Kia Modellen
-
vaste trekhaak CEED SW
door Gast motormuisje- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb een CEEd SW van 12-2012 super pack uitvoering en wil daar een vaste trekhaak op monteren Heeft iemand op zo'n uitvoering een vaste trekhaak gemonteerd zonder dat dit problemen geeft met de parkeersensoren? Welk merk trekhaak is gemonteerd?
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een Cee'd SW en wil mijn winterbanden er weer onderuit halen. Nu ben ik spulletjes aan het bestellen (momentsleutel, krik, etc) en vroeg ik mij af welke maat dopsleutel ik nodig heb. Er liggen de standaard stalen velgjes onder. Wie weet dit? Rob
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
De eerste 1.000 km in onze nieuwe KIA Cee'd zitten er op. In vergelijking met het door ons verkochte oudere zusje (jan 2010) is er toch weer een flinke stap vooruit gemaakt. Zowel van buiten als van binnen is het helemaal 'onze auto’. Wat is er anders/beter: - mooiere streaming van de auto aan buitenzijde - mooie achterlichten! - ligging op de weg: de vorige Kia begon in bochten wel eens te 'glijden', maar in deze nieuwe - ook in de ons bekende bochten - hier geen last meer van - binnen is het duidelijk stiller. Dacht eerst dat het door het andere merk banden komt, maar in stilstand met draaiende motor is het ook stiller binnen - de versnellingsbak schakelt beter dan in …
Laatste antwoord door Ki'aad, -
Het gaat opschieten 1 2
door arjan gt- 49 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik werd net gebeld dat mijn pro_cee'd gt is aan gekomen in Roosendaal. Nu nog even wachten op het kenteken en het genieten kan gaan beginnen. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Laatste antwoord door Kia-Led, -
Nieuw stuuur
door Gast Timo0103- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vandaag even bij de dealer langs geweest met de auto. Het stuur begon aan de linker kant vreemde plekken te vertonen in het leer. Soort van slijtplekken. Dealer heeft vanmiddag foto's verstuurd naar Kia Nederland en binnen een paar uur reactie terug. Stuur vervangen onder garantie. Weer erg fijn geholpen bij Wassink Opgenoort Boxmeer en volgende week dinsdag wordt ie kosteloos vervangen.
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi, heb je de organizer inmiddels passend gemaakt ?Groetjes Verstuurd vanaf mijn GT-I9305 met Tapatalk
Laatste antwoord door high power, -
- 21 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo ik wil graag het volgende vragen , Op onze superpack hebben we bij de achterklep en de mistlampen extra chroom laten plaatsen , ik denk er over omdat ook bij de zijramen te laten doen . Maar ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat betreft montage drama was . Dus mijn vraag heeft iemand dit ook laten doen en is het oke of juist niet . Gr wil
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Mijn eerste aanpassing aan de wagen is een feit. Het groene eco logo is eraf. De Sierstrip op de achterklep is gemonteerd. Het ziet er een stuk beter uit zo toch?
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 14 antwoorden
- 5,3k weergaven
Als ik met onze 2004 Picanto 1.1 LXE over drempels rijdt, dan kraakt het voorin nogal. Het is niet constant, want de ene keer is het minder dan de andere keer en het is niet afhankelijk van het weer. Ik heb de rubbers van de stabilisatorstang als ingespoten met wat smeer, maar dat hielp niet. Verder ziet alles er prima uit onder de auto, ook de 'endlinks'. Geen speling. Geen losse bouten / moeren. Mijn vrouw rijdt verreweg het meeste in de Picanto en zij rijdt NIET voorzichtig over drempels. Moet ik denken aan slijtage van de schokbrekers? Er staat iets meer dan 100.000 op de teller. De auto staat best vaak stil, dus ik denk eerder aan rubbers, maar welke? …
Laatste antwoord door Smart, -
- 14 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo mensen, Ik heb een picanto uit 2012 super pack met een Smart key. Dus knopje drukken en auto start. 2 keer heb ik gehad dat deze niet in 1 keer startte dusniet wilde aanslaan. Kan het de accu zijn? volgens mij 1 keer vergeten de deur op slot te doen maar daardoor gaat een accu toch niet leeg? Valt een accu ook onder garantie?
Laatste antwoord door artcev, -
banden slijtage
door Toshi- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
ik ben nieuwsgierig hoe het met de bandenslijtage is van mijn mede-rio ub rijders? ik heb standaard 15" licht metalen velgen met de standaard energie zuinige banden eronder. Ik heb nu ongeveer 50.000km mee gereden en mijn voorbanden hebben nog flink wat profiel (zeker nog 5.5mm). ik rij wel 90% snelweg. hoe doet de rest het? heb begrepen dat de 17" sneller slijten....
Laatste antwoord door Jordan, -
Lente Kriebels
door Gerben H- 16 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tja... Het is weer Lente... De Zomertijd komt er weer aan... Waar de meeste huisvrouwen beginnen met de voorjaarsschoonmaak moet je als Kia rijder ook wat om handen hebben Gelukkig had een [grote winkelketen] een hele mooie actie! 3 halen 2 betalen op alle autoschoonmaak artikelen. Dus jawel! even wezen shoppen... Het zonnetje scheen maar bleef heerlijk achter de huizen en de temperatuur was zalig! Alles gedaan via het 5 stappenplan van Meguiar's. De poetsers onder ons zou ik de details maar achterwegen laten.. Het resultaat mag er wel zijn: SHINE SHINE SHINE!!! Heb helaas geen "voor" foto maar met al die stof in de lucht...
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag het plan opgevat om de kruiskoppelingen van de cardanassen eens te smeren met de vetspuit (via de smeernippels in de kruiskoppelingen) tot mijn verbazing kwam ik er achter dat niet alle kruiskoppelingen een smeernippel hadden. Begin ik nu kippig te worden of is dit normaal bij dit model / bouwjaar. Het betreft een Sorento 3.3 V6 4x4 van 2007. Groeten John
Laatste antwoord door Musky, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste Kiaclub members, Ik had het idee om updates en software (O.a. Navigatie) te verzamelen voor de Witson radio. Aangezien die ook best moeilijk te krijgen zijn af en toe. Als je ze upload: - Naam (datum, etc erbij) - Wat je er van vind en wat beter kan - Makkelijke upload site Ik hoor het graag van jullie!
Laatste antwoord door kia_21, -
- 11 antwoorden
- 8,1k weergaven
Het zal vast wel ergens te vinden zijn hier op het forum, maar via de zoekfunctie kom ik niet verder. Welke olie kan ik het beste gebruiken? Ik weet al dat ik het beste 5W30 kan gebruiken, maar welke? Mijn ervaring met Kia motoren is niet goed genoeg om in te kunnen schatten of ik top olie moet nemen. Volstaat de instap kwaliteit van Castrol bijvoorbeeld? We maken vooral kilometers binnen de bebouwde kom en een beetje daarbuiten, weinig snelweg.
Laatste antwoord door Rookbom, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb internet internationaal afgezocht, maar kom er niet uit. Vanavond heb ik de zomerwielen weer onder de 2004 Picanto LXE gezet, het luchtfilter vervangen en vervolgens wilde ik het pollenfilter vervangen. Maar...volgens mij zit dat er helemaal niet in. Er lijkt geen afdekkapje de zitten achter het dashboard kastje en op de plek waar normaal de sleuf voor het filter zit zie je wel de contouren van de sleuf, maar het zit potdicht. Nu weet ik dat veel auto's van deze leeftijd geen pollenfilter hebben, zeker niet als er geen airco is, maar nu komt de vraag: Wat als ik de sleuf er uitsnijd en toch een filter plaats? Mijn vrouw en ik hebben allebei hooikoorts en …
Laatste antwoord door Rookbom, -
- 14 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo... de laatste tijd is mij opgevallen dat in de motor een hoge toon zit. Het is een soort van fluit / blaas geluid. Als ik 100 km/h op de snelweg zit hoor je een constante toon. Hoe hoger de toeren, hoe harder het geluid. Kan het zijn dat dit gewoon een normaal geluid is dat van de motor af komt>?? Zit er toevallig een turbo op? Dus als ik de koppeling intrap dan hoor je niks meer. Het kan ook een soort van zingend geluid zijn
Laatste antwoord door mcbeef, -
Invoeren Cadenza
door loweherz- 8 antwoorden
- 17,3k weergaven
Hallo, Ik ben van plan in Juli vanuit Dubai mn Kia Cadenza mee te nemen. Machtige kar, luxe, ziet er mooi uit, alles erop en eraan, wellicht een wat te zware motor.. Het lijkt er zo op dat niemand in Nederland deze auto via andere kanalen in heeft gevoerd gezien Kia ze officieel niet verkoopt. Iemand enig idee of de onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn of waar ik dit na zou kunnen vragen? Misschien anders toch beter de auto hier achter te laten. bedankt.
- 20 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag eerste oliebeurt laten doen voor mijn sportage (2013) en laat ik nou de nieuwe zien staan...gelijk maar even een proefrit gevraagd terwijl ik wacht op mijn auto. Zo gezegd zo gedaan...mijn bevindingen; De nieuwe gril vind ik wel mooi, haaievin als antenne niet...tellers dashboard vind ik wat gewoon...vind die van het 2013 model mooier...de "zachte" bekleding binnenkant onder raam vind ik een wat minieme verbetering als je het al zo kan noemen...navigatie is top natuurlijk..die heb ik niet maar wat ik vooral een verbetering vind is de geluidsisolatie..minder mororgeluid en alles klinkt softer...lekker rustig binnen dus. Ik wou dit jullie niet onthouden.…
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo ik heb een vraag weet iemand hoe ik een kabel van 12 volt direct vanaf de accu kan doorvoeren naar in de auto tbv mijn vesterker
Laatste antwoord door Double-g, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi! In mijn kia pro'ceed heb ik nu rond het navigatiesysteem, stuur en spiegelregelaar een mat-plastieke omkadering, maar in sommige uitvoeringen is deze ook afgewerkt met een zwarte pianolak omkadering. Nu was mijn vraag is het mogelijk om deze omkadering apart te kunnen kopen? groetjes!
Laatste antwoord door wes1990, -
- 2 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia rio maar ik denk dat het chrome logo voor de achterklep bij de soul ook op een rio past. Wie heeft er een soul en wil de maten aan mij door geven. Graag de hoogte en de onderste breedte en diagonaal gemeten
Laatste antwoord door Flipper, -
- 40 antwoorden
- 14,8k weergaven
Ik ben ook eens aan het kijken voor een xenon setje op de site van pilot staan adapters om de lampen vast te zetten zouden die dan zonder 3 van die bundelbundjes vast gezet kunnen worden?
Laatste antwoord door xtra40, -
Bonkerig onderstel 1 2 3
door Stimpy- 50 antwoorden
- 9,9k weergaven
Het rijplezier wordt de afgelopen dagen wat gematigd omdat ik me stoor aan het onderstel van de picca. Ik begin me toch af te vragen of dit geheel conform norm is. Heb namelijk best veel last van een 'bonkerig' onderstel. Ik hoef maar een kleine verhoging of verlaging (oneffenheid) in de weg op te rijden en het apparaat geeft een 'bonk' uit het onderstel. Meestal gepaard met wat bochtwerk, maar soms ook gewoon rechtuit. Drempels e.d. gaan prima. De bandenspanning heb ik al naar beneden gebracht naar 2.2 rondom. Desondanks voelt het nog redelijk 'hard' aan. Het gevoel bij mij heerst dat de stabistangen of aanstootrubbers van de dempers niet goed zijn. He…
Laatste antwoord door Creative Name, -
KIA Sportage advies
door Ron24- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Mijn vrouw en ik zijn al een tijdje opzoek naar een blitse nieuwe wagen. Deze auto voldoet aan onze eisen maar omdat wij geen echte auto kenners zijn, vraag ik graag jullie hulp. Ik zou jullie graag vragen; wat de voor en nadelen van deze auto zijn. Voor de mensen die zelf deze auto in bezit hebben hoor ik natuurlijk graag jullie ervaring met deze auto. Is er nog iets anders specifieks waar we op moeten letten bij mogelijke aanschaf van deze auto? Aangezien het voor ons een aanzienlijke uitgave is, hoop ik op serieuze reacties. Het gaat om onderstaande auto: http://www.aanbod.be/auto-en-toebehoren/kia/kia-sportage-1.7-cdri-2wd-lounge-alu-cruise-…
Laatste antwoord door vengafan,