Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb al heel wat auto's versleten en de laatste 10 jaar steeds nieuw gekocht. Nou heb ik sinds de afgelopen 32 jaar voor het eerst vochtige ramen aan de binnenkant van mijn Rio Superpack 1.2 geconstateerd en heb dit dus nooit eerder in een auto gehad. Het was wel in de vorstperiode maar daar hebben al mijn vorige auto,s ook meegemaakt maar nooit eerder dit meegemaakt. Wie heeft dit ook en wat is de oorzaak dat deze auto dit heeft en wat kan er aan gedaan worden. want prettig vindt ik het zeker niet. Gr, Eric
Laatste antwoord door Nimo, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Gebruik in de zomer Om een maximale koeling te verkrijgen, is het aan te bevelen om de recirculatie-stand te kiezen. Hierdoor wordt de aangezogen lucht steeds verder gekoeld, zodat in het gehele interieur een temperatuursverlaging bereikt wordt. De aanjagerschakelaar kan in het begin in de stand `hoog` gezet worden. Na verloop van tijd kan een lagere stand gekozen worden als de grootste warmte verdwenen is. Laat de luchtuitstroom bij voorkeur uit de midden-roosters van het dashboard plaatsvinden, rechtstreeks op het bovenlichaam gericht. Dit wordt bij koelen meestal als het prettigste ervaren. Om snel de temperatuur in een opgewarmde auto te doen zakken is het aan te beve…
Laatste antwoord door dijk48, -
- 7 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik wil alleen maar even melden dat het prima werkt, maar ............. je ziet niet als het werkt! Op echt steile hellingen werkt het, op wat minder steile hellingen, waar je toch achteruit zakt, niet. Dat betekent dat je toch altijd de handrem gebruikt. Of mis ik iets?
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Kan iemand mij zeggen wat de ronde dop in het plafond aan de bestuurderszijde is ??, kan het niet in de manual terug vinden. Microfoon, voor handsfree bellen ???
Laatste antwoord door Creative Name, -
vergrendeling achterportieren
door Gast wil51- 22 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik snap de bediening achterportieren niet. Als ik de motor uitzet gaat achterportier niet open. Niet van binnen en niet van buiten. Gebruik geen kinderslot. Pas als ik de sleutel verwijder kan de deur geopend worden. Hoort dit zo? Ik vind dat bijzonder onhandig. Volgens handleiding moet de vergrendeling er ook af gaan bij 2 maal aan portiergreep binnenzijde trekken. Dat werkt bij mij niet.
Laatste antwoord door Smart, -
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heeft iemand hem al geinstaleeerd? en zijn er nog veel gebieden die er niet op staan?
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zijn er al mensen die een versterker hebben geplaatst in hun kia picanto. Ik heb namelijk de kenwood kac-8405, 4 kanaals aangeschaft en nieuwe speakers. Maar zit nu waar ik de versterker zal plaatsen. Dus als er tips zijn hoor ik dat die graag. Richard
Laatste antwoord door Pootpotter, -
- 50 antwoorden
- 9,4k weergaven
Heb ik onlangs voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto gekocht en dacht dat het probleem van natte ramen en ijs aan de binnenzijde in de winter tot het verleden zou behoren. Maar vorige week na een flinke bui waren de ramen aan de binnenzijde drijfnat,is dit normaal bij een nieuwe Picanto en hoe kan ik dit eventueel voorkomen? In de winter krabben aan de binnenzijde heb ik in het verleden al genoeg gedaan. Groet uit zonnig Enschede.
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb vandaag m'n SW Super Premium in ontvangst genomen. Schitterende auto, maar ik heb nog een paar vraagjes en aangezien de dealer om deze tijd niet open is hoop ik dat hier mensen me kunnen helpen - in de handleiding zie ik TPMS (bandendruk) staan, is dat als optie te krijgen dan ? Ik kan 't in de pdf's van de kia site nergens vinden. - in elke review van de Cee'd SW las ik dat er een bagage-fixeer-systeem inzat (met rails), maar ik zie dat zo snel niet terug in mijn auto. Is dat een losse optie dan ? - ik kan zo snel in de handleiding niet vinden hoe ik de lettertype-grootte van het TFT scherm kan wijzigen, iemand toevallig enig idee ?
Laatste antwoord door Pygmy, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
hallo, sinds enige tijd heb ik uitval en haperende werking van mijn standaard ingebouwde PDC. Bij het achteruitrijden kan ik hier niet meer op vertrouwen. Ik heb de sensoren gecontroleerd op deugdelijke aansluiting en de connectoren schoongemmaakt. Visueel niets aan te zien. Tevens mijn 13 polige contactdoos gecontroleerd op aanwezigheid van inwendige schakelaar, maar deze is niet toegepast. Zoals ik nu verwacht zal het een mogelijk slecht contact of draadbreuk kunnen zijn, echter kan ik niet zo snel traceren waar de pdc unit zit gemonteerd. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad. Alvast bedankt. Johann
Laatste antwoord door bigwade, -
- 25 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik betaal 18.43 per maand voor mijn Picanto,all-risk,130 euro eigen risico,max. 12.000 km/jaar en 1200 euro accessoires,wel 15+ schadevrije jaren. Zoek geen goedkopere,maar was gewoon nieuwsgierig of er rijders nog goedkoper uit zijn. Bij een grote schreeuwer (Ditz*) zou ik 30 euro kwijt zijn.
Laatste antwoord door John Kanon, -
tccs zekering eruit
door mabo- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Al veel gelezen ,zekering 13 of 14 tccs eruit dan heb je 4x2, Maar behalve storing in abs wat gebeurd er in de bak? Kan het kwaad de zekering er lange tijd uit te laten? Ivm smering of meelopen van diff
Laatste antwoord door masimo, -
Verhogen Sorento
door DIGGER- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, Heeft iemand ervaring met het verhogen van een Sorento? Ik bedoel dan de veerweg ik voel niets voor een bodylift. Het gaat mij echt om meer bodemvrijheid.
Laatste antwoord door masimo, -
- 22 antwoorden
- 20,2k weergaven
Hallo, Ben vorige week op vakantie geweest naar tjsechie met mijn kia sorento 2004 2.5 crdi met 188.000 km. De heenweg na ongeveer 350 km te hebben gereden viel me zo spontaan tijdens het optrekken de motor helemaal uit. Gelukkig was hier een vluchtstrook, en na een minuut starten sloeg de motor weer aan, maar wel met het oranje brandende lampje chech op het dashbord. De sorento heeft dit later nog een keer of drie gedaan,en had ook het idee dat hij minder vermogen leverde. Heb het in het verleden al vaker gehad, maar maak eigelijk nooit zulke lange afstanden. Ook maakt hij dan een soort van geluid alsof ik een uitlaatspruitstuk lek heb.beetje zo`n sissensd geluid t…
Laatste antwoord door xychix, -
- 10 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo mensen, Hebben jullie op jullie Picanto ook roest op dat zwarte lak op je as? Hoe zal ik het zeggen, ik weet namelijk ook niet of dat een as is. Als je tegen je velg aan kijkt, gewoon er doorheen dan zie je een zwart ronde blok om je as heen zitten. Ik merkte dat deze begint met roesten. Is dit bekend? Naar de dealer? Auto is van oktober 2012 , roest wil ik nu nog niet hebben.
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Het huidige model Picanto is inmiddels enige tijd op markt en dit betekend dat de eerste ingeruilde 'nieuwe' Picanto's steeds vaker bij de dealer te vinden zijn. Wat mij opvalt is dat de prijs van een gebruikte Picanto nog erg hoog ligt. Veeal scheelt het een paar (2 tot 4) duizend euro met een nieuwe. Daarom vraag me af welke keuze jullie zouden maken als je een Picanto zou aanschaffen, ga voor voor een helemaal nieuwe of vind je de prijs van een 2de hands ook acceptabel. Daarbij ook een doorkijk dat ik schat de auto wel een jaar of zes te gaan gebruiken.
Laatste antwoord door picafan, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo Kia Rio rijders, Kan iemand mij helpen? Hoe stel ik de snelheidsmeter opnieuw in bij iets andere bandenmaat? Sommige merken kan je namelijk je snelheidsmeter opnieuw instellen op de juiste waarde. Mijn winterbanden zijn net iets minder hoog waardoor de snelheidsmeter een te hoge snelheid aangeeft dan werkelijk. Als ik de OBII waarde uitlees blijkt dat de snelheid gemeten klopt, echter de waarde op de meter wordt ogenschijnlijk gecorrigeerd weergeven. Er zit dus een factor tussen meter en werkelijk gemeten waarde. Kan ik als particulier dit eenvoudig wijzigen? Iemand een idee? Alvast bedankt voor de hulp. mvg Ta Chiang
Laatste antwoord door Creative Name, -
Panoramadak Rio
door Baggio- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik ben van plan mijn Rio te voorzien van panoramadak look d.m.v. folie. Iemand ervaring in het plakken hiervan. Wat kost zo iets om het te laten doen?
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
goed 2014
door sander-utreg- 13 antwoorden
- 1,5k weergaven
om een aftrap te geven... iedereen een goed 2014.
Laatste antwoord door Jack_z, -
Heren, Heeft de picanto vanaf 2011 het canbus systeem?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 5k weergaven
hallo, Ik heb 2 weken geleden een nieuwe update laten doen bij de dealer Alles korrekt Ben op vacantie gegaan en geen problemen . Gisteren reed ik terug en na een stop bij een tankstation had ik geen geluid meer op het navigatie systeem op alles Radio MP en navigatie ER komt geen geluid meer uit en kan de radio ook niet meer laten scannen naar niuewe station Wie kan mij hier mee helpen bedankt
Laatste antwoord door MikeyMan, -
Mijn joice
door bengeltje- 6 antwoorden
- 8,1k weergaven
Laatste antwoord door corne maas, -
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb sinds twee weken mijn winterbanden laten monteren. Wat mij opvalt is dat de winterbanden veel stiller zijn dan de zomerbanden. Wie heeft dit ook? Specs. Zomerbanden 17 inch phantom velgen met 205/45 banden Specs. Winterbanden 15 inch stalen velgen met 185/65 banden
Laatste antwoord door Crum, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik ben van plan om parkeersensoren te laten installeren op men SW, maar vroeg me af wat er beter is? Via de officiele dealer of bestellen langs internet en laten installeren? En weet er iemand de kostprijzen? En iemand ervaring hiermee? Grts
Laatste antwoord door clm, -
Nogal wat vragen.
door PhiPhi- 12 antwoorden
- 13,6k weergaven
Hallo iedereen; ik ben ik het bezit van een Sephia RS 1.5l 16v ( DB-ketting) bj 1999. Maar er zit geen handleiding erbij. Ze doet het altijd en echt een juweel!!! Ze heeft al een km-stand van 165.520kms,maar daar kunnen/komen er wel nog veel bij. (Verbruikt geen druppel olie!!!) Wanneer is het tijd om de bougie's te veranderen? Olie heb ik al 2 keer gedaan ( Castrol GTX 10W-40 H-S) en dat bij iedere 10.000km. Maar ik wil geen onaangename verassingen ivm met ontstekingsprobs. Voor kerst zijn voor/achter remmen aan de beurt. Ook am heb ik ze voor 450€ gekocht? Ze krijgt alle aandacht die ze verdiend,omdat ze me nooit in de steek laat. Ik heb er al gans Belgie…
Laatste antwoord door PhiPhi,