Kia Modellen
-
Mooi uitlaatsierstukje besteld 1 2
door Gast Timo0103- 39 antwoorden
- 8,2k weergaven
Vond de uitlaat toch wat kaal aan de achterzijde. Deze komt er achter te zitten, is wel netjes zo. http://www.ebay.com/itm/320880465907?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Beste mede picanto rijders, Waarschijnlijk zal ik niet de eerste zijn die meldt dat het benzine verbruik van de kia picanto niet zo is zoals er voor geadverteerd word. Het zou 1 van de zuinigste auto's moeten zijn in zijn klasse 1.0 of 1.1. 1:20 zou hij moeten kunnen halen volgens KIA, ik zou tevreden zijn met 1:17-18 maar dat haal ik echt niet, als ik op de snelweg 1:15 haal is het feest. Hieronder staan ook een paar reacties van mede picanto rijders: http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?tekst_key=290&model_key=1109 ik denk dat daar ook duidelijk vermeld wordt dat hij niet zo zuinig rijdt als er gezegd wordt. Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vin…
Laatste antwoord door MauS, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Zojuist zag ik met uitstappen dat er verf, wat op mijn jas bleek te zitten, nu dus ook op de ledere bekleding van de Sportage zit ik heb al geprobeerd met Meguiars leer verzorger en dat hielp een beetje maar je ziet nog steeds de 'ingetrokken' verf plek. Weet misschien iemand of en wat hier nog aan te doen is??
Laatste antwoord door Rick, -
borrelende geluiden airco
door Gast Rio_Brazil- 10 antwoorden
- 6,1k weergaven
De airco van mijn 2012 Kia Rio 1.2 maakt (vanaf de levering) regelmatig (en dus niet continu) borrelende geluiden die je het best kunt vergelijken met het geluid van luchtbellen in de CV radiatoren thuis. Zijn er forumleden die dit herkennen ?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hoi, mooi nieuwe kia rio begon al met het afhalen van de auto ik keek langs de auto zag ik een deuk zitten smeer op de achterzijde en rondom de stoelen zat nog plastic 1 dag kwijt voor het eruit halen deuk,daarna kreeg ik een ratel in het blok weer 1 dag kwijt onderzoek nu blijkt er iets met de distributie ketting te zijn of de geleiders alles word vernieuwd 2 dagen kwijt de ratel hoor je bij 3000 toeren en dat met 1400 km. Tja alles word wel geregeld maar toch kost het je weer tijd en planning om de auto bij de garage te krijgen. Ik heb nog wel gevraagd ter compensatie voor een hebbe dingentje of zoiets je snapt hem al helemaal niets. Ik hoop dat er niets meer aan …
Laatste antwoord door Baggio, -
- 8 antwoorden
- 4,9k weergaven
Gisterenavond en deze morgen een gelijkaardig probleem, al was het deze morgen een stuk minder erg dan gisteren : Bij het starten/wegrijden hapert de motor precies en schokt de wagen. Na een paar honderd meter rijden, van als de motor ook maar een klein beetje warm is dus; verdwijnt het probleem en rijdt de auto verder feilloos. Iemand met gelijkaardige ervaringen, of die weet wat de oorzaak kan zijn? Het rotweer van de laatste dagen?
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, eind februari ben ik met mijn Picanto naar de garage geweest voor de eerste beurt en had gevraagd of ze ook iets konden doen aan "het geluid". Wanneer de auto warm is en hetzij stilstaat met een draaiende motor, hetzij rijdt rond de 2500 toeren hoor ik een irritant geratel. Ik heb zelf gezocht, maar kon het niet vinden, de garage blijkbaar ook niet want het is onverminderd aanwezig, al dacht ik na het garagebezoek er van verlost te zijn. Herkent iemand dit geratel?
- 28 antwoorden
- 5,3k weergaven
Auto werd in oktober 2012 geleverd, met regenweer meegenomen. Na 2 weken de auto gewassen en toen bleek dat er diverse lakafwijkingen/onregelmatigheden in de lak zaten. Terug naar de dealer, die kon er geen beslissing over nemen, Kia werd er bij geroepen 6 november. Foto's gemaakt, na 2 weken te horen gekregen dat ze een aantal plekken bij wilden laten werken, spotrepair. Andere plekken kon niets aangedaan worden, zou maar erger worden.... Daarna is de auto bekeken door een schadebedrijf bij de dealer. Wederom een melding naar Kia, antwoord vorige week , of onder garantie herstellen of een andere auto met bijbetaling van 950 euro. Die auto staat al bij een…
Laatste antwoord door WJD, -
- 11 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo ik ben sinds kort trotse bezitter van een nieuwe Kia Rio 1.1. Daar bezuinigen de hoogste prioriteit was heb ik niet de duurste uitvoering gekozen... Om toch het luxegevoel te ervaren heb je een lekker stuur nodig, een lekker zitende stoel en een leuke goed in de hand liggende pooknop zeg ik altijd... Die dingen voel je elke seconde. Dus al snel de lederen pookknop besteld omdat die aanschaf het meest "strategisch" is. Op deze site (accessoires) zie ik iemand enthousiast vertellen dat ie dat ook gedaan heeft, maar: Hoe verwijder ik de oude originele pookknop? Kennelijk gaat die truuk van mond tot mond want "verwijderen pookknop Kia" (of varianten er op) leve…
Laatste antwoord door Jordan, -
- 20 antwoorden
- 4,2k weergaven
Gebruikt de Rio een olie reservoir voor motor en versnellingsbak?
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo mensen, Ik heb 3 weken geleden een Kia Rio 1.4 Automaat gekocht. Daarvan gaat steeds de centrale deurvergrendeling automatisch op slot als ik wegrijdt. is dit uit te zetten?
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Mijn trouwe Picanto is na meer dan een week weer terug van de schadehersteller. De arme drommel is betrokken geraakt bij een ongeluk. Ik heb voor jullie een aantal foto's online gezet van de schade.. Het is voor mij vooral opvallend dat bij een zijdelingse botsing, mijn deur zo "apart" is opengescheurd. Zowel ik als het schadebedrijf hebben hier geen verklaring voor. Reparatiewerkzaamheden: 2 nieuwe deuren nieuwe side-skirt deuren / side-skirt / dorpel / zij-panelen spuiten nieuwe stoot strips overbouwen van de oude deur apparatuur naar de nieuwe deuren. Al met al een behoorlijke impact voor mij geweest.. Gelukkig is de auto tot in de puntjes hersteld en is er van …
Laatste antwoord door Lennart, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
N.a.v. dat ik mij probeerde te registreren op "Mijn Kia" ca. 1-2 maanden geleden. Geachte meneer, mevrouw, Bedankt voor uw melding. Ik zal wat betreft uw opmerking een kleine uitleg geven waarom het niet mogelijk is om met een auto die in het buitenland uitgegevens is, hier aan te melden voor mijnkia.nl De chassisnummers die buitenlandse auto’s hanteren komen niet overeen met de chassisnummers die wij hier uitgeven, daardoor is het onmogelijk voor ons om een onderhoudshistorie te zien of andere informatie te verkrijgen. Dit maakt het onmogelijk om deze in te voeren in de database en een account te creëren. Hetzelfde geldt voor Nederlandse auto’s die bijvoorbee…
Laatste antwoord door Fox, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi, Sinds korte tijd hoor ik bij langzaam rijden een beetje snerpend geluid. Het klinkt een beetje als tandwielen die zonder olie lopen. Dit lijkt erger te worden bij met name sturen naar links. Het geluid komt pas op nadat ik een paar kilometer heb gereden en gaat mee met het toerental. Ook bij stilstand (vrij) blijf je het geluid horen als je een beetje gas geeft. Bij stilstand hoor ik het geluid nog een tijdje, maar daarna verdwijnt het weer om weer terug te keren na even rijden. Enig idee wat dit kan zijn? Het betreft hier een sorento uit 2007 op LPG met 150000 op de teller. Afgelopen januari zijn de kleppen gesteld en heeft het blok dus flink opengelegen, zit …
Laatste antwoord door masimo, -
- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
HOI : Ik ben nu in het bezit van een mooie Venga (nieuw) waar ik goed over te spreken ben . Ik wil mijn muziek op een USB stick zetten om van dat gerammel van cd.doosjes af te zijn . Wat is aan te raden wbt. de gigabites op de stick. is 4 gb voldoende of wordt meer aangeraden. Wie heeft tips. Mvg John.
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Begin vorige jaar zocht ik naar een oplossing om mijn racefiets op mijn Picanto 3 deurs te kunnen vervoeren, zonder dat het in mijn auto moet. Helaas bood internet vrij weinig informatie over dakdragers voor 3 deurs versie behalve "het past wel" maar welke en hoe?? Bijna geen webwinkels bood duidelijke items voor 3 deurs. Uiteindelijk heb ik universele MAC TI-S18 dakdragers gekocht, na veel passen en uitzoeken heb ik deze dakdragers passend gekregen. Jullie zullen wel zich afvragen hoe ik de achterste rail erop heb gekregen aangezien daar geen deuren zijn en ook geen ramen die open kunnen. Graag wil ik mede 3 deurs bezitters een howto aanbieden. Er hoeft niks aan de …
Laatste antwoord door jelledeboer, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hey allemaal Ik vraag me af of andere rio-rijders het volgende (probleem) herkennen. Wanneer ik in 3e versnelling rustig optrek dan voel ik veelal een licht schokkerig effect van de motor, alsof hij moeite heeft om op te te trekken. Die heb ik alleen wanneer ik optrek onder de 2000 toeren. Wanneer ik mijn voet steviger op het gaspedaal zet, heeft de auto geen moeite. Is dit normaal?
Laatste antwoord door Freaky, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Laatste antwoord door jstalknecht, -
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Weet iemand hoe het kan dat mijn wielmoeren vaak los gaan zitten en in twee gevallen heb ik zelfs twee keer een moer verloren. Terwijl ik al 40 jaar winterbanden met de hand omzet op verschillende auto's. Ik heb sinds twee jaar een sportage van bouwjaar 2005
Laatste antwoord door Smart, -
Gebruikskosten Picanto II (v.a bouwjaar 2011)
door Gast Jeroen66475- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Vandaag is mijn Picanto (1.0 CVVT Base 5d + airco) precies één jaar oud en dus is het tijd om een eerste balans op te maken. Wat het kost om een Picanto te kopen is klip en klaar. Maar wat kost zo'n Picanto nu om in te rijden? Ik heb alle kosten van de afgelopen 12 maanden exact bijgehouden en hieruit komen de volgende cijfers: Aantal kilometers: 24938 Aantal liters brandstof: 1317,55 Verbruik: 1:18,93 (als ik het door Kia beloofde gemiddelde verbruik van 1:23,8 haal zou mij dat bij dit aantal kilometers € 443 per jaar ofwel € 37 per maand schelen) Kosten: € 2162,07 Literprijs gemiddeld: € 1,64 Aanschafprijs: € 9421 rijklaar Afschrijving: € 1200 (€100 per maand geb…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 0 antwoorden
- 932 weergaven
Hallo, Voor een nieuw type 3 deurs picanto zou ik graag weten waar de bedrading van voor naar de achterkant loopt, een en ander voor aansluiten trekhaak en camera. Hoe trek ik de kabel voor de camera van voor bij de radio naar de achterkant. Is er achter ergens een soort aansluitdoos voor de trekhaak aansluitingen of moet dit bij de achterlichten weggehaald worden. Gereedschap is ruim voldoende voorhanden maar ik ben niet klein en helemaal niet soepel meer daarom heb ik liever wat aanwijzingen. Bij voorbaat dank, Arie
Laatste antwoord door Arie D, -
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft sinds een week een Kia picanto uit 2007. Overgenomen van vrienden die gingen emigreren naar Frankrijk. Nu brandt er continue het lampje van de abs en de handrem. Remvloeistof reservoir is goed gevuld dus dat is het niet wat betreft het rem lampje. Nu staat in de boekjes dat de combinatie van het branden van de twee lampen een probleen met de ebd of iets dergelijks is of abs. Ja dit was me al duidelijk. Ik dacht voor de apk even de lampjes eruit en keuren. Ja niet dus bij starten vam de auto moet het lampje wel gaan branden, dus afkeur. Nu wil ik mijn vrouw natuurlijk veilig de weg op hebben dus aan de computer bij het garagebedrijf. Oorzaak…
Laatste antwoord door fastback, -
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hierbij wil mijn witte mistachterlicht unit laten zien. Bij de ebay verkoper waarbij ik ook mijn stuurwielbediening besteld had, had ik de vraag gesteld of hij ook de mistachterlicht unit in het wit kon leveren. En dat kon hij, alleen levert hij een complete set. Vorige week is de unit bij mijn eigen Kia dealer erin gezet. Ze hebben wel de bedrading aan elkaar moeten maken aangezien er een andere stekker op zit. Tevens zit een LED lampje (W16W) in die rood schijnt. De foto's zijn niet van super kwaliteit (gemaakt met foon) maar geven wel even een indicatie Hierbij de link naar ebay (hij heeft ze voor de 3 en 5 deurs uitvoering) http://www.eba…
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 39 antwoorden
- 4,9k weergaven
zo me auto is bij de garage geweest voor de lekkage ze kunnen het niet vinden wat krijgje als antwoord komt door de spoiler WHAHAHA laat me niet lachen ik had het al voor dat deze er op kwam maar hoe verklaar je dan dat het onder de dubbelle bodem nat is en de rest kurk droog is ook de bekleding in de achterbak maar ik weet het al ze kunnen niks aan je verdienen maar goed heb mn auto schoon afgeleverd en zo krijg je hem terug net proberen te wassen maar krijg het er niet af dus ben weer verplicht om hem te poetsen maar zelfs dat wil niet echt lukken ben ook zeker van plan om een klacht in tedienen en de kosten te verhalen
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 12 antwoorden
- 8,5k weergaven
Sinds enige maanden heb ik problemen met bijgeluiden, die volgens Kia uit de versnellingsbak komen. Als ik redelijk bruusk van de eerste naar de tweede versnelling schakel, dus de koppeling vlot op laat komen, hoor ik 'klonk' geluiden. Ook als ik - rijdend in de vierde versnelling - afrem totdat de motor dreigt af te slaan, dus pas op het laatste moment de koppeling intrap, dan hoor ik nokkend geluid van onderen komen. Geen idee of dat uit de bak komt, of de aandrijving... De Kia dealer heeft er al meerdere keren naar gekeken, de koppeling al vervangen en de bak uit elkaar gehaald. Geluid blijft en is ook goed hoorbaar wanneer ik vanuit stilstand op de koppeling optrek en…
Laatste antwoord door kia_21,