Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 6,1k weergaven
Is het inbouwen van de xenon een beetje te doen? Vooral (Als je ervoor staat) De linker lamp lijkt me aardig priegel werk hoe hebben jullie dit gedaan?
Laatste antwoord door Picanto Bram, -
iPod aansluiting
door Ria_nne- 6 antwoorden
- 9,6k weergaven
Hallo! Ik ben sinds vorige week trotse eigenaresse van een Kia Picanto & nu wilde ik een USB-stick (van het merk LaCie, 4GB) aansluiten alleen kon deze niet gevonden worden.. Zelfde probleem met mijn telefoon overigens. Iemand tips om het wel te laten werken? Alvast dank!
Laatste antwoord door Ysie, -
hoi, Mijn vrouw klacht over dat ze af en toe door de rem trap,is hij al een keer naar de garage geweest konden niets vinden hebben wel olie ververst. Als ze zachtjes rem dan moet ze flink op het rempedaal gaan staan om tot stilstand te komen abs werkt dan wel. Iemand hier bekend mee??? Gaat over een picanto van 2006
Laatste antwoord door john6619, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
De sier strips die achter geplaatst zijn bij de ramen van de drie deurs laten los. Zijn al een keer vervangen maar laten weer los. Zijn er nog meer mensen met dit probleem . Groet richardthai
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
zijn er specifieke dingen waar je op moet letten bij het vervangen van een distributieriem? Of zijn het alleen de gebruikelijke dingetjes zoals bij ieder ander merk?
Laatste antwoord door Crum, -
Kia Rio stockwagen uit 2012 1 2 3
door Yen- 52 antwoorden
- 7,5k weergaven
Enkele weken terug heb ik een Kia Rio stockwagen gekocht, na levering van de wagen vertoonde de wagen toch enkele verschillen met de andere Rio's die er getoond werden. Uiteindelijk blijkt het om een Rio met bouwjaar 2012 te gaan. Is het normaal dat ze bij de dealer niet vermelden dat de wagen +- 2 jaar oud is? Zijn er bepaalde mankementen bekend met modellen uit dit bouwjaar?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Nieuwe picanto zonder radio gekocht, maar nu ga ik een radio inbouwen en moet het frame (compleet) eruit. Hoe doe ik dat netjes? Ben bang voor schade
Laatste antwoord door junkiesietze, -
lastig tanken
door oude- 20 antwoorden
- 6,1k weergaven
Het tanken van brandstof gaat wat moeilijk, vulpistool slaat regelmatig af. Al gezocht bij de zoekfunctie maar geen resultaat. Wat doe i9k verkeerd? grt. henk
Laatste antwoord door World Cup, -
Een andere vraag over cruise control. Ik rijd sinds kort in een Kia Rio Comfort Pack. Ik had graag cruise control willen hebben, maar had niet de financiele middelen om speciaal daarvoor het Super Pack aan te schaffen. Ik heb toen ik de auto kocht wel gevraagd of het mogelijk was om cruise control later in te bouwen. Dat was/is mogelijk, maar dan komt er wel extra stick op je stuur. Dat vind ik niet de meest mooie oplossing. Na wat surfen op internet kwam ik een filmpje op YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=e1in8Hxhw2c) tegen over een kit waarmee je je stuur kunt ombouwen, zodat je gebruik kunt maken van de in de auto aanwezige CC. Omdat ik niet zo h…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo Kia rijers kan iemand mij vertellen waar ik de stuur draden van de centrale deurvergrendeling kan vinden ik heb een cerato 1.6 van 2004 Groet baba
Laatste antwoord door baba, -
- 11 antwoorden
- 7,4k weergaven
Goedemiddag! Ik heb gister een Kia Picanto gekocht waar ik ontzettend blij mee ben! Nu wilde ik gister gelijk mijn telefoon (iPhone 5S) met het stekkertje aansluiten op de USB poort alleen kon er geen verbinding gemaakt worden (mijn telefoon werd niet herkent)? Hebben er meer dit probleem of kan iemand mij helpen een oplossing te vinden? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
Laatste antwoord door chloso, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste forumgenoten, Doordat ik mijn Kia Rio Superpack van 1.5 jaar oud heb ingeruild voor een renault captur ga ik dit forum verlaten. Ik bedank hierbij iedereen waarmee ik op dit forum heb mogen communiceren en wens iedereen nog erg veel rijplezier met zijn Kia, welke dit ook mag zijn. Ik bied op de topic te koop aangeboden een nog in uiterste nieuwstaat verkerende pashoes voor de Kia rio 5 deurs aan dus mocht je interesse hebben. Allemaal de groeten van, Eric zh
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 14 antwoorden
- 2,8k weergaven
http://youtu.be/LwoXQmveUnI
Laatste antwoord door dhabets, -
- 0 antwoorden
- 4k weergaven
Ik heb in mijn Carens IV een Radio zonder GPS maar met Bluetooth, RDS, AUX, USB, CD en MP3 en zou graag merk en type er van weten. In de gebruiksaanwijzing staat enkel AM100A4EE maar daarmee kom ik niet verder. Wie weet meer?
Laatste antwoord door jmo, -
- 6 antwoorden
- 4,9k weergaven
Wegens hoorproblemen is voor mij het geluid van de richtingaanwijzers meestal onvoldoende. Blijkbaar is dit niet te wijzigen via de software. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Het moet niet erg veel luider zijn en eventueel zou een ander geluid ook wel beter zijn (bvb klikken)
Laatste antwoord door blackie, -
- 1 antwoord
- 7k weergaven
Ik rij al enige tijd naar tevredenheid in een Kia Carens van november 2003. Nu doet sinds enige tijd de centrale deurvergrendeling niet meer wat ik wil. Als ik de auto met de afstandsbediening of met de sleutel open gaan alle deuren en de kofferbak van het slot, Als ik daarna de auto weer wil afsluiten (met sleutel of afstandsbediening) knipperen de lampen een keer, maar hij gaat niet meer op slot. Moet dus steeds alle deuren apart op slot doen. Heb nu tijdelijk de zekering eruit gehaald, zodat alleen de deuren open gaan, die ik open wil hebben, maar dat is ook niet handig. Is dit een bekend probleem en wat kan/moet ik eraan doen?
Deurvergrendeling
door Tubinge- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik heb sinds kort een Carens uit 2006. Als ik de deuren vergrendel met de afstandsbediening dat krijg ik daar helemaal geen signaal van bv een geluidje of het knipperen van de alarmlichten. Weet iemand of je dit ergens kan instellen. In de gebruiksaanwijzing kan ik hier niets over vinden. Bij voorbaat hartelijk bedankt Groeten Mart
Nog een dag 1 2
door Gast World Cup 2014- 37 antwoorden
- 4,2k weergaven
Nog een dag wachten op mijn Kia World Cup, morgen word hij afgeleverd mijn kenteken is 3-TTX-20 nice! foto's volgen, gr. Eduard
-
Wat is de Rio toch een fijne auto 1 2
door Gast Rio_Brazil- 30 antwoorden
- 5,5k weergaven
Vandaag de Rio voor groot onderhoud naar de garage gebracht en ik kreeg een Seat Leon (nieuwste model) diesel mee als vervangende wagen. Dat zijn de momenten waarop je voelt wat een fijne auto de Rio eigenlijk is, vooral in verhouding tot de aanschafprijs. De Leon vind ik echt niet fijn; - versnellingsbak verhoudingen zijn veel te lang waardoor je in de stad net niet in in 4 en met 80 net niet in 5 kan rijden; de motor komt onder de 1.500 toeren en gaat dan enorm zwaar en irritant brommen; - turbo-gat van 3 seconden; OK, mijn Rio 1.2 heeft helemaal geen turbo, maar steeds 3 seconden wachten en dan die "duw" is ook niets; - motor lijkt het helemaal niet naar z'n…
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Graag wil ik wat vragen. Vorig jaar hebben wij een Kia C'eed uit 2008 gekocht en op het dashboard zit een bevestigingshouder voor een navigatiesysteem (oid). Nu ben ik al rond wezen vragen, maar niemand kan mij vertellen van welk merk dit dan zou moeten zijn. En of het uberhaupt voor een navigatiesysteem is. Mijn vraag is dan ook of u mij hiermee kunt helpen, ik heb wat foto's bijgevoegd in de bijlage. Alvast bedankt Met vriendelijke groet, Eric Gietelink - de Haan
Laatste antwoord door Martin, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
waarom zijn er zoveel verschillende uitvoeringen of benamingen?? ik snap best dat de plus pack meer heeft als comfort maar dan heb je nog rio1 rio2 rio3 rio4 rio5 en dan weer een sense fusion Belgie en Duitsland weer de edition versie die ik heb waarom niet alles gelijk??? het is maar een vraag he
- 88 antwoorden
- 16,4k weergaven
zit er over na te denken om de auto te laten wrappen wat zeggen jullie Wel of Niet doen en bij wel wat voor kleur zouden jullie dan doen !!
Laatste antwoord door Nieles, -
- 35 antwoorden
- 4,6k weergaven
Een vraagje vanwege mijn schoonzus en mede daardoor besloten een Kia te kopen, omdat zij enorm tevreden is van de wagen. Als zij de airco op Lo zet brandt automatisch het luchtcirculatielampje tot ongeveer 22 graden en dan gaat het uit! Tot die tempratuur komt warme lucht uit de ventilatie. Van 22 graden tot 28 graden komt er iets koudere lucht uit, maar nog niet ijskoud. Draait ze terug naar beneden wordt de lucht alsmaar warmer en vanaf 19 graden en minder komt er terug warme lucht uit. De vraag is : Is dit normaal bij een Rio? Groeten
Laatste antwoord door Ivan40, -
- 20 antwoorden
- 4k weergaven
In oktober mijn picanto gekocht en inmiddels 3400km op de teller staan, maar ik heb nog nooit van de isg gebruik kunnen maken. Ik laat de auto voor elk stoplicht uitrollen in de versnelling, maar het helpt niks; net voor ik stil sta springt het lampje aan en is isg niet beschikbaar Hebben jullie die ervaring ook? Doe ik misschien iets verkeerd?
Laatste antwoord door rocksoff, -
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Hoe gaat jullie Carens IV om met korte oneffenheden van het wegdek? Ik bedoel naden, putjes, herstellingen, ... zoals die overal voor komen en dat vanaf 50 à 60 kmh. Ik vind dat mijn auto die nogal uitdrukkelijk door geeft en heb de indruk dat de 2 Carens IV die ik gereden ben bij de proefritten, deze beter wegfilterden. De bandenspanning - het enige wat ik kan beïnvloeden - is 2,3 bar zoals voorgeschreven. Ik heb de 17" velgen met de banden af fabriek gemonteerd.
Laatste antwoord door Filipke,