Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hoi is er een manier om samen met het knipperen van de lichten een geluid te horen als de auto van en op slot gaat. Mijn Volvo had een mooie piep. 2811 2811
Laatste antwoord door Lennart, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik ben van plan deze winter toch door te rijden op de mooie phantom velgen. wij rijden namelijk maar zon 8000 tot 10.000 km per jaar, en ruilen gemiddeld iedere 3 a 4 jaar onze auto in. we krijgen dus nog geen eens een setje voorbanden versleten in de tijd dat wij auto rijden. het is dus onvoordelig voor ons om steeds winterbanden voor een andere auto te kopen. maar hoe verhouden de phantoms zich, als je ze elke week schoon maakt, in de winter?
Laatste antwoord door sarkesteijn, -
- 17 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo mede-Riorijders, Afgelopen zaterdag heb ik mijn witte Kia Rio super pack bij de dealer opgehaald. Rijd fantastisch, veel opties, enz... Alleen... Toen ik net in mijn pauze ff bij mijn auto aan het kijken was zag ik dat er nu al allemaal roestplekken op mijn remschijven zitten. Is dit normaal? Ik vind het nogal snel namelijk! Tevens vind ik de Waxoyl laag ook niet echt geweldig. Waar de druppels er zaterdag nog allemaal als mooie pareltjes op lagen, is daar nu niets meer van de te zien na een regenbuitje... Verder is het een topauto hoor maar ik vraag me gewoon af of die roestplekken altijd zo snel voorkomen.
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, Zoals bekend is het geluid in de picanto 'beroerd'. Nu las ik op kia dat je als accessoire een pioneer actieve-subwoofer kit kan laten monteren (onder de bijrijders stoel?) . Heeft iemand hier ervaring mee of dit nu echt wel zoveel verschil maakt?
Laatste antwoord door xtra40, -
-
Laatste antwoord door Smart, -
Hallo mede Kia-autoeigenaren, Ik vraag me alleen af... Het ISG systeem van Kia Rio is heel goed bedacht maar denken jullie dat dit op lange termijn geen negatieve effect op het ontstekingssysteem zal hebben? Ik bedoel de motor gaat steeds aan en uit vooral bij straten met veel verkeerslichten.
Laatste antwoord door Demoniac, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ben bezig met de aanschaf voor 20" velgen alleen bij verschilende site's staan 2 hoogte maten. Wie weet de juiste. 275 40 R20 of 275 45 R20.
Laatste antwoord door masimo, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik was toevallig op de Duitse Kia site aan het bladeren naar occasions, toen kwam ik deze speciale Kia Cee'd 'dream team' tegen. Met led verlichting in de bumpers (niet eerder gezien) en standaard zwarte velgen. Vind de voorbumpers wel wat, maar ik denk dat ze alleen maar in Duitsland te verkrijgen waren, helaas. Laat jullie toch even wat foto's zien! (foto's ...ik krijg die andere foto's er niet op helaas 106 K nog over?!?)
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo mensen, Ik wil de blower van onze Kia Pride schoonmaken, want als je hem aanzet doet hij niks anders dan grommen. Volgens mij zitten er een hoop bladeren in. Maar nou vraag ik mij af hoe je daar precies bij komt. Ik heb wel al gezien dat de blower onder de middenconsole zit. Maar je moet nogal wat plastic verwijderen voordat je echt bij de blower bent. Ik heb wel al wat bouten en schroeven losgedraaid, maar het lijkt erop dat je het hele verwarmingsmechanisme moet loshalen om de blower schoon te maken. Heeft iemand een how to? Of kan iemand me uitleggen welke stappen ik precies moet zetten? Alvast bedankt, Remko
Laatste antwoord door Remko1975, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vandaag starte ik onze sportage crdi uit 2005 en Brande het lampje Motormanagenent en check! Ik het boekje open en ja hoor precies een ezeloortje bij het bovengenoemde onderwerp:-( Wat zal er mis zijn? Ben ik een ezel omdat ik hem heb gekocht en de vorige eigenaar er ook al last van heeft gehad ? Vandaar het ezeloortje.... Ondanks het lampje rijdt hij goed ook vel! Help!!!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 11k weergaven
hallo wie weet raad bij mijn sportage uit 1995 blijft een lampje branden het is het lamp in de vorm van een versnellingsbak hij brand af en toe maar wie weet wat het betekend al vast bedankt henk
Laatste antwoord door Marsaz, -
- 7 antwoorden
- 10,7k weergaven
Hallo, ik lees net ergens op dit forum dat er digitale gebruikershandleidingen zijn te vinden. Klopt dit en waar kan ik die dan vinden hier? Ik krijg over +/- 2 weken mijn Rio dus zoek alvast deze handleiding die ik er dan ook bij krijg maar vind het erg leuk deze alvast van te voren door te lezen. Wie kan mij hiermee helpen ? Groeten Eric
Laatste antwoord door bigwade, -
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Sportage rijders, Ik heb een vraagje passen de velgen van een Sportage 2 ook op een Sportage 3 dit i.v.m. aanschaf winterbanden plus velgen. M.v.g.
-
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
De eerste SP3's dateren van medio 2010 en wellicht zijn sommige forumleden inmiddels al eens 'de boer opgegaan' om eens te kijken wat ze inruil terugkrijgen voor hun SP3. Is daar al ervaring mee? Wat kreeg je terug bij inruil? (e.e.a. afhankelijk van uitvoering en kilometrage, zeg dat er dus wel bij). Meestal scoor(t)(de) Kia bedroevend slecht op het gebied van restwaarde (Sorento, oude Rio, Opirius etc.), je liep nog net niet ~of wel~ huilend het pand van de dealer uit, dus ik vroeg mij af of het er met de SP3 wat beter voorstaat.
Laatste antwoord door frankd, -
- 18 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vandaag met de Rio naar dealer geweest omdat het 'rubber'-gootje op het dak niet mooi aansloot. Gelijk geholpen en verholpen! Netjes! Tijdens het verhelpen van het euvel, raken we aan de praat. Beide monteurs rijden zelf ook Rio, dus komt het gesprek snel op wat zij hebben veranderd aan hun Rio. Tijdens dit gesprek gaf ik aan dat ik graag wat extra led- en xenon verlichting wilde. Zoals deze xenon headlights: http://www.exledshop.com/exled-custom-leds/kia/pride-rio-2011/exled-2color-eyeline-with-facotry-oem-headlights-for-all-new-pride-rio-2011-5door-copy.html en deze ledverlichting achter: http://www.exledshop.com/exled-custom-leds/kia/pride-rio-2011/exled-panel-lightin…
Laatste antwoord door Bardje-x, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal welke olie moet er in mijn sorento v6 3,5 uit 2004?? Gr mars
- 8 antwoorden
- 7,7k weergaven
Ik heb begin 2012 een nieuwe Kia Rio 1.1 diesel gekocht. Hier ben ik zeer tevreden over en ook het verbruik valt goed mee bij mij vind ik (4 liter per 100 km). Op dit moment zit ik rond de 14 600 km en aangezien er in het boekje het volgende staat ben ik vandaag voor mijn eerste keer naar de garage gegaan: 15 000 km: Brandstofadditieven toevoegen (elke 15.000 km of 12 maanden) Vervang motorolie en filter (benzine 1,25) (elke 15.000 km of 12 maanden). Zoals ik dit begrijp moet de motorolie en filter niet vervangen worden bij mij, daar later in het boekje staat: 30 000 km: vervang motorolie en filter (diesel). Vandaag ben ik dus naar de garage gegaan en daar zeiden …
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 52 antwoorden
- 31,8k weergaven
Hallo, Ik heb een probleem met mijn sportage van ruim een jaar oud wat zich uit in een krakend geluid aan de achterzijde wanneer ik over een drempel rijd. Dit probleem doet zich alleen voor wanneer de buitentemperatuur wat lager is dus zomers heb ik dit probleem niet. De dealer vertelde me destijds dat het "rubbers" waren en dat dit een bekend probleem bij dit type auto was en dat er nog geen oplossing voor was. Een jaar later (recent) heb ik het probleem opnieuw voorgelegd en toen zijn deze "rubbers" vervangen. Dezelfde avond reden vrienden met me mee en bij het rijden over een drempel dachten ze dat de auto de drempel raakte toen ze het geluid hoorden. Kortom het …
Laatste antwoord door thuis42, -
Rear Spoiler
door HendrikAnton- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Geachte Kia rijders, Wie heeft op zijn auto een rear spoiler laten en/of zelf gezet. Hebben jullie daar foto`s van en waar gekocht. Bedankt alvast voor de info.
Laatste antwoord door HendrikAnton, -
- 3 antwoorden
- 886 weergaven
hallo, ben nieuw op dit forum weet nog niet precies hoe het werkt ik heb laatst een setje verlagingen veren gekocht maar door ontslag dus geen geld meer ervoor om het eronder te zetten en er belangrijkere dingen zijn om nu geld aan te besteden merk fk voor en achter 30mm verlaging kleur rood voor 135 euro zijn normaal 165
Laatste antwoord door RIO Mike, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hierbij een vraag aan alle vaders en moeders (en natuurlijk ook alle anderen), Regelmatig heb ik rechts achterin mijn Ceed mijn lieve dochter (1,5 jr) zitten. Net als mij vindt ze autorijden heel leuk en gaat ze altijd met plezier mee. Nu heb ik alleen, één probleempje. In mijn vorige auto had ik altijd een spiegeltje aan de zonneklep hangen, zodat ik zonder omkijken haar in de gaten kan houden. In de Ceed past dit spiegeltje echter niet, voornamelijk omdat de zonneklep wat meer verzonken in het dak ligt. Ik heb nu al meerdere spiegels geprobeerd echter nog zonder goed resultaat. Graag zou ik van de papa's en mama's horen of zij wel een passende spiegel hebben, of mis…
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
Vandaag had mijn vrouw de auto nodig en heb haar enorm verrast, zie foto. Nu stond er deze tekst op maar er kan natuurlijk ook een QR-code op komen staan. Ik dacht dat het misschien wel wat is om een setje van 12 verschillende "labels" te maken zodat je deze kunt afwisselen. Je kunt kan zelf aangeven wat je op de labels wilt hebben, alles is mogelijk. Kaartjes zijn van de zelfde kwaliteit als het voorbeeld kaartje. Is hier misschien interesse voor?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Nou nou medeforum leden. Daar ging ik vandaag, met mijn nieuwe turbo die er nu zo'n 70 km op heeft zitten naar de APK. Alles leek goed, roetmeting gehaald. Wel zag ik al wat druppels onder de wagen. Ik had verwacht dat dit ruitensproeier vloeistof zou zijn, het bleek echter helblauw. Koelvloeistof, even hoopte ik nog dat het uit de overloop kwam maar dit bleek de turbo retour te zijn (meer hierover in mijn turbo topic). Dit maakt voor de keuring echter niet uit. Wat wel uitmaakte is dat er speling op het wiel rechts voor zit, niet alleen spelling maar ook geluid. Afgekeurd. Als ik binnen 10 dagen terug kom hoef ik de nieuwe keuring niet te betalen bij het onafhanke…
koppelen van telefoon 1 2
door luc1- 32 antwoorden
- 14,5k weergaven
Beste,ik ben in het bezit van een nokia C5-00. Ik heb deze gsm gekoppeld aan de sportage via de instructies op het scherm in de wagen. Nu is de gsm gekoppeld maar elke keer als ik de motor start krijg ik een melding op mijn gsm of ik wil koppelen met de sportage.Nu had ik graag gehad dat dit automatisch gebeurt.Ook kan ik de telefoonboek niet aanklikken.Wat doe ik verkeerd?Iemand hier ervaring mee? grtz Luc1
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een Picanto 1.2 2012 met climate control. Wat is de beste/handigste stand om je climate control in te stellen? Of zetten jullie hem ook wel eens uit? Ik ben benieuwd naar jullie reactie! mvrgr Marcel
Laatste antwoord door phoenix2149,