Kia Modellen
-
Kan de automatische climatecontrole en ontwaseming ook een poos uitgezet worden? 1 2
door BarneyRubble- 33 antwoorden
- 11,5k weergaven
Hallo, ik vroeg mij af of de automatische climatecontrole en ontwaseming ook een poos uitgezet kunnen worden maar dat wel de aanjager aan blijft voor bv warme lucht. Elke rit schiet het lampje van de airco aan ( heb dus climatecontrole ) en als ik dan deze arco uit wil zetten dan blijft het lampje branden en wil de airco niet uit.( Incl ontwaseming denk ik ! ) Alleen als ik de rechterknop off indruk dan gaat alles uit maar heb dan meteen ook geen beeld en aanjager meer aanstaan. Het moet toch mogelijk zijn om is een stuk zonder automatische airco en ontwaseming te kunnen rijden en dan gewoon wel bv de aanjager op 20 graden zachtjes laten blazen ? Groeten Eric
Laatste antwoord door Jordan, -
Bestuurders raam 1 2
door HendrikAnton- 27 antwoorden
- 5,2k weergaven
Vraagje bij het openen van het raam aan de bestuurders kant druk je even de schakelaar in en het raam gaat open , echter als ik hem dicht wil hebben dan moet ik de schakelaar vast houden is dit te veranderen zodat hij net zoals bij het openen ook sluit.
Laatste antwoord door handyman, -
Nieuwe pico voor mijn pa 1 2
door kris88- 32 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik en mijn pa hebben vandaag zijn pico opgehaalt en wat is het een mooie auto zeg. Met een big smile zat hij achter het stuur Het is een 1.25 superpack 5 deurs koffie mokka. The familie:
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Weet iemand of bij het full map navigatiesysteem van een Ceed Sportswagon (oktober 2012) de toetsenbordindeling instelbaar is. Die staat standaard op abcde (alfabetisch) en zou ik graag op qwerty zetten (zoals op de PC)......
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Voor de liefhebbers heb ik ook wat foto's van de telefoonconsole gemaakt. Ik heb er een telefoonhouder opschroefd tilt-swivel mount van HAMA (Herbert Richter). Hiermee is de houder 360 gr. draaibaar en 30 gr. kantelbaar. De console is van Kuda en is geleverd door KIA. Ik heb ook een set dakdrager bij de Venga gekregen. Deze worden vastgezet met metalen platen die onder de dakrand klemmen. Om de lak te beschermen heb ik op de plek van de klemmen doorzichtige, taaie folie van 3M geplakt. Die folie heb ik gekregen bij een vergelijkbare dakdragerset bij een vorige auto, een Colt CZ5 en ik had nog een paar vellen over. Ook hiervan heb ik een detailfoto gemaakt. Verder …
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 20 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik vergeet 9 van de 10 keer mijn buitenspiegels naar binnen te klappen. Zou toch eigenlijk automatisch moeten kunnen? Is dat niet met een instelling te regelen? durf te vragen!
Laatste antwoord door HendrikAnton, -
- 16 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik rijd een nieuwe Ceed sportswagen JD (het model dat er net is). Weet iemand of en hoe je een andere stem kunt instellen bij de navigatie ??
Laatste antwoord door Smart, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Als ik de verlichting van mijn Kia Rio pluspack handmatig inschakel (dus niet op automatisch) en vervolgens de sleutel uit het contact haal en dus niet handmatig de verlichting uitzet, krijg ik geen geluidssignaal dat de verlichting nog brandt. Hoort dit zo?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mjn Kia Rio design edition word naar alle waarschijnlijkheid 25-12-12 geleverd, de dealer wist mij echter niet te vertellen wat er zou gebeuren met de BPM en het belastingvrij rijden in 2013 als deze pas in Januari geleverd zou worden. Iemand hier kennis over?
Laatste antwoord door Bardje-x, -
doei kia venga
door lucsandy- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Onze venga is zonder spijt in het hart verkocht. Deze is vervangen door een dacia duster 1.5 dci 110 pk groeten Luc
- 1 antwoord
- 12,4k weergaven
Goedeavond Allen. Is er iemand die weet wat de klepspeling moet zijn bij een prgio 2.7 dc de luxe uit 2000 .of werkt dat dat chimmetjes de v snaar van de dynamo is behooorlijk beschadigd volgens mij is het een lastig klusje heeft iemand daar ervaring mee. Vriendelijke groet Frank.
Laatste antwoord door adventure, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Het begon allemaal na een navigatie update (geen nieuwe kaarten). De navigatie was verbeterd maar mevrouw kon ineens de letter "A" niet meer goed uitspreken. Bijvoorbeeld als zei "A28" moest uitspreken werd de "A" verhaspelt. Diverse update hierover heen gehad maar het spraakgebrek bleef. De garage besloot dat er een nieuwe radio- en navigatie unit in zou komen. Dit is vorig week gebeurd en helaas had ook deze hetzelfde spraakgebrek. Er kwam echter een probleem bij. Na eerst al niet te willen opstarten (is één keer gebeurd) gaf, als je in de achteruit schakelde, het display een groen en rose beeld. Zo spontaan als dat begon was het ook weer weg en functioneerde het geh…
Laatste antwoord door Effenix, -
Kia Sportage X-ecutive Plus Pack 2.0 CVVT Black Pearl 2011 (sinds 22-1-2011) Wanneer ik opschakel - met name van de 1 naar de 2, maar ook naar volgende versnellingen - dan accellereert de auto, om vervolgens even kort in te houden en dan pas weer verder te accellereren. Heeft iemand ook deze ervaring? Kan het liggen aan de koppeling die laat ''pakt'' en wanneer die ''strakker'' wordt afgesteld, dit mogelijk is opgelost? Ik probeer het a.s. zaterdag eens via een monteur bij de dealer beter te laten afstellen. P.s. Wordt er in stadsverkeer bij wijze van spreken een beetje zeeziek van.
Laatste antwoord door MGA1600, -
- 13 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik lees dat een aantal mensen bijgeluiden hebben met het achteruitrijden, na 400 km op de teller heeft mijn Rio dat nu ook. Wat ik zou willen weten wat nu precies de oorzaak is en wat de dealer er aan kan doen.
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 34 antwoorden
- 12,7k weergaven
Ik heb eindelijk mooie LED dagrijverlichting voor de FL gevonden die in de koplamp zit. Wordt over twee weken geleverd. Zijn lekker fel. Werken net zoals bij Audi en worden netjes gedimt als andere verlichting ingeschakeld wordt (knipperlicht, stadslicht, dimlicht en groot licht).
Laatste antwoord door sddijker, -
- 35 antwoorden
- 6,4k weergaven
Ik kijk nu een week mee op dit forum omdat ik geïnteresseerd ben in de Sportage, ik overwoog/overweeg er een te kopen. En het valt me op dat er, naast allerlei goede raad, kennis en ervaring die uitgewisseld wordt ( m.i. Is die combinatie het primaire doel van een forum als dit), een aantal wel heel erg negatieve leden actief zijn, die hun stinkende best doen het plezier dat anderen in hun auto hebben te vergallen. Er wordt geen gelegenheid onbenut om hun frustratie op straat te gooien. Dat vind ik echt heel jammer. Het zijn allemaal zinloze frustraties over de verkeerde autokeuze denk ik dan en zeker gericht aan het verkeerde publiek. Als je de verkeerde autokeuze bli…
Laatste antwoord door schrootboer, -
- 4 antwoorden
- 20,6k weergaven
Ik heb een C'eed SW uit 2008 en ben daar zeer tevreden over. Omdat ik altijd (dus ook overdag) met groot dimlicht aan rij. Heb ik er een goede gewoonte van gemaakt om elk jaar alle lampen te laten vervangen van: - stadlichtjes voor - grootdimlichten voor - achterlichten (2x2 duo lampen) - kentekenverlichting Dit liet ik doorgaans gelijk met een beurt bij de dealer doen . . . (let wel, ik wil hier geen discussie starten over het "gemak" waarmee je bij moderne autos "even" een kapotte lamp kunt wisselen) Omdat de auto nu meer dan vier jaar is èn omdat ik er nu zelf de tijd voor heb, heb ik besloten het dit keer zelf te doen en daarbij ook alle andere lampen te v…
Laatste antwoord door pvdn, -
- 37 antwoorden
- 11,9k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem met mijn Sorento. Ik leg het graag aan jullie voor: In 2007 kocht ik bij de KIA dealer een nieuwe Sorento 2.5D. Ik heb deze auto gekozen vanwege het trekvermogen van 3.000 kg., ruim voldoende omdat ik slechts een paardentrailer (740 kg) met
Laatste antwoord door kiaso, -
- 15 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedendag, Weten jullie wat een kia sportage uit 11-2011 exclusive met 12.000 km een beetje op de markt doet? Dit is vooralsnog uit interesse, hij rijdt top, kan niets anders zeggen en zeker voor het geld. Maar als auto liefhebber heb ik zitten zoeken maar zie dat de 1.6gdi nog nergens tweedehands aan wordt geboden. Gr
Laatste antwoord door Ferry82, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vorige week is mijn kia picanto base afgeleverd. Ik heb door de dealer wel een afstandbediening laten inbouwen/leveren voor de centrale vergrendeling. Twee dingen vallen mij op; de afstandbediening is geen kia-spul, eerder conrad oid. Daarnaast krijg ik geen feedback van de knipperlichten en dat is lastig omdat ik nu heel goed moet luisteren of de deur op slot gaat. Ik heb hier geen afspraken over gemaakt maar ik voel mij wel een beetje bekocht. Wat moet ik hiervan vinden?
Laatste antwoord door xtra40, -
slagmoersleutel
door raoul_35- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Setje gekocht met slagmoersleutel en doppen Helaas geen passende dop! Welke maat moet ik hebben voor de wielmoeren?? kan ik zelf de winterbanden omwisselen.
Laatste antwoord door Crum, -
- 17 antwoorden
- 13,9k weergaven
Waar en hoe plaats je de Liffe-Hammer.? Er zitten 2 u pinnen bij maar verder geen instructies hoe en waar deze te plaatsen. Wie kan mij dat vertellen. Groeten Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 21 antwoorden
- 2k weergaven
In de nieuws brief van KIA (d.d.18-10-2012) staat dat er op alle modellen KIA Picanto met 1.0 CVVT- motor vanaf productiemaand oktober standaard worden voorzien ISG. Die start/stop inrichting zorgt er voor dat de CO2-waarde naar 95 gram/km daalt. Kan iemand mij vertellen of dat ook werkelijk zo is bij de recent afgeleverde Picanto,s
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21238/kia-picanto-ook-volgend-jaar-met-14-bijtelling kwam ik tegen gr patrick
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 5 antwoorden
- 5,9k weergaven
Had deze vraag al gesteld in het welkom bericht en ook antwoord gekregen dat het repareren meer kost als de waarde van de auto. Maar heb deze kia pride nieuw gekocht in negentien tweeduizend en met een kleine investering nog een jaartje verder rijden zou mij wel goed uitkomen Kan iemand mij naar een online sleutel boek wijzen om de koppakking te vervangen zonder dat alles van tijd gaat enzo ? of iemand die dit al eens meer gedaan heeft ? Of die mij van mijn voornemen af kan praten met een goed argument alvast bedankt aj
Laatste antwoord door Leo 442,