Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, mijn Rio is nog niet afgeleverd dus ben ik og op zoek naar mooie velgen. Wat ik me nu afvraag is, gaat het geluidsnivo omhoog als ik 16 of 17 inch velgen monteer, of ligt dat alleen aan het type / merk banden dat ik erbij kies? Tijdens de testrit viel me nl. op hoe stil de Rio was.....erg stil....of ligt dat aan de standaard banden? Graag lees ik jullie ervaringen.
Laatste antwoord door Forest, -
Nieuwe PICA 1.0
door Kia2811- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nadat mijn vrouw woensdag haar PICA heeft opgehaald heb ik gisteren na lang wikken en wegen ook een PICA gekocht. Mijn vrouw heeft de PICA gekocht in Delft zeer goede inruilprijs gekregen voor haar oude auto en ze wilde hem ook direct meenemen. Ik heb diverse offertes aangevraagd maar Tinholt had de laagste offerte dus daar gekocht (moet wel 4 weken wachten).Vandaag voor het eerst een stuk gereden in de PICA van mijn vrouw.Ben eerst gaan tanken echt helemaal vol kon niets meer bij..Wat is me opgevallen (rij nu Volvo dus wel een heel andere klasse voor de prijs van de Volvo koop je 5 PICA's).Rijd prima,valt wel wat terug bij het schakelen het sturen is in het begin wat vre…
-
Hallo allemaal, ik sta op punt om RIO te halen, heb ik ook een proefrit gehad, maar dat heeft me beetje teleurgesteld, namelijk hij is erg stug!! hebben jullie ook last van? ik weet niet dat bij me ligt of bij de auto zelf, misschien moet ik even wennen? ik week het niet eigenlijk. ik heb ook bij hyundai dealer een proefrit gemaakt met i20, qua vering is i20 veel beter. ik moet een keuze maken tussen die twee. help!!
Laatste antwoord door Jordan, -
DVD dakscherm
door Master1977- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste Kia rijders, Is er iemand die ervaring heeft met een DVD plafond scherm? Ik heb er 1 in laten bouwen in mijn nieuwe Ceed, echter krijg ik alleen geluid via de infarood koptelefoon. Is het mogelijk om dit scherm via de uitgaande audio tulp stekkers aan te sluiten op de bestaande radio die ingebouwd zit? zo krijg ik wellicht het geluid via de luidsprekers van de auto... Het gaat om de superpack uitvoering van de ceed 2012. Groeten, Marcel
Laatste antwoord door Smart, -
- 23 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo mede Rio rijders. Ik vind dat het erg donker moet zijn voordat de verlichting automatisch aan gaat. Is dat ook jullie ervaring. ?
Laatste antwoord door Derrek, -
airco probleem
door madjack- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
mijn Rio 15 LS uit 2004 heeft problemen tijdens het rijden met de airco aan hij blijft dan stotteren en inhouden de garage waar ik hem heb gekocht zegt dat dit zo hoort maar daar geloof ik niets van ik weet dat het vermogen iets inzakt maar dat stotteren kan nooit de bedoeling zijn wie kent dit probleem ??
Laatste antwoord door madjack, -
Pechverhelping
door Hasselt- 21 antwoorden
- 4,8k weergaven
Gisteren in de late namiddag met mn 1 week oude banden in een gigantisch stuk glas gereden op de ring rond Hasselt. Bleek dat ik met het bijgeleverd materiaal om de banden te wisselen mijn velg niet kon demonteren (andere schroeven dan de originele). KIA-assistance gebeld en 30 minuten later was de Touring-wegenwacht reeds ter plaatse en het euvel was op 5 minuten opgelost. Van een snelle service gesproken op een moment dat de wegenwachters het momenteel wel zeer druk hebben!
http://www.autoweek.nl/autonieuws/19921/gereden-mercedes-benz-a-klasse ik vind toch wel een rio gehalte terug te vinden in deze benz........................toch
Laatste antwoord door kris88, -
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, Sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een Kia Picanto LX uit 2007. Tot vorige week dik tevreden, maar nu begint het. De auto houd soms erg in op de autosnelweg. Hij zakt dan terug tot een 100km per uur en plankgas komt hij niet boven de 110 km per uur. Toerental loopt niet op, geen lampjes geen rook, alleen een soort gebrom komt er bij de motor vandaan. Ben maandag bij de dealer geweest en ze hebben hem uitgelezen maar kwam niks uit. Vandaag weer op de autosnelweg en daar gingen we weer. Meteen richting dealer, stukje van de autosnelweg afgeweest dus zachter gereden, daarna weer de autosnelweg op en er was niks meer aan de hand. Dit is nu al 3x voo…
Laatste antwoord door riodriver, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Chris moorman en sinds een maand of twee in bezit van een kia spotage uit 2007 2ltr. Maar nu heb ik een klein probleemtje nu met de regen van heden morgen komt het water bij mijn voeten naar binnen nu hoorde ik dat het een verstopt slangetje kan zijn, zou iemand mij daar iets meer over kunnen vertellen waar dat slangetje precies zit en wat ik moet doen ik hoop dat iemand het weet Met vriendelijke groet, Chris
Laatste antwoord door Moorman, -
- 18 antwoorden
- 11,1k weergaven
hallo ik ben een zojuist besteller van de kia sportage 1.6 GDI executive plus pack kun je de achteruitrijcamera later laten inbouwen en wat kost dit in combi met navigatiesysteem, dus navi en camera laten inbouwen bvd mvg arjan
Laatste antwoord door Neo, -
Samsung Gio 5660
door koolmees- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb dit type smartphone gekocht, maar het enige dat compatible lijkt met het systeem van de C'eed is de telefoonfunctie t.a.v. bellen. Dus geen telefoonboek, geen gemiste oproepen etc. Eigenlijk dus volkomen onbruikbaar. Heeft iemand ervaringen met dit toestel in combinatie met de C'eed of beter: wie heeft het aan de praat gekregen?
Laatste antwoord door koolmees, -
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
Onder de kmteller bevindt zicht een digitaal paneltje. Daarin staat van links naar rechts vermeld 1.wanneer je moet opschakelen, 2. de ODO km teller.Maar wat moet er in dat rechtse vakje vermeld staan?
E 10
door Gast pbwinter- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Weet iemand of je de brandstof E 10 kunt tanken inplaats van euro 95 in de rio van 2005,dit in verband met vakantie in Frankrijk.
-
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Hi, Vorige week onze sportage weggebracht voor een beurt en tevens update navigatie systeem. Als vervangende auto de gehele dag de nieuwe optima meegekregen dus mijn dag kon niet meer stuk. Toen ik de auto s'middags op de afgesproken tijd kwam ophalen, was hij nog niet klaar ( om 13:30) hadden ze de nieuwste update binnengekregen dus deze wilden ze graag nog even installeren. enfin 30 min later stond de Sportage buiten klaar ( tevens helemaal gewassen ) er werd mij verteld dat het Navigatie systeem niet werkte uitgezonderd de radio en dat er een windows scherm te zien was. Maar geen zorgen meneer als u de auto morgenochtend start start het navigatie systeem vanzelf op.…
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 39 antwoorden
- 17,1k weergaven
Hallo mede Kia-drivers, Gisteren vanwege het redelijk warme weer heb ik expres mijn Airco aangezet. Een paar minuten later is het weer koud genoeg in de auto, en toen heb ik hem dus weer uitgezet. ik heb toen gemerkt dat er muffe geur uit de airco komt op het moment dat ik hem uitzet. maar tijdens het moment dat hij koude lucht aan het blazen is, geen. Ik heb deze meerdere malen getest om te bevestigen dat de stank uit de airco komt en niet van de buitenlucht. en idd is de airco de boosdoener. De vraag is nu: Hoe zou ik de onaangename geur die de airco veroorzaakt, kunnen verhelpen? Is het iets wat ik bij de dealer onder garantie (gratis) kan laten verwijderen? Iema…
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedendag, Vorige week hebben ik en mijn vrouw een Kia Picanto LX 2005 gekocht. Met het inbouwen van een nieuwe autoradio kwam ik erachter dat er geen spanning (12v) staat op de sleutelstand ACC. Het lijkt mij dat in de ACC sleutelstand spanning aanwezig dient te zijn en dat de blower aan gaat?? Ben al in beide zekeringboxen geweest maar kan het niet vinden? Wie o wie heeft de oplossing? Alvast bedankt. Groet,
Laatste antwoord door picanto newbe, -
- 3 antwoorden
- 5,8k weergaven
dag allemaal, Inmiddels zijn wij al vanaf februari 2012 met onze Sportage aan het rijden, tot op heden naar alle tevredenheid. Vanavond de auto ietwat vakantieklaar gemaakt door de fietsendrager op de trekhaak te monteren. Vervolgens de verlichting per stuk getest en dit werkt allemaal perfect maar.. bij de combinatie knipperlicht naar rechts aan en rempedaal intrappen dooft het knipperlicht van het fietsenrek en begint er vanuit het kleine opbergvakje links in de kofferbak een geluidssignaal te klinken. Dit geluid is het beste te vergelijken met een achteruitrijsignaal van een vrachtwagen. Laat ik mijn rem los bij knipperlicht naar rechts aan geen geluid en wel weer kn…
Laatste antwoord door tinus77, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Kan iemand mij een advies geven over het uit en in-bouwen alvast bedankt
Laatste antwoord door Gijsbert, -
- 21 antwoorden
- 8,3k weergaven
Na zoveel klachten te hebben gelezen in het vergelijkbare topic over de benzine uitvoering lijkt het me voor toekomstige kopers even goed om te melden dat ik zeer te spreken ben over het verbruik van mijn Rio 1.1 CRDi diesel. Gemiddeld verbruik 1 op 22.9 (gemeten aan de hand van de dagteller en de getankte liters) Waarde boordcomputer 4.2L/100km Uitvoering: Kia Rio 1.1 CRDi Comfort pack Plus pack Standaard 15'' inch wielen. Rijstijl: Rustig maar wanneer de schakel idicator aangeeft door te schakelen naar 3-4 en 5 trek ik altijd net ietsjes verder door anders gaat de auto trillen door een telaag toerental. Op de snelweg rij ik een constante snelheid van 110 km exa…
Laatste antwoord door Maotan, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Voor de liefhebbers Heb deze gevonden op een franstalig KIA forum. 1. verwijderen van linker- en rechtergarnituur dashboard, satnav verwijderen. 2.de grijs-oranje draad, ter hoogte van de fiche achteraan de gps afknippen (nergens anders!!!), het ander gedeelte dat naar de kabelboom gaat isoleren. 3.de draad die uit de fiche van de gps komt verlengen en aan het uiteinde een verbindingstukje(female) plaatsen. dit plaats je dan op de massafiche van de gps. 4.en klaar is kees, de gps denkt dat je handrem aanstaat. je ziet de video en geen lampje van handrem die opstaat. alles terug monteren nadien. enjoy drive carefully
Laatste antwoord door Rick, -
Antenne
door Gast pbwinter- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste forum leden, Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Rio uit 2005 en nu heb ik met mijn stomme kop geprobeert om de dakantenne er af te halen,die kan je volgens het boekje er zo afdraaien. Heb ik geprobeerd maar zat muur vast,met een tang voorzichtig geprobeerd en ja hoor hij brak af. Nu is mijn vraag waar kan je zo,n antenne kopen. Groetjes
Laatste antwoord door Specialmade, -
Radio defect?
door olemlA- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Nadat ik vanmorgen een cd'tje in de radio stopte werd deze "opgegeten" maar vervolgens werkt niets meer. Het lijkt net of er geen stroom meer op de radio zit. Kan het cd'tje er ook niet meer uitkrijgen en ook de aan/uit knop van de radio doet niets meer. Normaal luister ik altijd via de usb-stick en ook deze werkt niet meer. Is er misschien een zekering stuk en/of heeft iemand anders dit ook gehad?
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Sinds 26 maart 2012 heb ik een nieuwe Picanto, o.a. gekocht vanwege de zuinigheid. Maar nu na 5500km.... heb ik voor de 2e maal een rit gemaakt van 225km van Dordrecht naar Friesland. op de snelweg met cruisecontrol 110-120km/u Het verbruik : 1 : 15 Dit is niet een beetje méér... maar extreem veel meer als de fabriek opgeeft. Zijn er meer Picantorijders die dezelfde ervaringen hebben....? de auto is nu lekker soepel en trekt wel heel erg goed ... voor een 1.0 Achteraf lees ik de folder toch iets anders als voordien... er wordt nl. gesproken over het sportieve karakter van de 3-deurs... dubbel uitlaatstuk, etc. Zou deze versie dan anders omgaan met zn brandstof ?…
Laatste antwoord door jelledeboer, -
Navigatie in rio sp
door Ladru- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, leuk om te zien dat zoveel mensen zo enthousiast zijn over hun auto! Ik zit er aan te denken om een rio superpack te kopen, en heb een vraagje: Ik heb de user manual gedownload, en daar staat iets in over een klepje op het dashboard voor externe navigatie aansluiting. Dit klepje is me gisteren niet opgevallen tijdens de proefrit, maar is deze standaard? En waar zit het? Wat doet het, alleen 12v of ook audio? Is er sowieso een mogelijkheid om het geluid van een tomtom over de speakers te krijgen tegelijk met andere audio?
Laatste antwoord door coolman_kk,