Kia Modellen
-
welke Wax om goed de winter door te komen Cees
Laatste antwoord door Huizebakker, -
Koelvloeistof lek!
door KAYGO- 3 antwoorden
- 2k weergaven
De nieuwe Cee'd Sportswagon met 822km en al problemen Gisteren bij het wassen van de auto de motorkap eens geopend en bemerkte dat het reservoir van de koelvloeistof volledig droog stond. Ik had enkele dagen ervoor iets verbrand geroken maar kon het niet thuis brengen. Waarschijnlijk heeft het vloeistof gelekt op de uitlaat.. Dus reservoir bijgevuld en maandag naar de autodokter. Ook de richtingsaanwijzer, voornamelijk als men links draait, zit soms vast. Er is wel 7 jaar garantie maar het is toch niet prettig. Ik ben eens benieuwd.
Laatste antwoord door @Mike, -
Inbouwframe Cee'd 2007
door Gast renjordi- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal. Ik ben de toch wel trotse bezitter van een Kia Cee'd 1.6 CRDI uit 2007. Nu heb ik een 1DIN autoradio/dvd met een klapscherm die ik graag wil inbouwen. Ik had via Navaudio een inbouwframe besteld. zie link. http://www.navaudio.nl/products/Kia-Ceed-2007-%252d%252d%3E-.html Nu is het probleem dat dit frame niet helemaal 100% past. De middenconsole loshalen gaat prima, echter als ik dit frame vastzet en de radio monteer wil de console niet meer goed terug. Aan de onderzijde wordt de console naar buiten gedrukt, waardoor er een behoorlijke spleet overblijft onder. Niet heel erg mooi. Vraag: is er een ander inbouwframe beschikbaar, bijvoorbeeld van een Kia…
Laatste antwoord door Pharan, -
Stootlijst
door johangols- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Het was vanmiddag nog net boven nul dus mijn Rio maar even gewassen. Moest ook wel, want ik had gisteren stootlijsten aangebracht en daarvoor moet je een strook helemaal schoonmaken. Het aanbrengen van de stootlijsten was in een half uurtje gefikst. Nu is tenminste dat grote grijze vlak onderbroken. Ik vind het optisch een hele verbetering.
Laatste antwoord door johangols, -
- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
goededag, ik ben de trotse eigenaar van een kia picanto uit 2007. en heb onlangs nieuwe velgen gekocht voor onder de kia, maar de bijgeleverde banden waren te groot en liepen dus aan in mijn wielkast nu is mijn vraag wat zijn de juiste afmetingen voor de banden die om de velgen kunnen. afmetingen 15 inch 195 6j et 42 met vriendelijke groet, Mike
Laatste antwoord door ghost13, -
Vorst indicator
door Sportage3- 16 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ben ik de enigste die me mateloos irriteert aan de vostindicator die maar blijft branden beneden de +5 graden? En nog zoiets, elke keer ding-dong als de temperatuur schommelt rond de +5 graden. Het zou beter zijn als de vorstindicator na 1 minuut automatisch uit zou gaan, diegene die dan nog niet weet dat het glad kan zijn...... Wellicht een verbeterpuntje voor de komende nieuwe generatie sportages
Laatste antwoord door Major Case, -
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met de 2.0 crdi 184 pk handgeschakeld. De mijne krijg ik pas rond april.
-
- 15 antwoorden
- 14,3k weergaven
Ha allemaal, een tip vanuit wat ervaring (samen met onze bekende pimpmaster) is dat je niet wd40 of siliconenspray moet gebruiken bij je deurpanelen. Het gebruik van dit siliconengoedje zorgt ervoor dat je plastic over de lak heen glijd en hierdoor krijg je een irritant krakend geluid als je over drempels of een klinderweg heen rijdt. Neem deze tip van harte want het kost je veel tijd om het weer tussen je kieren uit te krijgen .. Ik denk dat sommige het wel kunnen beamen: - dashboard spray of mooi vettig spul om je plastic delen mooi te maken spuiten op je deuren, lekker tussen je kieren laten gaan en vervolgens een stuk rijden... je denkt: wat is dat voor irritant …
Laatste antwoord door RB-, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik kom sinds een aantal dagen niet meer op mijnkia.nl Hebben hier meer mensen last van? Groetje
Laatste antwoord door woskam, -
Gewoon, zoals altijd... wist je dat..................... ? Ik begin; Wist je dat de Rio ontworpen is door Peter Schreyer? Peter Schreyer heeft ook de Audi TT en de Audi A6+A3 ontworpen.
Laatste antwoord door blackviper, -
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hoi, Ik heb een nieuw Picantootje. Tijdens de eerste paar 100 kilometer was iemand zo fijn om met koude motor (draaide een minuutje) hard door te trekken (tot 80km/h in zijn tweede versnelling). Is dit een probleem? Kan er schade ontstaan zijn waar ik pas later achter kom? Als ik een beetje rondsnuffel op internet wordt het hoe dan ook ernstig afgeraden maar het is mij niet duidelijk of dit vooral een probleem van vroeger was en of het ook direct schadelijk is (of pas als je structureel zo met je auto om gaat). Auto rijdt goed alhoewel leek het verbruik de eerste paar 100 km een stuk gunstiger te zijn...
Laatste antwoord door kiamia, -
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede Kia rijders. Ik heb een 1.1 CRDI en af en toe heb ik het idee dat de auto vertraagd accelereert als ik het gas in duw. Komt echt sporadisch voor. Soms heb ik er dagen geen last van en dan wel een keer. Het is niet zo dat de wagen power mist, die is volop aanwezig. Alleen zit er af en toe een halve seconde tussen gaspedaal intrappen en accelereren. Herkent iemand dit ook of ben ik de enige met dit probleem(pje). Hoeft trouwens niet alleen bij de diesel uitvoering te zijn.
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
hi my friends, i m greek and this is my pro ceed Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Laatste antwoord door xtra40, -
- 23 antwoorden
- 3,6k weergaven
Beste Mensen, Vorige week heb ik een xenonset gekocht voor mijn picanto. ( h7, 6000K ) Deze zal aankomende Zondag worden ingebouwd! (can't wait...) Meneer in de winkel vertelde mij dat h7 lampen een apperte lamp hebben om groot licht te voeren. Bij mij is dit niet het geval :S Mijn vraag is kan ik met deze xenonlampen ook groot licht voeren of niet? Zo niet? Heb ik dan een extra kabel nodig ofzo? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Smart, -
bedrading kleuren
door aj9700- 1 antwoord
- 7,7k weergaven
Hallo Weet iemand wat de kleurcodes van bedrading zijn van een pride ? alvast bedankt
Laatste antwoord door Leon, -
- 1 antwoord
- 997 weergaven
Hallo iedereen, zoals de titel het al zegt: welk type mistlamp zit er in mijn Kia Cee'd sw 1.4 seven uitvoering? Weet iemand dat? Ik wil namelijk G.p. Thunders monteren, die heb ik namelijk ook als dimlicht versie 7500k. Alvast bedankt. Dave d. Binnen: stadslicht led 6000k Besteld: led binnenverlichting Wanna have: carbon wrapping buitenspiegels.
Laatste antwoord door Dave D, -
17" velgen
door Gup- 22 antwoorden
- 8,2k weergaven
hoi heb een nieuwe kia ceed sw besteld en wil er 17 duims velgen onder zetten (dezent re), steekmaat 114.3 naaf 67.1 banden? 225/45? alvast bedankt voor de hulp!
Laatste antwoord door vette sajs, -
Mijn verbruik vind je in mijn signature. Beste wat ik gehaald heb is 1 op 16. Vandaag getankt en nu 1500km op de tank en afgelopen tank 1 op 14 gereden.Valt me erg tegen tot nu toe. Hoe is jullie verbruik?
Laatste antwoord door JosK, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo, Ik wil graag een wat 'bruter' geluid in mijn kia picanto aangezien ik dit gewoon mooi vind. en vandaar een powerfilter. Heeft iemand hier ervaring mee en doet dit iets met de garantie? groetjes
Laatste antwoord door burensemafkees, -
Sephia 1997
door Juappa- 2 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hoi, ben nieuw op dit forum maar ik heb een probleempje. mijn Sephia ratelt als een idioot, dus de kleppen moeten worden bijgesteld. Weet iemand ook de klepspeling van deze auto? Het is een automaat. Ik qoon op Barbados en niemand kan mij helpen of wil mij helpen. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Juappa, -
Oranje knipperlichten 1 2
door MrBubbels- 43 antwoorden
- 9,3k weergaven
Ik was het zo zat die oranje knipperlichten voor in de koplampen dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en heb deze niet verwisseld voor dure phillips lampjes maar ik heb ze gewoon grijs gespoten met de goedkoopste zilverspuitbus die er maar was en kijk eens aan geen oranje gloed meer maar wel oranje knippers. Als je ze gaat spuiten dan moet je ongeveer 1/4 van de lamp aan de onderkant (bij de fitting) dichtplakken zodat er een reflectie in de lamphouder kan ontstaan en je dus een oranje gloed krijgt van je knippers.
Laatste antwoord door Moulin, -
Open Dak (aftermarket) 1 2 3
door Don56- 56 antwoorden
- 9,3k weergaven
Heeft iemand ervaring met deze daken? Ik zoek een leuk dakje, handbediend en niet te duur (300-400 euro max.). Je komt voornamelijk de Webasto Hollandia H100 tegen (is inmiddels uit productie), maar zijn er ook nog andere merken verkrijgbaar? En hoe zit het met lekkages, je leest hier-en-daar dat de handbediende daken nog weleens kunnen lekken.
Opladen accu
door MrBubbels- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo zwoegers, even een klein vraagje mijnerzijds temeer ook dat het nergens (volgs mij met de zoekfunctie) staat,Kan je de accu onder een druppellader zetten als je 14 dagen op vakantie gaat, of is het mogelijk om de accu op te laden met een oplader of als die "leeg"met een jumpstarter weer aan de praat krijgen?? rarararara wie weet het. DANK JE WEL ALVAST. BUBBELS
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, heb recentelijk een prachtige sorento gekocht 3.3 v6 bj. 2007. Graag wil ik deze voorzien van xenon. wie kan mij aangeven welk type en merk ik het beste kan aanschaffen. Wil dit zelf inbouwen. Alvast bednkt voor reacties.
Laatste antwoord door Autoverlichting Reeuwijk, -
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
Sleutel in het contact en omdraaien en..niets! Sleutel er uit, minuutje wachten en dan start hij gewoon. Dit heb ik nu een paar maal zo gehad, soms een paar dagen niet en dan weer een paar keer achter elkaar (vandaag 2x). Weet iemand wat de oorzaak kan zijn e/o mogelijk oplossing?
Laatste antwoord door Don56,