Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 5,1k weergaven
Heeft er iemand ervaringen met welk soort caravanspiegels er passen op de Carens lll
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 32 antwoorden
- 15,9k weergaven
Is het mogelijk om het Kia logo op je kofferbak te verwijderen?? zonder schade? of is dat niet te doen?
-
- 29 antwoorden
- 10,9k weergaven
Jawel, een positieve topic over 'onze' auto! Wat vind jij van je eigen auto? Géén klachten, op- of aanmerkingen hier plaatsen, daar zijn genoeg andere topics voor, maar speciaal DAT waarvoor jij gekozen hebt voor de Rio én wat je plezierig stemt tijdens het gebruik van hem. Noem in deze topic uitsluitend jouw blijmaker(s) en waarom!
Laatste antwoord door Nimo, -
KIA Sportage in het wit 1 2 3
door kenter- 50 antwoorden
- 14,9k weergaven
Wie is er in het bezit van een witte KIA Sportage? Hoe bevalt de kleur en moet je een witte auto ook vaker schoonmaken?
Laatste antwoord door Willemfred, -
- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Kia-clubleden, Heb net het topic over de VSM-pakket perikelen gelezen bij de Rio. Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een Kia Cee'd SW met pluspakket, volgens de brochure zou het bewuste VSM-pakket standaard op mijn auto moeten zitten. Ik maak me nu ongerust over het feit of het er ook wel op zit, heb op een helling niet kunnen merken dat bij het lossen van de handrem, de auto even blijft hangen. Een noodstop heb ik gelukkig nog niet hoeven maken, maar ja je ziet zelf niet of de remlichten gaan knipperen . Is er iemand die hier duidelijkheid in kan geven, ivm ervaring. Met groeten, tot nu toe een tevreden kia rijder.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 26 antwoorden
- 7,1k weergaven
Ik wilde eens kijken naar wat accessoires voor onze SOul. Dus Op KIa.nl maar eens kijken wat er is en wat de kosten zijn. Wat schetst mijn verbazing, het model is weg, alleen de bass en beat staan er gezamenlijk op. Maar geen site meer met opties van trekhaak, velgen, styling en dergelijke. Je kunt alleen deze 2 types selecteren en dan wordt je doorverwezen naar een dealer aan het andere eind van dit land. Ligt dit aan mij of is Kia niet goed bezig???? Tellen de modellen van 2010 niet meer mee????? Of moet ik helemaal naar het buitenland om spullen te bestellen???
Laatste antwoord door KoosSikkens, -
- 0 antwoorden
- 696 weergaven
Ik heb de Kia 15" licht metalen velgen er nu op zitten en wil er winterbanden op gaan laten zetten en nu krijg ik een goede deal voor 195/65r15 banden en er zitten nu de standaard hankook 185/65r15 banden onder. Ik weet dat de 17" velgen moet 205 brede banden worden uitgeleverd dus denk ik niet dat ik met de 195 in de problemen kom wat betreft de breedte. Verder heeft de garage mij ook aangegeven dat de 195 gewoon past op de normale velgen..... Maar wil het toch wat zekerder weten. Wat denken jullie? Gaat dat gewoon goed passen (op de band en in de wielkasten)?
Laatste antwoord door Toshi, -
- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi allemaal. Allereerst: tnx for having me! Ik heb sind 2 maanden een picanto uit 2004 met alle opties die daar op kunnen zitten. Dus ook mistlampen voor. Nu leek het mij leuk om zoals bij de nieuwe autos het mistlicht aan te laten gaan als je een bocht maakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ov heeft iemand een schema van hoe de verlichting geschakeld is. Deze kan ik ook nergens vinden. Ik wilde eigenlijk deze lampen gewoon meeschakelen met het knipperlicht Alvast heel erg bedankt!! Bart
Laatste antwoord door Bcvdb, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi Allemaal, Ik krijg binnenkort mijn Rio Pluspack en ga de radio vervangen. Ik weet dat je bij Kia een stekker kan kopen waardoor je de knoppen op je stuur kan gebruiken bij een aftermarket radio. Vaak lees ik dan over Pioneer. Echter ben ik van plan een JVC scherm in te bouwen. Werkt deze Stuurbediening stekker ook met JVC radio's? Moet ik een andere Stekker hebben? waar te koop? Ik kan helaas niet veel informatie hierover vinden. Ik heb wel op verschillende amerikaanse sites bepaalde stekkers gevonden, maar het is onduidelijk of die ook met de nieuwe Rio werkt. Voor de rest, bijna alle info die ik vindt, gaat over Pioneer radio's. met vriendelijke groet, Ale…
Laatste antwoord door Borland, -
Het vriest niet (of maar heel licht) en toch had ik vanmorgen startproblemen. Hoe is dat nou mogelijk met een auto die pas 2400 km op de teller heeft heeft? Of kan het juist de nieuwigheid zijn? Oh en mijn zusje heeft dezelfde auto die ook iets van 2000 km gelopen heeft. Zij had gisteren precies hetzelfde.
Laatste antwoord door eugen, -
Tip: Plastidip..
door bama67- 20 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik weet niet of het goedkoop is. (en nee, ik heb geen aandelen Conrad ) http://www.conrad.nl...tt/&WT.mc_id=tt
-
- 0 antwoorden
- 12,6k weergaven
De Kia Joice heeft een rare afwijking. Wanneer je er enige tijd mee rijdt dan wil het voorkomen dat de acceleratie nauwelijks op gang komt. Het is te vergelijken met het rijden met een defecte versnellingsbak. Echter deze is nieuw in mijn auto. Verder is het een prima auto. maar dit is een duister raadsel wat niet gevonden kan worden in de garage. HELP!!! DANKUWEL!!! Ik hoop dat er nog forum lezers dit lezen!!
Laatste antwoord door KECO, -
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Een tijdje terug heb ik op dit forum kenbaar gemaakt dat ik zelf mijn sportstrepen op de auto ging bevestigen en dat ik hier een post over zou maken. Gisteren heb ik dan uiteindelijk de strepen aangebracht en wil dit natuurlijk met jullie delen. Ik post de foto's even van onderdeel tot onderdeel omdat ik niet zoveel foto's in 1x kan plaatsen Hoe te beginnen? Voordat je domweg begint met stickeren wil ik je aanraden om het bestickeren met z'n 2-en te doen. Ik heb hulp van een vriend gehad en geloof me, je krijgt 10x mooier resultaat en 100x minder luchtbelletjes en lelijke plekjes. Je kunt met z'n 2-en de sticker namelijk mooi strak trekken. Voordat j…
Laatste antwoord door vissie1990, -
Iphone houder 1 2
door RB-- 25 antwoorden
- 5k weergaven
Er was hier iemand die een iphone houder had besteld die met en zuignap ding percies op het fotolijstje pasten! Iemand een link? Kan hem niet vinden in de search
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Is er een plek waar ik de beschikbare service bulletins voor de Rio kan vinden. Heb op google enkele sites gevonden maar daarop zijn niet de tsb's te vinden die hier gepost zijn. Mocht er geen online optie zijn is het dan een idee om de tsb's in dit draadje te verzamelen?
Laatste antwoord door jvdpol, -
- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
Zo de picanto is besteld. Bestel datum:..............5-9-2012 Model:.........................1.2 Super Pack ISG Kleur:..........................Clear White. Bekleding:...................Stof/Zwart. Extra Optie's:..............Afleverpakket en Schuifkantel dak. Modificatie plannen: OBD II Adaptor Met Torque!! Eibach Verlagingsveren. 17" Velgen. Achterramen Blenderen Zo Donker Mogelijk. Boxen vervangen door Bose of Herman Kardon set. Navigatie systeem laten inbouwen (langere termijn).
Laatste antwoord door kias, -
- 26 antwoorden
- 4,7k weergaven
De Rio net een jaar out (2 december 2011) en net zijn eerste beurt achter de rug. Mijn vrouw glijdt door in een bocht met klinkers en wat ijzel, na het remmen, omdat haar voorganger ook net de bocht uit is gevlogen. Met een snelheid van 30 km/h glijdt ze ver genoeg om de voorganger rechts achterop te raken. Beiden gelukkig geen letsel o.i.d. De robuuste Opel Astra station bracht het er een stuk beter af dan onze Rio, met enkel een kapotte achterlamp en een kras op de bumper. Helaas de rechter voorkant van de Rio dus in elkaar zitten. Eindstand: €2500,- schade.
Laatste antwoord door robinbroekhuis, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Is het bekend of er bij de Carens van het modeljaar 2005 de bodem van de bagageruimte in een lagere stand kan worden gezet. Kan me voorstellen dat dan de "letterbak" welke eronder zit moet worden verweiderd. Ben benieuwd naar de reacties, Groet Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
Schroeven weg in motor
door Gast Wilcovdongen- 10 antwoorden
- 1,5k weergaven
Het lijkt alsof ik om de cirkelde gedeelte schroeven mis bij mijn Rio. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen geen schroeven daar of wat daar ook hoort. http://imageshack.us/photo/my-images/252/img2066h.jpg/
Laatste antwoord door Jiskefet, -
- 1 antwoord
- 7,4k weergaven
Mijn kia pride is afgekeurd! komt uit 1998, heeft een inbraak overleeft maar houdt er nu echt mee op. lijstje van mankementen: la ra wiellager rot linkerdorpel rot spruitstuk rot radiatorpijp rot remschijven die moeten worden afgedraaid veel vocht in de auto v-snaar die op was pride ga nu naar de sloop GAOS Emmeloord voor de geintresseerden en mijn volgende auto wordt een VW Fox
Laatste antwoord door Smart, -
Hallo, Zelf heb ik een Kia Rio Design editie besteld, heeft iemand er al foto's van of hem al ergens gezien? Wacht met smart op deze mooie auto.
Laatste antwoord door Smart, -
- 15 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Rio fans, Ik ben op zoek naar een oplossing om in de portieren reflectoren te plaatsen. In mijn vorige auto zaten er onderin de portieren lapen gemonteerd dat zodra je de deur open doet deze branden. In het donker handig want je deur is goed zichtbaar voor ander verkeer en het ziet er mooi uit. Zijn hier ervaringen mee voor de Rio. Anders wil ik wel in het portier een reflector plaatsen zodat die in de avond ook zichtbaar zijn er verkeer in de straat rijdt. Ik heb echter geen mooie strips of reflectoren kunnen vinden. Iemand suggesties? https://dl.dropbox.com/u/31393759/PortierRechts.jpg https://dl.dropbox.com/u/31393759/Red-Auto-Car-Reflector-Car-Door-Guard-Ext…
Laatste antwoord door Geronimo-Kia, -
Moeilijk schakelen
door Gert-- 5 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo, Sinds kort schakelt de bak van mijn Magentis af en toe erg stroef van 1 naar 2 en van 4 naar 3, inclusief "tanden poetsen". Het volgende moment schakelt 'ie weer als een heet mes door de boter. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? Groeten, Gert
Laatste antwoord door Gert-, -
- 17 antwoorden
- 2,7k weergaven
In deze periode begint het aftellen naar de Wintersport. Elk jaar gaan wij lekker met het hele gezin naar Tsjechië voor een leuke, goedkope vakantie. Voor mijn Rio heb ik al winterbanden, dakkoffer en de Thule dakdragers geregeld. Weet iemand of er een rubber mattenset (inclusief achterbak) bestaat voor dit model? Wie heeft er verder ervaringen met de Rio in de sneeuw, kou en de bergen?
Laatste antwoord door gerwin1, -
- 0 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb een Kia Rio uit 2006. Ben er heel tevreden mee alleen vind ik de koppeling laat pakken. Is er een mogelijkheid om dat te stellen en zoja waar vind ik de kabel?
Laatste antwoord door michael85,