Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Na al een aantal keren BP ultimate en V-Power te hebben getankt heb ik nu maar eens Gulf Challenger benzine geprobeerd, dit is benzine met octaan getal 100. Ik wil wel eens weten of het verbruik beter wordt en of mijn 1.2 soepeler gaat lopen. Ik was benieuw of er al andere Picanto rijders zijn die mijn voorbeeld hebben gevolgd en wat hun ervaringen zijn. Heb opdit moment het idee dat mijn Picanto het beste loopt op Shell V-Power.
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Nogmaals beste wensen allen! Iemand enig idee waar ik het beste een kabel van ong 1cm dik door het schutbord (van motorcompartiment naar binnen) kan voeren? Khoor het graag, alvast bedankt fijne avond gr Tarkan
Laatste antwoord door Tarkan, -
Flash Lube
door Gast kaysem- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Heeft er iemand een Kia carens met een flashlube systeem? Heb een setje gekocht maar zie geen mogelijkheid deze aan te sluiten tussen de klep en het spruitstuk, daar zit niet echt de ruimte waar ik slangetje kan aansluiten volgens mij?? Heb hem nu voor de klep gezet, maar heb daar niet genoeg vacuüm, want krijg geen druppels )-; alvast bedankt voor de tips groetjes, Wim
Laatste antwoord door handyman, -
20" velgen
door rinuszoetebier- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, Ik ben aan het rondkijken voor een setje nieuwe velgen, tot nu toe lijkt dat een bijna onmogelijke opgave. Steekmaat 139,7 kom ik niet tegen zeker niet in het zwart. Nu zag ik http://www.online-velgen.nl/velgenmerken/wolfrace-velgen/wolfrace-rr-gunmetal/ een set tegen die ik mooi vind, alleen zeggen zij dat deze niet passen. Nu kom ik op ebay dezelfde set tegen, zij zeggen dat ze wel passenhttp://www.ebay.co.uk/itm/20-WOLFRACE-WOLF-RR-BLACK-KIA-SORENTO-10-ALLOY-WHEELS-TYRES-/390453736981?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Rims_Car_Wheels_ET&hash=item5ae8db3615 wie heeft er nu geljk? zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht hebben jullie nog tips gr, rinus
Laatste antwoord door DAX, -
- 12 antwoorden
- 6,3k weergaven
Jaja, een echte soap die Sorento van mij. Ik zit nu in Frankrijk, wilde eerst met de bus maar omdat de grond hier erg nat is en mijn vrouw zwanger leek een luxe 4x4 wel praktisch. Gelukig pasten alle spullen er precies in. Nu zijn wij veilig heen gekomen, de Sorento staat normaal altijd binnen. (nu dus buiten in het koude zeer vochtige Frankrijk) Als ik m hier nu start dan hoor ik een schurend geluid. Dit verdwijnt bijna volledig als de auto goed op temperatuur is. Het geluid treed vooral op als er iets meer gas wordt gegeven (in de vrij dus voor de koppeling). Het klinkt een beetje als een droog lopende lager. Het geluid is het sterkste aan de onderkant (maar dat ka…
Laatste antwoord door xychix, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
beste picantorijders, Ik vind nogal wat tegenstrijdige berichten over inrijden; zou niet echt meer nodig zijn. Klopt dit inderdaad? En als het toch moet, kun je dan ook 'achteraf' (na 2500km in mijn geval) inrijden? thnx, RinusF
-
TPMS 1 2
door Major Case- 29 antwoorden
- 7,3k weergaven
Dit najaar is een belangrijk nieuwtje te melden. In Europa moeten alle nieuwe modellen die de afgelopen week op de markt zijn gekomen zijn voorzien vaneen elektronisch systeem dat de bandenspanning controleert. Het wordt algemeen aangeduid met de fraaie Engelse term Tyre Pressure Monitor Sysem (TPMS) Via sensoren in de vier wielen wordt de bandenspanning gemeten en doorgegeven aan een instrument op het dashboard dat melding maakt van een juiste of afwijkende bandenspanning In het laatste geval is er sprake van een negatieve invloed op de slijtage, brandstofverbruik en wegligging. Over twee jaar, November 2014 mag er helemaal geen nieuwe auto worden verkocht zonder zo…
Laatste antwoord door HendrikAnton, -
Handleidingen
door Max T- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hier vind je zeer vele handleidingen voor de sportage in het Duits sommige zelfs met you tube wel eerst een account aanmaken http://www.sportage-driver.com/category/einbauanleitungen
Laatste antwoord door Smart, -
- 27 antwoorden
- 14,5k weergaven
Ik heb laatst deze krik besteld voor het wisselen naar de winterwielen: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/823611/Basetech-Basetech-hydraulische-Krik/SHOP_AREA_17292&promotionareaSearchDetail=005;jsessionid=6B4A68E59CB44EBC26A1E9F7711FB08E.ASTPCEN24 Echter kan ik deze krik niet gebruiken op het bestaande krikpunt omdat deze een andere vorm heeft Iemand een idee of hier een adapter stukje voor te krijgen is? Of op welk punt ik de auto veilig kan opkrikken?
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, bij deze wil ik even een vraagje stellen over de maat banden voor 16 inch velgen onder mijn Picanto. ik heb nou meerdere online velgen "boeren" bekeken maar ben een beetje de kluts kwijt..... op de ene site zeggen ze dat er onder de picanto standaard 165/60/14 onder zit en op de ander 185/55/14 ik wil er nl 16 inch onder hebben maar zie nergens iets concreets welke maat bander er dan onder kan.... ik ben wel iemand tegengekomen op dit forum met 17 inch.... nu is dat mij iets te groot. ik ga namelijk mijn Picotje verfraaien met: -LM velgen a 16 inch, -Striping van voor tot achter (alszijnde viper strepen) -geblindeerde ramen achter, -dagrijlampen uitvoeren…
Laatste antwoord door Ed&An, -
Stand kachel
door Tarkan- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste pico rijders, wel ik heb bij KIA nl de vraag uitgezet of ik een standkachel mag plaatsen, desnoods door de dealer hier. (In Zweden wordt deze door KIA aldaar als optie geinstalleerd)) en of dat geen consequentie had voor mijn garantie. Even uitleggen, Standkachel is een systeem dat bestaat uit: -een 220V kabel die van een stopcontact (die je op een timer aansluit) naar een plug in je bumper gaat. - van daar loop een kabel naar een accu druppellader (dus goed voor de accu) en een HOTFROG motorverwarmer (die de koelvloeistof verwarmd = blok en kachel), of DEFA olie verwarmer (element tegen motorblok die blok verwarmt). Deze zorgen voor een warme start = minder u…
Laatste antwoord door HendrikAnton, -
- 26 antwoorden
- 16,3k weergaven
Wat gaat de tijd toch snel, alweer een jaar in het trotse bezit van een Pro-Cee’d. Dit ondanks veel problemen, ik ben nog nooit zo vaak in de garage geweest als met deze auto. Op woensdag 4 november 2009 heb ik de auto opgehaald bij de dealer, Rustman in Haarlem. Hij stond daar gepoetst en glimmend te wachten op me. Na het alle administratie geregeld te hebben sleuteltje in het contact en rijden maar. De benzine meter gaf aan dat de tank nog niet half vol was. Op de rekening stond € 50,00 voor benzine, of deze auto had een hele grote tank of er zat minder benzine in dan € 50,00. Bij mijn eerste tankbeurt wist ik het zeker er zat bij aflevering te weinig benzine in…
Laatste antwoord door Gerard1, -
- 20 antwoorden
- 4,8k weergaven
In januari krijg ik mijn nieuwe Kia Rio 1.4 superpack, wat betekend de meest luxe uitvoering waarvan je mag verwachten dat de voorstoelen uitmuntend zitten, wat mij tegenvalt. Tijdens een proefrit merkte ik dat mijn bestuurdersstoel aan de korte kant is en een te zachte zit heeft, geproduceerd voor Aziatische markt voor mensen met korte bovenbenen. Het comfort van de voorstoelen draagt daarom ook niet bij voor een goede lende ondersteuning. Jammer dat dit het enige nadelige punt van de Rio is. Mijn vraag aan het forum is, hoe kan ik het zitcomfort verhogen of waar kan kan ik betere pasklare voorstoelen aanschaffen?
Laatste antwoord door Brambeer, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
Kia Rio Superpack 1.2 Bouwjaar 2012 Ik heb een set stalen velgen met winterbanden gekocht zonder wieldoppen. Maar bij nader inzien. Vind ik het niet uitzien. Dat komt o.a. door de roestvorming bij de naafgaten. Wie weet waar ik originele 15 inch wieldoppen van een Kia Rio kan kopen tegen een zacht prijsje? Groetjes, Ted
Laatste antwoord door cees, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Heeft iemand spatlappen op zijn Sportage , en blijft de auto hierdoor daadwerkelijk schoner ?
Laatste antwoord door MGA1600, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Voor diegene die aluminium running boards (bmw x5 look) onder de sportage hebben gemonteerd, heb ik de tip om deze te behandelen met bijv. wax in de winter periode. Ik had het namelijk niet gedaan en nu zit er al zout oxidatie op die niet met normaal wassen eraf gaat. Het zijn van die lelijke donkere kringen / vlekjes in het aluminium. Dus tip van de week! waxen is beter dan herstellen..
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
ik was me auto aan het wassen en ontdek opeens allemaal kleine plekjes roest hoe kan ik dit oplossen? voral de achterklep en zijkat van de auto zit er erg veel roest vlekjes iemand een idee hoe ik dit oplos?
Laatste antwoord door Wijchennaar24, -
- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste Kia rijders. Met dit weer gebruik je ook meer je achter ruitenwisser. Wat me van de week opviel, is dat hij zo traag is, is dit een gevolg van het motortje of zijn de wisser te droog. Wie ken dit verschijnsel. en met te traag bedoel ik ook echt traag/langzaam , ik wou haast uitstappen om hem een zetje te geven. Wie o Wie is dit bekent. bvd Henk
Laatste antwoord door MGA1600, -
De 30000 km beurt.
door Gast velour100- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Gisteren is mijn auto voor de 30000km beurt (ook wel de grote beurt genoemd) geweest. Ik had verder niet echt iets aan te merken. Toch mocht ik bij het ophalen van de auto voor 3 garantie onderdelen mijn handtekening zetten. Het is meer de tijd die ze kunnen terug claimen bij Kia, dan dat het echt om onderdelen ging. - De software in de computer van de Picanto heeft een update ontvangen. - Het sleep oog is gecontroleerd (vanuit Importeur opgedragen) - En nog iets, maar dat ben ik even kwijt. Ik moet de factuur nog krijgen, dus als ik die heb, dan zal ik het nog wel terug kunnen lezen en vul ik het nog even aan. Mijn Picanto is de eerste lichting uit…
Laatste antwoord door eugen, -
BEST Pic 2012
door bigwade- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Kijken jullie ook eens even verder dan je eigen forumdeeltje ? Doe es mee…. http://www.kiaclub.nl/topic/11846-best-pic-2012-de-grande-finale/
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 22 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allen, Nu ik een paar dagen mijn nieuwe picanto heb, en dus alles aan het bekijken en uitproberen ben, zit ik even met een vraag. Ik had de boordcomputer op het actuele verbruik staan. Ik heb het type verbruik metertje waarin je een balk vol ziet lopen en weer terug uiteraard. Hij meet het verbruik van 0 tot 20 L/100. Nu viel mij op dat als ik stil sta (bijv. voor een stoplicht), met draaiende moter uiteraard, dat het verbruiksbalkje dan helemaal vol staat, dus een verbruik van minstens 20 L/100. Dit is in zowel de eerste versnelling, als in zijn vrij. Nu ben ik er toch echt van overtuigt, en dit was ook zo bij mijn vorige auto (geen kia) dat het verbruik in sti…
Laatste antwoord door Joyce2, -
- 3 antwoorden
- 6,7k weergaven
Mijn kachel radiator is na 3,5 jaar gaan lekken en moet dus vervangen worden. Kia Nederland geeft geen garantie of coulance meer dus de kosten zijn niet te verhalen, alhoewel ik het nog steeds erg vreemd vindt dat de kachel radiator na 3,5 jaar en slechts 80.000 km kapot kan gaan. Aangezien de wagen al reeds een week stil staat en er toch geen garantie meer op zit wil ik het werk door een dealer besparen en het zelf doen. Daarnaast zijn de alle dealers bij mij in de regio overbezet voor de komende weken en zelfs maand tenzij ik een Kia monteur vindt die het even buiten werktijd wilt doen (maar nog geen gevonden in Limburg). Wie kan mij het beste de procedure uitleggen …
Laatste antwoord door pvenhorst, -
BEST Pic 2012
door bigwade- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kijken jullie ook eens even verder dan je eigen forumdeeltje ? Doe es mee…. http://www.kiaclub.nl/topic/11846-best-pic-2012-de-grande-finale/
Laatste antwoord door bigwade, -
Best Pic 2012
door bigwade- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
http://www.telegraaf.nl/autovisie/video_autovisie/article21134470.ece
Laatste antwoord door leonhi,