Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds een paar dagen horen wij in onze Pica regelmatig getik. Dachten eerst dat het uit het dashboardkastje of onder de rechter stoel vandaan kwam, maar het euvel blijkt de blower motor te zijn. Op snelheid 1 en 2 hoor je diens onbalans en omdat ik ClimateControl heb en die altijd op AUTO staat varieert de blower snelheid vanzelf, waardoor dit af en toe optreedt... Nu ik weet wat er is wil ik daar natuurlijk even naar kijken, want een dealerafspraak lijkt me onnodig en kost me teveel tijd. Heeft iemand voor mij instructies over de verwijdering van de blower bij mijn Pica? Als het nu niet stond te regenen zou ik "gewoon" zelf alles beginnen open maken, maar omdat dat n…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 24 antwoorden
- 17,9k weergaven
Hallo, Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe Picanto World Cup dus ook met LED dagrijverlichting. Gezien de LED verlichting wit/blauw is en de gewone koplampen geel heb ik een setje Philips X-tremeVision lampen gekocht. Nu zag ik bij het open van de motorkap dat de lamp aan de bestuurderskant nauwelijks bereikbaar is door een zekeringskastje. Is er een manier om toch normaal een lamp te vervangen ? Vervangen jullie zelf jullie lampen of laten jullie het bij de Kia Dealer doen ??
Laatste antwoord door blackie, -
- 0 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Ik ben aan het uitzoeken hoe de tunnelconsole gedemonteerd moet worden. Hoe heb jij dat gedaan?
Laatste antwoord door Diesel08, -
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedendag: ik kom er net achter en merk het nu pas voor het eerst als ik mijn deur van het slot afhaal dat mijn alarmlichten 1 tot 3 keer gaan met instappen, ik heb een auto met een startknop dus heb geen sleutel nodig met instappen en starten, na mijn weten heeft die dat nog nooit eerder gedaan ( vreemd )
Venga World Cup Edition 2014 1 2
door Gast GreyGriffin- 39 antwoorden
- 5,8k weergaven
Kia Venga World Cup Edition 2014 Toen ik na een lang denkproces eindelijk wist welke nieuwe auto mijn huidige voertuig zou moeten opvolgen, ben ik vorige week naar de Kia-dealer gestapt. Het moest een Venga met een automaat worden (Executive Line) en de actie dat daar tijdelijk navi en achteruitrij-camera bijhoren liep nog steeds. Ik heb twee keer eerder in mijn leven een Kia gehad en de ervaringen met die auto's staan in schril contrast met elkaar. De ene was ronduit fantastisch en de andere puur slecht. Mijn zilverkleurige Cee'd 2.0 automaat (van de eerste generatie) was zonder overdrijving de auto die op nummer één is komen te staan op mijn lijstje "de lekk…
-
- 17 antwoorden
- 3,8k weergaven
Is het normaal in de nieuwe Picanto dat er ALTIJD luchtstroming uit die dashboard roosters (voor zijraam ontwaseming) komt? Ik vind het hoogst irritant dat dit vooral met airco aan koud aanvoelt in je gezicht, heb toch al altijd last van de bijholtes. De luchtstand heb ik op "voeten" staan ter verduidelijking. Ook voel je de lucht dan nog steeds uit de roosters onder de voorruit. Ik bedoel stand "voeten" houd voor mij in, alleen onderin luchtstroming , verder nergens toch? Zo heb ik het altijd ervaren in mijn vorige ( non-Kia) auto's.
Laatste antwoord door oude, -
- 60 antwoorden
- 19,3k weergaven
Weet iemand hoeveel liter er in een ruitensproeier tank gaat van de Sp3 van 2012? Kan het nl. nergens vinden ook niet met Google. Wil de tank ook niet helemaal leeg laten pompen om er achter te komen. Hoor het graag. Groet, vand.m
Laatste antwoord door Kofferbak, -
Trekhaak Kia Rio
door Vwt2a- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Trekhaak gemonteerd met plug and play kabelset en mijn richtingsaanwijzers doen het niet, moest een stekkertje ruilen met een zekering waar ook een zekering op zit. Verwijder ik doe en doe de zekering er weer in dan werken de aanwijzers wel weer. Wat doe ik fout?
- 16 antwoorden
- 3,9k weergaven
Wie kan mij helpen met leuk phantom velgen plus banden?
Laatste antwoord door RioJim, -
- 17 antwoorden
- 3,8k weergaven
Het idee is goed...de uitvoering kan (nog) iets beter. De golven aan de zijkant is niet echt mijn ding, maar overall een leuke verschijning. Zie hier: http://www.autoweek.nl/nieuws/29149/speciaal-voor-italie-kia-venga-crossover?kl=1175&ku=311326&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=20140716_Autoweek_Nieuwsbrief_1500&utm_content=&utm_term=a_36071
Laatste antwoord door Smart, -
Hallo allemaal Ik zit met het volgende probleem. ik wil 2 tablets aansluiten voor de kinderen achterin. Nu ben ik al een beetje aan het kijken op internet voor de opladers. Maar volgens mij kan dat niet allebij op een sigarette aansteker?(met een dubbele usb plug) En die usb aansluiting kan ik die ervoor gebruiken? Kan hier moeilijk iets over vinden wie kan mij helpen met antwoorden
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een set lichtmetalen velgen welke voorzien moeten worden van winterbanden. Momenteel zijn er Bonito velgen geplaatst (17") en ik wil voor de winterset identieke velgen aanschaffen maar dan met 16". Het is mijn niet duidelijk geworden wat de standaard ET waarde voor de Cee'd is. De 17" Bonito velg heeft een ET-waarde van 40 Kan iemand mij helpen met de vraag? Bedankt, Michel
Laatste antwoord door Sander GT, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb een Cee'd SW in premium pack uitvoering aangeschaft. Deze auto heeft o.a. een in- en uitstapfunctie. Hierbij gaat je stoel automatisch naar de achterste stand om "gemakkelijker" te kunnen in- en uitstappen. Met name bij het instappen met de stoel in de achterste stand is het niet eenvoudig om het rempedaal in te drukken om de stoel weer in de gewenste positie te krijgen na het starten. Eigenlijk zou ik deze functie helemaal uitgeschakeld willen hebben zodat de stoel gewoon in de voorkeurspositie blijft staan. Volgens de verkoper waar ik de auto gekocht hebt is dit uitzetten niet mogelijk. Nu is mijn vraag aan de KIA deskundigen op dit forum of dit inderdaad niet…
Laatste antwoord door rdb4007, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
ik moet me banden laten vervangen ivm voor bijna op en achter zwaar gecupt. nou zou ik graag banden willen waar dit niet snel bij gebeurd.(het cuppen bedoel ik dan) want ik heb geen zin om over anderhalf jaar weer bij de garage te staan. laat jullie mening even achter met welke banden en waarom. bij voorbaad dank.
Laatste antwoord door johnny knoop, -
- 11 antwoorden
- 73,4k weergaven
Heb vandaag de gp thunder 7500k binnen gehad. Eens kijken of dit het gewenste effect geeft. Xenon is waarschijnlijk mooier. Is hier een verkeersexpert die mij zou kunnen zeggen of het is toegestaan om echte xenonverlichting als aftermarket in te laten bouwen? De info die ik via google vind is allemaal verouderd en ik las hier op het forum autos gebouwd na 2007 niet toegestaan. Wie heeft er een duidelijk antwoord met eventueel een wetsartikel? Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Laatste antwoord door Jordan, -
- 14 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ze zitten erop! met hulp van mijn broer die had het al is eerder gedaan. Ik heb de dorpelbescherming besteld bij Baggio rood met zwarte letters echt super mooi ben er echt blij mee! Me broer had ook nog de smalle bekende rode stickers dus die zit er ook gelijk op haha
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ben op zoek naar nieuwe velgen. Omdat het zuiniger zal zijn word dit of 16"of 15" iig met 195 breed. Nu vroeg ik me af welke bandenmaat en velgen en velgen maat hebben jullie. Misschien kan dit mij helpen te orienteren. Graag het volgende dan zo te vermelden om het mij makkelijk te maken: Velgen: Velgenmaat (inch): Bandenmaat: Mvg Niels
Laatste antwoord door Nieles, -
- 15 antwoorden
- 3,4k weergaven
Zoals in het onderwerp vermeld, kunnen de mistlichten bij het draaien van de stuur geactiveerd worden bij de dealer?
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Andreas Pol gaat naar het Duitse Russelsheim, de geboortegrond van de Kia Pro_c'eed GT. RTL Autowereld, zondag 20 juli om 17:30 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 26 juli om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door Specialmade, -
Duidelijkheid over onderhoud en onderdelen, erg belangrijk! 1 2
door Gast Timo0103- 46 antwoorden
- 7,6k weergaven
Er is nogal wat onduidelijkheid omtrend onderhoud in de garantieperiode. Ik vind het belangrijk dat voor iedereen duidelijk is waar onderhoud te plegen en hoe zit het nu met de garantie en onderdelen. Onderstaand verhaal maakt het duidelijk zodat iedereen kan kiezen waar de auto te laten onderhouden. Originele onderdelen zijn niet noodzakelijk voor de garantie. Onderdelen van andere partijen zijn gewoon toegestaan binnen de garantieperiode. Het belangrijkste is dat de JUISTE onderdelen worden geplaatst binnen de garantieperiode. Voertuigfabrikanten overtreden het mededingingsrecht wanneer zij hun garanties afhankelijk maken van reparatie of onderhoud aan…
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Ruitenwissers
door Stevie- 8 antwoorden
- 5,8k weergaven
Vandaag de auto even lekker gesopt en in de wax gezet. Ook met een vochtig doekjes even langs de ruitenwisser. En whops, rubber van achteruitwisser scheurt. Prima, wil dan ook meteen een nieuwe bestellen. Maar echt, waar ik ook zoek, ik zie nergens een ruitenwisser voor de Kia Rio (2012) voor de achteruit. Wel voor vooruit. En als we toch bezig zijn, dan ook meteen maar de vooruitwisser vervangen. Alleen, welke zijn goed en mooi? Oftewel, welke ruitenwissers hebben jullie besteld en iemand een idee waar ik een (goede) achteruitwisser kan krijgen?!
Laatste antwoord door white rio, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Gewoon een korte vraag. Ik heb nu phantom 17" met 205/45/17. Scheelt het veel in verbruik als ik terug ga naar 16" of 15" met 185 of 195 banden?
Sleutel inleren
door Remko1975- 4 antwoorden
- 12,8k weergaven
Beste mensen, Wij hebben onlangs een Kia Rio uit 2006 gekocht. Een Rio van de tweede generatie, dus. Nu wil ik de batterij in de sleutel vervangen omdat de centrale vergrendeling niet altijd goed werkt. De batterij vervangen zal het probleem niet zijn, maar weet iemand hoe je de sleutel vervolgens moet inleren? Graag een how to. Alvast bedankt! Remko
ruitenwisserarm roest
door Gast wil51- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb 1 ruitenwisserarm die roest op het scharnierpunt. Valt dit onder garantie?
Laatste antwoord door Wimis on, -
Heb afgelopen week de rio bij cools bekledingen achtergelaten om het interieur eens een make over te geven! Hier alvast een voorproefje! Grt remco Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Laatste antwoord door World Cup,