + fietsendrager is te prijzig voor mij. We gebruiken dan ook nooit een dakkoffer etc. Nu kom ik terecht bij de Thule achterklep drager, op de Fit Guide van Thule staat dat dit moet lukken. Er staat wel specifiek in de beschrijving aangegeven dat een extra/optionele dakspoiler niet kan. Nu staan deze fietsendragers …
Laatste antwoord door blackie, -
- 47 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hoi, Ik heb een picanto op het oog van het bouwjaar 28-12-2012. Met een km stand van 16000. Nu heeft deze auto nog nooit een beurt gehad, is de garantie nu helemaal vervallen? het gaat om een 1.2 5 drs Alvast bedankt!
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
Is er iemand op het forum die wat meer weet over led voetverlichting in een Venga . Gr wil
Laatste antwoord door williebuis, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Onze Kia Rio van 2014 heeft schakelproblemen. Uitvoering is een normale /standaard versie dus 1,2 motorinhoud Met name als hij kouder is tijdens schakelen in de lage versnellingen, ontstaat een gevoel dat ik de koppeling niet voldoende intrap. Je voelt en hoort een ; TOK geluid. Als de wagen warm is verdwijnt het hoorbare geluid. WEL blijft merkbaar dat de versnelling bij het schakelen. ( vooral achteruit en 1 naar 2 en 2 naar 3.) Dacht in eerste instantie dat de koppeling niet vrijkwam. Maar dat kan niet bij dit soort uitvoeringen. Wel heb ik een krik onder het rechter voorwiel geplaatst zodat voorwiel vrijloopt. Hieruit bleek dat er geen koppelingsprobleem was o…
- 19 antwoorden
- 7,5k weergaven
Weet iemand wat de inkoopprijs is van een Cruisecontrol maar dan voor de Kia dealer? Het gaat hier alleen om de spullen.
Laatste antwoord door dijk48, -
Vraag
door Kiaceed2007- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Heb me net voorgesteld en toch al een vraag. Mijn Cee'd uit 2007 (X-ecutive 1.4) gaat deze week voor een aantal garantie zaken terug naar de dealer. Vanmorgen viel me op tijdens de dauw dat de buitenspiegels nat bleven. Heb net even op google rondgeneusd, alleen kan niet vinden of deze uitvoering standaard verwarmde buitenspiegels heeft. Hopelijk weet 1 van jullie het? Als dit namelijk zo is geef ik dit ook metteen aan om naar te kijken. Ook wordt er gekeken naar de koppeling, zodra de auto in een versnelling staat hoor je gejengel (ook in zn vrij). Zodra ik het koppelingspedaal heel ligt aanraak is dit gelijk weg (ook tijdens het rijden). Heb hie…
Laatste antwoord door Kiaceed2007, -
Ingereden?
door geertjandekker- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na iets meer dan 4 jaar heb ik mijn Venga zo ongeveer ingereden. Ik heb mijn benzinegebruik steeds bijgehouden. Dat was 1 liter op 14,61 Km. In totaal 6.816 liter. Wat zal Mark Rutte daar een plezier van hebben gehad... 25.000 Km per jaar gemiddeld, zo kom ik helaas niet aan de 7 jaar garantie (want die houdt bij 150.000 Km op). Maar goed, op naar de 200.000. Groet, Geert Jan Dekker
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allen, Ik merk dat mijn remmen kraken bij wegrijden vanuit stilstand. Herkennen andere Sorento rijders dit en is het op te lossen? Zelf denk ik dat het deels met de automaat te maken heeft waardoor er in Drive of R altijd koppel aanwezig is en bij stilstand dus al remkracht nodig is. Dit kan het overgaan van geremd naar ongeremd in mijn optiek minder subtiel maken.. temeer met mijn 3.5 v6 die WEG wil.. Verder zijn remblokken, schijven en klauwen rondom nagekeken. Remklauwen schoongemaakt.remschijven niet krom, niet geroest of versleten. achter blokken vervangen, voor nog niet (3a4mm), het noodzakelijke ingevet. Remvloeistof op pijl. Is enig gekraak iets wat ik m…
Laatste antwoord door masimo,