Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Bij mijn Kia Ceed SW 2012 1.6 GDI valt het mij op dat bij flink doortrekken in de toeren en opschakelen het motortoerental lang hoog blijft. Het lijkt net of ik een beginnende chauffeur ben . Is dit herkenbaar bij andere Ceed 2012 rijders en hebben jullie er wat aan laten doen? Verder zeer tevreden. Sturen rond de middenstand inderdaad wat minder dan mijn vorige auto (VW-produkt).
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 6,5k weergaven
Collega SPIII rijders, Vorige week met die eerste sneeuw en behoorlijke kou deed de achteruitkijkcamera het ineens niet meer (zwart). De belijning van het CW (CollissionWarning) systeem werkt nog prima (en ook het bijbehorende geluid). Later deze week ging de camera weer enigzins werken maar stoort zeer ernstig (allemaal "lijnen" in het beeld en "flipperen" van het beeld). Het betreft het orginele systeem uit de Exclusive versie (2011). Heeft iemand hier ook al "ervaring" mee voordat ik direct naar de dealer rij ........ Ik lees het graag, Mvrgr, Dick van Dyke
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 40 antwoorden
- 23,4k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben in bezit van een nieuwe 3drs picanto. Gisteren ben ik naar de dealer geweest met wat problemen met mijn autootje. Onder andere verkleuring van de dashboard rond de passagiers airbag. Mij was er verteld dat dit bij alle nieuwe picanto's voorkomt omdat er een dunnere materiaal is gebruikt voor de airbag, en dat het niet erg is. Ik vond het heel erg, want auto was zonder vlek afgeleverd en na 1 week rijden ( 1100 KM) kreeg ik een duidelijk grijs vlek op de dashboard. Bij de dealer hebben ze geprobeerd het weg te poetsen. En ja hoor hebben ze ermee verflaag helemaal weggepoetst met en of een andere bijtende middeltje wat voor metaallak is . Daarbij …
Laatste antwoord door KIA1, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Heb vorige week vrijdag m'n Pro Cee'd van 2010 ingeruild voor een nieuwe Cee'd SW 2013 De volgende dag wou ik mijn radio opzetten en deze wou niet aan gaan. Werkte wel de dag ervoor. Weet iemand misschien het probleem? Grts
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Prijzen nieuwe Carens
door Gé_- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
.De vanafprijs van de Kia Carens is 23.995 euro. Voor dat geld krijg je een Carens 1.6 GDI met Comfort Pack. Zeven zitplaatsen behoren op alle versies van de Carens tot de standaarduitrusting. Daarnaast is er ook nog het First Edition introductiemodel. Voor een meerprijs van 1.000 euro biedt deze versie ten opzichte van de versie met het Comfort Pack: Full map navigatie met achteruitrijcamera, Dual Zone climate control, Bluetooth met voicecontrol, regensor, lederen stuurwiel en versnellingspookknop, verwarmde buitenspiegels met kappen in de carrosseriekleur, een bagagenet en Auto Light Control. Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws/22173/kia-prijst-carens
Laatste antwoord door Gé_, -
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
Heey Allen, Ben hier al ff niet meer geweest. Hoe kan ik testen of de zijspiegelverwarming (wat een woord) werkt? Wat dit schijnt op mijn Pico te zitten..
Laatste antwoord door willemlensink, -
- 26 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hoi Hoi, Wou hier bij ons het wijkje uitrijden, spiegelglad natuurlijk! Reed nog met de phantoms velgen en zomerbanden glee ik zo uit de bocht en met ongeveer 15 KM knalde ik tegen een lantarenpaal aan, schade! Ja hoor hele voorbumper aan de rechterkant kapot. Gelijk de volgende dag winterbanden gekocht met velgen en een afspraak gemaakt bij een schade herstel bedrijf. Ben de rio dan 2 dagen kwijt, altijd zuur.. Foto 1 nu met winterbanden en de andere 2 is met de schade Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Laatste antwoord door Brambeer, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Dag iedereen, mijn auto is eindelijk af. MATT PARLEMOER WIT + CARBON. XR Bodykit. Nog een maand en de velgen gaan er weer op na de winter, dan nog meer foto's. hier alvast een voorsmaak van mijn sw met winterbanden.
- 15 antwoorden
- 4,8k weergaven
Helaas kan ik nergens wat vinden ik zoek een dubbel uitlaat sierstuk kia rio 2012/2013 heeft iemand toevallig een internet adres voor mij bij de dealer moet ik telang wachten. Bedankt alvast voor de moeite. Groet Edmondo
Laatste antwoord door The Firefighter, -
City bug parts
door Ed-Car- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoppelijk lukt het zo. Ik wist dat de side City bug parts ook leuke dingen had voor de Picanto, maar nu was ik er aan toe staat het niet meer op de side. Een telefoontje leerde mij dat de side verkocht is en de vorige eigenaar hier de delen voor de picanto nog verkoopt. Maar ik kan op dit forum de zoekmachine niet vinden dus kan er niet achter komen hoe en wat. (tja computers) Dus hopelijk lukt het zo.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Topsnelheid
door Gast Wilcovdongen- 21 antwoorden
- 4,1k weergaven
Het is misschien een beetje puber gedrag maar hoe hard hebben jullie gereden?Op zijn top of minder? Ik ben zelf tot de 170 km/u gekomen terwijl de fabrieksopgave 168 km/u is
Laatste antwoord door blackviper, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
hoe kan ik film kijken op de navigatie van mijn kia ceed?
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heey, ik heb een vraagje: ik wil misschien de verlichting van mijn instrumenten (snelheid en toerenteller e.d.) vervangen in mijn Rio LS uit 2002 nu vraag ik mij af hoe ik daar bij kom heb al beetje gezocht maar kan niks vinden waar ik de panelen los kan maken... iemand tips??
Laatste antwoord door xtra40, -
V-Power
door KiaPicantoVriend- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Heeft er iemand ervaring met het gebruik en verbruik van Shell-V-Power of een vergelijkbaar product van een ander merk? In afwachting van jullie reactie Bij voorbaat dank Groet Eric
-
- 60 antwoorden
- 14,2k weergaven
Ok, toegegeven, ik zag een soortgelijk onderwerp bij de RIO afdeling maar vond het zo'n leuk onderwerp dat ik het ook wel eens wil horen van de mensen die een SP3 hebben gekocht (of gaan kopen). Wat waren je aankoopoverwegingen? Waarom uiteindelijk je krabbel gezet onder het koopkontrakt voor een nagelnieuwe, kraakverse SP3 en geen andere auto? In welke auto's heb je allemaal proefgereden en waarom werd het uiteindelijk toch de SP3? Als ik voor mijzelf praat heb ik toentertijd gekeken naar de Mitsubishi ASX (kleiner, alleen leverbaar met zwart interieur, neus moet je van houden) en de Nissan Qashquai (ook ietsje kleiner, toen ook al gedateerd model, paar modelissues). …
Laatste antwoord door Millgate, -
- 11 antwoorden
- 6,5k weergaven
Knippert eigenlijk ergens bij de Sportage (zoals bij de meeste auto's van de laatste jaren) een rood led lichtje als de auto niet op contact en op slot staat (van de startonderbreking)? En zo ja, waar dan precies?
Laatste antwoord door Marco ML, -
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Na een flinke aanrijding op het linker voorwiel, mevrouw reedt door rood, en een uitgebreide reparatie het volgende probleem met de 2,5 CRDI VGT Ex. 2007 170 pk. Automaat. Bij starten en afzetten van de motor bokt deze resp. dieselt wat na. Ook in lagere toerentallen en stationair is er onregelmatige loop. Noch reparateur noch Kia dealer weten er raad mee. Er is ook geen foutmelding van de CPU. Wie heeft een idee waar men het zoeken moet? Hartelijk dank voor het meedenken. Wil.
Laatste antwoord door w. laurs, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allen, Ook mijn Rio had last van piepen en kraken bij achteruitrijden. Dit is keurig onder garantie door de dealer verholpen door het installeren van een nieuwe drukgroep. Het eerste wat mij opviel was dat het verbruik direct na de ingreep volgens de boordcomputer omhoog was gegaan (van gem. 6,4 naar 7,5 tot 8l-100km). Wat echter ook kan zijn is dat ze een nieuwe update geinstalleerd hebben voor de meting van het verbruik, want wat ook opvalt is dat de gemiddelde waarde veel sneller stijgt of daalt, waar voorheen heel lang een bepaalde waarde bleef staan. Ook kan het koude weer van invloed zijn maar ik heb geen idee hoeveel dat dan zou mogen schelen). Verder heb…
Laatste antwoord door RB-, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb een Kia Rio uit 2005. Nu is mijn achteruitrijlamp defect. In de beschrijving staat 2 schroeven los draaien en dan het geheel eruit halen. Alleen ik krijg de schroeven er wel uit, maar de gehele kap krijg ik niet eruit. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit eruit krijg, het is net of hij nog ergens vast zit. De schroeven zitten tussen het rubber van de klep en de kap. Groeten Henk
Laatste antwoord door henkc, -
- 59 antwoorden
- 15k weergaven
Gisteren heb ik mijn hagelnieuwe Picanto opgehaald! Ben er erg blij mee! De auto is in de waxoyl gezet bij de aflevering. Volgens de dealer blijft dit 3 jaar zitten. Ook vertelde hij mij dat ik de auto alleen in de wasstraat met "vlekvrij naspoelen" mag schoonmaken (één na laatste menu, 'vlekvrij' kan ook anders heten, ik kan er even niet opkomen). Omdat ik natuurlijk zo trots ben als een pauw en erg voorzichtig ben met mijn nieuwe aanwinst, is mijn vraag of dit correct is. Ik geloof de dealer op zijn woord maar ervaringen van jullie zijn natuurlijk ook nooit weg!
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Help, Ik heb een moeilijke vraag. Ik zoek namelijk waar of hoe ik aan een volledig M'Bition interieur kan komen voor mijn Sportage 2 uit 2007 Dat is de bekelding met oranje/bruine zijkanten op de stoelen en in de deurpanelen (zie foto) Ik heb zelf nu een lerderen zwarte bekleding en kan die eventueel ruilen met iemand die zelf de M'bition bekelding niet mooi vind. Wie ooh wie kan mij helpen?? Groet van Cees
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, In de brochure wordt de aanwezigheid vermeld van een signaal ruitenwisservloeistof niveau. In de handleiding kan ik hier echter niets over terug vinden. Is deze optie effectief aanwezig? Sent from my iPad using Tapatalk ***myrom***
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 3 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb denk ik een probleempje. Deze week zak ik bij mijn Sportage 2 Bouwjaar 2007 en slechts 52000 km Dat er bij nakijken oliepeil, behoorlijk wat smurrie aan de binnenkant van mijn olievuldop zat. Na nakijken hoefde er slechts een heel klein beetje olie bij. Te verwaarlozen zelfs. Moet ik nu direct denken aan een kapotte koppakking, of kan het zijn dat ik 'teveel korte ritjes maak?? Rij denk ik wel zeker elke 2 weken een stuk van 25 km. En bij het vullen van de motorolie 5w30 op de bus staan. "diesel" oeps Kan dat nog kwaad??? Wie kan mij hierover meer vertellen? Groet Cees
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
In mijn Cee'd 1.6 SW uit sep 2007 zit sinds kort een kraak in de achterklep. Kia Oosterhout zegt dat het slot van de achterklep moet worden vervangen, maar dat deze reparatie niet meer onder de garantie valt. Kia's van voor 2010 zouden een kortere garantieperiode hebben dan daarna; 5 jaar ipv 7 jaar. Nu ben ik enkele jaren geleden mijn garantie- en onderhoudsboekje kwijtgeraakt, waardoor ik de voorwaarden niet meer kan bekijken. Ook Kia Oosterhout kan/wil geen garantievoorwaarden voor dit model meer verschaffen. Ik ben dus op zoek naar de garantievoorwaarden van een Cee'd (SW) uit 2007. Wie kan mij hieraan helpen (digitaal/gescand/foto)? Alvast hartelijk dank!
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 23 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik had nog wat foto's geschoten van de enige Kia die op de Essen Motorshow stond, een Kia Cee'd 2012. Heel apart Irmscher getuned. Van huis uit toch een Opel tuner....?
Laatste antwoord door Zaa'd,