Kia Modellen
-
- 11 antwoorden
- 12k weergaven
Mijn linker dimlicht is kapot (Kia Pro Cee'd 2008) maar dat valt niet zelf te vervangen of heb ik het mis? Ik kan er met mijn hand niet bij in ieder geval.
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Klein vraagje, Behoort er bij aflevering van een nieuwe rio een setje reservelampjes bij te zitten en zoja waar horen die dan te zijn? Groeten Eric
Laatste antwoord door biancaa, -
Nieuwe luidsprekers
door Gast Timo0103- 15 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik heb gister nieuwe speakers besteld omdat het standaard spul niet echt geweldig is. Deze sets heb ik besteld: Voor aan de voorzijde Voor aan de achterzijde. Deze luidsprekers klinken echt heel mooi.
Laatste antwoord door wimme, -
briefje
door mika kjelld- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
mijn vrouw vond vanochtend een briefje onder de ruitenwissers was er een tegen me auto aangereden meneer had netjes ze naam en nummer erop geschreven dus de schade word netjes geregeld was rond de 800 euro er zijn dus nog eerlijke mensen die wel de schades melden
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 13 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo Sorento rijders!! Ik heb een Kia Sorento 3.5 V6 Ex uit 2005, waarvan ik een klacht heb op de achterruitverwarming. Weet iemand misschien waar het relais van de achterruitverwarming precies zit en hoe ik deze kan herkennen?? Als ik de knop indruk dan gaat er geen lampje op het dashboard branden. Ik heb al een nieuwe schakelaar erop gezet maar dat mocht niet baten. De achterruit en de buitenspiegels blijven beslagen en ik hoor ook geen relais klikken, zoals bij de ontwasemingschakelaar en de mistachterlichtschakelaar. Ik heb zelf al onder het dashboard gekeken, want daar ergens zou het relais moeten zitten maar omdat ik niks hoor schakelen kan ik hem niet lokali…
Laatste antwoord door mvriezen, -
- 13 antwoorden
- 14,8k weergaven
Mijn sleutel doe het soms niet . Nu heb ik hem open genaakt en daarin zit iets van licht en donker plastic moet ik dat ook open maken en hoe? Als ik trouwens de auto met de sleutel openmaak (dus in de deur steken) dan gaat het alarm af . Hoe kan ik dit voorkomen/ Dirk
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
zit er in het stopkotakt bij de trekhaak een aansluiting voor een achteruitverlichting fietsdrager. ik krijg alles aan het branden van de fietsendrager behalve de achteruitverlichting. kan ook nergens als ik de achteruitverlichting aan doe stroom vinden. zet de auto op kontakt doe dan de versnelling in zijn achteruit de verlichting ga branden maar niet op de fietsendrager.
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
1.7 cdri of 2.0 cdri
door jori- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ben van plan om begin volgend jaar een nieuw Sportage aan te schaffen. Dit wordt of met een 1,7 diesel of 2,0 diesel. Gaarne wil ik de werkelijke verbruikcijfers weten van beide motoren bij normaal gebruik. Tevens wil ik weten hoe reageert de 1.7 diesel op een heuvelachtige weg; veel terugschakelen of niet?
Laatste antwoord door Willemfred, -
- 5 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik heb vorige week winterbanden onder mijn Rio laten monteren op de bestaande velgen. Nu zag ik dat de bouten door de wieldoppen vastgezet worden en vraag me af of dat wel goed is?
Laatste antwoord door Delta, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Ik ben Mike. Wij hebben afgelopen week onze nieuwe cee'd 5 deurs opgehaald bij de dealer. Het is een sand track 1.6 gdi plus pack met 17" kia velgen calgary geloof ik. Na 5 Opels werd het tijd om het roer eens om te gooien. Auto rijdt goed. Alleen die Kumho banden die maken een herrie zeg. Wat mij ook opvalt is dat als je een constante snelheid rijd en dan je gas een klein beetje loslaat dan hoor je een irritante fluit/pieptoon. Wie heeft dat ook??? Zijn er meer mensen met een nieuwe cee'd die kleine makementen hebben. Misschien handig om hier een soort vraag/oplossing baak van te maken. Ik hoor het graag
Laatste antwoord door @Mike, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand hoe je het PICANTO logo van de achterkant kan verwijderen zonder schade aan de auto te veroorzaken...ik vind een auto zonder groot logo namelijk mooier.....daarbij krijg dan de auto een volwassener uiterlijk...vind ik natuurlijk...anderen misschien niet.
Laatste antwoord door rudolpho, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hello, I want to buy LED lights, but I need help. These dimensions correct? Thank you - Map Light - T10 https://fbcdn-sphoto...020987037_n.jpg - Dome Light - 31mm https://fbcdn-sphoto...608084284_n.jpg - Licenseplate Light - T10 https://fbcdn-sphoto...235938465_n.jpg - Glove Box Light - 36mm https://fbcdn-sphoto...407710973_n.jpg - Cargo Light - 31mm https://fbcdn-sphoto...934140130_n.jpg - Vanity(Mirror) Light - 31mm https://fbcdn-sphoto...008325305_n.jpg
Laatste antwoord door RB-, -
Doei Venga
door Remko .me- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
Vanaf 10 oktober 2011 is mijn Venga niet meer. Hij staat dan in Breda bij de Kia Dealer! Zie andere topic..... wat er nu veranderd is.
-
- 40 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor 18 inch velgen. Heb wel wat leuks gezien maar er moeten ook bandjes bij komen. Nu kan ik kiezen tussen 205/40 R18 en 215/35 R18 Klopt het dat 215 "dunner", dus minder rubber tussen velg en auto dan de 205? Wat is aan te raden voor een 3cm verlaagde rio?
Laatste antwoord door blackviper, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ha mensen, Onze Venga Brooklyn heeft de vervelende stand dat als je voorruitontwaseming kiest de airco vanzelf aangaat en dat willen we eigenlijk niet. Er zit geen climate control op dus de boel is handbediend. Is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen? Het trucje met knop ingedrukt houden 5 seconden etc. werkt niet omdat het geen automaat is.. Iemand de gouden tip?
Laatste antwoord door bigmac, -
Anti carjack
door Borland- 16 antwoorden
- 1,9k weergaven
Zit er eigenlijk op de Rio superpack een anti carjack systeem? Dus wanneer je >15 km per uur rijdt je deuren automatisch op slot gaan?
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 41 antwoorden
- 18k weergaven
Hallo Het is mij opgevallen dat de zwarte kunststof/plastic delen van mijn Sportage 3 (uit Aug.2010) de laatste tijd steeds lichter kleuren wat eerst diep zwart was kleurt nu meer naar grijs toe ik vind dit erg goedkoop staan en ben er mee naar de dealer geweest maar hij had er geen verklaring voor en hij heeft het probleem voorgelegd bij KIA maar dat is zo,n 6 weken geleden en ik heb tot heden nog geen reactie terug gehad hierover Ik heb met verschillend soorten "bumperspray,s" geprobeert om het weer zwart te krijgen maar na een regenbui is dat er weer af gespoeld ook de dealer heeft dit al geprobeerd .. Wie heeft dit probleem ook . zie foto,s :
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Help, Ik heb voor m'n schoonvader een Carony draaistoel ingebouwd, nu moet echter de stoelairbag uit. Hoe kan ik dat het beste doen in een Carens van 2004? (voorbeeldfoto)
Laatste antwoord door xtra40, -
- 20 antwoorden
- 3k weergaven
Beste allemaal, Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer en wil jullie toch vragen voor advies. Ik ben op zoek naar winterbanden met een stalen velg. Op dit moment zitten er 205/55 R16 91V zomerbanden onder de auto. Als ik op verschillende autobanden sites (zoals autobandenmarkt.nl) het auto type invul komen ze vrijwel allemaal terug met de maat 195/65 R15. Na wat zoeken in de Posts van anderen hier op het forum, moeten deze passen. Echter... Zowel in de handleiding (ja die lees ik nog) als bij autobandenmarkt.nl staat vermeld dat ik er geen kleinere band onder mag zetten. Nu wordt naar mijn weten de band niet kleiner, enkel een andere verhouding. Ik heb vervolgen…
Laatste antwoord door kees_n, -
Nieuwe Sportage
door Jik- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Waarschijnlijk volgende week ga ik de nieuwe Sportage rijden. Een 1,7 D Plus-Pack incl. Navigation Pack. Kleur Darkgun. Weet iemand alvast voor mij een handleiding van de navigatie ivm Iphone 4. Wordt deze nl automatisch opgeladen op het moment dat hij gekoppeld is aan de I-pod aansluiting
Laatste antwoord door joepie123, -
Tamme Cee'd
door Bandicur- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Er is bij Autovisie een uitgebreide test geweest van de nieuwe Cee'd Sportwagen. Bij een sportwagon verwacht je dat hij snel is. Helaas is hij dat niet.Zoals ik ook zelf heb opgemerkt, is de Cee'd tam. Ik heb ook z'n gevoel dat hij inhoudt. Voor een 140 pk auto verwacht ik toch wel iets meer power. Heeft de andere dit gevoel ook? Gr Mike
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Iemand dit al voorgehad? de hele unit, dus het opbergvakje en de leeslampjes, komt langs de voorkant los.. binnenin zitten 2 schroeven, waarvan de aanhechtingspunten lijken afgebroken te zijn.. is dit iets veel voorkomends, of ben ik de eerste?
- 8 antwoorden
- 6,1k weergaven
Weet iemand waar ik aan een Nederlandstalige handleiding voor mijn Optima kan komen ? Bij de auto wordt een engelstalig instructieboek geleverd. Op zich niets mis mee, maar nederlands leest toch wat prettiger.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 11 antwoorden
- 9,3k weergaven
Is het stop/start systeem van een Ceed sportswagon (oktober 2012) helemaal uit te schakelen, of moet je dat bij elke rit opnieuw doen (die knop heb ik gevonden) ?
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Op het internet kwam ik laatst een setje tegen van kant-en-klaar geknipte geluidreductie matten voor de Sportage. Dat zou op allerlei plaatsen onder het tapijt moeten komen en achter de bekleding van de deuren en de beenruimte voor. Nu vind ik het motorgeluid wel acceptabel (behalve bij doortrekken, dan gromt hij nogal) maar het bandengeluid is vrij nadrukkelijk aanwezig en zou wel wat minder mogen.... Heeft iemand ervaring met zo'n setje of me een andere wijze van geluidreductie? Wat is er eraan en scheelt het (veel)? Ben benieuwd! Gr.
Laatste antwoord door MGA1600,