Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik had eigenlijk gezegd dat ik mijn Pica origineel zou laten, nadat ik aan mijn Aygo heel veel had aangepast. Alleen na 7 maanden begint het toch te kriebelen en mis ik wat dingen die ik op de Aygo wel had gemaakt. Van de Aygo had ik de meeste electrische schema's zo liggen, kon ik (betaald) downloaden bij Toyota. Bestaat er ook een site van Kia waar ik schema's kan halen? Hoeft niet gratis, als ze maar duidelijk zijn, dus ook de draadkleuren bevatten en eventueel pinnings van stekkers. Belangrijkste op dit moment zijn van de Wissers (voor EN achter) en de claxon (klokveer e.d.). Dan kan ik uitzoeken of ik mijn regensensor voor, interval achter en luchthoorn kan inb…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hoi allemaal, Vandaag heb ik de voorste remschijven vervangen. En toen ik er mee bezig was kon ik de wielophanging een stukje optillen. Dus eigenlijks de hele veerpoot een paar milimeter op en neer. En dan rabbelt het boven de schokbreker waar de schokbreker vast zit aan de carrosorie. Zit hier een lager of is het de aanslagrubber 54626-2E000 die aan vervanging toe is? Wie kan mij opweg helpen. Alvorens ik alles demonteer. Alvast bedankt, Gerrit,
Laatste antwoord door Marsaz, -
- 29 antwoorden
- 10,8k weergaven
Beste Forum leden, Ik heb sinds eergisteren een set treeplanken in de schuur staan voor de sportage 3. Het zijn de treeplanken wat 1 geheel lijkt wanneer je het gemonteerd hebt. Alleen llijkt het geen makkelijk klusje om deze treeplanken er op te monteren. Heeft iemand er ervaring mee?? grtzz
Laatste antwoord door willem57, -
Navigatie start niet op
door Gast asterix- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Sinds gisteren heb ik het probleem dat de navigatie niet opstart. Blijf het intro scherm met de tekst "KIA motors" zien, radio doet het wel maar kan geen zender wisselen, alleen volume instellen (via knop en stuur) en de achteruit rij camera doet het wel, maar zonder de "hulp strepen" in beeld. Ik heb de zekering al 5 minuten los gehad, maar dat hielp niet. Overigens is ook meteen de smart key onbruikbaar zolang deze audio zekering los is en wordt de dagteller gereset. Opvallend. Heeft iemand nog goede ideeën? Ik gok dat het Windows OS gecrasht is. Maar ik zie me al alweer bij de garage aankomen met iets dat niet mechanisch is. Dat wordt weer gezucht en gesteun van z…
Laatste antwoord door MrBubbels, -
Deur stootstrip
door raoul_35- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
IVM met loslaten voortse deurstootstrippen zijn deze door dealer vervangen (garantie) de achterste stukjes zaten wel goed vast en zijn niet vervangen. De strippen zijn alleen per set bestelbaar heb nu dus de achterstukjes over nieuw in verpakking Dus wie maak ik er blij mee ???? Weggooien kan altijd nog
Laatste antwoord door raoul_35, -
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
In het (erg dure) afleveringspakket zit een lifehammer. Deze was niet gemonteerd bij aflevering en ik kan er eigenlijk ook niet zo 1-2-3 een mooi cq praktisch plaatsje voor vinden. Waar hebben jullie het ding gelaten?
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste medeleden, Sorry voor de misschien wel erg domme vraag, maar ik kom er browsend niet achter: Kan iemand mij (ons) uitleggen op welke wijze je de toepasbare banden maten bij een gegeven velgmaat kunt achterhalen? Eeen voorbeeld: Kia sportage (de mijne) heeft een velgmaat van 6,5J X 16 (ET41) en heeft een bandenmaat van 235 x60 R16 Nu kom je bij verschillende leveranciers vaak bij dezelfde velgcodering de bandenmaat 215 x 65 R16 tegen. In mijn zoektocht naar een set wintervelgen kom ik nu een mooi (betaalbaar) setje tegen. Je raad het al, met dezelfde maatvoering (6,5J R16, 5 x 114,3 en de juiste naaf diameter) maar daar liggen andere banden op. Hoe kom ik er nu …
Laatste antwoord door Specialmade, -
Wie van de drie?
door Kia2811- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
2811
Laatste antwoord door Mr.B, -
- 2 antwoorden
- 12,4k weergaven
Hoi allemaal! Mijn naam is Sebastiaan en ik zit met een probleempje... Ik ben nieuw op dit forum en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Deze week ga ik mijn cilinderkoppakking vervangen van mijn kia retona 2.0TD. Nu ik kan maar geen gegevens vinden over het aantrekken van de bouten van de cilinderkop... Geen dealer die het me wil geven... Weet iemand van jullie de juiste gegevens? Deze motors zitten ook in de kia sportage 2.0td. Echter vind ik nergens een vraagbaak of dergelijke. Iemand goede raad of meer info voor me? Alvast bedankt! Groeten Seba
Laatste antwoord door septec, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, ik ben bezig om de standaard speakers (voor en achter) te vervangen in mijn Kia Sportage van 1 week oud.... De panelen loshalen gaat echt heel eenvoudig, dankzij de instructie hier op deze site. De oude speaker heb ik eruit gezaagd. Nu heeft de standaard speaker een zwarte draad en een gele draad. Wat is nu plus en wat is min? Nu heb ik de speaker aangesloten met de gele draad op de plus en de zwarte op de min. Is dit goed?
Laatste antwoord door MGA1600, -
- 16 antwoorden
- 5,2k weergaven
De nieuwe Carens MPV verschijnt begin 2013 op de NL-wegen. Zie hier!
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
er is een nieuwe site opgericht met heel veel info voor ons sorento rijders. http://www.sorentonation.com/forum/content.php
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Toen we proefreden in de Sportage heb ik alleen naar de radio geluisterd, ik had geen CD meegenomen en ook geen stickie bij de hand. Stom natuurlijk, want ik ben best een beetje audiofiel, maar ik vond op de radio-stand het geluid zeker niet indrukwekkend, ondanks de aanwezigheid van een subwoofer en externe versterker. Wel voed verstaanbaar overigens, ook bij 130 km/h en het was best een winderige en regenachtige dag. Ik ga dus even heel rustig afwachten tot ik ervaring met het geluid in de auto heb en dan kijken hoe het geluid bevalt met CD of MP3 of iPod. Zo niet kan ik altijd nog de speakers vervangen, ik las dat meer mensen dat ondernomen hebben, en dat heb ik in…
Laatste antwoord door MGA1600, -
banden en regen
door anke2304- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Allemaal, ik heb een vraagje, hoe kan ik beoordelen of mijn kia het regenwater goed afvoert van de banden. het is een nieuwe kia picanto 2012 , februari. het heeft de afgelopen week 2x flink geregend terwijl ik de weg op moest. ik had het idee dat ik steeds minder grip had. het regenwater wordt best hoog opgespoten en komt vooral bij de achterwielen omhoog tegen het achterraam. is dat normaal? of zou ik toch het profiel / spanning even moeten controleren? groetjes Anke
Laatste antwoord door bigwade, -
- 8 antwoorden
- 4k weergaven
Kan iemand mij helpen, sinds kort zijn we in het bezit van een sportage 2006. Nu zit er in de bagage ruimte een stopcontact voor een sigaren aansteker. Mijn vraag, waar kan de zekering voor dit stopcontact vinden. ik ben ook opzoek naar handboek, die had ik niet bij tijdens verkoop Gr Demir
Laatste antwoord door Smart, -
- 21 antwoorden
- 6,8k weergaven
Bij controle bleek het flexibele deel van de uitlaat (direct na de katalysator) lek te zijn. Ik vind het wel erg snel voor een auto met nog geen 49K op de teller. Volgens de garage is het te wijten aan het kantelen van het motorblok mede veroorzaakt door het ISG (dus veelvuldig starten). Heeft iemand ook deze ervaring? Afgelopen week eindelijk de stootlijsten op de Cee'd kunnen plakken. Ze worden met mallen geleverd zodat ze precies op de juiste plaats geplakt kunnen worden.
Laatste antwoord door Bemio, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Via bluetooth krijg ik verbinding met mijn fabrieks navi en kan ik bellen en gebeld worden in de auto. Echter is mijn adressenlijst van mijn mobiele tel is niet zichtbaar in het systeem en hij herkent mijn contacten dus niet. Dit was ooit wel het geval.. Ik heb de nieuwste update, ook van bluetooth en ik heb een HTC one V toestel als gsm. Wie weet hoe ik eea kan instellen / wijzigen??
Laatste antwoord door JSA, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Omdat ik vaak de vraag krijg via PM, zou je even een foto kunnen maken van jouw accessoire.. etc.. dacht ik: Laten we een topic maken waarin je iemand kan verzoeken een foto te maken van hoe het er bij hem uitziet.
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben al een jaar of 3,4 inbezit van een kia sportage 2005 2.0 crdi 83 kw 113pk. Ik zit met het probleem dat de motor af en toe echt vre trilt en hij doet het opgelijk wel snelheid. Het rare vind ik dat het niet altijd is. Volgens een vriendin die ik ken en ook in die zin iets had, lag het aan haar hogedrukrail. Iemand dit zelfde probleem al gekregen. Groeten Bart
Laatste antwoord door Marsaz, -
Telefoneren
door luc1- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Sedert een paar dagen heb ik het probleem dat wanneer ik vanaf het touchscreen probeer Te bellen en ik tracht en cijfer in te brengen dan neemt hij in veel gevallen het cijfer eronder. Herkent iemand dit probleem? En neen ik heb geen hele dikke vingers. Mvg luc1
Laatste antwoord door luc1, -
- 21 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo allemaal ik heb een witte Rio pluspack en wil daar graag parkeersensoren laten.ik vind het alleen een hoop geld wat ze bij de dealer ervoor vragen..weten jullie misschien een andere optie
Laatste antwoord door blackviper, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemorgen, Steeds vaker als ik mijn Iphone 4 aansluit via de officiële KIA Iphone kabel op mijn radio herkent het systeem wel de telefoon en start hij direct het afspelen van de muziek vanaf de iphone. Echter hoor ik dan dus meestal niets en zie ik in het display nog het radio station staan met de titel en de artiest van waar ik net op de radio naar zat te luisteren. Ik heb de volgende opties allemaal geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat: Het loshalen van de kabel en weer aansluiten Het manueel switchen tussen Radio en Media Het switchen naar bluetooth Het afzetten van de motor en weer starten met Iphone aangesloten laten Het afzetten van de motor en w…
Laatste antwoord door Drumtubbie, -
Nieuwe Rio gekocht! 1 2
door Marc-T4- 40 antwoorden
- 7k weergaven
Hallo, Heb me eigen al even voorgesteld in het voorstel-topic. Na een aantal proefritjes hebben we gisteren de knoop doorgehakt en een nieuwe Rio besteld. Zeer benieuwd naar de prestaties e.d van dit,voor mij, nieuwe merk. Ben zoiezo al erg onder de indruk van zijn looks dus volgens mij moet dit helemaal goedkomen. Heb een aantal jaren in een volvo v40 T4 gereden en de reden om te kiezen voor de Rio is toch wel het belasting-voordeel. Ik bedoel,geen wegenbelasting,zuiniger in het verbruik zal me toch zeker al gauw 150 euro in de maand gaan schelen! Als alles goed gaat zal ik over 3 weken de trotse bezitter zijn van een zwarte Rio, 1.2 comfort-plus pack met 17'' phanto…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 4,8k weergaven
hey allemaal ben eigenaar van kia c'eed sw zere goede wagen heb namelijk een probleem met de koplampen mijn rechtkoplamp de lamp h 7 gaat om de maand kapot heeft iemand hier een verklaring voor want in de garage zeggen ze me dat het aan de lampen ligt heb namelijk de orginele philips llampen ver vangen door de philips blue vision alvast bedankt groeten kevin
Laatste antwoord door mulderske, -
- 14 antwoorden
- 9,8k weergaven
Hallo, Ik vroeg me af of er OBD-uitlees software bestaat voor de Picanto. Zoiets als Vag-com voor de VAG groep en Vol-FCR voor Volvo. Ik heb een OBD-II kabel aangeschaft, in eerste instantie voor de Volvo, maar leek me leuk om de Picanto er ook mee uit te kunnen lezen. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Tzeunis,