Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik ga in dit gedeelte verder om specifiek dit probleem hier te bespreken. Philip
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 6,3k weergaven
Kia Carnival 2006 2.9 diesel. Na ongeveer 5 minuten rijden loopt de temperatuur op tot 3/4. Op dat moment reageerd mijn gaspedaal ook niet meer. Net als of mijn tank leeg is. Eerst haperend gas en dan vervolgens helemaal geen reactie meer. Heeft iemand hier de zelfde ervaring gehad??
Laatste antwoord door fransvdgeer, -
Mooie wagen
door MiNi0101- 21 antwoorden
- 8,6k weergaven
Maar met een prijs v.a. € 34.895,- boven mijn budget maar denk dat het een sterke speler wordt binnen zijn segment! Heb er al één gezien bij een dealer, hoop ze ook eens in het wild te zien.
Laatste antwoord door Ciske1972, -
- 9 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste, In mijn Volkswagen Polo had ik een super handig zonnebril klepje maar dit vakje mis ik helaas in mijn picanto teminste dat denk ik.. Nu is het natuurlijk een klein iets want met het kleinste gemak mieter je dat ding in het dashboard kastje maar ik vraag me toch af is er misschien iets verkrijgbaars voor de picanto?
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 0 antwoorden
- 3,9k weergaven
http://tinyurl.com/mtlm7fs grtz F
Laatste antwoord door bigwade, -
hallo mijn vrouw en ik hebben 2 maand geleden een carens uit 2004 aangeschaft gaat om een 1.8 automaat rijd heerlijk maar zijn er achtergekomen dat hij 1 op 6.6 verbruikt zijn er mee naar de garage geweest en die hebben hem uitgelezen en uitstoot na gekeken was allemaal in orde, wie o wie heeft er een idee hoe dit kan komen ? staat nu 123.000 op de teller
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo kia fans Weet er nu iemand of er verlichting in de console zit van de automaat ??? Het gaat om de ceed 1.6 cvvt automaat excutive gr vinni
Laatste antwoord door vinni, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey allemaal Heeft er iemand ervaring met het rijden van de 1.1. CRDI in de bergen? Ik vertrek deze vakantie naar Zuid-Frankrijk en vraag me af of ik wel vlot die bergen zal op kunnen...
Laatste antwoord door Toshi, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste mensen, Ik heb een KIA Ceed SW okt 2008, 88.000 op de teller. Sinds kort komt het heel soms voor dat bij de 2800 toeren in de tweede en derde versnelling de moter plots inhoudt, ook al geef ik gewoon gas door. Hij reageert dan gewoon niet meer op het gaspedaal. Ik kan wel doorschakelen naar 3, resp 4, in 4 reageert hij gewoon. Als ik de rem aanraak of zo verandert er niets, als hij er last van heeft blijft dat zo. Alleen na afzetten en opnieuw starten is het probleem verholpen. Het is best gevaarlijk, ik houd er erg rekening mee dat ik niet "even door wil glippen". Het heeft zich nu een paar keer voorgedaan, eind van de week leest de garage de auto uit, hoop d…
Laatste antwoord door fransvdgeer, -
Life hammer 1 2
door jeroen1970- 39 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hallo, Kwam er achter dat er in het afleverpakket in de blauwe opbergmap een lifehammer zit. Raar dat ze deze er eigenlijk zo los bijleveren, deze moet toch gemonteerd zitten. Of gaan ze ervan uit dat deze zelf door de bestuurder gemonteerd moet worden? Iemand deze al zelf gemonteerd ? Jeroen
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedemorgen, Wie o wie kan mij helpen, mijn navigatie systeem doet het niet meer. Alle cd's krijgen de melding cd defect, ik kan de boordcomputer van de navi niet resetten. Ook de locatie blijft fout staan, (altijd dezelfde plek) Als ik reset werkt het ook niet, het lijkt wel of hij vast zit. Ook is de accu er af geweest maar na initializing gewoon hetzelfde probleem Nu wilde ik het paswoord om in het systeem te komen hebben, maar die kan ik nergens vinden. Wie weet wat te doen. Ik hoor het graag. Mvg Jeroen
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
beste forum leden ik heb de vraag of er meerdere mensen er last van hebben het gaat om dat wanneer ik voorruit ingeparkeerd sta en de auto start om weg te rijden de auto heel slecht tot soms niet in ze achter uit gaat nu heb ik in een andere rio gereden en die heeft precies het zelfde zijn er meerdere die hier ook last van hebben en eventueel er iets aan gedaan hebben (ben nog niet langs de dealer geweest) ik heb zelfde de rio 1.2 benzine, mvg Mike
Laatste antwoord door Seafox, -
Hoe haal ik de koplamp er uit voor het vervangen van een lamp groot/dimlicht kan er zo niet bij (kia picanto nieuw model)
Laatste antwoord door bigmac, -
- 16 antwoorden
- 3k weergaven
heren/forumleden, afgelopen week nieuwe striping op mijn auto geplakt. weer eens wat anders. nu nog een spoiler scoren. groeten marc
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 16 antwoorden
- 8,1k weergaven
Hallo allemaal, Heeft iemand dit al eens voorgehad met een Carens (of een andere KIA) ? De laatste tijd regent het nogal veel en dan staan er in Belgi
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Beste, Sinds ca een jaar rijden wij in een Kia Rio, compleet met fullmap navigatie en dus inclusief bluetooth hands-free optie. Helaas hebben wij daar wat problemen mee. De dealer heeft het apparaat al diverse keren geupdated maar nu komt het er op neer dat er niks aan te doen is. Het lijkt ons vreemd dat wij de enige zijn met dit probleem dus vandaar dat ik het hier even probeer. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Het probleem: Er zijn 3 personen, A, B en C. Al deze personen hebben een telefoon met bluetooth en die staan ook op de "goedgekeurde toestellen" lijst. Stel: Persoon A rijd op dag 1 met de auto en gebruikt het handsfree systeem => geen pro…
Laatste antwoord door Mattie112, -
- 7 antwoorden
- 5,7k weergaven
Onlangs begon het lampje te branden even kijken en een waarschuwing bij dreigend te laag olie peil. Vreemd want immer net 200okm ervoor had de Rio een beurt gehad. Oliecheck bracht uit komst geneog olie erin. alle instructies opgevolgt maar helaas bleef branden. Dan maar naar de dealer. Na 2 uur zoeken kwamen ze met de conclusie dat de sensor defect was en vervangen diende te worden. Kan gebeuren maar de auto is slechts 11 maanden jong en als die sensor defect is waar is de 7 jaar garantie dan? De sensor KAN beschadigd zijn volgens de dealer in Apeldoorn waardoor hij defect is geraakt volgens hun zit dat ding helemaal onderin en de sensor kan het wegdek raken. (?) …
Laatste antwoord door Freaky, -
- 7 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, Ik ben bij de garage geweest omdat mijn auto inhoud op de snelweg in de stad rijdt hij prima. Nu heb ik wat tips gekregen van creative name maar de garage zegt dat het de kleppen zijn die moeten gesteld worden maar hij heeft geen tijd. Nu bel ik een andere garage en die zegt dat dit niet kan want de auto heeft zelf stellende kleppen whaaaaa ik word gek. Wie moet ik nu geloven. Ik ga over twee weken op vakantie en de eerste garage zegt kan je gewoon mee rijden is geen probleem maar ik durf zo niet. Please help me iK
Laatste antwoord door Specialmade, -
roze velgen gezocht 1 2
door gerard1973- 29 antwoorden
- 4,3k weergaven
hallo mede kia rijders ik ben op zoek naar roze velgen voor een witte kia picanto 2013 wie heeft er suggestie's gegroet een rio rijder
Laatste antwoord door gerard1973, -
- 12 antwoorden
- 2k weergaven
Weet iemand of er inmiddels al goedkopere dakkofferdragers te koop zijn voor de geïntegreerde dakrailing van de Ceed SW ?
Laatste antwoord door rrr, -
Verlichting
door Baar- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij een kia picanto met dagrijverlichting is de kleur wit maar het grootlicht is niet wit zijn deze lampen tevervangen en zo ja welke
Laatste antwoord door xtra40, -
- 34 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een klein vraagje ivm de bleutooth verbinding bij de nieuwe Rio. Men ouders hebben van deze week de grote zus Hyundai ix35 op de oprit staan. Daarnet heb ik met mijn vader de gsm verbonden met de audioinstallatie. Toen wouden wij de telefoonlijst van de gsm in de radio zetten maar das een hel geworden. Je zou via een spraak iedere keer bepaalde handelingen moeten doen. Echter staan die handelingen in het Engels in de handleiding terwijl ze in het Nederlands ingevoerd moet worden. Een telefoonnummer invoeren via spraak was een echte hel. De auto hoorde nummers die totaal niet zijn uitgesproken en dergelijke. We hebben het al klaar gekregen d…
Laatste antwoord door erwin rio, -
- 11 antwoorden
- 5,9k weergaven
Volgens het boekje moet de automaatolie elke 90.000km of om de 6 jaar vervangen worden. De auto heeft 60.000km gelopen, maar is wel van 2004, dus tijd voor een wissel. Dit is mijn eerste automaatolie wissel die ik zelf doe. Het is een simpele klus, auto op bokken (niet alleen de voorkant opkrikken, hij moet recht staan) vervolgens de aftapplug losdraaien en de olie loopt eruit. In het onderhoudsboekje (en ook in de vraagbaak) staat dat niet alle olie afgetapt wordt. Ik kreeg er slechts 1,5 liter uit. Dat vond ik wel erg weinig. De koppelomvormer krijg je niet leeg, maar er zou toch meer uit te halen moeten zijn. Ik heb ooit eens voor een paar euro op ebay een vacuum …
Laatste antwoord door ppassie, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zal het proberen uit te leggen. Ik heb een Kia Sportage van 2006 sinds enkele weken, maar als ik op de snelweg rij en ongeveer 3000 toeren maak merk ik dat de auto af en toe inhoud. het lijken schokjes als ik dan bijvoorbeeld van de snelweg af rij en bij een stoplicht sta slaat de motor erg over net alsof hij wil afslaan geef ik een paar keer gas is het weg. ik rij op g3 en dacht het is de gasinstallatie. ik heb deze na laten kijken maar die was prima in orde. en op benzine doet hij het ook. de gas garage vertelde het zijn de bougies de bobine of bougies kabels ik naar de garage nieuwe gas bougies ingezet alles door gemeten b…
Laatste antwoord door merel, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Is het zuiniger om bij ingeschakelde airco, de aanjager op stand 1 of stand 4 te zetten? (Geen climate control). Ik ken de basisprincipes van de airco. (Genoef info op het web te vinden). De compressor wordt aangedreven door de motor. Maar hoe wordt bepaald hoe vaak de compressor aanslaat? Verschil in temperatuur/luchtvochtigheid binnen en buitenlucht? De stand van de warmteregelaar? De stand van de aanjager? Ik vind het namelijk prettiger om de aanjager op stand 1 te hebben (o.a. vanwege de herrie) en vaak is dit qua koeling voldoende. Maar betekent dit dat de airco hierdoor vaker moet aanslaan en dus onzuiniger werkt?
Laatste antwoord door Wimis on,