Kia Modellen
-
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hey, Ik heb daarnet het lampje van het handschoenenkastje vervangen door een led. Stom van me, maar ik heb het originele lampje gewoon eruit gehaald terwijl het brandde en de led geplaatst. Waarschijnlijk is er hierdoor ergens een zekering doorgebrand want de led brandt niet (ook niet met een andere led). Ik heb met een multimeter getest en er komt geen 12v op... Weet iemand welke zekering voor het handschoenenkastje is? ik kan het niet uit de handleiding afleiden...
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste, Ik heb een vraag vanochtend moest ik flink remmen met mijn Picanto Design Edition uit 2013 maar ik dacht dat er Emergency Stop Signal op zat? Hoe uit deze zich op de Picanto? Mogelijk was het remmen niet heftig genoeg om dit signaal te activeren hoor dat kan ook maar ik zie verschillende beelden bijv dat de remlicht snel achter elkaar gaat knipperen maar ik zie ook dat de alarm lichten gewoon aan gaan? Iemand dit al eens mee gemaakt of misschien wel getest? op de website van Kia staat: Emergency Stop Signal (ESS). Als u plotseling vol moet remmen gaan direct uw alarmlichten knipperen
Laatste antwoord door kia_21, -
achteraf achteruitrij camera Sportage 3
door Gast Stief- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Wie kan mij helpen? ik wil een achteruitrij camera inbouwen in mijn Sportage 3. Maar kan geen geschikte vinden. het liefst heb ik er een die het glaasje van een van de kentekenverlichtingen vervangt. Ik kan er genoeg vinden alleen niet voor de Sportage 3. Wie wijst mij de juiste richting?
-
Pro Cee'd GT 1 2 3
door smetjesmee- 62 antwoorden
- 13,4k weergaven
Prachtig ! http://www.knack.be/...00239886642.htm http://www.dichtbij....gti-killer.aspx
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Collega's Kia rijders, Wie kan er mij helpen : Ik heb nog een zo goed als nieuwe set winterbanden van mijn vorige auto (citroen c 5 break) maat 215/55 r 16 liggen kan ik deze op mijn soul velgen 205/55 r16 laten leggen zonder enige problemen. heeft er misschien iemand al enige ervaring mee . Alvast bedankt !!!
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 21 antwoorden
- 3k weergaven
De huidige Picanto is alweer ruim twee jaar op de markt en het zal mij niet verbazen als ergens volgend jaar (2014) de Picanto een facelift gaat krijgen ter overbrugging van de tijd dat de compleet nieuwe Picanto gaat komen (2016?). Wat zou jij graag veranderd, verbeterd, toegevoegd of wellicht weggelaten zien bij een facelift of straks bij het nieuwe model? Mijn lijstje: Lak: Kwaliteit kan beter. Bij meerdere Picanto's stof in de lak gezien en op niet direct zichtbare plaatsten is de lak héél erg dun (binnenkant deuren, achterklep, tankklep). Erg gevoelig voor steenslag. Kleur: Meer uitgesproken frisse kleuren voor lak en interieur en de mogelijkhe…
- 10 antwoorden
- 4,6k weergaven
Zijn er Venga rijders die met de caravan op pad gaan? Hebben jullie hulpveren laten monteren of niet? Wat mij wel opvalt dat als je met 2 volwassenen achterin zit de vering gering is, of is dat mijn gevoel
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
waar kan ik flitspalen downloaden voor de pioneer avic f940 bt ?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Even een vraagje, Is het mogelijk, als er zoveel klachten zijn over het benzine verbruik van de Kia picanto, dat Kia dit met een software update voor het motor management kan bijsturen of oplossen? Ik heb voor deze Kia picanto 1.2 automaat een Mitshubishi allshift gereden en in die 3 jaar heb ik wel 4 keer een software update gehad om schakelmoment en benzineverbruik beter op elkaar af te stemmen. Omdat ik er weinig verstand van heb, dacht ik laat ik dit hier eens vragen of Kia dit ook doet , als dit wel zo is dan zal ik bij de Kia servicebalie aangeven dat als er een software update is voor motormanagement ik daarvan op de hoogte wil worden gehouden.
Achteruitrijcamera
door Henny- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo heeft er al eens iemand een achteruitrijcamera laten inbouwen? Dan zijn natuurlijk de vragen? Waar? Hoe duur? Is het professioneel gebeurd? Waar is de camera aan bevestigd? Zijn de kabels goed weggewerkt en op de achteruitrijverlichting aangesloten? Ik weet het veel vragen, maar ik ben gewoon een nieuwsgierig jongetje van 56.
Laatste antwoord door Leonocento, -
Ik vermoed dat de standaard radio van de Picanto geen DAB+ ondersteuning heeft. Is zoiets toe te voegen aan de autoradio zonder deze te vervangen?
Laatste antwoord door icerabbit, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Geachte Modorator, wij vonden dat wij het moesten melden, indien u van mening bent dat wij verkeerd bezig zijn , vraag u het onderstaande te verwijderen We wilden een navigatie aanschaffen van het merk Zendai van de Firma NAVAUDIO toen ik dat bekend maakte hebben wij diverse negatieve berichten binnen gekregen dat deze firma hun afspraken niet na komen, en bedreigingen uiten naar kopers welke hen wijzen op de leverings voorwaarden ,wat betreft terug betalingen e.d. Ook zouden diverse kopers navigatie of radio's hebben ontvangen welke eerder gebruik waren door andere kopers en reeds eerder zijn terug gestuurd met meerdere problemen, ( informatie zie TV prog…
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Je kan hem volgen via Twitter @robbertderijk Hele kade is daar aan het verzakken
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Kia Sorento 3,3 Reeds na 60.000 Km koppen reviseren door LPG. Echter wordt er geadviseerd bij 30.000 de kleppen te controleren. Dit is bij 30.000 niet gebeurt dus nu na 60.000 zijn de chocolade kleppen en zittingen verpieterd. Maarrrr wat blijkt bij het reviseren van de zittingen en kleppen blijkt dat er reeds van af fabriek al minimale diktes klepbekertjes in zijn gemonteerd. Hier door is het dus ook niet mogelijk indien er nog gewoon op benzine werd gereden om dunnere klepbekertjes te bestellen. Dus wordt er geadviseerd om met het stellen de klepbeker plaatjes af te slijpen tot de goede maat is berijkt. Het afslijpen zou dus een noodzakelijk prutswerk moeten w…
Laatste antwoord door VSIX, -
- 20 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Als ik met mijn Sportage +/- 80 km/h rijd dan zoemen de banden. (originele banden 18 inch , 2.4 bar).Heeft iemand hier ook last van, voor de rest een heerlijke auto
Laatste antwoord door zwafra, -
Compleet nieuwe bak bij onze nieuwe Cee'd SW het kan helaas...
door Gast CeedDriver- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben tot op heden nog steeds een zeer gelukkige eigenaar van mijn nieuwe Cee'd SW en zie deze ervaring maar als gewoon pech hebben. Het is materiaal en nieuw of gebruikt, het kan altijd stuk. Helaas hebben we in het begin wat pech gehad met de Cee'd, maar dit is uiteindelijk keurig onder garantie opgelost door de Kia Dealer Rustman In Haarlem. Ik merkte eerst een raar geluid bij de motor bij het gas geven op, een soort van lekke uitlaat geluid (pfrrrrrrrrr) tja haha probeer het maar eens na te doen Het leek met gas geven of ik een een diesel reed bij een bepaald aantal toeren en snelheid. en ben toen gaan kijken. Mijn koppelingsplaat slipte op de snelweg ook al …
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mag je de airco van de Kia picanto pas uitzetten op plaats van bestemming, of moet je de airco 10 minuten voor het bereiken van eindbestemming uitzetten. Mijn vorige auto Was een mitsubishi, de autodealer vertelde mij dat ik airco 10 minuten voor aankomst eindbestemming moest uitzetten. Dit had volgens hem te maken met het droogrijden van de condensvorming van de airco?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 7,2k weergaven
Mijn Sorento 3.3V6 uit 2007 blokkeerde van de een op andere dag de voorwielen in bochten. Hij maakte dan enorme herrie en schoot weer in de aandrijving. Volgens de garage was het de tussenbak, die inmiddels is gereviseerd (1000,-- verder...) Echter is het probleem er nog steeds. Morgen gaat de auto naar de KIA dealer om aan de testkast te worden gehangen, maar nu vermoeden ze dat het in de computer zit, en dat deze ook vervangen moet worden (weer 1000,00).. Dit mag toch niet voorkomen bij een auto van 6 jaar oud?? Kia geeft niet thuis, van coulance willen ze niks weten. Wat denken jullie dat het probleem kan zijn?
Laatste antwoord door xychix, -
- 17 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi, Even in de groep gooien: Met onze SP2, heerlijke auto, heb ik af en toe een probleem! Gisteren hadden we een rit van Houten naar Meer (in Belgie) Ik rij dat stuk via de A27 en uiteraard gaat de SP2 dan op de CC, cruise controle.......... ! Nu kom ik gisteren aan in Meer, bij een kennis. En blijft het toerental, na al eerder uitzetten van de CC, heel hoog doorraasen. Het toerental blijft dan hangen rond de 2500 a 3000 toeren...... Ik had de CC al uit gezet, want met een paar stoplichten en kruizingen, gebruik je dat niet meer. Vandaag gelijk naar de garage geweest. En ze kennen het probleem niet. Weten ook geen raad hiermee nu. Ik ben voornemen, …
- 105 antwoorden
- 18,2k weergaven
Goedemiddag Dames, Een tijdje geleden heb ik geprobeerd om mijn achterlichten te tinten met folie. Dit was mij niet gelukt en ben verder op zoek gegaan naar een andere oplossing. Op een ander topic kwam iemand met het idee om je achterlichten te plasti dippen met de smoke versie. Vandaag begonnen met het plast dippen. Hier zijn alvast een aantal foto's. de foto's van het eindresultaat zullen er morgen op staan denk. Het afplakken van de achterlichten: Hier ben ik bezig met het spuiten. Staan er een paar tussen waar het gespoten plasti dip niet mooi is. Ben ook erg benieuwd of het nog weg trekt. Verder ook alvast een aantal puntjes waar je op moet lette…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
had een foto geplaatst op fb op de pagina van kia nl met dit als resultaat
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Beste forum leden, Ik bezit een Kia Sorento 3.5 automaat uit het bouwjaar 2005. Het voorste gedeelte van de uitlaat van mijn auto is kapot. In Nederland kost dit gedeelte €600,- a €650,- Kan iemand mij vertellen of er mogelijk een goedkopere manier is om aan een nieuwe uitlaat te komen? Het betreft hier het gedeelte vanaf de motor waarin twee flex-stukken verwerkt zitten! Een afbeelding heb ik hierbij gevoegd. Alvast zeer hartelijk dank voor jullie medewerking!!! Jack11
- 5 antwoorden
- 5,8k weergaven
In mijn Cee'd SW van 2010 laat mijn navigatiescherm alleen nog maar het logo van KIA zien (ook als je op de knoppen drukt van navigatie) terwijl je normaal gesproken de radio te zien krijgt. Ook krijg ik bij het achteruitrijden geen lijnen meer te zien. Nu heb ik het al uit en aan gezet, maar dat werkt niet. Weet iemand of je op een andere manier het systeem kan resetten, of is dit iets voor de dealer? Het instructieboekje geeft namelijk erg weinig informatie over wat te doen.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, heeft iemand een adresje om een achteruitrijcamera te laten plaatsen in mijn KIa rio!?!?
Laatste antwoord door bigwade, -
Mooi technisch stukje over de diesel motoren
door Gast Timo0103- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
http://de.wikipedia.org/wiki/Hyundai_KIA_R