Kia Modellen
-
Ceed 2012 trillen bij > 100 km/uur 1 2
door Gast evanwasbeek- 27 antwoorden
- 6,5k weergaven
Mede Ceed rijders, Sinds 1 september heb ik een nieuwe KIA ceed 2012 plus pack en de 17 inch Galgary zilver velgen. Nu merken ik dat de auto hevig begint te trillen wanneer ik harder dan 100 km/uur ga. De dealer heeft de banden al gecontroleerd en uitgelijnd. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik heb ook als test in de demo auto gereden (zelfde opzet), en daar ondervinden we ook de trilling. De dealer heeft nu vraag uit staan bij KIA. Afhankelijk van het antwoord wil ik nog proberen om de auto te testen met de standaard 15 inch banden. Ik was benieuwd of anderen hier ook last van hebben? Verder is het natuurlijk een top auto! Met vriendelijke groet, Edwin
Laatste antwoord door patten, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb in mijn Sorento een automatische klimaat regeling, die het altijd goed heeft gedaan, zowel in de auto stand, als handmatig. Sinds kort doet de verwarming het alleen als ik de temp op 32 graden zet. Als ik de temp op 31.5 zet gaat hij weer koud blazen. Dus het is alles of niks. Wat kan het probleem zijn, Temp. sensor? Met de zelf diagnose, meestal E0 en af en toe E5. Iemand met een oplossing of idee? groetjes Marcel
Laatste antwoord door masimo, -
- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
Na het uitlezen kreeg ik deze melding EGR Code P0401 - EGR - Flow Insufficient En nu?
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo Sorento liefhebbers! Na twee jaar trouwe dienst werd het tijd mijn Sorento eens in het zonnetje te zetten. Vanf het begin vind ik de in de kleur van de carrosserie meesgespoten bumpers en spatborden al heel mooi, en sinds het gewijzigde model nu standaard zo wordt uitgevoerd wist ik het zeker. Overspuiten! Ik vind het resultaat zelf heel mooi, de auto wordt er wat meer SUV van en heeft een rustiger uitstraling, vind ik. Ik heb ook maar een spoilertje toegevoegd, staat ook weer sportiever. Maar het meest trots ben ik op m'n nieuwe lichtmetalen velgen: 20 inch met RVS ring en zilverkleurig hart. Hieronder staat de link met de foto's: http://groups.msn.com/theKIAfa…
Laatste antwoord door Wilfred, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Beste lezers, Ik ben niet tevreden over de achterspeakers van mijn nieuwe Rio. Ik ben naar mijn dealer geweest om te kijken wat de opties zijn voor andere achterspeakers, maar vanuit KIA konden zij mij, op een subwoofer na (€ 310,- incl inbouwen) niets aanbieden. De verkoper gaf aan dat ik wellicht bij een speciaalzaak kan kijken voor bv Pioneer speakers. Volgens hem is de achterkantpaneel makkelijk er af te halen en is het een kwestie van plug -n- play. Heeft er iemand tips hierover? Is het inderdaad zo makkelijk om deze te vervangen en nog belangrijker: wat zijn goede speakers? Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Groet, Marco
Laatste antwoord door cees, -
- 10 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hoi Wij hebben een Kia Rio 1.2 superpack. Als het mistig is hard regent of de auto was komt er soms condens in beide lampen. Heeft hier iemand last van want de dealer denkt dat het normaal is. Het gaat meestal er vlug weg maar ik kan echt niet voorstellen dat het normaal is. Groeten Cindy en Eric
Laatste antwoord door RB-, -
- 14 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Wat ik mij afvraag : Zijn er hier Belgische Kia Rio rijders? Zoja, kunnen wij dan ook eens een mini meeting houden in België zoals onze Nederlandse Kia Rio rijders doen in Nederland . Zelf ben ik dus uit België provincie Antwerpen. Wie volgt?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
Als ik op internet kijk naar de nieuwe kia rio dan kom ik vanaf begin 2011 tot oktober 2012 terecht. Ook zie ik vaak staan de Rio 1 / Rio 2 / Rio 3, zijn dit dus 3 generaties van productie ? Ik krijg over een week dus mijn nieuwe Rio en zou dus denk ik de 3 moeten zijn. Wat zijn nu de verschillen als die er zijn wat betreft de Rio in begin 2011 en de Rio nu Oktober 2012.? Zijn de motoren anders of wat meer? Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid in kan geven. Groeten Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Kia Sorento 2.5 CRDi km-stand: 222.000, zojuist turbo stukgereden, flinke hap olie weg (was bijna bij bovenpeil nu op onderpeil) Heb echter geen zwarte rook gezien. Ook heb ik de auto op zeer laag toerental <1500 rpm op bestemming weten te krijgen. Boven de 1500 rpm hoor ik een ruisend geluid (lagers???). Ik laat de auto zo naar huis slepen en ben van plan om OF: - de auto zelf te repareren - de auto aan een exporteur oid. te verkopen Iemand hier ervaring met vervangen van turbo's? Iemand ervaring met schorsen van auto (APK moet ergens in Oktober, dat haal ik niet) Iemand enig idee welke verdere schade ik mag verwachten door die ~1 liter olie die is meeverbran…
Laatste antwoord door xychix, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste mensen, ik krijg mijn rio over +/- 2 weken en heb vandaag De 15 inch alluminium velgen besteld. De auto is al in nederland. Wat gebeurt er met de stalen velgen in deze situatie? Ik betaal 599euro met banden. Groeten Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
weer een creative zaterdag 1 2 3 4 9
door theomonika- 213 antwoorden
- 26,6k weergaven
ik ben zaterdag weer gezellig bij mijn broer geweest en als ik daar ben verzinnen we altijd wel weer wat zo hebben we nu mijn remklauwen geschildert me onder kant van de auto getectileerd en led in de binnen verlichting geplaatst zoals jullie kunnen zien op de foto's is het weer een geslaagde dag geweest
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Carens uit 2006 type II en het dashboard verlichting werkt niet helemaal meer naar behoren, de verlichting achter de schakelaars en keuzeknoppen van de verwarming. Ik probeerde de console al los te halen, maar ben bang dat ik alles stuk trek. Heeft iemand enig idee hoe ik deze lampjes kan vervangen. Alvast bedankt,
Laatste antwoord door kia-carens, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hoi is er een manier om samen met het knipperen van de lichten een geluid te horen als de auto van en op slot gaat. Mijn Volvo had een mooie piep. 2811 2811
Laatste antwoord door Lennart, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben van plan deze winter toch door te rijden op de mooie phantom velgen. wij rijden namelijk maar zon 8000 tot 10.000 km per jaar, en ruilen gemiddeld iedere 3 a 4 jaar onze auto in. we krijgen dus nog geen eens een setje voorbanden versleten in de tijd dat wij auto rijden. het is dus onvoordelig voor ons om steeds winterbanden voor een andere auto te kopen. maar hoe verhouden de phantoms zich, als je ze elke week schoon maakt, in de winter?
Laatste antwoord door sarkesteijn, -
- 17 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo mede-Riorijders, Afgelopen zaterdag heb ik mijn witte Kia Rio super pack bij de dealer opgehaald. Rijd fantastisch, veel opties, enz... Alleen... Toen ik net in mijn pauze ff bij mijn auto aan het kijken was zag ik dat er nu al allemaal roestplekken op mijn remschijven zitten. Is dit normaal? Ik vind het nogal snel namelijk! Tevens vind ik de Waxoyl laag ook niet echt geweldig. Waar de druppels er zaterdag nog allemaal als mooie pareltjes op lagen, is daar nu niets meer van de te zien na een regenbuitje... Verder is het een topauto hoor maar ik vraag me gewoon af of die roestplekken altijd zo snel voorkomen.
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Zoals bekend is het geluid in de picanto 'beroerd'. Nu las ik op kia dat je als accessoire een pioneer actieve-subwoofer kit kan laten monteren (onder de bijrijders stoel?) . Heeft iemand hier ervaring mee of dit nu echt wel zoveel verschil maakt?
Laatste antwoord door xtra40, -
-
Laatste antwoord door Smart, -
Hallo mede Kia-autoeigenaren, Ik vraag me alleen af... Het ISG systeem van Kia Rio is heel goed bedacht maar denken jullie dat dit op lange termijn geen negatieve effect op het ontstekingssysteem zal hebben? Ik bedoel de motor gaat steeds aan en uit vooral bij straten met veel verkeerslichten.
Laatste antwoord door 8i0b5ori, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Ben bezig met de aanschaf voor 20" velgen alleen bij verschilende site's staan 2 hoogte maten. Wie weet de juiste. 275 40 R20 of 275 45 R20.
Laatste antwoord door masimo, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik was toevallig op de Duitse Kia site aan het bladeren naar occasions, toen kwam ik deze speciale Kia Cee'd 'dream team' tegen. Met led verlichting in de bumpers (niet eerder gezien) en standaard zwarte velgen. Vind de voorbumpers wel wat, maar ik denk dat ze alleen maar in Duitsland te verkrijgen waren, helaas. Laat jullie toch even wat foto's zien! (foto's ...ik krijg die andere foto's er niet op helaas 106 K nog over?!?)
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo mensen, Ik wil de blower van onze Kia Pride schoonmaken, want als je hem aanzet doet hij niks anders dan grommen. Volgens mij zitten er een hoop bladeren in. Maar nou vraag ik mij af hoe je daar precies bij komt. Ik heb wel al gezien dat de blower onder de middenconsole zit. Maar je moet nogal wat plastic verwijderen voordat je echt bij de blower bent. Ik heb wel al wat bouten en schroeven losgedraaid, maar het lijkt erop dat je het hele verwarmingsmechanisme moet loshalen om de blower schoon te maken. Heeft iemand een how to? Of kan iemand me uitleggen welke stappen ik precies moet zetten? Alvast bedankt, Remko
Laatste antwoord door Remko1975, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vandaag starte ik onze sportage crdi uit 2005 en Brande het lampje Motormanagenent en check! Ik het boekje open en ja hoor precies een ezeloortje bij het bovengenoemde onderwerp:-( Wat zal er mis zijn? Ben ik een ezel omdat ik hem heb gekocht en de vorige eigenaar er ook al last van heeft gehad ? Vandaar het ezeloortje.... Ondanks het lampje rijdt hij goed ook vel! Help!!!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 11,1k weergaven
hallo wie weet raad bij mijn sportage uit 1995 blijft een lampje branden het is het lamp in de vorm van een versnellingsbak hij brand af en toe maar wie weet wat het betekend al vast bedankt henk
Laatste antwoord door Marsaz, -
- 7 antwoorden
- 10,8k weergaven
Hallo, ik lees net ergens op dit forum dat er digitale gebruikershandleidingen zijn te vinden. Klopt dit en waar kan ik die dan vinden hier? Ik krijg over +/- 2 weken mijn Rio dus zoek alvast deze handleiding die ik er dan ook bij krijg maar vind het erg leuk deze alvast van te voren door te lezen. Wie kan mij hiermee helpen ? Groeten Eric
Laatste antwoord door bigwade, -
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Sportage rijders, Ik heb een vraagje passen de velgen van een Sportage 2 ook op een Sportage 3 dit i.v.m. aanschaf winterbanden plus velgen. M.v.g.