Kia Modellen
-
City bug parts
door Ed-Car- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoppelijk lukt het zo. Ik wist dat de side City bug parts ook leuke dingen had voor de Picanto, maar nu was ik er aan toe staat het niet meer op de side. Een telefoontje leerde mij dat de side verkocht is en de vorige eigenaar hier de delen voor de picanto nog verkoopt. Maar ik kan op dit forum de zoekmachine niet vinden dus kan er niet achter komen hoe en wat. (tja computers) Dus hopelijk lukt het zo.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Topsnelheid
door Gast Wilcovdongen- 21 antwoorden
- 4,1k weergaven
Het is misschien een beetje puber gedrag maar hoe hard hebben jullie gereden?Op zijn top of minder? Ik ben zelf tot de 170 km/u gekomen terwijl de fabrieksopgave 168 km/u is
Laatste antwoord door blackviper, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
hoe kan ik film kijken op de navigatie van mijn kia ceed?
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heey, ik heb een vraagje: ik wil misschien de verlichting van mijn instrumenten (snelheid en toerenteller e.d.) vervangen in mijn Rio LS uit 2002 nu vraag ik mij af hoe ik daar bij kom heb al beetje gezocht maar kan niks vinden waar ik de panelen los kan maken... iemand tips??
Laatste antwoord door xtra40, -
V-Power
door KiaPicantoVriend- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Heeft er iemand ervaring met het gebruik en verbruik van Shell-V-Power of een vergelijkbaar product van een ander merk? In afwachting van jullie reactie Bij voorbaat dank Groet Eric
-
- 60 antwoorden
- 14,4k weergaven
Ok, toegegeven, ik zag een soortgelijk onderwerp bij de RIO afdeling maar vond het zo'n leuk onderwerp dat ik het ook wel eens wil horen van de mensen die een SP3 hebben gekocht (of gaan kopen). Wat waren je aankoopoverwegingen? Waarom uiteindelijk je krabbel gezet onder het koopkontrakt voor een nagelnieuwe, kraakverse SP3 en geen andere auto? In welke auto's heb je allemaal proefgereden en waarom werd het uiteindelijk toch de SP3? Als ik voor mijzelf praat heb ik toentertijd gekeken naar de Mitsubishi ASX (kleiner, alleen leverbaar met zwart interieur, neus moet je van houden) en de Nissan Qashquai (ook ietsje kleiner, toen ook al gedateerd model, paar modelissues). …
Laatste antwoord door Millgate, -
- 11 antwoorden
- 6,6k weergaven
Knippert eigenlijk ergens bij de Sportage (zoals bij de meeste auto's van de laatste jaren) een rood led lichtje als de auto niet op contact en op slot staat (van de startonderbreking)? En zo ja, waar dan precies?
Laatste antwoord door Marco ML, -
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Na een flinke aanrijding op het linker voorwiel, mevrouw reedt door rood, en een uitgebreide reparatie het volgende probleem met de 2,5 CRDI VGT Ex. 2007 170 pk. Automaat. Bij starten en afzetten van de motor bokt deze resp. dieselt wat na. Ook in lagere toerentallen en stationair is er onregelmatige loop. Noch reparateur noch Kia dealer weten er raad mee. Er is ook geen foutmelding van de CPU. Wie heeft een idee waar men het zoeken moet? Hartelijk dank voor het meedenken. Wil.
Laatste antwoord door w. laurs, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allen, Ook mijn Rio had last van piepen en kraken bij achteruitrijden. Dit is keurig onder garantie door de dealer verholpen door het installeren van een nieuwe drukgroep. Het eerste wat mij opviel was dat het verbruik direct na de ingreep volgens de boordcomputer omhoog was gegaan (van gem. 6,4 naar 7,5 tot 8l-100km). Wat echter ook kan zijn is dat ze een nieuwe update geinstalleerd hebben voor de meting van het verbruik, want wat ook opvalt is dat de gemiddelde waarde veel sneller stijgt of daalt, waar voorheen heel lang een bepaalde waarde bleef staan. Ook kan het koude weer van invloed zijn maar ik heb geen idee hoeveel dat dan zou mogen schelen). Verder heb…
Laatste antwoord door RB-, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb een Kia Rio uit 2005. Nu is mijn achteruitrijlamp defect. In de beschrijving staat 2 schroeven los draaien en dan het geheel eruit halen. Alleen ik krijg de schroeven er wel uit, maar de gehele kap krijg ik niet eruit. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit eruit krijg, het is net of hij nog ergens vast zit. De schroeven zitten tussen het rubber van de klep en de kap. Groeten Henk
Laatste antwoord door henkc, -
- 59 antwoorden
- 15,2k weergaven
Gisteren heb ik mijn hagelnieuwe Picanto opgehaald! Ben er erg blij mee! De auto is in de waxoyl gezet bij de aflevering. Volgens de dealer blijft dit 3 jaar zitten. Ook vertelde hij mij dat ik de auto alleen in de wasstraat met "vlekvrij naspoelen" mag schoonmaken (één na laatste menu, 'vlekvrij' kan ook anders heten, ik kan er even niet opkomen). Omdat ik natuurlijk zo trots ben als een pauw en erg voorzichtig ben met mijn nieuwe aanwinst, is mijn vraag of dit correct is. Ik geloof de dealer op zijn woord maar ervaringen van jullie zijn natuurlijk ook nooit weg!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Help, Ik heb een moeilijke vraag. Ik zoek namelijk waar of hoe ik aan een volledig M'Bition interieur kan komen voor mijn Sportage 2 uit 2007 Dat is de bekelding met oranje/bruine zijkanten op de stoelen en in de deurpanelen (zie foto) Ik heb zelf nu een lerderen zwarte bekleding en kan die eventueel ruilen met iemand die zelf de M'bition bekelding niet mooi vind. Wie ooh wie kan mij helpen?? Groet van Cees
Laatste antwoord door bigwade, -
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, In de brochure wordt de aanwezigheid vermeld van een signaal ruitenwisservloeistof niveau. In de handleiding kan ik hier echter niets over terug vinden. Is deze optie effectief aanwezig? Sent from my iPad using Tapatalk ***myrom***
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 3 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb denk ik een probleempje. Deze week zak ik bij mijn Sportage 2 Bouwjaar 2007 en slechts 52000 km Dat er bij nakijken oliepeil, behoorlijk wat smurrie aan de binnenkant van mijn olievuldop zat. Na nakijken hoefde er slechts een heel klein beetje olie bij. Te verwaarlozen zelfs. Moet ik nu direct denken aan een kapotte koppakking, of kan het zijn dat ik 'teveel korte ritjes maak?? Rij denk ik wel zeker elke 2 weken een stuk van 25 km. En bij het vullen van de motorolie 5w30 op de bus staan. "diesel" oeps Kan dat nog kwaad??? Wie kan mij hierover meer vertellen? Groet Cees
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
In mijn Cee'd 1.6 SW uit sep 2007 zit sinds kort een kraak in de achterklep. Kia Oosterhout zegt dat het slot van de achterklep moet worden vervangen, maar dat deze reparatie niet meer onder de garantie valt. Kia's van voor 2010 zouden een kortere garantieperiode hebben dan daarna; 5 jaar ipv 7 jaar. Nu ben ik enkele jaren geleden mijn garantie- en onderhoudsboekje kwijtgeraakt, waardoor ik de voorwaarden niet meer kan bekijken. Ook Kia Oosterhout kan/wil geen garantievoorwaarden voor dit model meer verschaffen. Ik ben dus op zoek naar de garantievoorwaarden van een Cee'd (SW) uit 2007. Wie kan mij hieraan helpen (digitaal/gescand/foto)? Alvast hartelijk dank!
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 23 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik had nog wat foto's geschoten van de enige Kia die op de Essen Motorshow stond, een Kia Cee'd 2012. Heel apart Irmscher getuned. Van huis uit toch een Opel tuner....?
Laatste antwoord door Zaa'd, -
- 9 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, eindelijk is de juiste afneembare trekhaak binnen en het kabelset zal nageleverd worden. Waneer mijn vriend de volegden week zaterdag een brug vrij heeft gaan we hem eronder zetten. Wie heeft er nog tips bij het verwijderen van de achterbumper ( waar zitten welke bevestigingen van de bumper). Ik heb een nieuw model picanto. Alvast bedankt voor de reacties. gr. Roland
datum levering auto 1 2
door telly- 31 antwoorden
- 5,2k weergaven
wie kan mij vertellen wanneer je auto geleverd word bij de dealer. ( betreft een ceed premium pack)
Laatste antwoord door telly, -
Winterbanden aanschaffen 1 2 3
door KiaKoper- 60 antwoorden
- 11,7k weergaven
Ik ben op zoek naar winterbanden en velgen voor de SP3. Wat is de beste keus? Goede prijs-kwaliteisverhouding. Wie heeft er een goede tip?
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
De titel zegt het helemaal. Als ik in mijn SW achteruit wil rijden en er is minimaal omgevingslicht, dan kan ik letterlijk niets meer zien. Zo weinig licht geeft de enkele achteruitrijlamp. Ik het begin dacht ik dat de lamp stuk was, maar dat was niet het geval. Mijn telefoon nep-led-flitser lijkt nog meer licht te geven. Uiteraard ben ik hiermee bij de dealer geweest (daar hadden ze het trouwens van meerderen gehoord), maar ze kunnen er niets aan doen. Er zit schijnbaar een 21W lampje in en dat kan en mag niet anders. Ik moest een aantal weken terug achteruit vanaf een parkeerplaats over het fietspad de weg opsteken. Dat moest ik dus letterlijk blind doen. Gewoon lev…
Laatste antwoord door patten, -
- 8 antwoorden
- 6,2k weergaven
Help!!! Heb net een Kia Sportage bj 2000 aangeschaft. Bij aanschaf deed alles het mooi. Na een dag wilde hij haast niet meer starten. Geen garantie natuurlijk. Bijgebouwde alarm verwijderd starre beter na een dag kwam het probleem toch terug. Bougies vervangen dat was hem!! Onee dag later toch weer slecht starten. Mijn startmotor draait wel maar hij slaat niet aan. Wie kent dit probleem en kan mij hiermee helpen!!! Mvg, Nicky
Laatste antwoord door Nicky34, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Allemaal, De laatste paar dagen draait bij mij de ring met het "kabeltje" van de tankdop mee met de dop. Nu valt me op dat het lipje waar het kabeltje aan vast zit schuin staat richting de dop. Kan iemand me vertellen of dat zo hoort of niet? Want dat lijkt het probleem, maar weet het dus niet zeker. Heb ook al in de (digitale) handleiding zitten kijken, maar daarin is de afbeelding net niet duidelijk genoeg.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Helaas kunnen we er niet om heen.. De winter komt er weer aan! Dit zal voor mij de eerste winter worden dat ik vaak op de weg ben. Daarom lijkt het mij handig om een setje winterbanden te kopen aangezien ik mijn karretje niet tegen een lantaarnpaal aan wil laten glijden.. Op de site van kia zijn de goedkoopste 569 euro exclusief montage kosten.. Dit vind ik wel erg veel geld! Heeft er iemand al winterbanden gekocht of ervaring mee die iets goedkoper zijn??
Laatste antwoord door Rinuss, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Na 2,5 jaar heb ik de KIA VENGA 1.6 ingeruild en ben overgegaan op een ander merk. Speciaal om een caravan (1200kg) te trekken heb ik een 1.6 genomen maar in de praktijk viel dit erg tegen. Veel schakelen en hoge toeren waren nodig. Ook vond ik de vering erg tegenvallen, met name de achterpassagiers klaagden onophoudelijk. Ik ben overgegaan op een Peugeot 3008, een heel ander segment ik weet het maar dit bevalt mij uitstekend. Veel succes met jullie VENGA’s. Adrie
Laatste antwoord door venga 1,