Kia Modellen
-
Sportage 3a ?
door Marjo- 19 antwoorden
- 3,6k weergaven
Is het wenselijk om, door de facelift, een nieuwe topic te starten over de ervaringen van de vernieuwingen en deze Sportage 3a te noemen ?
Laatste antwoord door Hunter2907, -
- 6 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik heb een nieuwe benzine filter liggen maar kan iemand me vertelen waar die zit is het mogelijk om dat op de stoep te doen of moet tie echt op de brug om er bij te komen grt
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 3,9k weergaven
Goedendag. Wie kan mij vertellen welke type cruise control ik moet hebben voor een carens 2.0 extra bj 2007. Deze auto onlangs gekocht maar eigenlijk niet opgelet of er een cruise control in zat. Een beetje rond gekeken op internet en kwam er achter dat er verschillende types zijn, zoals plug and play, mechanisch en dergelijke. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 10 antwoorden
- 4,9k weergaven
Voor mijn dochters heb ik particulier dit voertuig aangeschaft. Een 2006 versie KIA Picanto met 11222 km op de teller en splinternieuwe banden omdat de oude droogte scheuren hadden van het stilstaan.... Leuk wagentje, was van een 81 jarige die haar rijbewijs niet meer verlengd kreeg. Dat het wagentje een tijd stilgestaan had was goed te merken; remmen werkten al als je er alleen maar naar keek (roest op rem trommels en -schijven?). Verder reed hij soepel. Picantootje had ook een ander probleempje. Kwamen we achter toen iemand voor een verkeerslicht stond te snurken en het licht op groen ging en we een bescheiden geluidsignaaltje wilde geven om de bestuurder t…
Laatste antwoord door Thunderstreak, -
- 1 antwoord
- 5,7k weergaven
Heb zelf niet de Phantoms maar de Busan, begint nu sinds enkele maanden ook te oxideren, op 1 na. Als deze ook begint kan ik ze ook voor 30-40 per velg inruilen (ze hebben allemaal parkeerschade op 1 na) De dealer had op deze velg nog geen oxidatieproblemen gezien. Bij de Phantoms wel. Zouden ze de opgeknapte Phantoms nu verkopen als de Lugo velg?
-
- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hi allen, Tis dus zover ik heb mijn picanto nu ongeveer 1 jaar en paar maanden en er zit nu dus een deukje in de vouw van de deur iets voor de handgreep.. Helaas uitdeuken vind ik wat te prijzig dus wil iig de zwarte verf verwijderen iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik beschik niet over een polijstmachine oid Ik parkeer de auto altijd heel bewust maar toch interesseert het sommige gasten niet dat ik keihard werk voor mn autotje helaas..
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Bij mij brandt al geruime tijd het lampje in de airco schakelaar niet meer. Ik ben hierop aan het zoeken geweest, kwam wel een aanbieding voor gebruikte schakelaar tegen, ca 15 euro. En dit forum gevonden! Dus mijn vraag, is dit gemakkelijk zelf te vervangen? Of mijn (bovag) garage vragen bij de jaarlijkse beurt? Picanto 2007 1.0 met airco. Knopje met groen licht bij ingeschakelde airco. Alvast bedankt, Theo
Laatste antwoord door theoc, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb net een stuk gelezen in het Duitse forum om per volle tank diesel 250 ml 2 takt olie toe te voegen. Het blijkt dat de motor daar rustiger op loopt en dat de brandstofpomp beter gesmeerd word Heeft iemand hier dat al gedaan?
Laatste antwoord door Theo1964, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo mensen, een vraag om niet in de praktijk te proberen, maar wat een beetje ongelukkig is bij de kia is dat de R versnelling op de plek zit waar normaal een eventuele 6e versnelling zit. Daarbij komt het ook nog dat je geen extra beveiliging moet indrukken (versnellingspook indrukken of omhoog terkken). Weet iemand of de auto een beveiliging heeft dat je van je 5e versnelling de auto niet per ongeluk in zijn R kan zetten in een rijdende situatie>?
Laatste antwoord door turbo speedy, -
- 19 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste mede forummers, Ik heb sinds een aantal weken een sorento en hij bevalt prima. Echter wordt de airco sinds deze week niet meer koud en dat moet even worden opgelost. Vorige week merkte ik dat er bij het dashboard kastje een borrelig achtig geluid vandaan kwam. Als ik de auto geheel van contact zette dan borrelde er nog wat na. liet ik de auto op contact en zette ik alleen de airco uit dan deed hij dit ook. Was de airco al uit en zette na het borrel achtige geluid de auto helemaal van contact dat kwam het niet. Ik dacht dus dat dit wel iets mer de airco te maken zou kunnen hebben. Nu deze week wordt hij niet meer koud en vraag ik me dus af wat er aan de …
Laatste antwoord door laurenttwint, -
Ben eigenlijk nieuwsgierig of de nieuwe eigenaar van mijn vorige auto lid van dit forum is. Kenteken zie titel.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn achter ruitenwisser achter begon na een tijdje te piepen en kraken. Ik heb er wat wd40 in gespoten maar dat hielp niet veel. Vanmiddag heb ik de arm eraf gehaald alsmede de 2 kapjes. Hierna kom je een moer tegen welke met sleutel 22 vast zit. Deze wilde ik loshalen maar helaas brak het schroefdraad af. Dit omdat het aluminium bleek en de moer erop vast gerot zit. Het piepen bleek te komen door het asje welke door de moer heen draaide en het geluid is nu dus weg.. Echter, die moer met draad welke zijn afgebroken is dat een met het motertje, dus moet ik nu een hele wisser motor vervangen of is dat een los onderdeel? Weet iemand waar ik technische tekeningen van …
Laatste antwoord door laurenttwint, -
Plekjes in lak
door artcev- 18 antwoorden
- 3,2k weergaven
Na poetsen zag ik een paar van deze plekjes Wat is het , Steenslag ?
Laatste antwoord door John Kanon, -
Mistlicht achter LX
door Ztje- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedenavond, Ik ben een trotse eigenaar van een Kia Sportage LX uit 2012 die ik in de Caribische gebied heb gekocht bij de dealer. Momenteel werk ik bij de defensie in de Caribische gebied vandaar mijn aankoop. Komende zomer kom ik weer terug naar NL en dan neem ik mijn Kia ook mee. Hij voldoet bijna aan alle APK eisen op 1 na inderdaad mistlicht achter. Wie heeft hier ervaring mee, en wat ik zorgen dat ik wel een mist achterlicht heb zodat het goed gekeurd wordt? Alvast bedankt. Groetjes, Zairo
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo, Ik heb nu in 5 maanden tijd dat mijn navigatie systeem compleet vast loopt heeft daar iemand meer last en wat moet ik doen. Nu haal ik de telkens de accu klem eraf maar het gebeurd meestal onderweg en dan is dat toch wel een probleem. Is het een probleem van het navigatie en wat zou de garage kunnen doen Er zit de nieuwste software en kaart update in iemand een idee??/ dank
Laatste antwoord door plattie, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik heb een gloednieuwe set wielen voor de Kia Sportage model 1 te koop voor een lage prijs. Betreffen nieuwe standaard velgen met nieuwe banden van Uniroyal in de maat Uniroyal 4x4 Street 205/70/15 96H. Wielen zijn uiteraard af fabriek gebalanceerd. Set is rechtstreeks afkomstig van de Kia dealer twv ruim 1400euro. Vaste prijs 500euro Kan bezichtigd worden in Heerlen of Valkenswaard, verzending is tevens mogelijk dit kost 48euro via GLS
Laatste antwoord door Richard10, -
- 6 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik heb sinds half januari 2014 eindelijk mijn KIA RIO 1.4CRDi Superpack. Intussen iets meer dan 4000km op de teller en de auto bevalt uitstekend. Ik heb alleen een probleem met de standaard radio. Ik heb op geen enkele frequentie/zender goed radio-ontvangst. Sommige zenders zijn onderweg richting mijn werk helemaal niet te ontvangen. Uiteraard staat AF aan voor de sterkste frequentie van de zender. Deze geeft echter heel vaak aan dat die niets kan vinden. Is dit een standaardkwaal van de radio in de RIO?
Laatste antwoord door mkleinman, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Omdat mijn Pica in de garage staat i.v.m. braakschade,een paar dagen een leen Pica. Auto is aan het kenteken te zien nog geen half jaar oud en heeft 9000 km gelopen. Ik weet niet of het komt omdat Jan en Alleman er in rijdt,maar deze Pica loopt lang niet zo mooi als de mijne. Het begint al met de koude start,hoop lawaai en slaat aarzelend aan. Koppelt erg zwaar en motor loopt onrustig en het lijkt wel of er bij het optrekken een aanhanger achter hangt,nee Jack,de handrem is er wel af Komt al met al erg stug over. De monteur zij laatst al dat mijn Pica wel erg mooi liep. Misschien helpt mijn rustige rijstijl,of ik heb gewone een goede.
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Kia vrienden, als niet techneut wil ik jullie de volgende vraag stellen. Ik heb net een Kia sportage gekocht uit 2002. Bij gas geven stottert de motor nu heb ik gelezen de LMM kapot. Nu ben ik niet in gelegenheid om direct een nieuwe laten te komen dus mijn vraag is kan ik hem overbruggen. Ik ben woonachtig op Curacao en 2 de hands is moeilijk hier te vinden.
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Vandaag vastgesteld dat het aan het leklen is, weliswaar niet veel, maar de hudraulische vloeistof dient gevuld te worden. Iemand ervaring, is dit stuurhuis te herstellen of is het een kompleet nieuw? alvast bedankt
Laatste antwoord door Creative Name, -
Ik heb een vraag over de antenne van de Rio deze heb ik vervangen tot een lengte van 9 cm aluminium was ik vorige week op weg naar Hoenderloo viel onder weg 100%NL weg en ging hij over op een andere zender. Dat weg vallen zou dat komen door die andere antenne deze is wel denk ik 16 cm korter. Graag de info. Dank Jullie Flip
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hallo, Wie weet hoe ik simpel de handrem kan stellen van mijn Kia Sportage 4wd van 2006 ? Als ik de hand rem aantrek heb ik ongeveer 12 klikjes, ik zou het fijn vinden als dit er wat minder zouden kunnen zijn. In een oud topic stond dat je via de armsteun er bij kon maar bij mij lijkt dit niet te kunnen of ik zie het verkeerd. Als iemand het weet hoor ik het graag. Groeten John
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zijn er mensen die nog tips hebben in verband met het plakken van strips heb zelf de ervaring dat ze geplakt met 15 graden er zo afvallen of los laten, gisteren een strip geplakt achter bij de kenteken plaat van morgen viel het er zo af en toch goed schoon gemaakt. Zijn er tips en kan ik die strip die er nu af weer gebruiken als ik hem warm maak. Ik zou het om mijn koplampen ook wel willen maar durf het niet aan.
Laatste antwoord door Flipper, -
Slijtage stuur
door peerke26- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Ik rij nu bijna 3 jaar in mijn picco maar het stuur vertoond redelijke slijtage plekken voornamelijk bij de stiksels.... Al bij de dealer geweest die wijt aan gebruik..... Mn wagentje word bijna elk weekend gepoetst en ik werk op een kantoor dus geen vuile handen ofzo.. Hebben hier meer mensen last van? Het is echt slijtage en geen vuil..
- 3 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hi, Mijn sportage uit 2009 trilt erg bij gas geven en trekt naar rechts. Diagnose Kia dealer dat aandrijfas rechtsvoor vervangen moet worden. Aangezien er nog hevig gediscusieerd wordt of dit onder garantie valt bij het bedrijf waar ik de wagen gekocht heb (geen KIA dealer) ben ik benieuwd of mensen hier ook ervaring mee hebben en of dit een duur geintje is. Bedankt Ran
Laatste antwoord door bigwade,