Kia Modellen
-
- 18 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hey, Ik zag net in het Cee'd subforum dat er een nieuwe update uit is, 7.3.2: http://www.kiaclub.nl/topic/14360-nieuwe-firmware-eindelijk-uit-voor-kialg-732/ Aangezien het versienummer zo hard op het dat van de Sportage lijkt, vroeg ik me af of dit dezelfde software is? Ook de screenshot op de pagina van Kia is gewoon dezelfde als voor de Sportage. Ben hem nu aan het downloaden om eens te bekijken, het is 777MB
Laatste antwoord door ikke127, -
Mooie nieuwe matjes
door Gast Timo0103- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik had nieuwe matten nodig en heb ze hier besteld: http://www.ebay.com/itm/251258148371?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Passen perfect en zijn zeer mooi. Prijs is ook leuk.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo daar Rio rijders, Hoop dat iemand mij kan vertellen welke kabel ik nodig heb voor stuurwielbediening. Heb zelf nog uit mijn oude Seat me Navigatie gehaald en ga deze weer inbouwen. Maar dan heb ik de stuurbediening nog niet. Op internet kom ik wel wat tegen maar heb de ervaring dat de verkeerde geleverd wordt. Pioneer zelf geeft ook niet aan welke ik daarvoor nodig heb. Please help! Groet!
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ook ik kijk zeker naar de prijs van de benzine voor mijn Kia Sportage 2 ltr benzine motor. Om de hoek hier zit een Argos pomp die al een tijdje bleu one 95 verkoopt voor een 5 cent lager dan de gewone Euro loodvrij 95. En ook nog eens 3% zuiniger ! Ze schrijven in de folder dat deze benzine geschikt is voor motoren vanaf 2001. Is dat wel zo? Is er hier iemand die zich hierin verdiept heeft ?
Laatste antwoord door Frans, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Helaas zit na 3 maand het eerste deukje in mijn Pica. Op de parkeerplaats gebeurd en de dader ligt op het kerkhof. Het is maar heel klein,3x3 mm,maar mijn auto is zwart en die ander is wit. Er zit dus een beetje witte lak op mijn zwarte Pica. Wie weet hoe ik dat er af krijg zonder mijn eigen lak te beschadigen? Het deukje zie je niet,je kunt het alleen voelen. Als de witte lak weg is,vind ik het voorlopig best,maar als iemand mij kan zeggen wat het uitdeuken ong. kost,dan hoor ik het graag.
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 25 antwoorden
- 3,9k weergaven
Sindskort heb ik een Witson (W2-C217) hier het oudere broertje gehad. Mijn vraag alleen, hoe sluit ik me camera aan? Voorheen was dit de gele tulp naar voren zetten (die er nog zit) en op de plus je achteruitrijverlichting zetten en het kind kon de was doen. Volgens mij is dit nu anders, maar het lijkt me stug dat je een extra plus van de achteruitrijverlichting naar voren moet trekken? Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen? Ik hoor het graag!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 5,1k weergaven
Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn autosleutel is spontaan in twee stukken gebroken: het elektronische deel met klapmechanisme en de sleutelbaard. Gevolg: ik kan de auto wel op afstand openen en sluiten, maar kan hem niet meer gebruiken om hem te starten. Zo te zien is er een scheurtje gekomen in het deel van het klapmechaniekje, waarin de sleutelbaard vastzit. Morgen gaat de auto naar de garage voor een grote beurt, dan kan ik dit meteen aankaarten bij de dealer. Ik ben benieuwd of dit onder de 7 jaar garantie gaat vallen.
Laatste antwoord door woutje49, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ja, ik moet het toch even kwijt, dit jaar twee maal in China geweest, in totaal 10 weken in verschillende steden aan de oostkust. In al die tijd heb ik in totaal een oud type Rio gezien en geen enkele Picanto. In enkele steden, waar Amsterdam bij in het niet valt, alleen grotere Kia`s gezien. In de stad Xiamen rijden veel taxibedrijven met grotere Kia`s veelal op LPG of CNG (Aardgas) Opmerkelijk is wel dat beide brandstoffen niet gearomatiseerd zijn, je ruikt echt niet dat er op gas wordt gereden, ergo een gaslek is ook niet makkelijk vroegtijdig op te merken. Opmerkelijk is hier ook dat kleinere auto`s alleen maar oude wagens zijn, zie je toch een klein ty…
- 3 antwoorden
- 938 weergaven
Dag allemaal Sinds deze week heb ik ontdekt dat mijn uitlaat ratelt/trilt, alsof het metaal van de uitlaat ergens tegenaan trilt.. Indien ik mijn voet tegen de uitlaat hou, verdwijnt het geluid onmiddellijk, dus het is alsof er iets los zit. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Laatste antwoord door kristofdeborle, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Dit is de achterkant van de nieuwe jeep cherokee 2014....
-
- 2 antwoorden
- 8,6k weergaven
Eerder had ik bij mijn Kia Cee'd zwakke interieurverlichting. De standaardlampje was dusdanig zwak dat ik over het hoofd zag dat ik het had aangedaan, met (meerdere malen binnen 1 jaar) een lege accu tot gevolg. Nu heb ik het lampje vervangen door een feller brandende LED lamp, maar nu heb ik het volgende rare verschijnsel: indien de deur-open-lichtschakelaar is aangeschakeld, blijft deze bij het sluiten van de deur branden (weliswaar heel zwak, misschien dusdanig zwak dat het alleen bij de fellere LED lamp opvalt) ook tijdens het rijden. Het lampje gaat dus niet volledig uit na 30 seconden, zoals vermeld in de handleiding, tenzij de deur-open-lichtschakelaar wordt uitge…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 18 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ben erg benieuwd wie z'n Rio alweer heeft ingeruild en waarom. Op Marktplaats staan er wel erg veel te koop; 69x 1.2CVVT 12x 1.4CVVT
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Beste Sportage 3 rijders, Ik kan een setje Lichtmetalen Velgen met Winterbanden van een Hyundai IX35 overnemen. Deze passen toch ook op een Sportage ? IX35 heeft een ET waarde van 46 en de Sportage van 40,5. Gr.
Laatste antwoord door japanner, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wie heeft er ervaring met een achteruitrij camera voor een Kia Rio 2013, izm een Pioneer Avic-F550BT
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wij hebben laatst een Picanto aangeschaft met de Pioneer AVIC-F550BT navigatie en de volgende 'uitdagingen': - de groene en rode knop op het stuur werken niet. Nu zag ik op het forum dat er een oplossing is voor de RIO, weet iemand of dit ook voor de Picanto werkt. 2 loze knoppen op het stuur is een beetje zonde. - de geluidskwaliteit van een telefoongesprek via de Pioneer is niet te voeren zo slecht (ben een Parrot 3100 ofzo gewend) Ben benieuwd of iemand vergelijkbare ervaringen heeft en hopelijk een oplossing (anders gaat de Parrot er weer in). Groeten, Marc
subwoofer of niet?
door Tarkan- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Een bijzonder goedenavond, binnenkort gaat mijn pica op beurt (2jr) en dacht dat ik meteen maar een subwoofer laat plaatsen. Ik heb de dealer gevraagd om eerst eentje in een pica in te bouwen zodat ik het eerst kan horen of ik het nog wel wil of niet...gaat toch om een behoorlijk bedrag. Enfin nog niets gehoord en hoop dat jullie (degene die hem hebben in laten bouwen) mij misschien een mening kunnen geven Alvast bedankt gr Tarkan
Laatste antwoord door Tarkan, -
- 21 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Ik heb last met deze dagen vol mist dat mijn automatische ruit ontwaseming de mist aanziet voor wasem. Hebben meer mensen hier last van en/of ideen hoe ik dit kan oplossen. Mvg Niels
Laatste antwoord door geeltje, -
- 25 antwoorden
- 4,3k weergaven
Vorige week een zwarte ceed superpack besteld. Ik was helemaal blij met mijn aankoop totdat ik 15 oktober werd gebeld door onze KIA dealer dat de aankoop niet meer door kon gaan. Van hogerhand is besloten (*KIA KOREA) dat op alle nieuwe ceeds uitvoeringen geen superpack of premiumpack meer mogelijk is. Hier baal ik behoorlijk van. De duurste uitvoering is nu de Business uitvoering. Ik heb op dit moment zelf een RIO superpack met privacy glass, startstop knop, automatische verlichting aan, follow me home verlichting. Dit zit niet op de business uitvoering. Slechte zaak voor liefhebbers van al deze extra's. Ik weet nog niet wat ik nu ga doen misschien geen Ceed …
Laatste antwoord door Crashkia, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Weet iemand waar ik een set (assortiment) zekeringen kan kopen? Die ik bij de automateriaal zaken vind lijken er niet op en de dealers hebben geen setjes. Ik wil gewoon wat reserve zekeringen bij me hebben. Ik geloof dat die in de motorruimte het zelfde zijn als die onder het dashboard. Groet, vand.m
Laatste antwoord door vand.m, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen weekeinde mijn Rio super pack opgehaald. Tot nu toe zeer tevreden. Er zitten zoveel opties op dat ik nog bezig ben alles uit te zoeken. Een dingetje kan ik echter nergens vinden wellicht dat iemand mij hier kan helpen. In de interieurverlichting zit een klein ledje. Deze brand altijd wanneer ik rijd. De functie is het verlichten van de schakelpook. Een klein beetje licht schijnt dus tijdens de rit op de pook. Op zich niet hinderlijk. Weet iemand of dit ook uitgeschakeld kan worden? Misschien dat iemand mij ook kan vertellen hoe de parkeerverlichting uitgeschakeld kan worden. Mijn koplampen blijven, nadat ik de auto afsluit, nog 30 seconden bra…
Laatste antwoord door Pikey, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
In de nieuwe prijslijst van oktober vallen een aantal zaken op die zijn veranderd t.o.v. de laatste prijslijst van juli 2013: 1) De 1.0 wordt niet meer geleverd in de Super Pack uitvoering, die is alleen nog leverbaar op de 1.2 2) De 1.2 wordt niet meer geleverd in 3-deurs uitvoering 3) De 1.2 wordt niet meer geleverd als Base + airco maar begint bij het Comfort pack 4) ESC staat niet meer in de optielijst 5) Elektrisch schuif-/kanteldak staat niet meer in de optielijst 6) Nieuw (actie?) model R-Cross Een veel gehoord commentaar uit de diverse autotests bij de introductie in 2011 was: 'Neem voor €500 meer vooral de 1.2 i.p.v. de 1.0'. Dat gaat nu dus niet m…
Laatste antwoord door Dan8, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoe zijn jullie ervaringen met xenonverlichting in de Venga Ik zit te twijfelen of ik het wel of niet zal laten plaatsen In de wekplaats van de garage gaven ze toch wel wat nadelige gevolgen op - glas verkleurd door warmte - licht kan zijn warmte niet kwijt - verlichtingsunit zou niet meer waterdicht zijn na plaatsing xenonverlichting Onze Venga is ruim een half jaar oud dus zijn er zuinig op vandaar de twijfel Of …
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste, Is er een sorento rijder met een eerste model interieur die misschien voor mij in het donker met de verlichting aan een foto kan maken van de middenconsole en de knoppen op de deur van de bestuurder. Ik heb het idee dat er een paar lampjes niet werken maar ik weet niet precies welke. Ik weet namelijk dat er op enkele plekken geen lampjes zitten. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. alvast bedankt! groetjes, Wim
Laatste antwoord door Lique, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi In ben net in het bezit van een Kia sportage. uit 2006 Nu valt me op,dat de temperatuurmeter binnen,niet hoger komt dan het eerste streepje (dus nog niet tot het midden) Is dit normaal ?. Ik ben van mening dat hij niet warm genoeg wordt (thermostaat ) M.v.g. Wim
Laatste antwoord door Wim.Z, -
Hoi allen. Ff een vraagje over de claxon in de Rio. Er zit er eentje achter het rooster boven de bumper en eentje van voor de wagen gezien links tegen het binnenspatbord,een kleinere dan die achter het rooster zit. Iemand enig idee waar die kleine voor is? Groet,Rob.
Laatste antwoord door handyman,