Kia Modellen
-
- 17 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vandaag ben ik naar mijn werk gebracht door mijn vrouw, daar uit gestapt met de sleutel nog in mij zak. De auto zou voor winterbanden naar de garage gaan echter is dit een eindje rijden. Op dit ogenblik staat ze in Egmond a/d Hoef bij de garage zonder sleutels en de auto is uit en gaat ook niet meer aan natuurlijk. Wat nu? Natuurlijk Kia assistance bellen.... Ik kon hoog en laag springen maar kosteloos helpen wilde ze mij niet. Ze konden de auto ophalen maar de kosten werden dan wel doorbelast omdat dit probleem mijn eigen schuld zou zijn. Ik vertelde de beste dame aan de telefoon dat het i.d.d. mijn fout is als ik de sleutel in mijn zak laat zitten maar het is w…
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
ik heb in junie een nieuwe voorraad ceed-sw aangeschaft kent begin 2012 reg datum 06 2012 nu blijkt er een navikaart in te zitten van minimaal 4 jaar oud heb dit gecontoleerd door straten in te voeren welke al 5 jaar bestaan maar niet worden herkent heb kia gevraagd voor een gratis update maar weigeren heeft iemand een gelijksoortige ervaring?
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Er zijn bij mij speakers in het dashboard gebouwd, welke niet helemaal lekker zitten. Om precies te zijn, ze rammelen tot in de ergernis. Vanwege de aanhoudende vervelende problemen wil ik het liefst zo min mogelijk geld in mijn auto stoppen. Omdat de speakers net te klein zijn (10 cm ipv 10,5 cm), vroeg ik mij af wie er foto's heeft van de verlengplaatjes om de speaker alsnog vast te zetten. Ook een how-to voor het materiaal en het maken hiervan zijn uiteraard welkom. Bedankt voor de moeite
Laatste antwoord door bigmac, -
Wielbout vervangen
door xychix- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Voor de personen die mijn andere topics volgen is het reeds bekend dat ik al een tijdje loopt te sleutelen. Na de turbo bleek het wiellager niet APK waardig. Nu zit er een trilling in het wiel, blijkt er een van de wielbouten zo ongelofelijk vast te zitten dat ik het met een 100 nm slagmoersleutel niet redt, met de hand ook niet. Bij de garage om de hoek geweest, zwaardere slagmoersleutel gebruikt en kwam eea. wel los. Echter zowel de moer als de bout zijn bijna compleet verpulvert. Weet iemand of die los te vervangen zijn? (ik weet nu al dat de dealer zal roepen dat bijkant de halve auto vervangen moet gaan worden, daar heeft ie een handje van)
Laatste antwoord door masimo, -
- 22 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik hoopte een plaatje op mijn opbergvakje in mijn Rio te kunnen gebruiken als navigatiehouder. Helaas te duur. Wat is olgens jullie de handigste navigatie oplossing voor de telefoon? Op welke plek zouden jullie je telefoonhouder doen en wat is daar de mooiste/handigste (12volt) oplossing voor?
Laatste antwoord door Nimo, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Allen, Ik heb laatst LED knipperlichten geïnstalleerd op mijn Venga. Nu is het zo dat door de te kleine weerstand de Venga denkt dat de lamp kapot is en bijgevolg zeer snel pinkert. Als veiligheid om je bewust te maken van het feit dat er een lamp kapot is. Dit is niet het geval, dus moet je wanneer je LED's plaatst ook een weerstand plaatsen. Hiervoor de handige pinout die ik heb gemaakt: Je plaatst de weerstanden best onder de onderste steun van de koplamp (die waarop het witte plastic stukje zit om de koplamp in te klikken) BEWARE! Als je zowel voor als achter knipperlichten gaat plaatsen, heb je 2 weerstanden nodig PER kant!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 17 antwoorden
- 4,6k weergaven
Heeft iemand bij z'n nieuwe Rio de bandenspanning al gecontroleerd? En wat is de beste keuze om zuing te rijden? Advies staat op 2.2 bar las ik.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi Picanto-rijders, Ik ben al even niet op het forum geweest, maar ik heb nu toch weer een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Het betreft een set winterbanden op stalen velg die ik kan overnemen van iemand.... Vraag is: gaat dit passen? 175/70/R13 4 x 100 ET 46 naaf 55 Ik reed afgelopen winter namelijk op banden van de Yaris die ik niet meer heb. De maat daarvan was 175/65/R14. Het paste opzicht wel (steek e.d. waren gelijk), ware het niet dat als er een kuil in de weg zat of iets dat de banden in de wielkassen liepen. Haha, dat moet ik met de aanschaf van een nieuwe set natuurlijk wel zien te voorkomen. Bedankt weer allen! Mies
Laatste antwoord door Farino, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
wat is kia toch goed http://www.autoweek.nl/nieuws/21360/autoweekend-top-10-crossover-toppers
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 2 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi allemaal, Sinds enige maanden hebben wij een Kia Sportage op kenteken 01-2000. Helaas is 1 van de originele sleutels bij de vorige eigenaar gesneuveld. Wij hebben er 1 bij laten maken via een dealer die ons in 1e instantie een verkeerde sleutel heeft geleverd. Diagnose echter was dat het aan de elektronica zou liggen. Een diagnoserapport kon niet overhandigd worden want de computer van de auto was ook niet uit te lezen. Omdat er totaal geen problemen zijn met de elektronica en de originele sleutel het probleemloos doet hebben wij gevraagd toch eerst diverse zaken te controleren zoals juiste apparatuur, juiste software, juiste sleutel. Dit leek ons beter dan op hu…
Laatste antwoord door Elisabeth, -
- 7 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allen, Ik wil nieuwe parkeersensoren inbouwen en deze graag in de kleur van de bodykit/bumper spuiten. Helaas kan ik nergens de kleurcode hiervan vinden. Wie kan mij hier aan helpen? Groeten, Hans
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 11 antwoorden
- 1,4k weergaven
Het witte gedeelte in de koplampen (aan de bovenkant in de unit) vind ik niet mooi staan. Weet iemand- of heeft iemand een idee hoe je dit een andere kleur - in mijn geval zwart - kan geven? Tips zijn zéér welkom!
Laatste antwoord door sarkesteijn, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Dealer heeft afstandbediening ingebouwd voor centrale deurvergrendeling zonder knipperlichten. Dit lijkt vrij eenvoudig en ga ik zelf doen. Het belangrijkste dat ik moet vinden is het knipperlicht relais. Iemand enig idee? Ik heb nog gezocht maar misschien kan iemand mij de goede kant op wijzen. Ik vermoed dat het in de buurt zit van de zekering? Alvast dank!
Laatste antwoord door bondi, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
wie heeft of weet een dubbele einddemper li en re te koop. sorento 3.5 v6 alvast bedankt
Laatste antwoord door masimo, -
- 13 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik ben net trotste eigenaar geworden van de Rio 1.2 Cvvt superpack , maar heb bij aanschaf niet de Nav unit erbij gepakt. Nu had ik vernomen dat er genoeg alternatieven zijn. Graag zou ik hier wat advies in willen hebben. heb deze gevonden : http://dutch.carstereosatnav.com/china-kia_k2_rio_2011_2012_car_stereo_auto_radio_dvd_gps_navigation_headunit_vkk1106-379015.html Vroeg me af of iemand er al ervaring mee had. Prijs / Kwaliteit is als nederlander natuurlijk erg belangrijk Verder zou ik ook graag leuke speaker erbij willen hebben. Eerste wat me opvoel was namelijk dat de kwaliteit van de Audio niet echt optimaal is. Fotos van mijn mooie bolide komen snel t…
Laatste antwoord door Jordan, -
Einde Sorento
door Johannetje- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste allen, Diverse zaken in de loop der jaren gepost. Een samenvatting. Ik heb een Sorento 2.5 CRDI EX van 2005 met full opties, FSD vering aangepast, een prachtige Kenwood, 1,5 DIN (DDX725) installatie erin met oa achteruitrijdcamera. (installatie: 5000 euro, Toen Sorento helemaal compleet rond de 40.000 euro) In de loop der tijd heb ik er 130.000 km mee gereden en alleen maar snelweg. Verder dealer onderhouden. Euvels door de jaren heen: kapotte condensor, ik had nog garantie maar mijn toenmalige dealer (Van Hensbergen Roosendaal) wilde helemaal niets, uiteindelijk kosten allemaal zelf moeten betalen. Ik ben blij dat deze oplichter geen dealer meer is. Veel gedoe…
Laatste antwoord door kiaso, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo ik rij dus een kia sorento v6 uit 2006. Ik wil deze graag voorzien van de executive velgen 18 inch. Als je een andere set mooie velgen te koop hebt voor de kia ben ik ook geinteresseerd. Ik ben benieuwd wat er zoal hier in de verkoop ligt. Vriendelijke groet mark. Ik wil ook mijn kia voorzien van een bullbar dus mocht je iets hebben wat je verkoopt of iets weten voor me dan heel erg graag.
Laatste antwoord door greeneyes, -
Zijn er al dames/ heren bezig met het tunnen van de ceed en pro ceed? vind weinig onderdelen kwa bumper setjes etc. zit nog te w8e op me pro ceed maar zit al met wat ideeen in me hooft om het interieur aan te pakken. zoals bij de ceed is het dashboard best ruim een de boven kant dus mischien wel leuk voor een pop-out lcd schermpje. Moet eerst de auto hebben om alles eens goed te bekijken natuurlijk. maar mochten er ideeen zijn of iemand weet een site waar diverse kant en klare spullen zijn hoor ik het ook graag
Laatste antwoord door ceeder, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Iemand enig idee waar ik de geschakelde voedingsdraad kan vinden onder de motorkap? Ik bedoel dus de draad die pas 12V geeft als het contact aan staat.
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben op zoek naar eenzelfde grill als in de Cee'd van Alex VB. De dealer kan me niet verder helpen en op internet kan ik deze grill ook niet vinden. Wie kan me verder helpen?
Laatste antwoord door Specialmade, -
Bandenspanning
door Tedje1978- 14 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hallo Kia rijders, Vandaag heb ik de zomerbanden vervangen door winterbanden. Maar wat is de juiste bandenspanning. Als ik kijk op het bandenspanningslabel op de b style van de auto. Moet ik in de winterband (185/65/15) 2.2 bar doen. Maar dit lijkt me toch weinig. Hoeveel bar gaat er eigenlijk in de zomerband (phantom velgen). WIe kan mij helpen? Groetjes Ted
Laatste antwoord door J-J, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Kan iemand mij uitleggen als ik een knop indruk en er op mijn toeren teller komt te staan automatische stop , WAT HOUD DAT IN. bvd Henk
Laatste antwoord door mika kjelld, -
Wilde voor de vakantie een armsteun monteren.Dit rijdt wat relaxter, en ik ben deze voorziening gewend van mijn vorige auto. Vind de originele Kia armsteun schandalig duur. Heb eergisteren een (echt)- lederen armsteun bij Citybug parts besteld. Vandaag binnengekomen. Wat een schitterend afgewerkt product. Zelf de binnenkant is mooi afgewerkt. En dat voor nog geen 1/3 van de prijs die Kia vraagt. Monteren stelt niets voor, je mist alleen de bekerhouder achter, maar krijgt er veel extra bergruimte in de beklede armsteun-bak voor terug. (n.b. Is het bekend dat leden van de Picanto-club 10% korting kunnen krijgen bij Citybug-parts?)
Laatste antwoord door fonzie, -
deur verlichting
door frankydb- 18 antwoorden
- 7,3k weergaven
hallo even een vraagje mijn vorige auto kia cerato had verlichting in de deur onderaan op mijn sportage zit ook een verlichtingskapje maar die is rood ( op mijn cerato was die wit ) nu mijn vraag is dat verlichting of niet die branden niet als ik mijn deur open heb al in de handleiding gelezen niets gevonden iemand een idee groeten
Laatste antwoord door R@oul, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben bezig met het uitbreiden c.q. aanpassen van mijn audiosysteem. In sommige sportagemodellen zit op de middenconsole rechtsvoorin een USB aansluiting. Bij mij alleen maar de mechanica daarvoor. Ik wil daar dus ook die USB aansluiting maken en heb dus het stukje bekabeling en de bijbehorende connectoren nodig. Daarnaast zoek ik uit de audioconsole het "opbergvakje" c.q. het codenumer daarvan. Ik zoek me helemaal kleurenblind (inclusief op kiatech), maar kan het niet vinden. Weet iemand waar ik dit soort informatie wel kan vinden? Alvast bedankt Ruud
Laatste antwoord door R@oul,