Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
hoi ik ben nieuw hier en heb weinig ervaring met kia , ik heb een kia 3.5 uit 2003 gekocht . mijn vraag is hoe te rijden met de aut met de caravan er achter . de caravan weegt 1600 kg voor de kia geen probleem maar ik vind dat de auto zonder gas te geven net te hard rijd in drive op de camping moet ik echt bijremmen van plaats gas te geven ik zou graag uitleg willen van de automaat, kan ik in stand l rijden en heeft dat nut, alvast bedankt voor de reacties . groetjes trotse kia rijder
Laatste antwoord door Smart, -
- 15 antwoorden
- 5k weergaven
PROBLEEM. Vandaag erg teleur gesteld in de handfree telefoon in de splinternieuwe Venga Xtra 1.4 Blue tooth herkent wel mijn eveneens nieuwe telefoon Samsung Gio GT-S5660, maar herkent het adresboek niet; daardoor kun je ook geen gebruik maken van de snelkeuze-instellingen op het display van de auto: van handsfree bellen is dan geen sprake omdat je alleen kunt bellen door het tel.nummer HELEMAAL in te typen! De garage wijt het aan het verschil in versies van blue tooth tussen de auto (versie 2.6.8.staat in het systeem) en dat van het mobieltje (bij Fodafone opgevraagd = 2.1). Bij de Fodafone winkel ook al NUL op het request. Het vreemde is echter dat van een "oerou…
Laatste antwoord door tjacha, -
Pro Ceed project
door tok88- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
In mijn voorstel topic had ik het al verteld, heb redelijk wat plannen met mijn pro al een gedeelte uitgevoerd gedeelte ook niet To do list : Dubbele uitlaat Check "xenon" verlichting Check Navigatie in bouwen Spoilerset toevoegen Emblemen verwijderen Ramen Blinderen Check antenne veranderen Ledverlichting voor kentekenplaat Check Vanmiddag zal ik wat fotos toevoegen Zo kocht ik de auto al snel was er een afspraak gemaakt om de ramen te blinderen vanaf toen ging het eigenlijk alleen maar door, naar aanleiding van een aantal rio`s van dit forum dacht ik ow dat staat ook wel mooi op mijn auto , dus oo…
Laatste antwoord door tok88, -
Pas nieuwe picanto besteld (zie profilel) In de afleverkosten €925 zit een waxoil behandeling €198 !!! Ik heb vriendelijk bedankt, en heb voor mij gevoel €198 bespaart. Er zit garantie op de lak. en ik ben naar 3 jaar van plan om hem toch weer in te ruilen. Gaarne reactie.
Laatste antwoord door artcev, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe de (dummy)schakelaars links van het stuur te verwijderen zijn? Dus die bij de koplamphoogteversteller, waar bijv. de uitschakelaar van de ISG kan zitten? Ik wil wat extra schakelaars plaatsen en dat zou een mooie plek zijn. Als het met "originele" schakelaars kan is NOG mooier natuurlijk...
Laatste antwoord door artcev, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumgebruikers. Ik heb net mijn Kia Sorento bj 2003 door de wasstraat gereden. Sindsdien doet de auto vreemd. Als ik het stuur ver draai dan maakt de auto een vreemd geluid - alsof er iets aanloopt - en lijkt het of deze afremd. De auto staat dan stil / gaat langzamer rijden, geeft een schok en ik kan weer verder rijden. Bij normaal rijden op de weg lijkt er niets aan de hand te zijn, enkel bij scherpe bochten. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en is het verstandig hiermee door te rijden? Alvast bedankt voor de reactie's Groeten Daniel Hartman
Laatste antwoord door masimo, -
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, ik heb een 3.3 v6 Sorento. En bij lage snelheden/in bochten schokt de tussenbak nogal. Ik heb de zekering van de tussenbak eruitgehaald. En daarmee was het schokken weg. De banden zij 4 x precies dezelfde merk/maat/model, dus dat is het probleem niet. Ik dacht aan de tussenbak sensoren, weet iemand hoe duur deze dingen zijn, en hoeveel het er zijn? Ik heb net even gekeken onder de auto op de brug en ik zag er maar een, maar het kan zijn dat ik er een over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt. Groet
Laatste antwoord door xychix, -
- 28 antwoorden
- 7,5k weergaven
Beste forummers, Ik ben echt een beetje van mijn geloof gevallen toen ik de inruilwaarde van mijn auto hoorde.... Mijn eerste reactie was: "Prima, dan zijn we nu klaar", en ik was klaar om te vertrekken.... Het verhaal van de dealer is dat Kia "slecht/weinig" aan bonus weggeeft vanaf de distributeur. Het nieuwe model en nieuwe jaar komt eraan, dat scheelt ook weer een "paar duizend".... Ik ga nu denk ik maar voor een ander merk, want deze belachelijke lage inruil vang ik overal wel. Ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn.... Lijdend voorwerp: Kia Cee'd 1.4 (109PK uitvoering) ISG SportyWagon - uitvoering Fifteen met nog geen 50K op de teller. Opties: Cruiseco…
Laatste antwoord door patten, -
- 7 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb kort geleden een kia rio uit 2007 gekocht het is een 1.4 lxe. heeft nu net 3000km gelopen. Ik vindt het verbruik aan de hoge kant,met een normale rijstijl haal ik ongeveer 1op 11.5.Ik vind dit aan de roayle kant want in de boekjes lees je toch hele andere verbruikscijfers. Er liggen wat banden betreft een afwijkende maat op n.l 195/65. Maar dit kan toch niet zoveel uit maken. Hebben meer mensen ook ervaring met dit soort hoge verbruikscijfers. groeten eric
Laatste antwoord door Jur, -
- 12 antwoorden
- 1,6k weergaven
In het kader van het voorstellen op het forum; ik ben Dirk Jan (nick Borland). Heb gisteren een Kia Rio 1.2 Graphite Super Pack besteld en mijn Lexus IS250 Executive ingeruild. Aardige downsize maar bewuste keuze. Wil kleiner, zuiniger en afschrijvings vriendelijker.... Heb de 17 inch Phantoms genomen en geen navigatie. Wel luxe kentekenplaten uiteraard voor het premium gevoel . Ga nog wel de audio upgraden maar dat komt wel. Komt wel een auto-dimming mirror in want die kan ik echt niet missen. Zou verplicht moeten worden.... Deze dus http://www.mitocorp.com/auto-dimming-nvs-basic-specifications.html Heb deze in het verleden voor een Swift aangeschaft en zo'n verbetering…
Laatste antwoord door Toyodriver, -
- 15 antwoorden
- 2k weergaven
Leuk idee van een Picantorijder. Is kijken wat de Riorijders hebben.
Laatste antwoord door Jordan, -
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik wil hierbij een oproep doen aan iedereen die van Kia Nederland een brief en waardecheques heeft ontvangen ivm het ontbreken van het VSM-pakket op sommige Kia Rio IV. Neem aub contact op via rene.hissink@home.nl als u het niet eens bent met de gang van zaken.
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
hoi, even een vraagje........ Zijn er ook gevallen bekend van corrosie aan de binnenkant van de deurlijst, achtedeur. Op dat gedeelte aan de binnenkant die een donkere kleur heeft. Volgens mij kan men deze demonteren door 3 moeren los te draaien. Kan men deze ook na bestellen of repareren. fotootje volgt
Laatste antwoord door rob4b4, -
Ceed 2012 trillen bij > 100 km/uur 1 2
door Gast evanwasbeek- 27 antwoorden
- 6,3k weergaven
Mede Ceed rijders, Sinds 1 september heb ik een nieuwe KIA ceed 2012 plus pack en de 17 inch Galgary zilver velgen. Nu merken ik dat de auto hevig begint te trillen wanneer ik harder dan 100 km/uur ga. De dealer heeft de banden al gecontroleerd en uitgelijnd. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb ook als test in de demo auto gereden (zelfde opzet), en daar ondervinden we ook de trilling. De dealer heeft nu vraag uit staan bij KIA. Afhankelijk van het antwoord wil ik nog proberen om de auto te testen met de standaard 15 inch banden. Ik was benieuwd of anderen hier ook last van hebben? Verder is het natuurlijk een top auto! Met vriendelijke groet, Edwin
Laatste antwoord door patten, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb in mijn Sorento een automatische klimaat regeling, die het altijd goed heeft gedaan, zowel in de auto stand, als handmatig. Sinds kort doet de verwarming het alleen als ik de temp op 32 graden zet. Als ik de temp op 31.5 zet gaat hij weer koud blazen. Dus het is alles of niks. Wat kan het probleem zijn, Temp. sensor? Met de zelf diagnose, meestal E0 en af en toe E5. Iemand met een oplossing of idee? groetjes Marcel
Laatste antwoord door masimo, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Na het uitlezen kreeg ik deze melding EGR Code P0401 - EGR - Flow Insufficient En nu?
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo Sorento liefhebbers! Na twee jaar trouwe dienst werd het tijd mijn Sorento eens in het zonnetje te zetten. Vanf het begin vind ik de in de kleur van de carrosserie meesgespoten bumpers en spatborden al heel mooi, en sinds het gewijzigde model nu standaard zo wordt uitgevoerd wist ik het zeker. Overspuiten! Ik vind het resultaat zelf heel mooi, de auto wordt er wat meer SUV van en heeft een rustiger uitstraling, vind ik. Ik heb ook maar een spoilertje toegevoegd, staat ook weer sportiever. Maar het meest trots ben ik op m'n nieuwe lichtmetalen velgen: 20 inch met RVS ring en zilverkleurig hart. Hieronder staat de link met de foto's: http://groups.msn.com/theKIAfa…
Laatste antwoord door Wilfred, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste lezers, Ik ben niet tevreden over de achterspeakers van mijn nieuwe Rio. Ik ben naar mijn dealer geweest om te kijken wat de opties zijn voor andere achterspeakers, maar vanuit KIA konden zij mij, op een subwoofer na (€ 310,- incl inbouwen) niets aanbieden. De verkoper gaf aan dat ik wellicht bij een speciaalzaak kan kijken voor bv Pioneer speakers. Volgens hem is de achterkantpaneel makkelijk er af te halen en is het een kwestie van plug -n- play. Heeft er iemand tips hierover? Is het inderdaad zo makkelijk om deze te vervangen en nog belangrijker: wat zijn goede speakers? Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Groet, Marco
Laatste antwoord door cees, -
- 10 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hoi Wij hebben een Kia Rio 1.2 superpack. Als het mistig is hard regent of de auto was komt er soms condens in beide lampen. Heeft hier iemand last van want de dealer denkt dat het normaal is. Het gaat meestal er vlug weg maar ik kan echt niet voorstellen dat het normaal is. Groeten Cindy en Eric
Laatste antwoord door RB-, -
- 14 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Wat ik mij afvraag : Zijn er hier Belgische Kia Rio rijders? Zoja, kunnen wij dan ook eens een mini meeting houden in België zoals onze Nederlandse Kia Rio rijders doen in Nederland . Zelf ben ik dus uit België provincie Antwerpen. Wie volgt?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Als ik op internet kijk naar de nieuwe kia rio dan kom ik vanaf begin 2011 tot oktober 2012 terecht. Ook zie ik vaak staan de Rio 1 / Rio 2 / Rio 3, zijn dit dus 3 generaties van productie ? Ik krijg over een week dus mijn nieuwe Rio en zou dus denk ik de 3 moeten zijn. Wat zijn nu de verschillen als die er zijn wat betreft de Rio in begin 2011 en de Rio nu Oktober 2012.? Zijn de motoren anders of wat meer? Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid in kan geven. Groeten Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Kia Sorento 2.5 CRDi km-stand: 222.000, zojuist turbo stukgereden, flinke hap olie weg (was bijna bij bovenpeil nu op onderpeil) Heb echter geen zwarte rook gezien. Ook heb ik de auto op zeer laag toerental <1500 rpm op bestemming weten te krijgen. Boven de 1500 rpm hoor ik een ruisend geluid (lagers???). Ik laat de auto zo naar huis slepen en ben van plan om OF: - de auto zelf te repareren - de auto aan een exporteur oid. te verkopen Iemand hier ervaring met vervangen van turbo's? Iemand ervaring met schorsen van auto (APK moet ergens in Oktober, dat haal ik niet) Iemand enig idee welke verdere schade ik mag verwachten door die ~1 liter olie die is meeverbran…
Laatste antwoord door xychix, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste mensen, ik krijg mijn rio over +/- 2 weken en heb vandaag De 15 inch alluminium velgen besteld. De auto is al in nederland. Wat gebeurt er met de stalen velgen in deze situatie? Ik betaal 599euro met banden. Groeten Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
weer een creative zaterdag 1 2 3 4 9
door theomonika- 213 antwoorden
- 25,1k weergaven
ik ben zaterdag weer gezellig bij mijn broer geweest en als ik daar ben verzinnen we altijd wel weer wat zo hebben we nu mijn remklauwen geschildert me onder kant van de auto getectileerd en led in de binnen verlichting geplaatst zoals jullie kunnen zien op de foto's is het weer een geslaagde dag geweest
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Carens uit 2006 type II en het dashboard verlichting werkt niet helemaal meer naar behoren, de verlichting achter de schakelaars en keuzeknoppen van de verwarming. Ik probeerde de console al los te halen, maar ben bang dat ik alles stuk trek. Heeft iemand enig idee hoe ik deze lampjes kan vervangen. Alvast bedankt,
Laatste antwoord door kia-carens,