Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, ik heb een 2de hands 2.5l diesel gekocht van mei -2007 executive, die 150.000 km gereden heeft. De auto rijdt prima. ik rij er rustig middellange afstanden mee ± 50km ritten. Ik kom aan een verbruik van 11.3 L per 100km. Voor onze noorder buren is dit 1L op 8.8 km. Is dit een normaal verbruiK? of kan dit beter? Groeten: Willy
Laatste antwoord door parketteur, -
Koelvin slaat niet aan bij hoge koelwatertemperatuur! 1 2
door Gast mjpw79- 28 antwoorden
- 18,7k weergaven
Hoi Kia kenners, Vandaag een eindje (30 km) gereden en een half uurtje stilstaande/zeer langzaam rijdende file gereden... Koelwater kookte, spoot uit het plastic reservoir en de koelvin sloeg niet aan... Zekeringen en relais bekeken deze waren goed,iemand een idee wat er mis is? Ik hoor het graag zo snel mogelijk!!
Laatste antwoord door maurogijo, -
Twee nieuwe Pica
door Kia2811- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Mooi hè twee Pica's ik wit mijn vrouw rood. 2811
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, weet iemand hoe ik de stem van de navigatie standaard kan uitzetten? Ik heb het over de standaard KIA navigatie. De stem uitzetten/dempen kan zover ik weet op twee manieren : 1) Via instellingen, audio, en dan navigatie assistent (of iets dergelijk), uitzetten. Maar bij elke nieuwe route moet ik het weer uitzetten. 2) Als de stem klinkt, het geluid zacht zetten. Dit onthoud hij wel, maar als ik muziek aan heb staan word toch de muziek gedempt als er een instructie komt. Wil graag dat de vriendelijke mevrouw uit mijn navigatie systeem altijd haar mond houd. Iemand nog een suggestie? Alessandro
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Heeft iemand deze "mods" al op zijn soul? http://www.automobilesreview.com/auto-news/kia-wind-assisted-aero-soul/11706/
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil na diverse onderwerpen op het forum te hebben gelezen zoveel mogelijk lampen vervangen door LED. M'n auto is nog ruim voor het CANBUS tijdperk dus storingen op de boordcomputer zullen wel niet voorkomen, lol. Wel las ik dat je het knipperlicht-relais moet vervangen door een relais dat geschikt is voor LED maar dat is geen overkomelijk probleem. Lastig werd het toen ik de kap van de achterverlichting los wilde maken. Ze zitten (zichtbaar) vast met twee parkers maar toen ik die verwijderd had zat de unit wel wat losser maar nog steeds ergens aan vast. Het instructieboekje werd ik helaas ook niet wijzer van. Google vertelde me dat er ook nog er…
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 20 antwoorden
- 33,1k weergaven
Picanto eerste model ,H4 lamp kant bestuurder ... twee bevestigingsboutjes los ,kan de lampenuinit maar een centimeter kantelen ,onvoldoende om de rubber mof om de H4 te verwijderen ... dient de bumper te worden losgemaakt ,of is er een truuk om de unit los te maken ...
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn rio uit eind 2003 heeft het volgende probleem Bij regen of door een plas heenrijden gaat de snaar waar ook de stuurbekrachtiger opzit piepen.de snaar is vRij nieuw (10.000 km) en staat strak. (1cm speling) Nu is ook nog het feit dat mijn stuurbekrachtiging er gisteren evenmee stopte. Dit was tijdens een heftige regenval en koude motor. Misschien niet van toepassing maar meld het toch. De airco stond in dit geval uit. Wel is het zo dat als de airco aanstaat ik minder kracht heb met optrekken. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste, Wie kan mij helpen, voor een reeel bedrag, aan 4 originele velgen van de nieuwe Picanto? Ik heb gezocht op internet maar de ET waarde van 49mm schijnt niet algemeen te zijn. Ben
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Coreplayer
door Zwijntje- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Wat kan ik met de coreplayer en wat heeft die voor functie ?
Key code
door Gast pbwinter- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben mijn key code van mijn Kia Rio Kwijt wie weet hoe en waar je die kan achterhalen,want ik wil een reserve sleutel laten bij maken.
Laatste antwoord door Stevie, -
GEKRAAK AAN VOORRUIT
door hdr- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan iemand helpen, heeft iemand ervaring mee, iemand dat ook voorgehad. Ik heb nu +/- 12000 km gereden en zogoed als geen storende problemen gehad met de sportage, enkele verwaarloosbare zaken. Sinds enkele dagen is dat anders, plots ( heb het ontdekt na die enkele dagen met hoge temperaturen), aan de passagierskant zit ik met een gekraak thv de voorruit om gek van te worden, iedere bocht dat ik neem, het kleinste steendje, is voldoende, zelfs op een vlakke weg bv snelweg de sporen van vrachtwagens, is al voldoende om terug dat gekraak te horen, een afslag nemen, een straat indraaien enz enz enz, kortweg telkens er beweging in de carrosserie is heb ik prijs. ik kan het …
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hoi Forum leden, Ik wil hierbij mijn ervaring delen betreffende het zelf inbouwen van een trekhaak. Op dit forum werd al eens verwezen naar trekhaakdiscounter.nl en daar heb ik dus een afneembare trekhaak incl. kabelset voor mijn SW >2009 besteld. En inderdaad een paar dagen later werd er een zwaar pakket thuis afgeleverd. Na alles gecontroleerd te hebben, zag ik dat er bij de bedradingsset geen beschrijving zat (deze ff van internet gedownload) Ok, nu het inbouwen nog, en volgens de beschrijving kon dat wel een paar uur duren. Inderdaad ik heb er zo'n 5 uur over gedaan en gelukkig had ik het juiste gereedschap voor handen. Wat moet er namelijk allemaal gebeure…
ECO on/off
door Gast accountverwijderen- 13 antwoorden
- 14,7k weergaven
Ik heb nu 1200 km gereden met mijn Picanto van een paar weken oud. Onderdeel van de trip computer (boordcomputer) is een groen ECO-lampje in het dashboard, dat aan zou moeten gaan als je zuinig rijdt. Je kunt de werking ervan aan- of uitschakelen met de ECO on/off schakelaar in de trip computer. Ik heb dat altijd aan staan, maar de groene ECO-aanduiding heb ik nog nooit zien verschijnen. Ook niet als ik er speciaal op let en echt heel zuinig rijd. In de handleiding vind ik wel de uitleg van de werking. Maar in de specificaties van de Picanto en de verschillende Packs kom ik het hele ECO-ding niet tegen. Inmiddels geloof ik niet meer dat dit ECO-lampje op mijn Picanto is …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Onlangs nieuwe Sportage 1.6 GDI aangeschaft. Na enige tijd manifesteerde zich een hoge bromtoon, stationair nauwelijks waarneembaar, bij toenemend toerental progressief merkbaar. Tevens heb ik de indruk dat bij hogere toerentallen het geluid zwaarder is als voorheen. Ik heb niet de indruk dat het van de motor afkomstig is of resonantie met hitteschild, eerder vanaf het voorste traject uitlaat (spruitstuk, katalysator..) Door de dealer wordt het geinterpreteerd als eigen voor deze auto, gerelateerd aan demper. Bij proefrijden dit geluid evenwel niet opgemerkt. Binnen forums en/of reviews vind ik vooralsnog geen aanknopingspunten voor dit fenomeen. Daar wordt voornamelijk…
Laatste antwoord door jorien, -
Carbon fiber dak
door DTP2- 16 antwoorden
- 4,9k weergaven
Zojuist mn auto teruggekregen van www.albasign.nl uit Scheveningen met een carbon dakje voor een mooie prijs. Ziet er retestrak uit en ben erg blij met het resultaat. Mooie is dat dit geen folie is met een carbonstructuur, maar een carbonbedrukking heeft. Schijnt helemaal nieuw te zijn. Maar omdat dit dus geen structuur heeft en glad is blijft het schoner en is makkelijk schoon te houden. Nu op naar de custom instaplijsten.
Laatste antwoord door Rio-010, -
- 19 antwoorden
- 7,9k weergaven
Vandaag moesten gelijk met een beurt bij de KIA-dealer de voorbanden van mijn CEE'd worden vervangen. Opnieuw zijn er Michelin Energy Saver 205/55 r16 - banden opgelegd. Prijs uiteindelijk op rekening 312,- eoro (266 excl). Hier was ik keurig over gebeld. Maar samen met vervangen ruitenwissers en de beurt bleek einde dag het eindbedrag 620 euro. Dat was bij afrekenen toch wel even slikken... Bij de concurrent (Euromaster, ik weet er zijn nóg goedkopere) blijkt dezelfde band op internet 95 euro te kosten. Geen idee wat dit bedrijf vraagt voor het erop leggen van banden? In ieder geval vangt de KIA-dealer daar dus ruim 100 euro voor. Voorheen had ik een Ford Focus. Daar…
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste Forumleden, Ik ben van plan om mijn sportage 3 de achterlichten donker te laten spuiten (zie foto). Ik ben al geweest waar ze dat prachtig kunnen maken en spuiten natuurlijk. Ik ben alleen nog aan het twijfelen over of ik het moet laten spuiten en daarover polijsten ze de lamp helemaal glad en helder. en of ze kunnen de lamp ook wrapen in kleur zwart. dan gaat het over de hele kont. Dus de achterlicht units met de knipperlicht units. Volgens mij staat het echt bruut en ben het niet of nooit tegengekomen op een sportage?? Het moet niet te zwart worden maar net zo een chique uitstraling hebben ik een voorbeeldfoto genomen van een golf achterlicht unit. Dan k…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal ik heb een witte Rio pluspack gekocht.zag net dat hij buiten stond bij de garage..heel blij natuurlijk..maar hoelang duurt het voordat hij op kenteken staat..
Laatste antwoord door Huizebakker, -
Binnen Verlichting
door Gast pbwinter- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste Forum leden, Ik heb een Kia Rio 1.5 LS uit 2005 nu is het zo dat als ik de auto ontgrendel met de afstandbediening volgens het boekje de binnen verlichting moet gaan branden maar dat is niet het geval,waar kan dat aan liggen. Groet Peter
Laatste antwoord door patrickceed, -
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo mede Kia liefhebbers, Sinds een poosje is de verlichting achter de tellerunit half stuk, dus ik wil deze graag repareren. Kan iemand mij alleen vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Heb alleen ervaring met Volvo's, bij ons model V70 moet namelijk het hele bovendek van het dashboard eraf om de tellerunit eruit te kunnen krijgen, terwijl bij het nieuwe model je de tellerunit zo door het stuur kunt pakken. Hoe gaat dat bij de Picanto? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Picanto-1.0-LX, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Gisteren na een avondje uit, kwam ik tot de vaststelling dat het lampje aan het pinken is gegaan van het motormanagement. Volgens de handleiding van de wagen zou je gedurende een 25min aan min 60km, min in 2de en tussen de 1500 en 2000 moeten rijden waardoor het zou uitgaan. Heb dit gedaan en geen gevolg. Waarschijlijk morgen maar de dealer al eens opzoeken vermoed ik.
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
Achtervering ceed sw 1 2
door edschoe- 27 antwoorden
- 10,9k weergaven
Hallo wij hebben een ceed sw uit 2010 als de kinderen achterin zitten en een paar tassen in de kofferbak zakt de auto al door zijn veren heen. Alles is op te lossen met hulpveren maar wie gaat dat vergoeden wij hebben geen stationwagen gekocht om niets in de kofferbak te gooien. Hebben meer mensen dit probleem en hoe is dit opgelost.
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Mede KIA drivers Ik zou graag mijn binnenverlichting wat aanpassen en dus LEDS steken. Nu heb ik mijn boekje gevolgd en geprobeerd om die plaat ervan te halen maar dit lukt mij niet. Heeft iemand hiermee ervaring? Greetz, Brent
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo , Ik heb een probleem met de versnellingsbak / koppeling van mijn rio. Als ik stil sta krijg ik de versnelling niet in de 1 , de 2 gaat ook zwaar maar beter , ook de achteruit gaat zwaar. De 3 en 4 , 5 gaan goed als ik eenmaal rij. Soms krijg ik de versnelling helemaal niet in de achteruit , als ik dan de koppeling een aantal keer intrap gaat het wel. Wij heeft er een idee waar het aan kan liggen??
Laatste antwoord door El-Rio-Grande,