Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste Kia club members, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik erger me er best aan dat er geen verlichting in het kastje zit. Mijn vraag is of jullie een oplossing hebben of misschien al verlichting geplaatst hebben? Ik hoor graag van jullie
Laatste antwoord door kia_21, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Mijn sorento 2.5crdi heeft sinds kort de koppeling vrij hoog zitten. Het aangrijpingspunt is nogal veranderd de laatste week. Zou dit kunnen zijn dat mijn koppeling aan vervanging toe is? Rij nooit met een aanhanger dus daar kan het niet van komen. Kan niet vernemen dat hij slipt, maar vind het wel merkwaardig. Kan iemand mij hier een antwoord op geven? Groeten Edwin
Laatste antwoord door Edwin936, -
- 16 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, Weet iemand of de Kia Sportage beschikt over een automatische detectie van een defecte koplamp? ps: waarschijnlijk niet want ik kan er niets over in het boekje vinden
Laatste antwoord door xtra40, -
Tankinhoud
door Kadda001- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Naar mijn idee zit er een tank in de kia picanto van 2011 tot heden een tankinhoud in van ongeveer 35liter. Maar hoe kan het dat als het lampje van reservetank gaat branden en de wijzer bijna niet lager kan en het boordcomputer aangeeft dat ik nog max 50km kan rijden, ik maar 28 liter met moeite kan tanken? Iemand een idee?
Laatste antwoord door Pico85, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Gisteren kreeg ik een brief waarin verteld wordt dat de Autoplaza groep (met meerdere vestigingen) ophoudt met het KIA dealerschap. Er wordt weliswaar voorzien in een andere dealer, maar het is toch wel een teleurstelling omdat je een zekere relatie had met opgebouwd (in mijn geval tijdens de onderhandelingen). Daarnaast moet zo'n nieuwe dealer zich natuurlijk warm draaien op de service van een voor hem nieuw merk. Ben benieuwd.
-
Iemand een nieuwe achterruitenwisser nodig?
door Gast Timo0103- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Rear-Wiper-Blade-Brush-12-1p-For-10-11-12-Hyundai-Tucson-ix35-/170830078071?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27c6442077 Niet duur.
-
- 23 antwoorden
- 28,5k weergaven
Mederijders, ik krijg over enkele dagen mijn Kia Picanto M-bition Airco . Ik wil zelf de speakers voorin vervangen door de Sony XS-F1324. Ik heb gelezen dat hier de 13 cm speakers in gaan. Heeft iemand foto's / handleiding hoe deze speakers te vervangen zijn? Waar moet ik op letten? Wat moet er losgeschroefd worden? Gaarne uw reactie! (Waarvoor dank!). Marco.
Laatste antwoord door SlamJam, -
Sinds een poosje heeft Remus een sportuitlaat voor de KIa Rio . Deze zal komende week in productie gaan en dus leverbaar zijn. De adviesprijs is 545,- euro . Voor de inkeping in de onderkant van de bumper wordt een mal meegeleverd.
Laatste antwoord door theomonika, -
Kraak rechtsvoor
door Gast Timo0103- 16 antwoorden
- 3,1k weergaven
Vandaag bij de dealer geweest voor een kraak rechtsvoor. Dit treed op als ik drempel op en weer af ga. Dealer hoort het gelukkig ook en heeft wat testjes gedaan aan de rubbers ( inspuiten ). Dat was het dus niet, volgende week gooien ze de boel los om te kijken wat er loos is. Denk zelf de schokbreker. Het rubber van de veerschotel is het niet want dat is al van de laatste generatie. iemand al eens meegemaakt?
Laatste antwoord door Jacob1959, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
http://tinyurl.com/cwu5wlj
Laatste antwoord door Preston, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Dag allemaal Ik vraag me af of nog mensen dezelfde ervaring hebben. Ik heb de Rio nu zo'n 1000 km ingereden en wanneer ik opschakel vanuit de 3e of 4e versnelling, voel ik soms dat de motor het moeilijk heeft en lichtjes begint te trillen (voel ik dan aan het stuur voornamelijk). Ik schakel volgens de schakelindicator.. Is dit normaal? Bedankt voor uw reactie!
Laatste antwoord door kristofdeborle, -
sportge 3 kleppen
door Gev- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
dag allemal... een vragje, kleppen sportage 3, 1.7crdi. kleppen afstelbaar of hydraulic? bedankt vor reacties...
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben op dit moment bezig mijn speakers in de deur te vervangen voor nieuwe speakers. Graag wil ik vragen of iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben begonnen met de achterste deur, alle schroevjes en kliksystemen zijn los. Alleen blijft de paneel aan de bovenkant (raamgedeelte) vast. Deze kan ik niet los krijgen d.m.v. het trekken, naar boven of benden duwen. Het lijkt als deze nog vast is, of in een bepaalde manier eruit komt? Iemand een oplossing? Alvast hartlijk bedankt!
Laatste antwoord door masimo, -
Ik kon het niet laten om even een fotootje te maken http://i1302.photobucket.com/albums/ag131/Swampoe/image_zpsee1e3824.jpg
Laatste antwoord door Dave D, -
Waar staat jouw Rio? 1 2 3
door Joencis- 66 antwoorden
- 8,1k weergaven
Aangezien de meesten hier hun Rio nieuw gekocht hebben ben ik benieuwd waar ze hun nieuwe aanwinst stallen. In een verwarmde garage? Of misschien gewoon op straat? En krijgt die dan wat extra poetsbeurten om hem in nieuwstaat te houden?
Laatste antwoord door Jordan, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hall allemaal, Mijn 2e bericht op dit forum en gelijk iets waarbij ik er niet altijd blij van word. Wannerer ik soms in zijn achteruit zet dan gaat hij er niet in en doe ik hem eerst in zijn 1 en vervolgens terug in zijn R. In mijn oude auto was dit ook het geval maar verwachter dit niet bij een auto waar er een paar duizen km op de teller staat. Ik heb een picanto uit september 2012. 1.2 superpack. Met 7000 km op de teller
Laatste antwoord door Paradise, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allemaal, Na een tijdje niet gereden te hebben (been gebroken), vandaag eindelijk weer in staat geweest om weer een stukje te rijden met de Rio. We merkten dat de auto een vrij sportief geluid maakte bij het gasgeven, meer dan normaal in ieder geval. Toch maar even gestopt om onder de auto te kijken.... Op het eerst gezicht niks vreemds kunnen constateren, totdat ik mijn einddemper aanraakte..... Deze schommelde gewoon....!!! Na iets beter gekeken te hebben een breuk gezien in de uitlaat systeem. Precies in het knikje boven de draagarm (denk ik, ben geen auto-monteur). Zo snel mogelijk naar de eerste en beste Kia-garage gereden (niet mijn dealer), en op de brug …
Laatste antwoord door Rio Rio, -
"Krijsend/schurend" geluid na koude nacht stilstaan en achteruitrijden waarbij stuur in uiterste positie gaat voor bocht
door Wingie- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste lezers, Heb sinds eind vorig jaar de nieuwe kia ceed 2012 versie en sinds de winter begonnen is en het gevroren heeft hoor ik regelmatig een scherp krijsend/schurend geluid rechtsvoor vandaan komen dit gebeurt meest bij achteruitrijden van de parkeerplaats zodra ik mijn stuur in uiterste positie zet (voor bocht) en ook regelmatig nog tot 5 a 10 min rijden als ik door een bocht ga. Heb hiervoor al contact met dealer gehad en die geven aan dat het de remmen zijn ivm de pekel. Ik vindt dit vreemd omdat ik op het moment dat ik het hoor niet rem en ook alleen van rechtsvoor komt en bijv. deze week weinig gestrooid is maar wel licht gevroren heeft. Heb getracht ee…
Laatste antwoord door clm, -
Groen lampje stuurkolom 1 2
door Gast jackyx- 28 antwoorden
- 7,6k weergaven
Kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling van het groen lampje met knop op de stuurkolom is? Sorento 2.4 X clusive van mei 2010. Ik kan niets in het instructieboekje vinden....
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Slechte bluetooth handsfree telefoon verbinding (iphone 5) in de Ceed (2012) met Navigationpack
door Wingie- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds dat ik een iphone 5 in combi met de ceed heb kunnen mijn gesprekspartners me niet tot nauwelijks verstaan als ik aan het rijden ben. Draai de laatste firmware 7.1.2 incl. de bluetooth update zie voor meer achtergrond info de thread bij de Rio waarbij door anderen hetzelfde probleem geconstateerd is. http://www.kiaclub.nl/topic/12582-slechte-bluetooth-handsfree-telefoon-verbinding-in-de-rio-met-navigationpack/
Laatste antwoord door Wingie, -
Welke sunroof voor de Venga?...
door Gast Pombal12- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Venga-fans, Ik heb zin in de lente (het liefst dit jaar nog! ...) en zit eraan te denken aan om een (glazen) sunroof in mijn Venga te laten monteren, bijvoorbeeld een Webasto. Wie heeft ervaring met een achteraf ingebouwde ('aftermarket') sunroof voor de Venga? Pombal
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Je kunt, als bezitter van een Sportage III trots zijn op je auto. zie hier Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door high power, -
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zojuist lees ik dit; Sommige extra's zijn zelfs bijna noodzakelijk. Zo heeft de auto alleen schijfremmen op de achterwielen als ook ESC (elektronische stabiliteits controle) wordt besteld. Tijdens iedere rijtest wordt ook een remproef gedaan en juist met schijfremmen rondom stopt de Picanto kaarsrecht en binnen een minimale afstand. Heb je zonder ESC problemen met remmen, of anders gezegd, had je graag ESC er bij aan gekocht?
Laatste antwoord door SlamJam, -
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Na weken lang zeer goed opgelet te hebben bij het parkeren van mijn KIA Rio langs de stoeprand, heb ik het vandaag toch voor elkaar gekregen. Tijdens het parkeren kwam ik langs de stoeprand met mijn rechter band, met het gevolg dat er zeker 4cm schade is ontstaan aan de velg. Je ziet echt dat de trottoirband een gedeelte heeft geschuurd van de buitenrand. Iemand een idee om dit weer enigszins netjes te krijgen?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vind de oranje knipperlichten aan de voorkant niet mooi. De silvervision lampen hebben een chroomcoating ,zijn bijna niet zichtbaar in het armatuur maar geven als ze branden toch oranje licht. Een tip voor andere Kia rijders. De prijs valt mee ,rond de euro 10 per twee lampen (Halforts)
Laatste antwoord door Murcielaygo,