Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mag je de airco van de Kia picanto pas uitzetten op plaats van bestemming, of moet je de airco 10 minuten voor het bereiken van eindbestemming uitzetten. Mijn vorige auto Was een mitsubishi, de autodealer vertelde mij dat ik airco 10 minuten voor aankomst eindbestemming moest uitzetten. Dit had volgens hem te maken met het droogrijden van de condensvorming van de airco?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 7,1k weergaven
Mijn Sorento 3.3V6 uit 2007 blokkeerde van de een op andere dag de voorwielen in bochten. Hij maakte dan enorme herrie en schoot weer in de aandrijving. Volgens de garage was het de tussenbak, die inmiddels is gereviseerd (1000,-- verder...) Echter is het probleem er nog steeds. Morgen gaat de auto naar de KIA dealer om aan de testkast te worden gehangen, maar nu vermoeden ze dat het in de computer zit, en dat deze ook vervangen moet worden (weer 1000,00).. Dit mag toch niet voorkomen bij een auto van 6 jaar oud?? Kia geeft niet thuis, van coulance willen ze niks weten. Wat denken jullie dat het probleem kan zijn?
Laatste antwoord door xychix, -
- 17 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hoi, Even in de groep gooien: Met onze SP2, heerlijke auto, heb ik af en toe een probleem! Gisteren hadden we een rit van Houten naar Meer (in Belgie) Ik rij dat stuk via de A27 en uiteraard gaat de SP2 dan op de CC, cruise controle.......... ! Nu kom ik gisteren aan in Meer, bij een kennis. En blijft het toerental, na al eerder uitzetten van de CC, heel hoog doorraasen. Het toerental blijft dan hangen rond de 2500 a 3000 toeren...... Ik had de CC al uit gezet, want met een paar stoplichten en kruizingen, gebruik je dat niet meer. Vandaag gelijk naar de garage geweest. En ze kennen het probleem niet. Weten ook geen raad hiermee nu. Ik ben voornemen, …
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 105 antwoorden
- 17,9k weergaven
Goedemiddag Dames, Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om mijn achterlichten te tinten met folie. Dit was mij niet gelukt en ben verder op zoek gegaan naar een andere oplossing. Op een ander topic kwam iemand met het idee om je achterlichten te plasti dippen met de smoke versie. Vandaag begonnen met het plast dippen. Hier zijn alvast een aantal foto's. de foto's van het eindresultaat zullen er morgen op staan denk. Het afplakken van de achterlichten: Hier ben ik bezig met het spuiten. Staan er een paar tussen waar het gespoten plasti dip niet mooi is. Ben ook erg benieuwd of het nog weg trekt. Verder ook alvast een aantal puntjes waar je op moet lette…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
had een foto geplaatst op fb op de pagina van kia nl met dit als resultaat
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste forum leden, Ik bezit een Kia Sorento 3.5 automaat uit het bouwjaar 2005. Het voorste gedeelte van de uitlaat van mijn auto is kapot. In Nederland kost dit gedeelte €600,- a €650,- Kan iemand mij vertellen of er mogelijk een goedkopere manier is om aan een nieuwe uitlaat te komen? Het betreft hier het gedeelte vanaf de motor waarin twee flex-stukken verwerkt zitten! Een afbeelding heb ik hierbij gevoegd. Alvast zeer hartelijk dank voor jullie medewerking!!! Jack11
- 5 antwoorden
- 5,8k weergaven
In mijn Cee'd SW van 2010 laat mijn navigatiescherm alleen nog maar het logo van KIA zien (ook als je op de knoppen drukt van navigatie) terwijl je normaal gesproken de radio te zien krijgt. Ook krijg ik bij het achteruitrijden geen lijnen meer te zien. Nu heb ik het al uit en aan gezet, maar dat werkt niet. Weet iemand of je op een andere manier het systeem kan resetten, of is dit iets voor de dealer? Het instructieboekje geeft namelijk erg weinig informatie over wat te doen.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, heeft iemand een adresje om een achteruitrijcamera te laten plaatsen in mijn KIa rio!?!?
Laatste antwoord door bigwade, -
Mooi technisch stukje over de diesel motoren
door Gast Timo0103- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
http://de.wikipedia.org/wiki/Hyundai_KIA_R
-
- 5 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste kia mensen Raden jullie een sorento van het nieuwe model aan in benzine uitvoering en is dat een probleemloos product, welke versie is dan de beste en kies je dan voor de automaat of handbak? Verstuurd van mijn GT-P7500 met Tapatalk
Laatste antwoord door petervw, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, mijn trots bezit Kia Rio wil ik zo goed mogelijk onderhouden. Bij halfords gaven ze mij aan dat ik de auto goed in de wax moet zetten: Meguiars Ultimate Quick wax Hebben jullie ervaring met dit product?! En kan de KIA lak dit product wel aan? Graag hoor ik van jullie
Laatste antwoord door RioTom, -
- 0 antwoorden
- 4,5k weergaven
https://www.facebook.com/photo.php?v=10101722550317272
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik heb een Rio besteld en rij nu in een picanto. Weet iemand of de velgen van een Picanto op een Rio passen. Ik heb van de Picanto nog een nieuwe set winterbanden met stalen velgen liggen vandaar. Ik had ergens gelezen dat dit zou moeten passen maar lijkt mij eigenlijk niet. Voor dat ik een nieuwe set ga aanschaffen eerst hier maar eens informeren. Alvast bedankt voor de reacties! Grt, Peter.
Laatste antwoord door handyman, -
Bagageruimte
door miex- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste lezers, Momenteel zijn wij bezig met de zoektocht naar een stationwagen. Wij zijn nog in de oriënterende fase en moeten dus nog kijken welke auto het beste bij ons past. Voor ons is de bagageruimte van groot van belang daarbij. Nu kan ik overal wel inhoudsmaten vinden en van sommige auto's ook wel meer gegevens, maar van de Kia Cee'd Sporty Wagon (met name model 2007 t/m 2009) kan ik de hoogte van de bagageruimte niet vinden. Dit is voor ons wel een belangrijk iets omdat wij een grote hond erin willen vervoeren en we willen weten of die er ook rechtop in kan zitten. Kan iemand mij vertellen wat de hoogte van de bagageruimte is (binnenkant)? Helaas staat er mo…
Laatste antwoord door miex, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
de plastidip is er weer af, in plaatst daarvan een set viper streepje op de kap
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn auto 1,5 dag niet gebruikt, vanmorgen kwam ik bij de auto en bleek dat de autoradio aan stond. Toen ik wilde starten was de accu zo zwak dat deze niet meer starte. Dit heb ik al vaker geconstateerd maar toen was de tijd dat de auto stil stond niet zo lang en had ik dus geen probleem met starten. Geprobeerd met startkabels en een andere auto om te starten maar tevergeefs. Er zat niet anders op dab Routemobiel te bellen voor hulp. Deze kwamen met een booster en de auto starte hiermee in één keer, zo even een half uurtje rijden dan moet het weer goed zijn zeiden ze. En ja hierna geen probleem meer gehad, de auto starte weer als vanouds. Heeft iemand dit ooit meeg…
Laatste antwoord door MST, -
- 8 antwoorden
- 4,6k weergaven
Rio van 2012 is nog geen jaar oud. Dit had ik niet verwacht zo snel. Ik heb auto's gehad (BMW) die na 9 jaar nog geen spatje roest hadden...) Plaats: Lichte roestvorming bij rechter scharnier van de achterklep. Van binnenuit door de lak heen een klein plekje bij de (las)naad van plaatwerk. update: dealer gaat het uiteraard in orde maken. Afspraak is gemaakt i.c.m. 1e beurt. Wie heeft er ook last van roest? Zie foto:
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 9 antwoorden
- 9,7k weergaven
Allereerst zal ik mezelf kort even voorstellen. Ik ben Natasja en mijn man en ik hebben sinds vorig jaar februari de Picanto in ons bezit. Tot nu toe hebben we nog met veel plezier gereden in ons zwarte monstertje en de auto heeft net zijn 3e beurt gehad. Er zijn echter wat onduidelijkheden opgetreden betreffende de interieurfilter in de Picanto. We hebben een standaard 5-deurs model zonder airco. Bij de dealer waar we de auto destijds gekocht hebben, hebben ze al 2x de interieurfilter vervangen bij de kleine en de grote beurt. Nu echter bij de 3e beurt bij een andere garage is de interieurfilter op de rekening in mindering gebracht omdat we een model hebben zonder air…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 4,2k weergaven
Zijn er al ervaringen met de nieuwe sportage op Lpg ?
Laatste antwoord door vand.m, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zijn er al mensen die ervaring hebben met autogas in de nieuwe Sportage? Zo ja, graag uw ervaring - Prijs - verbruik
Laatste antwoord door marc2041, -
Toerental?
door dombo34- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Is het normaal als ik op de autobaan 120 km rijd is het toerentale rond de 3000, Het is net of ik het gevoel heb om te schakelen naar de 6 maar die zit er niet. Is dit normaal,ik heb een Kia Sportage 2.0 i 16 V CVVT xpression gr Richard
Boordcomputer afstand?! 1 2
door Doine- 37 antwoorden
- 9,7k weergaven
Beste picanto liefhebbers, Hierbij een vraag over de boordcomputer en de afstand die hij aangeeft over hoe ver je nog kunt rijden. Voor mijn gevoel klopt daar in mijn picanto namelijk niets van. Bij mijn vorige tank gaf hij 450km aan, heb ik uiteindelijk 530km gereden en kreeg ik er nog maar 30liter in om hem weer vol te gooien. Ook na deze tank, en ik heb er echt benzine bijgepropt na het afslaan van de pomp, geeft hij opnieuw 460km aan. Hebben meer mensen hier last van en is hier iets aan te doen? Heeft het wellicht te maken met de vorige bestuurder van mijn picanto? (die reed namelijk gemiddeld 6.7/100 en ik rijd zo tussen de 5-5.5/100? Alvast dank.
Navigatie
door wim visser- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Deze de bezitter geworden van een Kia Sportage 2.0 bouwjaar 2006 met 10.200 km ?? op de te teller overgenomen van mensen welke bijna het hele jaar in spanje wonen. Auto is nieuw en heeft altijd binnen gestaan als het regende dan werd er niet meegereden ? Maar ik wil graag een trekhaak en een navigatie met camera draaiende spiegels er op in kunnen jullie mij van advies dienen waar ik dat een beetje redelijk kan overnemen of kopen Marijke en Wim
Laatste antwoord door wim visser, -
- 17 antwoorden
- 5,1k weergaven
Zijn er meer mensen die op g3 rijden
-
- 16 antwoorden
- 7,1k weergaven
Sinds een week zijn mijn vriendin en ik de trotse eigenaars van een gloedjenieuwe Kia Picanto, 1.2, lemongrass, met alle pakketten. Er zitten nu dus 4 speakers in, 2 voorin en en 2 achterin. Ook hebben we de Pioneer subwoofer die door Kia aangeboden wordt, onder de passagiersstoel laten monteren. Het geluid klinkt voor ons nu wel goed genoeg, op 1 puntje na: Het geluid vinden we nu op dit moment teveel van voren komen. Wanneer je achterin zit dan hoor je ook duidelijk dat er niet veel geluid uit de speakers achterin komt. Aardig zacht. Nu wil ik het volume van deze speakers wat omhoog zetten zodat het geluid niet meer grotendeels van voren komen, maar dat het geluid beter…
Laatste antwoord door NickVerstijlen,