Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
Heey iedereen, ben ik weer! Omdat een mens al eens naar de lente/zomer toe dromen mag , was ik al aan het rondkijken voor een set velgen met zomerbanden. Momenteel heb ik op mijn winterbanden 16" velgen. Nu was mijn vraag, omdat die 16" velgjes toch wel wat van het sportieve uiterlijke wegnemen, als ik naar 17" of 18" inch ga, moet ik dan qua comfort veel inleveren, wordt ie stuitigger? en hoe zit het met het stuurgedrag, word ie gevoeliger en heeft ie meer bijsturing nodig, of word het net beter? (zeker om dit nogal een gevoelig punt kan zijn met de elektronische stuurbekrachtiging). Voor de nieuwsgierigen als het om de 17" inchers gaat, dan gaat het om d…
Laatste antwoord door Smart, -
- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, ik ben benieuwd of dit standaard is, de radio gaat na ca. 30 seconden vanzelf uit als de motor uitstaat bij het stoplicht bijvoorbeeld. (ISG) Als hij weer start gaat de radio ook vanzelf weer aan. Beetje apart vind ik, je kan het nergens instellen. Bij een draaiende motor gaat de radio trouwens nooit uit. De radio werkt i.c.m. met een parrot car-kit.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi Picanto rijders Het viel mij vandaag ineens heel erg op dat de picanto aardig wat steentjes vangt hoe zit dit bij jullie en houden jullie er een beetje rekening mee? Ik hou sowieso wel wat afstand ten opzichte van mijn voorligger maar zie toch wel wat putjes zitten tis natuurlijk niet onvoorkomelijk en ze zijn niet groot natuurlijk maar wel zonde. Gr
-
- 14 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste forumleden, Ik heb een picanto plus pack met een mp3 speler. Hij speelt mp3-cd's meestal feilloos af. Nou probeer ik al drie dagen nieuwe mp3 cd te maken. Maar hij geeft telkens een error aan. Ik heb dit geprobeerd met rewritables en normale recordable cd's. Ik gebruik Nero brandprogramma. Wat doe ik verkeerd? Waarom speelt ie de nieuwe cd's niet af. met vriendelijke groet,
Laatste antwoord door Jack_z, -
Vanavond met mijn Rio de 100.000 km aangetikt. Gekocht in maart 2012 en dus nu probleemloos de 100.000 gepasseerd.
Laatste antwoord door Jordan, -
Carens 4 als trekauto
door jmo- 8 antwoorden
- 5,6k weergaven
heeft er al iemand ervaring met de Carens 4 als trekauto? Ik zal er ook mijn caravan mee trekken en volgens trekauto.nl zou de Carens 4 het als trekauto behoorlijk goed doen. Kan iemand dit intussen bevestigen?
Laatste antwoord door jmo, -
- 14 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Onze bestelde ceed sw zou geleverd worden op 18/1. Tot op heden nog steeds niet bij de dealer. Volgens hem zou hij nu reeds 2 weken in rotterdam staan met als status klaar voor transport. Heeft iemand een idee hoe lang het dan normaal nog duurt vooraleer hij bij de dealer in België is? Deze beweert daar geen zicht op te hebben en bij Kia België willen ze ons niet helpen en verwijzen ze steeds door naar de dealer. We verlangen om er in rond te toeren en worden nu toch wat ongeduldig door de onwetendheid! Mvg, Rulen
Laatste antwoord door Rulen, -
- 10 antwoorden
- 12,6k weergaven
Hoewel al een oud topic, het probleem komt vaker voor dus hierbij mijn ervaring. Veel problemen worden veroorzaakt door een afgebroken veertje in het slot. De deur / het deurslot wil dan niet meer ontgrendelen. Aangezien de deur niet open kan, kun je de binnenbekleding er ook niet afhalen... Bij de Picanto van mij vriendin als volgt opgelost. Mijn advies is om eerst de bekleding van de andere deur te verwijderen en heel goed het mechanisme te bestuderen. Dan snap je wat ik hierna bedoel. Neem van deze andere deur het binnenpaneel er af. Snij of knip het witte plastic los op plaatsen waar een harde ondergrond zit (makkelijker dichtplakken met tape als je klaar ben…
Laatste antwoord door bigwade, -
kia rio wegenbelasting ? 1 2 3
door cees- 56 antwoorden
- 14,6k weergaven
wat gaan we betalen aan wegenbelasting met onze Kia Rio's Noord-Holland 78 euro
Laatste antwoord door Geronimo-Kia, -
Hulpveren
door Sportagezilver- 7 antwoorden
- 16,6k weergaven
Ik heb sedert april 2012 de nieuwe Sportage, ook ik heb geen zicht naar achteren en kijk tegen asfalt aan in plaats tegen de voorzijde van mijn achterligger. De dealer heeft toen plaats genomen en had geen probleem met het zicht naar achteren. Wel stelde hij voor dat voor (kosten 400 euro) om er hulpveren onder te brengen Zou mogelijk wel ten koste kunnen gaan van het weggedrag. Een nieuwe auto !! Niet gedaan dus. Tevens af en toe aan de rechterachterzijde een poink geluid. Bij kleine oneffenden heden en of zo nu en dan bij dempels hoorbaar. Men heeft toen hulpstangetjes geplaatst bij de stabilisator stang. Hielp ook niet, het geluid bleef. Moet wel zeggen dat het de laat…
Laatste antwoord door Ysie, -
Mooi gedaan hoor, sportief zo'n zwart dakje . Ik heb een R-Cross 1.25 nummer 302! Gisteren gehaald en rijdt super! Waar koop je die dubbele uitlaat?
Laatste antwoord door DTP2, -
Wegenbelasting 1 2
door pica3deur- 43 antwoorden
- 8,6k weergaven
Of ook wel houderschap belasting . Ik kreeg een poos geleden een brief van de belastingdienst. Hierin stond dat de belasting automatisch zou worden afgeschreven omdat ik een motorfiets heb waar ik ook automatisch belasting voor betaal. Ik heb tot nu nog geen afschrijving gezien voor mijn picanto. Zijn er hier meer mensen die dit hebben, of wel betaald hebben?
Laatste antwoord door Leonocento, -
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
De rechter-ruitenwisser hangt weer half aan flarden....
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 28 antwoorden
- 7k weergaven
Hoi allemaal, ik heb gisteren mijn nieuwe Kia Picanto opgehaald (foto's volgen nog ). Alleen als ik een USB-stick aansluit op de radio krijg ik een foutmelding. Hij zegt dat die leeg, maar dat is niet zo. Het is een stickje van 8gb. Nu heb ik een andere USB stick van 2gb erin gedaan en die deed het wel (stond maar 1 map muziek op). Ik zet altijd wat mappen met albums op een stick. Kan de radio de mappen lezen? Of ligt het aan de grootte van de USB stick? Hopelijk weet iemand wat het probleem kan zijn.. Alvast bedankt! Groetjes
Laatste antwoord door bigwade, -
- 18 antwoorden
- 6,4k weergaven
Ik heb sinds gisteren een Design Edition uit januari 2013 en ook deze heeft Geen buitentemperatuurmeter.. Dat wordt een kleine temperatuurmeter aan de buitenkant van m'n auto hangen, denk ik.. ;)
Laatste antwoord door jeroen66475, -
banden geluid
door vinni- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
nou na een tijd te hebben gereden toch maar naar garage en ja hoor de wiellager links voor pffffff
-
- 19 antwoorden
- 4,5k weergaven
hoi, ik heb probleem met de voorruit van mijn sportage, telkens als het buiten vochtig is heb ik enorm veel dampaanslag op de voorruit (binnenkant), geen stukje maar de steeds de volledige ruit, ik moet ruim 5' à 10' mijn wagen laten draaien om te ontdampen, nog meer problemen als er wat vorst is, dan bevriest het gewoon en duurt het nog langer voor ik kan vertrekken. wie weet raad en wat ken er eventueel aan gedaan worden. paar maand terug plaatste ik ook topic over "gekraak aan voorruit" kan dat iets te maken hebben met elkaar, slechte positie van de ruit bv?.............
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Hi Kiaclub leden, Vraagje ik gebruik mijn auto ook voor Woon-Werk verkeer wie van jullie doen dat nog meer? Ik ben best wel benieuwd hoe de Picanto ervoor staat als deze wat intensiever gebruikt wordt dan een boodschappen autotje. Merken jullie slijtage? Beter verbruik? Andere dingetjes? Ik gebruik mijn Picanto nu dagelijks voor ongeveer 80 a 90 kmter per dag de kmters vliegen dan wel om je oren. Aan de ene kant vind ik dit wel zonde omdat je de Picanto wel afschrijft natuurlijk.. Wat vinden jullie? Gr
Laatste antwoord door Jackmees, -
- 12 antwoorden
- 9,8k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben "vers" in de Kia wereld. Voor mijn vriendin heb ik een Kia Sportage uit 1997 gekocht, alleen heb ik probleem met de centrale vergrendeling en de electrische ramen. Ik ben al even aan het zoeken geweest in de auto en ook in dit forum maar kan er niks over vinden, maar misschien hebben hier mensen een idee waar ik het moet zoeken. Mijn probleem dat ik heb is als volgt, toen ik de Sportage naar huis reed hoorde ik af en toe al de centrale vergrendeling klikken zonder dat de deuren echt op slot gingen of juist open gingen (achter zat links op slot en voor bleef rechts open) Rare waar ik achter kwam was dat na een klik deden alle electrische ram…
Laatste antwoord door Erik H, -
- 6 antwoorden
- 7,3k weergaven
Is het mogelijk om het Tomtom beeldscherm ook voor een achteruitcamera te gebruiken?
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 67 antwoorden
- 11,6k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar bezitters van een Kia Picanto automaat vanaf bouwjaar 2011 en heb de volgende vraag: heeft uw auto geen, een lichte of een duidelijk trilling met name tussen de snelheden 50 en 70? Mijn auto is van begin 2013 en vertoont een trilling. Met vriendelijke groet, Antoine.
- 1 antwoord
- 33,5k weergaven
Ik heb het zelfde probleem met de automatische ontwaseming, mail naar kia NL gestuurd, heb bericht terug dat er een software update voor is wordt bij het eerstvolgende garage bezoek er in gezet, maar daar ga ik niet op wachten, want gisteren 1,5 uur met koude voeten in de auto gezeten, dus denk ik dat het asje van de klep is gebroken, ik hoop dat ze daar een oplossing voor hebben.
- 0 antwoorden
- 6k weergaven
Ongelooflijk maar waar sinds het voorval van oplichtend esp en downhill-lampje van september 2013 kwam dit gedurende de zes daaropvolgende maanden niet meer voor. Tot donderdag 6 febr, had ik net een afspraak bij mijn KIA garage om de remlichtsensor te vervangen na een oproep vanuit KIA belgië rij ik de parking van de garage op en daar verscheen plots die lichtjes weer! Nu heeft mijn garage gezien dat er wel degelijk een probleem was. En nadat de remlichtschakelaar vervangen is waren de lichtjes verdwenen en heeft de garage toegegeven dat dit wel degelijk het probleem was en is hiermee het nut van de oproep bewezen. Altijd leuk om geloofd te worden!!??
Laatste antwoord door wimme, -
- 5 antwoorden
- 11,9k weergaven
Heeft iemand nog de inbouw beschrijving van de John Gold voor de Picanto vanaf 2011? Ik heb een gekocht maar met aansluit kabel voor toyota. Heb de andere kabel voor de Picanto wel los kunnen bestellen maar ben vergeten te vragen naar de passende inbouwbeschrijving.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Inmiddels de sportbumber gemonteerd op m'n 5-deurs Picanto Base. De bumperlampen besteld in Korea, heb dus nu zowel links als rechts een heldere bumperlamp. Ik heb niet voor een LED gekozen op de plek van het mistlicht, maar heb het lampje rood geverfd met lampenverf. Nu ben ik alleen nog aan het wachten op een dubbel-uitlaat sierstuk. Maar daar zit een lange levertijd op. Van afstand valt de trekhaak veel minder op. Ik had Kia Nederland gevraagd of het mogelijk was om een sportbumber te plaatsen op de 5-deurs Picanto, antwoord was nee, maar moest het maar aan de dealer vragen. Daar was ik de eerste mee. Heb via http://www.kiahotline.ru/ de juiste tekeningen gevonden,…
Laatste antwoord door Picanto Bram,