Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo ik lees op dit forum dat de rubber van een achterschokbreker versleten kan zijn ik heb een rammel als ik op een hobbelige weg rijd dat van achter komt als ik de schokbreker vast pak voel ik ook speling boven aan de schokbreker wat zijn de mogelijkheden of wat is verstandig kan ik de rubber van de schokbreker vervangen of moet ik de hele schokbreker vervangen ? heb ik ook nieuwe bouten of as nodig , die door de schokbreker heen gaat ? gr, claudio
Laatste antwoord door claudio, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hallo, ik heb een Carens uit 2005 een 2.0, de auto voldoet zeker aan de wensen, alleen ik was vanavond ff met de auto op pad. En wat mij opviel als de auto stationair draait dan is het net of hij trilt, heeft iemand hier ook ervaringen mee en wat zou het kunnen zijn? Ik heb het vanavond voor het eerst waargenomen, mij vriendin die de auto vaker gebruikt dan mij klaagt erover dat de auto inhoudt bij 80KMH dat heeft hij in het begin ook gedaan bij lagere snelheden. Wat ik er toen aangedaan heb is dat ik er spul voor gekocht heb, om het kleppenhuis te reinigen dat gooi je dan in je benzine tank en dan reinigt hij het circuit.Heeft iemand hier ook ervaringen mee dat hij i…
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb voor witte richtingaanwijzer lampjes gemonteerd en wil ook graag de standaard oranje ledverlichting van de spiegels wit hebben. Heeft iemand enig idee of die te koop zijn voor de SP3 ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Moulin, -
- 16 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo,wie last heeft van een stoel die zakt? Mij is op gevallen dat dit in de meeste gevallen komt door het in + uitstappen, dan raak je de handel die de stoel op pomp of laat zakken. Ik heb de proef genomen om die handel vast te schroeven, daarna blijft de stoel op zijn stand staan had dit met vorige aut`os ook
-
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik las op internet dat er sinds begin 2013 bij het EcoDynamics pakket Michelin banden onder de Kia gemonteerd zijn. Echter praten ze daar enkel over de 1.0 uitvoering. Is dit ook bij de 1.2 uitvoering?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Yes !!!! Sinds afgelopen zaterdag de KIA Cee'd Sportywagon 1.4 se7en business onder onze kont. WOW WOW WOW wat rijdt ie lekker !!!! Ok ok je mag het dus absoluut niet vergelijken met onze vorige kia rio ls 2002. Zeg maar appels met peren.........in dit geval bananen. Niks ten nadelen van de rijstijl van mijn vrouw, maar voor het eerst voel ik me als bijrijder een veilige en comfortabele passagier. En dus geen bijrijder. Wat een wegligging !! Wat een ruimte, comfort enz. enz. Hier gaan wij met ons gezin heel veel plezier mee krijgen !!
Laatste antwoord door chloso, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Heren, Tijdje geleden stond ik voor de keuze om een Seat Mii te kopen of een Picanto nu is ondertussen wel bekend welke keuze ik heb gemaakt maar.. De Seat dealer bood mij bij de deal ook een deftige spoiler aan en dit smoelde op de Mii errug goed naar mijn mening. stond hem erg leuk en lekker sportief nu ben ik niet zo van die halve vleugels monteren maar een deftig sport spoilertje vind ik wel wat hebben. hebben jullie hier ook al naar gekeken? het enige spoilertje wat ik vind is de volgende (halve vleugel): http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/38622/CategoryID/-1/Kia-Picanto-Achterspoiler/Default.aspx
Laatste antwoord door SlamJam, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb een vanaf de dealer geïnstalleerde afneembare trekhaak onder mijn Sportage zitten. Nu is mij echter opgevallen, dat zodra ik mijn auto uitzet ook de verlichting van de trekhaak uitgeschakeld wordt. Daar wordt ik niet vrolijk van, daat je vaak de gevarenlichten aanzet op het moment je wat gevaarlijk geparkeerdstaat. Volgens mij is het zelfs buiten de bebouwde kom op plaatsen verplicht de gevarenverlichting aan te zetten. Hebben meerder mensen hier last van en wat is er aan te doen?
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 21 antwoorden
- 10,3k weergaven
Op dit forum ben ik een forumonderwerp gestart nadat ik een nieuwe KIA Cee'd had gekocht bij auto Smeeing in Soest. Al snel bleek dat deze auto via de zg. Roemenië route is geïmporteerd. Daar was mij niets van bekend. Dit leidde tot serieuze garantieproblemen. In eerste instantie wilde KIA Nederland helemaal geen garantie geven. op 11 juni 2011 leek alles in orde! Op 2 mei 2011 startte ik de post: "Geen garantie op nieuwe KIA Ceed SW!". Daar is uitgebreid gereageerd. Op 11 juni is deze post gesloten en leek alles opgelost. Dat blijkt ook uit de mail van KIA Denissen. (bijlage) In mijn laatste post van deze draad kon ik aangeven dat alles in orde was. Zowel auto Sm…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 9 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ik heb een joice met necam g3 installatie. Sin 2 dagen heb ik het probleem dat ik niet meer op gas kan rijden. Hij gaat een paar seconden op gas en dan voel ik een klein schokje en dan schakelt de auto terug op benzine. En lampje knipperd dan rood/oranje. En lijkt ook of hij niet 100%goed op benzine loopt je voelt dat auto af en toe heel klein beetje hikt je voelt het bijna niet. Wie kan mij helpen? Ga liever niet gelijk naar garage want dat kost al gelijk 120 euro om het te laten uitlezen en dan eventuele reparatie nog.probeer liever eerst zelf achter te komen en misschien te repareren.
Laatste antwoord door bengeltje, -
- 0 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste mensen, Ik ben eigenlijk opzoek naar een onderhoud/reparatiehandleiding voor de Kia Ria Festival uit 2007, zou iemand mij daar aan kunnen helpen? bedankt alvast.
Laatste antwoord door ANTZ, -
- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hey Forumvrienden, Ik ondervind een klein probleem met het sturen. Tijdens het insturen of inparkeren dus enkel bij lage snelheid of bijna stilstand wordt ik trillingen gewaar. Deze trillingen gaan gepaard met een kloppend geluid dat vermoedelijk afkomstig is van het rechtse voorwiel. Tijdens het gewoon rijden wordt ik niets gewaar. Ik vermoed dat er iets niet pluis is met een van de stuurstangen. Of kan het iets erger zijn? Heeft er iemand hier ook problemen mee of ervaring? En zo ja wat is er aan gedaan om dit te verhelpen? Maandag heb ik een afspraak bij de garage en ze gingen er eens naar kijken. grts Geert
Laatste antwoord door GeertV, -
Hello gentle People, Ik vroeg me af of mensen hier ipv de normale antenne een sharkfin hebben en of dit mogelijk is? En zo ja, is dit slechter als een normale antenne of geeft dit juist beter signaal? Want volgens mij werkt de GPS ook via deze???? Mvg Niels
Laatste antwoord door Seafox, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Mijn koppeling stinkt als ik veel moet schakelen in heuvelachtig gebied vooral als ik in de file staat of veel moet klimmen Vorig jaar met caravan hobby 400 beladen 1100kg in een file bij Luxenburg stad op de snelweg rook ik dit voor het eerst toen was de tellerstand 35000. . Op advies van de anwb (lion) moest ik in de file zo min mogelijk schakelen en in z'n 1 rijden en was het niets bijzonders. Bergopwaarts is dit toch lastig vooral als je dan ook nog moet stoppen en even later weer optrekken. Vorige week in het Sauerland had ik begon hij weer te stinken toen ik in een plaatsje reed (heuvelachtig en veel stoplichten) maar nu zonder caravan wel met 4 volwassenen s…
Laatste antwoord door mln, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik ben binnenkort 6 weken ver weg. Picanto handboek schrijft nu dat de accu uit de auto moet. Ook zijn er enkele instellingen in de electronica die na terugplaatsen van de accu opnieuw ingesteld moeten worden. Hoe worden die instellingen gedaan en heb ik daar een KIA dealer bij nodig of kan ik gaan rijden en komt het vanzelf ? goed . Verder een opvallende aanwijzing in het handboek inzake een lege accu doordat een of meerdere verbruikers de accu heeft leeg getrokken, daar wordt namelijk aangegeven dat de accu dan aan een druppellader opgeladen moet worden. Nu zijn de meeste druppelladers ongeveer te vergelijken met een acculader van 0,5 A, ergo een 60 Ah …
Laatste antwoord door Arie D, -
Mijn joice
door bengeltje- 0 antwoorden
- 3,9k weergaven
Mijn kia joice op g3 uit 2000
Laatste antwoord door bengeltje, -
Kia Rio Navigation Pack
door Gast Marco S- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedeavond, Ik ben zeer geintereseerd in het Kia Rio Navigation Pack, maar ik kan hier op het forum niet echt veel informatie vinden. Als ik zoek op navigation pack dan krijg ik 0 resultaten. Is er hier iemand die misschien wat foto's heeft van het navigatie systeem? En wat ervaringen? Alvast bedankt, Marco Snels
Laatste antwoord door Mikey13tattoo, -
Dakdragers voor Picanto 2013
door Gast Jaap van Deursen- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een Picanto besteld met levertijd tussen 3 en 6 maanden. Nu zoek ik dakdragers voor dit model. Heeft iemand die toevallig "over" of weten jullie waar ik die het best kan kopen/bestellen. Zelf heb ik ze via www.winparts.nl gevonden voor ruim 113 euro. Ik benieuwd naar jullie tips en antwoorden en alvast hartelijk dank voor de moeite.
-
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste Alle, Kunnen jullie mij helpen met het achterhalen wat voor onderdeel het volgende is? ik heb namelijk een lekkage in het stuurbekrachtigingscurcuit en het lijkt hier vandaan te komen. De olie lijkt boven bij de schroef vandaan te komen. De 2 leidingen, die zichtbaar zijn komen direct van de reservoir vandaan waar de stuurbekrachtigingsolie in zit. Bijgevoegd foto's om het onderdeel zichtbaar te maken. Alvast bedankt, Groet, Robbin
Laatste antwoord door Robber, -
LED knipperlichten
door rash- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Heeft iemand zijn voor en achter knipperlichten vervangen voor LED? Zo ja, welke lampjes heb je hiervoor gebruikt? Ik heb namelijk twee verschillende LED lampjes geprobeerd van eBay (met en zonder canbus omzeiling), maar bij beide lampjes knipperen de knipperlichten veel te snel. Gr!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Rio door wasstraat 1 2
door Prickie- 46 antwoorden
- 10,6k weergaven
Rijden jullie de nieuwe Rio door de wasstraat of wassen jullie hem echt puur en alleen met de hand? Graag hoor ik de motivatie(s)
-
- 10 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik heb 14 dagen geleden mijn nieuwe Sportage in ontvangst mogen nemen. Gisteren heb ik voor de eerste keer de bandendruk nagecheckt en gemerkt dat deze met meer dan 3 BAR waren opgepompt! Volgens het identificatielabel op de binnenstijl bestuurderzijde, zou deze bij normale belasting slechts 2,3 BAR moeten zijn (voor en achter). Ik heb de bandendruk dan verminderd naar de opgegeven waardes. Is er een reden waarom deze banden in fabriek zo hoog worden opgepompt? Sent from my iPad using Tapatalk HD
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 36 antwoorden
- 4,9k weergaven
Beste Forumleden, Toch wil ik mijn mening kwijt over de Kia en de KIA dealer Content Groep Eindhoven. Ik probeer het kort te houden... 27 februari nieuwe Kia Picanto opgehaald 28 februari weer terug omdat het stuur scheef stond bij recht door rijden en erg naar rechts trok bij het loslaten van het stuur. Monteur reedt mee. Conclusie van monteur: Nee meneer, niets aan de hand, is gewoon even wennen. (DUS NIET!) De zelfde dag naar Profile Dassen geweest, die hebben de auto opnieuw uitgelijnd en het stuur recht gezet. OPGELOST!(let op: nieuwe auto van 1 dag oud) 1 maart terug naar Kia Content groep. Deze geeft aan dat de auto vanaf fabriek binnen de vereiste marges zat,…
Laatste antwoord door Rio Rio, -
Lak schade SP2
door Wimis on- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Gisteren is de SP2 door de wasstraat geweest. Nadat de SP2 daar enorm van opknapte is er lakschade ontdekt. Mijn vraag: Is dit goed zelf te doen of laten doen? Zit die stootstrip geplakt of geklemd? Wie helpt mij verder............... Zie onderstaande, dat is geen porem! Alvast bedankt. Wim
Laatste antwoord door Wimis on,