Kia Modellen
-
Winterbanden 13" 1 2
door phoenix2149- 27 antwoorden
- 6,9k weergaven
Even een vraagje, Wij hebben nog winterbanden liggen op velg. Maat is 175/70 R13. Zou dat kunnen of is dat te klein? Heb ooit eens ergens gezien dat er nieuwe picanto's met 13" velgen in de specificaties stond, maar heb de rest van de maten niet onthouden. TNX. Phoenix
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
Ik bezit een Kia Rio uit 2006. In de handleiding staat niets vermeld welke lampen in mijn Rio passen: de reservelampen H4 of H7. Wie weet welke reservelampen in mijn Rio passen?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
hallo mede (st)rijders, Het is zover, mijn eertse deel van de uitlaat met de flexibele stukken waar ook de lambda sondes zitten is kapot. heeft iemand een goed adres voor een nieuwe. Kwik Fit kan niet leveren en de dealer is erg duur. ik hoor graag. groet Koos
Laatste antwoord door Leon, -
- 17 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik heb een nieuwe Picanto 1.0. Hij is inmiddels 3 weken oud en heb er 1600km mee gereden. Het valt mij mij op dat als ik bijvoorbeeld de snelweg op ga, dat de trekkracht in de 4e en 5e versnelling niet veel voorstelt. Met andere woorden, het duurt lang dat ik op 120km zit. Is dit een bekend iets bij de Picanto 1.0?
Laatste antwoord door bigwade, -
Deze website bekend bij jullie ?
door Gast Timo0103- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
http://kiasportage2012.net/2012-kia-sportage-vs-2012-volkswagen-tiguan/ Vind hem wel interessant.
-
ISG 1 2 3
door v-brooklyn- 54 antwoorden
- 18,4k weergaven
Sinds twee weken heb ik een nieuwe Venga Brooklyn met het comfort pakket. Sinds het wegrijden bij de dealer brandt het oranje lampje van de ISG voortdurend. Vandaag na 500 km (stad en grote weg) terug naar de dealer en die zei dat er veel problemen zijn met ISG. Dat krijg je als Kia om politieke redenen een bezuinigings systeem invoeren en toch de prijs van de Kia laag willen houden. Waarschijnlijk zal het de hele winter niet werken, tot zover de dealer. Deze week kom ik terug omdat dan de juiste monteur aanwezig is om te kijken wat de oorzaak is. Is er dan geen juiste oplossing voor dit falen?
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zit ik met een probleempje wat ik niet verwacht had. We rijden wat rond in EU en zijn vandaag in Italie. Gegevens van de rit die ik gisteravond online bekeek zou de rit vanuit Bellagio/Comomeer naar Montaione/Toscane zo rond de 420 Km zijn met een rijtijd van tegen de 5 uur. Type ik dit vanmorgen in op het Nav-systeem en tot mijn verbazing klopt de afstand wel ongeveer maar is er een reistijd zichtbaar van zo'n 8,5 uur . Wel zegt de dame " op deze route zijn tolwegen ". Maar al snel komen we erachter dat ze alleen maar erg haar best doet om elke tolweg te vermijden.!!. Gelukkig papieren kaart bij ons dus route het grootste deel via de tolweg gereden.... waar…
- 15 antwoorden
- 7,1k weergaven
Onze Witte Rio 1.4 is binnen en rijd heerlijk. Stap voor stap alles uit proberen en lekker spelen met de knopjes. Ik heb alleen twee vragen, hoe krijg ik de cruise controle aan de praat, werkt dit alleen bij een bepaalde snelheid? Ik krijg het (tot op heden) niet voor elkaar. Speed limiter werkt wel. Stop en go staat aan maar is nog niet maar tot Op heden nog niet mee gemaakt dat deze ging werken. Moet de auto dan in z'n vrij staand. Ik hoor graag van iemand.
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste picanto rijders, vandaag ben ik na de mediamarkt gegaan voor nieuwe speakers te halen voor in de picanto. Toen heb ik tog maar besloten om een klein woofertje erbij te halen. Nadat ik de speakers had geinstaleerd wou ik aan de woofer beginnen maar toen stuiten ik op een klein probleempje. Ik kreeg de plus kabel van de versterker niet bij de accu!?! Weet iemand toevallig hoe ik de plus kabel bij de accu krijg misschien met een foto of duidelijke uitleg of misschien zelfs andere oplossing? Alvast hartstikken bedankt! Groetjes Richard
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Hallo, Wij krijgen overmorgen onze Rio Superpack 1.2 Ecodynamic in de kleur wit met de Phantom velgen. Deze hebben we ingeruild tegen onze Fiat Punto Evo 1.3 M-jet, gezien de wegenbelasting terug gaat keren voor deze en de markt dan overspoeld zal worden met dit type Punto!!! Ondanks ik de Rio kwa styling al echt top vind staan er toch nog wat dingen op mijn verlanglijstje. 1. Getinte ramen 2. 19" wielen 3. Verlagen 4. uitlaat in het midden Ja ik weet dat het dan een echt schaap in wolfskleren is maar dat mag de pret niet drukken We hebben trouwens voor wie het leuk vindt al een Wolfje in schaapskleren, namelijk een Abarth 500c met 180pk en 285Nm En dan …
Laatste antwoord door john-52, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, heb het volgende probleem, picanto is met zijn neus tegen een paaltje gereden, radiateur lek, motor waarschijnlijk heet geworden stopte er na enige tijd , wil nu niet meer starten , draait wel goed rond en radiateur is uiteraard vervangen. heeft iemand een idee wat het zaou kunnen zijn? BVD. Vr. Gr. Dirk
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik zie hier diverse topics betreft de xenon inbouwen in de RIO. Ik krijg in Juli (als het goed is) ook mijn nieuwe Rio 1.4 binnen. Ik ben vooraf mijn huiswerk goed aan het maken, aangezien ik ook Xenon wil inbouwen. Ik zie ook de aanpassing aan de adapter waar de HID Xenon in komt te zitten, waar dan het middelste stukje weggeknipt wordt. Weet toevallig iemand een passende adapter te koop, die ik gewoon 2 nieuwe kan kopen en die ik vooraf al op maat kan gaan maken, dus voorbereiden. Is daarvan al iets te verkrijgen op internet...? Dan kan ik de originele ook behouden voor de originele Halogeenverlichting. bedankt allemaal..., superleuke website.., kijk elke dag ero…
Laatste antwoord door Kia Roland, -
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Ook het volgende probleem heb ik gekregen bij constant 110 of 120 km zonder cruisecontrol AAN gaat de auto soms harder en zachter uit zichzelf en ik heb geen trillende gasvoet rararara wat is het , de dealer weet van niks en gaat het via internet ??? uitzoeken zei ie. weten jullie anders de oplossing voo dit probleem??
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Mijn Kia Cee'd heeft later ingebouwde cc, in het stuur wel te verstaan. Nu is het zo dat de knoppen die in het stuur zijn gebouwd (rechterzijde van het stuur) een plaatje/ rubber missen, er komt nu namelijk licht langs de knoppen heen. Bij de linkerzijde is dit echter niet zo, nu heb ik dat aan de dealer gevraagd, maar die zegt.. dat is KIA. als dat aan beide kanten zo was dan geloof ik het wel, maar aangezien dit niet zo is lijkt mij dat ze gewoon een plaatje/ rubber zijn vergeten terug te plaatsen?? Nu zou ik dit best even zelf willen bekijken maar, kunnen de knoppen makkelijk uit het stuur genomen worden of moet ik daarvoor het gehele stuur demonteren?? Al…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Het viel me op dat achter het transparante plastic een groene zweem gaat ontstaan.. (waarschijnlijk) door invloed van vocht van buitenaf. Heeft iemand anders dit ook al ontdekt? Het kan natuurlijk geen kwaad, en misschien ben ik de enige die zo minitieus kijkt Sportage van juli 2010
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemorgen allemaal..., Ik ben in volle afwachting van mijn nieuwe Kia Rio 1.4 met alle pakketen erop, dus goed compleet. Ik heb tevens een set Xenon verlichting besteld (Pilot), alleen lees ik soms dat er problemen zijn met de verlichting die ooit niet goed aangaat enz.. Ligt dit aan de kwaliteit van de Xenonset (goedkoper setje) of de accu spanning wat ik hier en daar ook wel eens af en toe lees...? Ik ben zelf electricien, en weet gewoon simpelweg als de linker aangaat de rechter ook moet werken, dus dit eigenlijk niet aan de auto of bedrading ligt. Maar mogelijk ligt zoiets aan de kwaliteit van de xenon, en als het helemaal niet wil starten of uitvalen i.c.m. b…
Laatste antwoord door Kia Roland, -
Dakdragers
door Marc-T4- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Aangezien de vakantie er aanzit te komen,we met de Rio naar Zuid-Frankrijk gaan en de bagage-ruimte in de Rio nou niet echt heel groot is (we zijn met z'n 4en) ,ben ik op zoek naar universele dakdragers. Ik vind de orginele nogal prijzig bij de dealer. Weet iemand welk soort dragers er op het dak passen van de Rio? Heb al wel gekeken maar zie geen bevestigingspunten op het dak.
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In China zijn diverse DVD/radio/TV systemen voor de Sportage te bestellen. volg bv deze link; http://www.compucn.c...navigation.html Een handleiding voor uitbouw van de bestaande radio is ook op het net aanwezig en niet al te moeilijk. Mijn vraag is of er al iemand ervaring heeft met de import van een Chinees systeem?
Laatste antwoord door sennarob, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ook een oneffenheidje.. is al eerder verholpen door de dealer, treedt nu weer op: een wijkende dakrail (achter) (zie bijlage) Sportage juli 2010.
-
Koude start problemen?
door Gast velour100- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende. Als ik 's morgens weg rij en op schakel van 1e naar de 2e versnelling, en iets gas geef, dan voel ik dat de auto erg inhoudt. Een beetje stottert voor mijn idee.. Het gebeurt overigens dus alleen de eerste keer als ik er mee ga rijden. Verder op de dag, heb ik er geen last van. Vanochtend even voorgelegd aan de garage. De meneer die ik aan de telefoon had, had het over een stukje techniek, wat zichzelf eerst nog moet inregelen, voor dat het allemaal soepel loopt. Aangegeven dat ik het pas sinds kort ervaar, en daarvoor helemaal niet. Enfin, ik houdt het even in de gate, als het nog steeds blijft, mocht ik in ieder geval ff l…
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo! Ik ben in het bezit van een Kia Picanto sinds maart.. Nou heb ik al een aantal problemen gehad, Hij wil soms totaal niet in z'n achteruit.. Ik na de garage toe, had een afspraak gemaakt ervoor.. Toen gingen we 's ochtends dat testen, en inderdaad hij wou een paar keer niet in zijn achteruit. Ik zei als ik het stuur een beetje beweeg dan hoor je een tik.. Heb ik speling op de stuurkogels? Hij zei; ja, ik zal het melden aan de monteur. Kom om 12 uur maar terug. Dus ik om 12 uur terug krijg ik te horen dat ik een hele nieuwe stuurkolom krijg en dat ze al transmissie olie hebben vervangen.. Binnenkort nieuwe stuurkolom dus.. Ik zei lekker is dat, komt dat vaak …
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi beste leden , zoals jullie vast wel gelezen hebben bij het voorstellen zoek ik accessoires voor m,n sportage uit 2006. wil er graag een paar chrome details op zetten evt zoals een strip onder op de achterklep , deurgrepen(wel echte geen plastic ) evt meerdere suggesties welkom . vraag me ook af of het nut heeft een k&n filter te plaatsen en zo ja wat doet dat dan? is er een sportdemper ergens te krijgen die beschaafd klinkt maar toch mooi ipv sommige brute donderpijpen op auto,s van sommige jonge mannekes lol hoor graag van jullie , of eventuele links ook welkom voor accesoires , bullbar, treeplanken en hondenrek en rubber matten heb ik al dus die zijn nie m…
Laatste antwoord door Cootje111, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds enige tijd begint de CC kuren te vertonen. Het instellen van de CC via het naar beneden drukken van de "duimflipper" gaat moeilijk. Soms is het nodig om de flipper 4 a 5x naar beneden te drukken voordat de CC aan blijft. Wat wel een beetje vreemd is, is dat elke keer als ik de flipper naar beneden druk, het "set" lampje wel gaat branden, maar gaat ook meteen weer uit. Ook als ik de flipper naar beneden blijf drukken. Denk dat de contacten in de duimflipper de geest aan het geven zijn. Meer mensen dit (al) aan de hand gehad? Hoor het graag, Peter
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ook niet zo mooi: een roestende ruitenwisser (zie bijlage) Sportage is van juli 2010.
Laatste antwoord door Pipercub, -
zure lucht airco
door thuis42- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Twee maal terug geweest met de kia rio superpakket ivm zure lucht van de airco. Uiteindelijk heb ik 50 euro moeten betalen voor antischimmel behandeling. Gevraagd wat de oorzaak hiervan is. Plaats van de verdamper kan een oorzaak zijn deze zit bij de rio vrij laag. Vervolgens werd gezegd dat eer men gaat stoppen de airco eerder uit te zetten. Gelijk verteld dat hij automatsch ontwasemt. Ook verteld dat ik al 2x een nieuwe auto heb gehad waarbij dit verschijnsel pas naar 5 jaar kwam. Momenteel is de auto 8 maandenoud, zure lucht kwam al bij de 5de maand. Wordt een dure aangelegenheid
Laatste antwoord door Remko .me,