Kia Modellen
-
Gewoon, zoals altijd... wist je dat..................... ? Ik begin; Wist je dat de Rio ontworpen is door Peter Schreyer? Peter Schreyer heeft ook de Audi TT en de Audi A6+A3 ontworpen.
Laatste antwoord door blackviper, -
- 7 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hoi, Ik heb een nieuw Picantootje. Tijdens de eerste paar 100 kilometer was iemand zo fijn om met koude motor (draaide een minuutje) hard door te trekken (tot 80km/h in zijn tweede versnelling). Is dit een probleem? Kan er schade ontstaan zijn waar ik pas later achter kom? Als ik een beetje rondsnuffel op internet wordt het hoe dan ook ernstig afgeraden maar het is mij niet duidelijk of dit vooral een probleem van vroeger was en of het ook direct schadelijk is (of pas als je structureel zo met je auto om gaat). Auto rijdt goed alhoewel leek het verbruik de eerste paar 100 km een stuk gunstiger te zijn...
Laatste antwoord door kiamia, -
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede Kia rijders. Ik heb een 1.1 CRDI en af en toe heb ik het idee dat de auto vertraagd accelereert als ik het gas in duw. Komt echt sporadisch voor. Soms heb ik er dagen geen last van en dan wel een keer. Het is niet zo dat de wagen power mist, die is volop aanwezig. Alleen zit er af en toe een halve seconde tussen gaspedaal intrappen en accelereren. Herkent iemand dit ook of ben ik de enige met dit probleem(pje). Hoeft trouwens niet alleen bij de diesel uitvoering te zijn.
Laatste antwoord door RB-, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
hi my friends, i m greek and this is my pro ceed Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Laatste antwoord door xtra40, -
- 23 antwoorden
- 3,6k weergaven
Beste Mensen, Vorige week heb ik een xenonset gekocht voor mijn picanto. ( h7, 6000K ) Deze zal aankomende Zondag worden ingebouwd! (can't wait...) Meneer in de winkel vertelde mij dat h7 lampen een apperte lamp hebben om groot licht te voeren. Bij mij is dit niet het geval :S Mijn vraag is kan ik met deze xenonlampen ook groot licht voeren of niet? Zo niet? Heb ik dan een extra kabel nodig ofzo? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Smart, -
bedrading kleuren
door aj9700- 1 antwoord
- 7,7k weergaven
Hallo Weet iemand wat de kleurcodes van bedrading zijn van een pride ? alvast bedankt
Laatste antwoord door Leon, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo iedereen, zoals de titel het al zegt: welk type mistlamp zit er in mijn Kia Cee'd sw 1.4 seven uitvoering? Weet iemand dat? Ik wil namelijk G.p. Thunders monteren, die heb ik namelijk ook als dimlicht versie 7500k. Alvast bedankt. Dave d. Binnen: stadslicht led 6000k Besteld: led binnenverlichting Wanna have: carbon wrapping buitenspiegels.
Laatste antwoord door Dave D, -
17" velgen
door Gup- 22 antwoorden
- 8,3k weergaven
hoi heb een nieuwe kia ceed sw besteld en wil er 17 duims velgen onder zetten (dezent re), steekmaat 114.3 naaf 67.1 banden? 225/45? alvast bedankt voor de hulp!
Laatste antwoord door vette sajs, -
Mijn verbruik vind je in mijn signature. Beste wat ik gehaald heb is 1 op 16. Vandaag getankt en nu 1500km op de tank en afgelopen tank 1 op 14 gereden.Valt me erg tegen tot nu toe. Hoe is jullie verbruik?
Laatste antwoord door JosK, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo, Ik wil graag een wat 'bruter' geluid in mijn kia picanto aangezien ik dit gewoon mooi vind. en vandaar een powerfilter. Heeft iemand hier ervaring mee en doet dit iets met de garantie? groetjes
Laatste antwoord door burensemafkees, -
Sephia 1997
door Juappa- 2 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hoi, ben nieuw op dit forum maar ik heb een probleempje. mijn Sephia ratelt als een idioot, dus de kleppen moeten worden bijgesteld. Weet iemand ook de klepspeling van deze auto? Het is een automaat. Ik qoon op Barbados en niemand kan mij helpen of wil mij helpen. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Juappa, -
Oranje knipperlichten 1 2
door MrBubbels- 43 antwoorden
- 9,5k weergaven
Ik was het zo zat die oranje knipperlichten voor in de koplampen dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en heb deze niet verwisseld voor dure phillips lampjes maar ik heb ze gewoon grijs gespoten met de goedkoopste zilverspuitbus die er maar was en kijk eens aan geen oranje gloed meer maar wel oranje knippers. Als je ze gaat spuiten dan moet je ongeveer 1/4 van de lamp aan de onderkant (bij de fitting) dichtplakken zodat er een reflectie in de lamphouder kan ontstaan en je dus een oranje gloed krijgt van je knippers.
Laatste antwoord door Moulin, -
Open Dak (aftermarket) 1 2 3
door Don56- 56 antwoorden
- 9,6k weergaven
Heeft iemand ervaring met deze daken? Ik zoek een leuk dakje, handbediend en niet te duur (300-400 euro max.). Je komt voornamelijk de Webasto Hollandia H100 tegen (is inmiddels uit productie), maar zijn er ook nog andere merken verkrijgbaar? En hoe zit het met lekkages, je leest hier-en-daar dat de handbediende daken nog weleens kunnen lekken.
Opladen accu
door MrBubbels- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo zwoegers, even een klein vraagje mijnerzijds temeer ook dat het nergens (volgs mij met de zoekfunctie) staat,Kan je de accu onder een druppellader zetten als je 14 dagen op vakantie gaat, of is het mogelijk om de accu op te laden met een oplader of als die "leeg"met een jumpstarter weer aan de praat krijgen?? rarararara wie weet het. DANK JE WEL ALVAST. BUBBELS
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, heb recentelijk een prachtige sorento gekocht 3.3 v6 bj. 2007. Graag wil ik deze voorzien van xenon. wie kan mij aangeven welk type en merk ik het beste kan aanschaffen. Wil dit zelf inbouwen. Alvast bednkt voor reacties.
Laatste antwoord door Autoverlichting Reeuwijk, -
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sleutel in het contact en omdraaien en..niets! Sleutel er uit, minuutje wachten en dan start hij gewoon. Dit heb ik nu een paar maal zo gehad, soms een paar dagen niet en dan weer een paar keer achter elkaar (vandaag 2x). Weet iemand wat de oorzaak kan zijn e/o mogelijk oplossing?
Laatste antwoord door Don56, -
velgen
door rinuszoetebier- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een zwarte sorento en zoek al een tijdje nieuwe zwarte velgen, helaas zonder resultaat. Vorige week liep ik een zaak binnen en zag een set dezent 17" tegen voor de prijs van 300 euro, geen geld. Alleen de kleur he. Ik heb een aantal spuitbussen met de fabriekskleur gekocht en ben zelf aan het werk gegaan, ben er zelf erg tevreden over. -origineel -schuren met waterproof en grondverf -vijf lagen lak gevolgd door blanke lak
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 18 antwoorden
- 7,2k weergaven
Wie heeft ze 'gepimpt'? En zo ja, in welke kleur(-en) en waarmee? Ik ben benieuwd naar de materialen die daarbij gebruikt zijn!
Proefgereden
door MGA1600- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
De Ford Ka van mijn dochter heeft gebreken en gaat vervangen worden!. Vandaag daarom samen met haar proefgereden in een Toyota Aygo.....die wilde ze eigenlijk al een heel tijdje omdat ze hem zo grappig vond....maar al na 500 meter bleek dat zo'n Aygo geen feest is! Wat een herriemaker is dat.....en ondanks de herrie erg traag! Ik kreeg een Deux Chevaux gevoel....maar dan 45 jaar later....., Op aanraden van de dealer ( die ook KIA "doet") ook even de Picanto getest....een wereld van verschil! Lekker autootje, rijdt veel soepeler, remt beter en ziet er van binnen ook uit als een echte auto. Kortom, ik denk dat ze haar keuze gemaakt heeft....
Laatste antwoord door Preston, -
Ceed bluetooth 1 2 3
door hellfeet- 66 antwoorden
- 21,1k weergaven
Heeft iemand al ervaring met de bluetooth van de Kia Ceed? Sta op het punt de se7en te gaan leasen en vraag mij af of ik verbinding kan krijgen met mijn telefoon, een Nokia E71. Wie heeft dit werkend of weet waar ik meer info kan vinden?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 23 antwoorden
- 5k weergaven
Hoi, Is het mogelijk dat de claxon kunt vervangen. We vinden echt niks deze claxon die onder onze RIO superpack zit. Kun je de orginele stekker blijven gebruiken als je een andere zwaarder claxon er onder wil zetten. Groeten Cindy en Eric
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Al een tijd valt mij iets raars op aan de radio klok van de Kia Sportage. (dit betreft de Radio/CD uitvoering niet de Navigatie uitvoering.) Ik stap meestal iets na 8 uur in de auto het valt me dan op dat de tijd altijd 10 minuten te laat loopt echter tijdens het ritje corriceert de radio dit vanzelf na enige tijd (10-15 min). Nu was ik was ik vanmorgen wat vroeger en zat 7:55 in de auto en zag dat de klok dit keer wel goed stond. Echter ergens tussen 8:00 en 8:25 ging het toch weer fout en kwamen er weer 10 minuten bij. Vervolgens ging ik letten waarneer de klok zich weer corriceerde gewacht tot 8:40 maar niets toen heb ik het TA (filemelding) knopje uitgezet en toen…
Laatste antwoord door Moulin, -
- 22 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste Rio-collega's Ik ben sinds 3 weken een zeer tevreden Kia rijder, pluspack black. Ik heb hem 2e hands gekocht , auto is van 02 jan 2012. Auto is gewoon nog nieuw met 8000 op de teller. Ik heb eigenlijk 2 vragen : Hoort er een bodem/spatplaat onder de motor te hangen ? Als ik de motorkap opentrek zie ik de straatstenen onder de motor. Het lijkt of hier een bodemplaat hoort te zitten ?? iemand een idee ? Zijn er meer mensen die ook last van windgeruis hebben aan de bestuurderskant. Voornamelijk bij zo'n 100 tot 120 km en harder zeer goed hoorbaar.bijrijdersstoel niet.Ik heb all…
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi , een onverlaat heeft zonder zich bekend te maken mijn rechtervelg naar de derde wereld geholpen incl. 2 wielmoeren alsof er met een slijptol overheen was gegaan. Wie o wie heeft er nog 1 "over" , bij de dealer o zo duur en ga het waarschijnlijk zelf betalen wegens terugloop no-claim etc. Hoeft geen band bij te zitten , is de zogeheten bloemvelg. Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door Picawhite, -
Uitgevoerde mods in volgorde -Emblemen,reclame stickers en kentekenplaathouders verwijderd -Led verlichting in de kofferbak,dashboardkastje,binnenverlichting en kentekenverlichting geplaatst. -Stoel gedemonteerd en de bedrading voor de audio geplaatst. -Middenconsole vervangen voor de dubbeldin versie. ( Tevens hoogglans zwart gespoten ) -Bass Remote in het middenconsole gemaakt -Pioneer avh 5200bt geplaatst. -Versterker geplaatst. -Subwoofer geplaatst ( 2x kicker solo barick ) -Koplampen voorzien van 8000K Xenon -18inch Toora t250 velgen gemonteerd. -Zonnenband geplaatst. -achteruitrij camara geplaatst. -stuurbediening module geplaatst. -Donkere achterlicht…
Laatste antwoord door RB-,