Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
Gisteren onze picanto met exterior pack gehaald met bouwjaar mei 2012. Lekker wagentje met led dagrijverlichting in de koplampen. Er zit een standaard af fabriek radio in zonder navi met rode verlichting die wel erg zwak is overdag waardoor je deze niet erg goed kunt zien behalve wanneer het buiten donker is. De intensiteit vd verlichting is bij ons niet te regelen met dat dat knopje vd teller. Vraag me af of dit bij anderen ook zo is of dat ik er even mee terug moet naar de dealer waar ik niet zo'n zin in heb want daar ben ik gisteren ook al 2 keer geweest omdat ze de Parrot niet goed hadden ingebouwd.
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
hey iedereen, Zoals gisteren voorgesteld heb ik een kia picanto BJ2012, alles leuk daaraan natuurlijk maar ik zit me wat vraagjes... allereerst weet er misschien iemand waar je speakerconnectors om een anderluidsprekersetje aan te sluiten kan kopen?? Ik bedoel daarmee om van de originele speakerdraad over te gaan naar andere speakerdraad, zo kan ik de originele connector sparen. Iemand tips om de originele dubbeldin radio eruit te halen en weer in te steken zonder brokken te maken, dat zou zonde zijn is nog geen week oud. ik wil er een rca uitgang opmaken. En dan voorlopig laatste vraag!! ik heb nog een setje zwarte 16" Lenso BSX velgen 7.5j met getrokken bandjes…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 5,1k weergaven
Wie weet hoe het zit met het vervangen van banden . Heb een auto aut. 4x4 die is handmatig in te stellen dus geen TCS. Ik dacht dat als je 4x4 rijd altijd 4 banden moet verwisselen.(zeker als je tcs heb). Nu hoor ik weer van een ander dat dit niet nodig is als je geen permanente 4x4 heb. Wie heeft voor mij de juiste informatie
Laatste antwoord door sddijker, -
- 35 antwoorden
- 7,6k weergaven
hallo beste Kia rijders, ik ben nieuw op dit forum. nu heb ik een nieuwe Kia Rio comfort plus pack besteld komt over 3 weken binnen nu heb ik hem besteld met wieldoppen maar ben opzoek naar dikke 17 inch zwart met chromen velgen iemand een idee waar ik ze kan bestellen voor niet al teveel geld wel gloed nieuw op online velgen heb ik al gekeken. gr.Mike
Laatste antwoord door sarkesteijn, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
All cars manufactured after August 2012 are model 2013 (MY13). The first difference I saw is the emblem. MY12 is embossed, MY13 not. here are photos of emblems: MY12 MY13 look for other differences Alle auto's geproduceerd na augustus 2012 zijn model 2013 (MY13). Het eerste verschil ik zag is het embleem. MY12 is in reliëf, MY13 niet. Hier zijn foto's van emblemen: naar andere verschillen
Laatste antwoord door MarcelC, -
- 12 antwoorden
- 5,4k weergaven
Als ik me rempedaal intrap hoor ik een iets van krakend geluid als ik hem weer laat opkomen. Het klinkt als een geluid dat bij de venga hoort,maar voor de zekerheid...... Ben benieuwd of dat inderdaad zo is ?? Ton
Laatste antwoord door Venga1, -
- 25 antwoorden
- 5,9k weergaven
Zoals de titel al zegt: Voor welke kleur Kia Rio ben jij gevallen?
Laatste antwoord door theomonika, -
- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik kan het nergens vinden en kom het op een lijst ook niet tegen. Ik zoek zo'n afval beker, contianertje waar je prullentjes in kunt gooien die je in de flessenhouder kunt steken.. snappen jullie wat ik bedoel? Wat is de benaming daarvoor en ontvang je deze in je nw Pico of moet je deze er los bijbestellen?
Laatste antwoord door fonzie, -
Alarm picanto
door artcev- 7 antwoorden
- 13,9k weergaven
Hoe werkt het alarm ??? Ik snap er de balle niet van
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, Een vraag als echte leek.... Maat : 205-65-R15 M+S winterbanden Steek :5 x 114,3 Naafgat : 67.1 Et waarde : ET44 Kunnen deze onder mijn sportage? Alleen de ET waarde is anders volgend mij? Heb nu 16 inch ... Of is 15 inch te klein voor een winterset onder een sportage uit 2005 ??????? Graag u hulp aub
Laatste antwoord door Punto, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo, Mijn startmotor van een sorento diesel uit 2004 is aan vervanging toe. Heb vandaag een nieuwe binnen gekregen, maar weet iemand misschien hoe je het makkelijkst de startmotor kunt demonteren en monteren? Had hem pas op de brug en toen leek me het misschien makkelijker vanaf onderkant! Zou iemand mij hierover advies kunnen geven>?? Alvast bedankt. Gr edwin
Laatste antwoord door xychix, -
- 12 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Rio rijders, Nadat ik op verschillende Rio's de RVS kofferstrip had gezien besloot ik hiervoor ook te gaan. Tot op heden dik spijt van langs de ene kant. Waarom? De eerste strip kwam steeds los aan de hoeken. Naar de garage gegaan en die hebben er dan dubbele tape aangedaan van M3 en na 4u terug bingo. Een paar weken later terug ermee naar de garage halen ze de strip van de koffer staat hij vol met bulten naar het schijnt van al meermaals van de koffer terug gehaald te hebben. De garage besteld dus een nieuwe en vorige week monteren ze die op de koffer. Vandaag ga ik mijn wekelijkse kuisbeurt doen en merk ik dat de strip weer los is gekomen nu een 2cm van de …
Laatste antwoord door theomonika, -
Achterruit wisser
door aadklei- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Heb mijn Picanto bijna één jaar en ben er zeer tevreden over. Rijd fantastisch en is lekker zuinig. Heb er maar één nadeel aan kunnen ontdekken en dat is dat er geen interval zit op de achterruit wisser Het is aan of uit. Of zie ik iets over het hoofd ? Groeten Aad
Laatste antwoord door aadklei, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allen, Ik had het probleem dat ik mijn deuren niet meer kon openen/afsluiten met afstandsbediening. Nieuwe batterij geplaatst hielp niks, printje schoongemaakt ook geen oplossing. Dus dan was het enige nog, code van afstandbedieining opnieuw programmeren. Maar had geen zin om 180 euro uit te geven.,, dus googelen.. http://www.ehow.com/how_5839672_program-keyless-kia-remote.html http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&biw=1280&bih=639&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=9tZoLdmoZ5chxM:&imgrefurl=http://www.justanswer.com/kia/6gbtu-kia-sorento-xxxxx-xxxxx-lock-fob-will-not-open-fob.html&docid=4Mp3PHDRPALaJM&imgurl=http://ww2.justanswer…
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 14 antwoorden
- 12k weergaven
mijn sorento crdi2.5 uit 2005 doet de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling het niet meer zijn al opnieuw ingeleerd maar werkt ook niet met de sleutel werkt de centrale vergrendeling wel heeft iemand een oplossing ?? waar zit de ontvanger van de centrale vergrendeling??
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een Sorento van 2012 met een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Alleen er zit geen geheugen op, wat ik eigenlijk vreemd vindt zoiets zou toch niet zo veel hoeven te kosten. Weet iemand of het mogelijk is om een geheugen voor de stoel in te bouwen.
Laatste antwoord door Gerard007, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
De Avic is aangesloten met de Stuurwiel interface van TcP 27.1142.404. Werkt prima, zelfs telefoon opnemen en neerleggen. Ik heb nu een achteruitrijcamera geplaatst en moet de draad hebben van de achteruitrij schakelaar. Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door monteurtje, -
- 7 antwoorden
- 5,1k weergaven
Kom ik s'ochtends aan bij mijn auto, zie ik dat me slot geforceerd is. Binnen in de auto zag ik dat het contactslot helemaal uit elkaar getrokken was! Papieren missen behalve tenaamstelling dus er kan niks mee gebeuren. Schade wordt getaxeerd
Laatste antwoord door Smart, -
Hoi allemaal, Alles goed met mij, maar met de Rio niet. Vanmiddag op de A20.. uit het niets ineens vol op de rem gemoeten. Ik knal vol op iemand anders, vrachtwagen achter mij weet me net te ontwijken en knalt zo tegen de andere auto's op (gelukkig voor mij), alleen wat last van mijn nek.. Flink financiële schade, ik wordt voor ieder geval voor 1 ding aansprakelijk gesteld.. Kon er niks aan doen, lange remweg en van 100 naar 0 redden mijn auto niet. Ik twijfel of alles goed gefunctioneerd heeft in de Rio, mijn remweg was knetter lang... ik voel me niet helemaal top, mijn nek en armen doen voornamelijk zeer. Airbags zijn binnen gebleven... Tot die tijd, even Rioloos…
Laatste antwoord door Smart, -
- 21 antwoorden
- 11k weergaven
iemand bekend met de parkeersensoren voor de voorzijde van de sportage, zitten helaas niet bij het duurste pakket,alleen achter. bij dealer 419,- incl montage. iemand andere tips? en weet iemand of er voorbereidingen zijn voor parkeersensoren voor?
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
In de Rio zijn alle knoppen en aanduidingen heel mooi verlicht, erg handig in het donker! Echter bij mij is het knopje om de spiegels in te klappen niet verlicht, en dat is best onhandig. Heb ik een defect lampje bij dat knopje of is deze domweg niet verlicht?
Laatste antwoord door RioTom, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi iedereen, Ik ben sinds dinsdag trotse eigenaar van een Rio 1.1CDRi De auto is dus nog nieuw en heeft nu 220km op de teller. ik zit volgens de BC aan een gemiddeld verbruik van 5.4 l/100km ( 1 op 18 ) Dat valt me toch tegen, zeker als de andere 1.1 CDRi gebruikers hier tussen de 4.0 - 4.75 l/100km blijven. ( 1:25 tot 1:21 ) ( https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AsRuYeKFBkV2dDJRejZ5VkNrWGYwMkE2ZG91bk96VFE#gid=0 ) Het is een 1.1 CDRi 3deurs, standaard 15" velgen, ik rijd heel rustig en enkel op provenciale wegen. Airco : uit Radio : uit Lichten : op auto Banden van de fabriek, ze zouden een lage rolweerstand hebben geloof ik Kan dit zijn omdat ik hem…
Laatste antwoord door betominice, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Beste Kia Rijders! Na veel ge-google over het vervangen van de dagrijlampjes heb ik met zeer veel moeite zelf ook kleine ledjes in mijn dimlicht gedaan en wil ik nu graag de dagrijlampen in mijn bumper van mijn nieuwe kia picanto (2012) vervangen alleen kan ik niet vinden hoe ik hierbij kan !? Heeft iemand enig idee ? Bedankt alvast ! Laurens Veerman
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
Naast probleem met airco / verwarming heb ik ook probleem met de Hill start assist. Werkt niet. Is ook door dealer vastgesteld en hij kon het ook nog niet verhelpen. Waarschijnlijk ook software probleem. Meerdere nieuwe Rio's met dit probleem? Ook in combinatie met het verwarming/ ventilatieprobleem?
Laatste antwoord door snellejelle1985, -
- 29 antwoorden
- 4,2k weergaven
Om een indicatie te krijgen bij wie allemaal het VSM ontbreekt kan je hier je gebruikersnaam zetten, ik zal er mee beginnen. karelesther
Laatste antwoord door snellejelle1985,