Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik lees dat een aantal mensen bijgeluiden hebben met het achteruitrijden, na 400 km op de teller heeft mijn Rio dat nu ook. Wat ik zou willen weten wat nu precies de oorzaak is en wat de dealer er aan kan doen.
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 34 antwoorden
- 12,9k weergaven
Ik heb eindelijk mooie LED dagrijverlichting voor de FL gevonden die in de koplamp zit. Wordt over twee weken geleverd. Zijn lekker fel. Werken net zoals bij Audi en worden netjes gedimt als andere verlichting ingeschakeld wordt (knipperlicht, stadslicht, dimlicht en groot licht).
Laatste antwoord door sddijker, -
- 35 antwoorden
- 6,7k weergaven
Ik kijk nu een week mee op dit forum omdat ik geïnteresseerd ben in de Sportage, ik overwoog/overweeg er een te kopen. En het valt me op dat er, naast allerlei goede raad, kennis en ervaring die uitgewisseld wordt ( m.i. Is die combinatie het primaire doel van een forum als dit), een aantal wel heel erg negatieve leden actief zijn, die hun stinkende best doen het plezier dat anderen in hun auto hebben te vergallen. Er wordt geen gelegenheid onbenut om hun frustratie op straat te gooien. Dat vind ik echt heel jammer. Het zijn allemaal zinloze frustraties over de verkeerde autokeuze denk ik dan en zeker gericht aan het verkeerde publiek. Als je de verkeerde autokeuze bli…
Laatste antwoord door schrootboer, -
- 4 antwoorden
- 20,9k weergaven
Ik heb een C'eed SW uit 2008 en ben daar zeer tevreden over. Omdat ik altijd (dus ook overdag) met groot dimlicht aan rij. Heb ik er een goede gewoonte van gemaakt om elk jaar alle lampen te laten vervangen van: - stadlichtjes voor - grootdimlichten voor - achterlichten (2x2 duo lampen) - kentekenverlichting Dit liet ik doorgaans gelijk met een beurt bij de dealer doen . . . (let wel, ik wil hier geen discussie starten over het "gemak" waarmee je bij moderne autos "even" een kapotte lamp kunt wisselen) Omdat de auto nu meer dan vier jaar is èn omdat ik er nu zelf de tijd voor heb, heb ik besloten het dit keer zelf te doen en daarbij ook alle andere lampen te v…
Laatste antwoord door pvdn, -
- 37 antwoorden
- 12,1k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn Sorento. Ik leg het graag aan jullie voor: In 2007 kocht ik bij de KIA dealer een nieuwe Sorento 2.5D. Ik heb deze auto gekozen vanwege het trekvermogen van 3.000 kg., ruim voldoende omdat ik slechts een paardentrailer (740 kg) met
Laatste antwoord door kiaso, -
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, Weten jullie wat een kia sportage uit 11-2011 exclusive met 12.000 km een beetje op de markt doet? Dit is vooralsnog uit interesse, hij rijdt top, kan niets anders zeggen en zeker voor het geld. Maar als auto liefhebber heb ik zitten zoeken maar zie dat de 1.6gdi nog nergens tweedehands aan wordt geboden. Gr
Laatste antwoord door Ferry82, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vorige week is mijn kia picanto base afgeleverd. Ik heb door de dealer wel een afstandbediening laten inbouwen/leveren voor de centrale vergrendeling. Twee dingen vallen mij op; de afstandbediening is geen kia-spul, eerder conrad oid. Daarnaast krijg ik geen feedback van de knipperlichten en dat is lastig omdat ik nu heel goed moet luisteren of de deur op slot gaat. Ik heb hier geen afspraken over gemaakt maar ik voel mij wel een beetje bekocht. Wat moet ik hiervan vinden?
Laatste antwoord door xtra40, -
slagmoersleutel
door raoul_35- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Setje gekocht met slagmoersleutel en doppen Helaas geen passende dop! Welke maat moet ik hebben voor de wielmoeren?? kan ik zelf de winterbanden omwisselen.
Laatste antwoord door Crum, -
- 17 antwoorden
- 14,4k weergaven
Waar en hoe plaats je de Liffe-Hammer.? Er zitten 2 u pinnen bij maar verder geen instructies hoe en waar deze te plaatsen. Wie kan mij dat vertellen. Groeten Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 21 antwoorden
- 2,1k weergaven
In de nieuws brief van KIA (d.d.18-10-2012) staat dat er op alle modellen KIA Picanto met 1.0 CVVT- motor vanaf productiemaand oktober standaard worden voorzien ISG. Die start/stop inrichting zorgt er voor dat de CO2-waarde naar 95 gram/km daalt. Kan iemand mij vertellen of dat ook werkelijk zo is bij de recent afgeleverde Picanto,s
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21238/kia-picanto-ook-volgend-jaar-met-14-bijtelling kwam ik tegen gr patrick
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 5 antwoorden
- 6k weergaven
Had deze vraag al gesteld in het welkom bericht en ook antwoord gekregen dat het repareren meer kost als de waarde van de auto. Maar heb deze kia pride nieuw gekocht in negentien tweeduizend en met een kleine investering nog een jaartje verder rijden zou mij wel goed uitkomen Kan iemand mij naar een online sleutel boek wijzen om de koppakking te vervangen zonder dat alles van tijd gaat enzo ? of iemand die dit al eens meer gedaan heeft ? Of die mij van mijn voornemen af kan praten met een goed argument alvast bedankt aj
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 11 antwoorden
- 12,2k weergaven
Mijn linker dimlicht is kapot (Kia Pro Cee'd 2008) maar dat valt niet zelf te vervangen of heb ik het mis? Ik kan er met mijn hand niet bij in ieder geval.
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Klein vraagje, Behoort er bij aflevering van een nieuwe rio een setje reservelampjes bij te zitten en zoja waar horen die dan te zijn? Groeten Eric
Laatste antwoord door biancaa, -
Nieuwe luidsprekers
door Gast Timo0103- 15 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik heb gister nieuwe speakers besteld omdat het standaard spul niet echt geweldig is. Deze sets heb ik besteld: Voor aan de voorzijde Voor aan de achterzijde. Deze luidsprekers klinken echt heel mooi.
Laatste antwoord door wimme, -
briefje
door mika kjelld- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
mijn vrouw vond vanochtend een briefje onder de ruitenwissers was er een tegen me auto aangereden meneer had netjes ze naam en nummer erop geschreven dus de schade word netjes geregeld was rond de 800 euro er zijn dus nog eerlijke mensen die wel de schades melden
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 13 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo Sorento rijders!! Ik heb een Kia Sorento 3.5 V6 Ex uit 2005, waarvan ik een klacht heb op de achterruitverwarming. Weet iemand misschien waar het relais van de achterruitverwarming precies zit en hoe ik deze kan herkennen?? Als ik de knop indruk dan gaat er geen lampje op het dashboard branden. Ik heb al een nieuwe schakelaar erop gezet maar dat mocht niet baten. De achterruit en de buitenspiegels blijven beslagen en ik hoor ook geen relais klikken, zoals bij de ontwasemingschakelaar en de mistachterlichtschakelaar. Ik heb zelf al onder het dashboard gekeken, want daar ergens zou het relais moeten zitten maar omdat ik niks hoor schakelen kan ik hem niet lokali…
Laatste antwoord door mvriezen, -
- 13 antwoorden
- 15,1k weergaven
Mijn sleutel doe het soms niet . Nu heb ik hem open genaakt en daarin zit iets van licht en donker plastic moet ik dat ook open maken en hoe? Als ik trouwens de auto met de sleutel openmaak (dus in de deur steken) dan gaat het alarm af . Hoe kan ik dit voorkomen/ Dirk
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
zit er in het stopkotakt bij de trekhaak een aansluiting voor een achteruitverlichting fietsdrager. ik krijg alles aan het branden van de fietsendrager behalve de achteruitverlichting. kan ook nergens als ik de achteruitverlichting aan doe stroom vinden. zet de auto op kontakt doe dan de versnelling in zijn achteruit de verlichting ga branden maar niet op de fietsendrager.
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
1.7 cdri of 2.0 cdri
door jori- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben van plan om begin volgend jaar een nieuw Sportage aan te schaffen. Dit wordt of met een 1,7 diesel of 2,0 diesel. Gaarne wil ik de werkelijke verbruikcijfers weten van beide motoren bij normaal gebruik. Tevens wil ik weten hoe reageert de 1.7 diesel op een heuvelachtige weg; veel terugschakelen of niet?
Laatste antwoord door Willemfred, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik heb vorige week winterbanden onder mijn Rio laten monteren op de bestaande velgen. Nu zag ik dat de bouten door de wieldoppen vastgezet worden en vraag me af of dat wel goed is?
Laatste antwoord door Delta, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Ik ben Mike. Wij hebben afgelopen week onze nieuwe cee'd 5 deurs opgehaald bij de dealer. Het is een sand track 1.6 gdi plus pack met 17" kia velgen calgary geloof ik. Na 5 Opels werd het tijd om het roer eens om te gooien. Auto rijdt goed. Alleen die Kumho banden die maken een herrie zeg. Wat mij ook opvalt is dat als je een constante snelheid rijd en dan je gas een klein beetje loslaat dan hoor je een irritante fluit/pieptoon. Wie heeft dat ook??? Zijn er meer mensen met een nieuwe cee'd die kleine makementen hebben. Misschien handig om hier een soort vraag/oplossing baak van te maken. Ik hoor het graag
Laatste antwoord door @Mike, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand hoe je het PICANTO logo van de achterkant kan verwijderen zonder schade aan de auto te veroorzaken...ik vind een auto zonder groot logo namelijk mooier.....daarbij krijg dan de auto een volwassener uiterlijk...vind ik natuurlijk...anderen misschien niet.
Laatste antwoord door rudolpho, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hello, I want to buy LED lights, but I need help. These dimensions correct? Thank you - Map Light - T10 https://fbcdn-sphoto...020987037_n.jpg - Dome Light - 31mm https://fbcdn-sphoto...608084284_n.jpg - Licenseplate Light - T10 https://fbcdn-sphoto...235938465_n.jpg - Glove Box Light - 36mm https://fbcdn-sphoto...407710973_n.jpg - Cargo Light - 31mm https://fbcdn-sphoto...934140130_n.jpg - Vanity(Mirror) Light - 31mm https://fbcdn-sphoto...008325305_n.jpg
Laatste antwoord door RB-, -
Doei Venga
door Remko .me- 16 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vanaf 10 oktober 2011 is mijn Venga niet meer. Hij staat dan in Breda bij de Kia Dealer! Zie andere topic..... wat er nu veranderd is.