Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Laatste antwoord door Smart, -
- 12 antwoorden
- 5,2k weergaven
Beste forumleden, Ik heb ik 1 week 2 flinke krassen op de rechterkant van mijn auto erbij gekregen. Diepe, dus je ziet de grondlak. Leuk als er in de buurt een krasser rondloopt... Ik wil dit zelf zo netjes mogelijk oplossen. En zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Hebben jullie tips over welk product ik hier het beste voor kan gebruiken? Of misschien beter laten doen? Op internet zie je mooie resultaten. Zoiets als of . Misschien dat iemand een adresje heeft die dit voor me kan doen? (Zuid Holland Zuid)Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatste antwoord door Cardetails.nl, -
sorento 3.3 of 3.5
door zondag- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste Kia liefhebbers, We zijn voornemens om een Kia Sorento aan. te schaffen rond het bouwjaar 2007, met een G3 installatie. Nu is Kia nieuw voor ons want we hebben geen ervaring met Kia, we hebben altijd een bus gereden. In de markt komen we verschillende modellen tegen. Onze voorkeur gaat uit naar het zwaardere type, alleen komt dan de vraag welke wordt het? Kan iemand ons vertellen welk type het "beste" is of de 3.3 of de 3.5? Hoor graag jullie ervaringen rond deze modellen.
Laatste antwoord door bigwade, -
stuur sorento 2009
door panmag- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, wie weet of een stuur uit een sorento van 2009 in een sorento van 2005 past, groet MJ.
Laatste antwoord door masimo, -
- 17 antwoorden
- 4,2k weergaven
De keuzeknop voor de transmissie staat in stand "automatische" maar het lampje geeft aan "4wd low". Aan het toerental is te zien dat hij inderdaad in die stand blijft hangen. Spanning eraf gehaald, zekeringen bekeken, Geen resultaat. Wie weet hier meer van?
Laatste antwoord door masimo, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Het volgende bericht kwam ik tijdens het surfen op het net tegen: Hyundai heeft een schikking getroffen met boze Amerikaanse consumenten die een collectieve rechtszaak hadden aangespannen. De kopers eisten compensatie omdat hun nieuwe auto minder zuinig bleek dan de fabrikant had beweerd. Het Zuid-Koreaanse automerk heeft al eerder toegegeven dat het iets te rooskleurige cijfers had verstrekt over de modellen van 2012. De fabrikant beroept zich op ''procedurele fouten'' en heeft de cijfers over het benzineverbruik inmiddels met ongeveer 3 procent bijgesteld. Onbekend is nog wat de schikking Hyundai precies gaat kosten. Kia, dat gelieerd is aan Hyundai en dezelfde …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste Kia kenners, Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Pro-Cee'd X-ecutive uit 2010. Een prima rijdende auto, ligt een stuk "steviger" op de weg dan mijn voorgaande wagen (prius uit 2006). Er vallen een aantal zaken op: - het ISG systeem staan continu uit en is niet in te schakelen (lampje in de knop om het ISG systeem uit te schakelen brand en gaat niet uit als je er op drukt). Ik heb al e.e.a. gelezen op het forum maar nog geen echte oplossing gelezen; is die er al? - De toets op het stuur voor de Voice Control doet niets (had ik moeten testen tijdens de proefrit maar ben dit kennelijk vergeten) De huidige software versies zijn als op de afbeeldin…
Laatste antwoord door who2010, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Vandaag een pilot pro line xenonkit ingebouwd in de picanto van mijn vrouw. De kleurwarmte is 6000k en past mooi bij de kleur van de dagrijverlichting vind ik. Zie wel dat nogal wat mensen hier problemen hebben met achteraf ingebouwde xenon in hun kia. Ik heb dezelfde set 3 jaar lang ook in mijn Focus gehad en nog nooit problemen mee gehad. Daarbij rij ik 85000 km per jaar. Wel zijn de lampen een keer vervangen omdat ze "op" waren. Ik hoop dat ze het in de picanto ook probleemloos doen. Ik had wat foto's gemaakt, maar geen idee hoe ik die moet plaatsen.
Laatste antwoord door martijnb, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Foto 1 Helemaal standaard Foto 2 en 3 Ramen zelf getint , Was moeilijker dan ik dacht maar dat is te zien aan de achterruit :$
Laatste antwoord door xtra40, -
- 56 antwoorden
- 13,6k weergaven
Hallo alemaal, Ik ben al een tijdje aanwezig , maar heb tot nu toe erg weinig bijgedragen. Ik heb tot nu toe vooral informatie verzameld om aan mijn project te beginnen. In het kort komt het er op neer dat ik een complete pc in ga bouwen en die bedienen door middel van een 7 inch touchscreen op de plek van de originele radio. Ik heb dit weleens eerder gedaan, dus weet al het een en ander van. Ik heb dit project ook op een ander forum gepost en daar update ik het ook zodra ik een stap verder ben. http://www.mp3car.com/worklogs/153767-2011-kia-picanto-pc-build.html Hier gaan we dan : Dit is het slachtoffer: Zo ziet het dashboard er nieuw uit: Ik heb een frame …
Laatste antwoord door eugen, -
Interieurfilter vervangen nu vocht/ijs in auto
door Gast Picantje1.2- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hey allen, Vorige week heeft mijn pica dan zijn eerste beurt gehad (kleine). Ik had nergens last van alleen een paar keer moeizame start gehad tijdens de kou. Nog nooit beslagen ramen of iets gehad. Hij reed eigenlijk verder prima, heerlijk. Alleen hij verbruikt heel erg veel. Met heel veel pijn en moeite red ik soms 1 op 14 maar meestal rijd ik 1 op 12-13. Nu heeft hij zijn kleine beurt gehad en heb ik problemen. Ze hadden een software update gedaan voor de koude start problemen en het interieurfilter vervangen. Nu rijd hij echter niet meer zo lekker. Met optrekken gaat hij stroef alsof hij wel wil maar niet kan. En bij stationair rijden bibbert hij. Hij zakt niet v…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
Hallo Venga
door OutOfFocus- 16 antwoorden
- 3,1k weergaven
Gisteren was het zover : mijn nieuwe Venga is afgeleverd. Het is een 1.4 cvvt met Plus pack en Navigatie in de kleur SandTrack. Het is de vervanger van mijn Kia Cee'd SW 1.4 CVVT (109 pk) ISG Xecutive die ik na 3,5 jaar rijplezier heb overgedaan aan een collega. Korte indruk tot nu toe : - De zit in de Venga is een stuk prettiger dan in de Cee'd (ik ben 1.96m). - De Venga is beduidend stiller, zowel qua motor als qua onderstelgeluid en windgeruis. - De Venga is een stuk 'lichtvoetiger'' ondanks dat er slechts 90 pk uit de motor gehaald wordt. Voor de overall kwaliteit ga ik er van uit dat de Venga net zo goed is als de Cee'd. Het navigatie/audio systeem is goed. I…
-
- 0 antwoorden
- 853 weergaven
Het is allemaal nog nieuw voor me, wilde graag iets vertellen over mijn autootje. Heel lang getwijfeld of en welke ik zou kopen, is dus een Picantootje geworden. Door omstandigheden bij de dealer kon ik een witte 3deurs Design kopen, zonder wachttijd, behalve dan voor rijklaar maken. Hij staat nu voor de deur en steeds als ik hem zie voel ik me als een jarig kind. Op dit forum al wat meegelezen en ik moet zeggen dat ik de radio best nog vind meevallen. Of de oranje stoelen op den duur leuk blijven is nog maar de vraag, maar daar kunnen we altijd nog wat overheen doen. Het schakelen kan met een pinkje, het hele rijden is een feestje, terwijl ik daar een grondige h…
Laatste antwoord door Cerba, -
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Op het internationale Kia Forum kwam ik deze posting tegen: (In de VS en Canada heet de Carens RONDO) SUBJECT: GROUP MODEL Service Campaign Rondo (UN) 2007/2010MY NUMBER DATE SC 093 December 2011 VOLUNTARY SERVICE CAMPAIGN PREVENTIVE SERVICE AGAINST CORROSION OF REAR CROSS MEMBER (SC093) This Service Campaign provides information relating to Rondo (UN) vehicles built from September 15, 2006 to October 14, 2010 and provides a procedure to apply additional anticorrosion protection to the rear cross member. Owners of 2007-2010MY Kia Rondo (UN) vehicles currently registered in the 21 states which are known to use heavy amounts of road salt are being notified to s…
-
Sneeuwkettingen 1 2
door MikeyMan- 31 antwoorden
- 7,5k weergaven
Heren en dames, Ik ga binnenkort met de Sportage op wintersport. Heb wel winterbanden, maar kettingen zijn natuurlijk ook eigenlijk een must. Nu zat ik op de site van Pewag te kijken; en daar vermeldt de configurator dat er onder de Sportage met 225/60/17 banden geen kettingen mogen. Kunnen jullie dit bevestigen? Hoe zijn jullie ervaringen met kettingen?
Laatste antwoord door Theike, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Goedemiddag, Mijn vrouw rijdt in een Kia Picanto 2007 met bandenmaat 165/60 R14, steek 4x100, velgmaat 6J en ET-waarde ........( dacht 46 of 49 ). Nu zijn we aan het kijken voor een set LM-velgen 15" met bandenmaat 175/50. Overal zijn de ET-waardes dermate laag (35, 38 ) dat we ons afvragen of dit sowiezo gaat passen en met welke ET-waarde en J-maat dan wel. We zien velgen staan met een maat van 6J en ET-44, vraag is of dat gaat passen. Hoor graag van iemand die ook met deze bandenmaat rijdt welke ET-waarde en J-waarde daar dan bij hoort zonder aan te lopen of banden te hebben die buiten de wielkasten komen. Alvast bedankt !
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
d)
Laatste antwoord door Max T, -
- 0 antwoorden
- 878 weergaven
In mijn Picanto TA (2012) zit een variabel interval voor. Uit de folder blijkt dat die zelfs op het instapmodel al standaard is. Weet iemand of deze hendel "geleend" is van een ander model Kia? En dan liefst eentje die standaard GEEN variabele interval heeft?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie weet hoe je het beste de letters van je achterklep kunt halen?? Gewoon warm maken met een haarfohn???? Wie heeft hier ervaring mee.
Laatste antwoord door patrickceed, -
- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
goedemorgen allen, wanneer ik vanuit stilstand optrek en rond de 40 á 60 km/u rij begint het lampje van mijn motormanagement te knipperen. en na een seconde of 5 stopt het knipperen. misschien dat 1 van jullie weet wat dit inhoudt? want op het internet kan ik niet specifiek iets vinden over dit probleem. met vriendelijke groet, Mike. kia picanto 1.0 d light 2007.
Laatste antwoord door kimtreinen, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
hele simpele vraag: hoe vervang ik de mistlampen van mijn kia picanto 2007? moet ik er helemaal mee de brug op of kan het met een krik ook gedaan worden? met vriendelijke groet, Mike
Laatste antwoord door ghost13, -
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mede forrumers, Ik heb kortgeleden een ProCeed 1.4 uit 2010 aangeschaft met navigatie (zie foto). Weet iemand of hier een video-in aansluiting op zit zodat ik er een achteruitrij-camera op zou kunnen aansluiten? Als het kan, heeft er dan iemand een voorbeeld hoe dit gedaan is? Ik hoor graag van jullie,
Laatste antwoord door who2010, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
ik ondervond heel wat problemen met het bluetooth systeem het had heel wat voeten in de aarde om deze te kunnen koppelen ad Sportage Itouch wat echter onmogelijk lijkt is het downloaden van de contacten, niettegenstaande de S3 wel degelijk voorzien is van het PBAP-systeem zoals de handleiding voorziet kent iemand een afdoende oplossing?
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Even een vraagje: - houd er iemand het verbruik van de Kia Carens 2.0 CVVT EX van het modeljaar 2005 bij. Wil je het wellicht aangeven wat je ervaringen zijn. Ben benieuwd naar de reacties Groet Eric
-
- 26 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ahoyhoi allemaal, sinds juli heb ik een Picanto en ben er nog iedere dag blij mee. Morgen alleen is het zover... voordat ik de 15.000 km aantik krijgt hij z'n eerste beurt en ik weet al dat de fabriekswissers vervangen moeten worden, maar volgens mij is er verder niets aan de hand. Toch denken mijn chef en werkgever dat ik meer zal betalen dan 350 euro. Dat betekend dat ik op mijn afdeling kaasbroodjes moet trakteren. Als het minder is trakteert mijn chef. Ik zal overmorgen laten weten wat ik kwijt ben.
Laatste antwoord door Roosje1,