Kia Modellen
-
Krassen op portier
door marius- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste Kia rijders, Ik ben vandaag tot ontdekking gekomen dat er op mijn portier allemaal krassen zitten. Weet iemand hier iets over te vertellen.
Laatste antwoord door Ferry82, -
Kia Sorento 2014!
door Smart- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
http://youtu.be/VhYRNw7tWdY
Laatste antwoord door Smart, -
- 8 antwoorden
- 5,6k weergaven
Laatste antwoord door bengeltje, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Laatste antwoord door Myrom, -
- 9 antwoorden
- 5,4k weergaven
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Kia Venga. Ik ben nieuw op dit forum, maar hoop toch een antwoord op mijn vraag te krijgen. In het instructieboekje lees ik dat er in het dashboard 2 lampjes voor de cruiscontrol aanwezig zouden moeten zijn. Aan en set. Die zie ik niet, ook niet als alle lichtjes net voor het opstarten oplichten. Wel is er op de plaats van de 'parkeerhulp' (die ik niet heb) een lampje zichtbaar dat groen kleurt als de cruisecontrol aan staat en oranje als een 'set' lapmpje. Volgens de dealer is dit in de plaats van de lampjes in het dashboard. Ik vindt dat erg vervelend want dit lampje van de cruisecontrol zit zodanig aan de linkerkant dat je…
Laatste antwoord door Ysie, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
https://www.youtube.com/watch?v=7JmzfVpGF48
- 2 antwoorden
- 4,4k weergaven
Vandaag hebben we accu moeten vervangen omdat de oude op was. Onderweg naar accu station reed de joice goed zoals voorheen. Na het vervangen van de accu valt de motor uit als ik afrem/ stop. Moet de lpg g3 gereset worden na accu vervangen? Of is er wat anders ? Kan het door accu vervanging komen?
Laatste antwoord door bengeltje, -
Hoofdsteun sportage
door Max T- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
"anti-whiplash" mechanism built into the headrest. you need to really thrust your a$$ into the bottom of the seat back to make it do it. https://www.youtube....be_gdata_player
Laatste antwoord door Max T, -
- 6 antwoorden
- 5,2k weergaven
Heeft iemand ervaring met chiptuning van de Picanto 1.0: - wat zijn de voordelen---verschillen - wat zijn de kosten - heeft e.a. invloed op garantie van KIA Hoor het graag
Laatste antwoord door richardthai, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste vrienden,kia bezitters. Ik rijd nu al een tijdje met men kia soul en ben echt blij dat ik deze wagen heb aangekocht. Rijd super, verbruikt niet veel,...kortom een super auto. Enkel 1 probleem.. Ik heb een klein olielek.. Ik knutsel al jarebn aan autos maar bij deze wageb vind ik de oliefilter niet. Bij de wagens waar ik meestal aan gewerkt heb zat (bijna) altijd de oliefilter onderaan... Ik heb goed gezocht, maar niet gevonden.. De carter schroef( om olie af te laten, heet zo in belgie:-p ) heb ik gevonden, de luchtfilter ook, maar het lek moet ergens ander zitten. Ik ben nog student en heb nu niet echt geld om hem te laten nakijken in de garage. Misschien iemand di…
Laatste antwoord door Ksoul, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik zou graag de binnen verlichting vervangen in led verlichting. Maar ik heb ergens gezien van die led plaatjes maar die kosten 70 euro ongeveer. En dat is best prijzig vindt ik zijn er nog ander opties op led verlichting te krijgen. Alvast bedankt Jerry
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 16 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zo trots als ik was op mn nieuwe wagentje. 5 dagen geleden opgehaald bij de dealer nog maar net 200 km op de teller en wat gebeurd er vandaag..... Ik sta keurig geparkeerd en ja hoor iemand uit een oprit rijd zo zn auto in mn achterkant van de picanto. Ik hoor de klap en het gekraak in de achtertuin! Flinke schade aan de bumper, lamp en binnenkant van de wielkast. Auto staat nu bij een schade herstel bedrijf en heb een yaris als vervangende auto. Oh oh wat baal ik zeg!!!!
Laatste antwoord door bloempje, -
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
beste mede forumers ik heb nu 3 weken een rio nu kom ik er achter dat ik met geen mogelijkheid mijn airco uit krijg de clima staat niet op automatisch als ik dan op mode druk en zo een ander progrmma wil kiezen slaat hij automatich terug op auto en dan het teken van de voorruit verwarming hierin kan ik de knop airco niet uitschakelen wat te doen?
heel dik
door mika kjelld- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
mlsschien leuk voor de ceed rijders en alle andere http://www.autoweek.nl/nieuws/22039/kia-proceed-gt-kan-niet-wachten-tot-geneve
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Iemand tips over welke dakdragers (+toebehoren?) ik kan kopen? Ik heb een thule atlantis 200 en dakdragers voetset+stangenset (lengte:135 cm). Deze set gebruikte ik op mijn citroen c4 grand picasso. Kan ik de dragers inkorten (volgens mij wordt 120cm geadviseerd) of gaat dit ten koste van de veiligheid? Alvast dank voor enige antwoorden. Groet, Berry
Laatste antwoord door Berry1971, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
beste mede forumers heb sinds 3 weken een rio nu ik met me eerste tank maar 420 km haalde wil ik ne kijken wat er aan de hand is nu zie ik ook dat ik met geen mogelijkheid mijn airco uit krijg
Laatste antwoord door wesdaan, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik heb sinds kort de Kia Rio ( 2013) en heb een vraag aan de kenners. Ik heb het gevoel dat het Hill-start assist control niet op mijn auto zit. Ik heb nu een aantal malen en steile oprit genomen maar naar mijn idee wordt er niets ingeschakeld. weet iemand hoe ik dit misschien beter kan testen of hoe je kan zien of het er wel opzit? Gr
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hoi kia members, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben net begonnen aan het openen van de deuren. Het enige probleem is hoe haal ik mijn achter speakers eruit. Er zit geen schroef of iets op. Het is een soort bak waar de speaker in rust (gestants) Hebben jullie enige tips? Ik heb trouwens JBL speakers gekocht ter vervanging (13 CM) Ik hoor het graag, Ryan
Laatste antwoord door eugen, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Onze Carens is voorzien van een trekhaak. Wij gaan er een caravan mee trekken tijdens de vakanties. Afgelopen weekeinde zaken we met 5 volwassenen in de Carens en merkte dat de achterover hing, daarbij was de bodemvrijheid voor het gevoel tot het minimum. Worden de rijeigenschappen hierdoor ook beter? In afwachting van jullie reactie Alvast bedankt Eric
-
- 24 antwoorden
- 9,4k weergaven
Hallo forummers, Ik heb even gezocht of er al een antwoord op deze vraag was, maar dit niet kunnen vinden (of niet goed gezocht) Gisteren gaf mijn Rio aan dat hij op reserve reed. Daarna nog zo'n 20-30 km door gereden en vanochtend vroeg gaan tanken. Het bleek dat ik er met pijn en moeite 36 liter benzine in kreeg. Volgens de handleiding zou de tankinhoud 43 liter zijn. Geeft de Rio echt zo vroeg al aan dat je op reserve rijdt? Hebben meer mensen dit? Of is dit iets wat ik eens bij onderhoud onder de aandacht van de dealer moet brengen? Alvast bedankt voor het meedenken en de reakties! Ruben
Laatste antwoord door franske84, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, welke leds heb ik nodig als ik alles wil vervangen in mijn KIA rio supermacht?
Laatste antwoord door Bardje-x, -
Sorento gaat eruit
door xychix- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hey allen, De Sorento gaat eruit. Ik heb nog lang overwogen hem als werkpaard naar Frankrijk te verhuizen maar hier zijn al helemaal geen onderdelen te krijgen. Ik ga langs een aantal garages en bel een paar handelaren die regelmatig een briefje onder de ruitenwisser van mijn Transit achter hebben gelaten. Als iemand hier interesse heeft dan hoor ik dat gaag. Xtra40: nogmaals dank voor alle energie die jij nog in de wagen hebt gestoken. Iedereen: dank voor al het meedenken hier. Mogelijk iemand hier een donor auto nodig? (ik heb niet de ruimte om losse onderdelen te verkopen.) 2.5CRDi uit 2005 handbak. ongeveer 225.000 op de teller. Als iemand een suggestie heeft …
Laatste antwoord door xychix, -
Benzine euro95 vs euro98 1 2
door Sense- 27 antwoorden
- 24,3k weergaven
De verkoper van de Kiagarage raadde ons aan om minstens per drie beurten de Picanto te laten rijden op een volle tank euro98. Dit zou de motor ten goede komen. Klopt dit? Ik dacht dat dit voor "moderne" motoren niet langer van toepassing was...
Laatste antwoord door Havelaar, -
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Gisteren de nieuwe Picanto design edition mogen ophalen. Helemaal blij er mee. Alleen als we op de snelweg rijden (dus bij 120 km - 140 km p/u) dan maakt de motor een raar golvend geluid. Ik ben veel auto's gewend maar heb nog nooit een 1.0 gereden (altijd zwaarder). Heeft dat met dit motor type te maken? Of moet ik dit navragen bij de dealer. Ook stinkt de auto enorm chemisch maar dat zou kunnen door de nieuwigheid? En hij trilt als een gek vanaf 80 km. maar dat zou aan de banden kunnen liggen. Ik neem in ieder geval contact op met de garage morgen maar was benieuwd of iemand hier kan aangeven wat dit betekent? Bedankt alvast voor de reacties.
Laatste antwoord door Roel_57,