Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hey, Heeft er soms nog iemand het volgend probleem bij vertrekken met koude motor? Bij het traag aanzetten met wagen na een nachtje te rusten, gaat de motor schudden - daveren-trillen. Komt duidelijk ergens van koppeling of koppelingspomp. Na enkele malen te hebben aangezet is het probleem weg. Opzich niet zo erg maar wil wel ergste voorkomen. groeten.
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 17 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb nu 3000 km op de teller staan en mijn remmen piepen nog steeds van de sportage . Hebben jullie dat ook? Ik begin het nu behoorlijk irritant te vinden nu het mooie weer er aan komt en we wat vaker met het raam open rijden. Heb al een paar keer goed op de rem getrapt maar dat mocht niet baten. Het doet zich vooral voor bij licht/normaal remmen en niet bij krachtig remmen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 940 weergaven
ik had wat problemen met mijn Sp3 tijdens het rijden dat mijn snelheid hoger werd zonder dat ik gas gaf of mijn cruise aanstond, nu blijken onze Sp3 het systeem "drive bij wire "hebben en nu blijkt dat er wel eens problemen kunnen zijn volgens Kia nederland en op advies van hun gaat dit systeem vernieuwd worden door een nieuwe, dus wie er ook eventueel problmenen heeft met zijn gas geven, cruis control ,???? laat ff checken bij de daeler
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een originele radio voor mijn Sportage. Heeft iemand een artikelnummer misschien ? Mvg Wim
Laatste antwoord door wisja, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
In mijn Kia Ceed heb ik een klein deukje in de rechterachterdeurwat ik er zelf uit wil proberen te tikken. Probleem is echter hoe krijg ik de deurbekleding los om er bij te kunnen. Kan iemand mij hiervoor advies geven
Laatste antwoord door deurdeukje, -
Wielboutsloten
door Rio Rio- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste Rio vrienden, Over een klein weekje krijg ik mijn Rio geleverd. Graag wil ik wielboutsloten bestellen voor mijn lichtmetalen velgen. Weet iemand welke maat/steek/aantal ik nodig heb en welke merk/type aan te raden is? alvast bedankt!
Laatste antwoord door Rio 41, -
deur sloten
door KaDo- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Sinds een paar maanden hebben wij naar volle tevredenheid een ceed diesel sw gekocht. Het enige nare punt vind ik dar de deuren op slot slaan als je rijdt en als je stilstaat kun je niet de achterdeuren van buiten opendoen. Dat knopje op dashboard om slot eraf te halen werkt dan wel maar goed als je een aanrijding of zo hebt. Ik vind dat een heel eng idee. Weten jullie hoe je dat eraf kunt halen? Karin
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste Picanto'ers! Ik krijg over een paar weken mijn Kia Picanto binnen. (3drs, 1.2) Nu vroeg ik bij de dealer voor de aankoop al of je er andere velgen op kan zetten. Hierop werd geantwoord dat het wel kan, maar je dat dan via de dealer moet doen en er officiële Kia velgen op moeten. Want als ik dat niet deed zou de garantie kunnen vervallen, of niet helemaal vervallen, maar dan zou de dealer bij een defect het de velgen kunnen verwijten en andersom... waardoor je dus geen garantie hebt. Wat is jullie mening hiervan, hoe staat jullie dealer hier tegenover? Bij de dealer kosten velgen al gauw 800 euro en in webshop heb je voor 400 euro ontzettend mooie velgen! Mvg…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Weet iemand of de deuren van een Sorento uit 2003 op een Sorento uit 2007 passen? Ik heb namelijk een beetje schade gehad linksachter en heb een nieuwe deur gevonden, moet nog wel gespoten worden, maar dit is 200 km verder, dus ik wil geen risico nemen. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Malamadre, -
- 16 antwoorden
- 4k weergaven
Ik kan via Google geen goeie antwoord vinden. Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst, dat ik de machting voor incasso van motorrijtuigenbelasting moet/kan indienen. Maar Picanto is toch vrij van belastingen?? (hopelijk heb ik in de juiste subforum gepost)
Laatste antwoord door artcev, -
- 9 antwoorden
- 3,9k weergaven
De `nieuwe Rio is best comfortabel geveerd. Maar zodra ik een drempel over ga (en die zijn er nog al in Nederland), dan voel ik de achtervering nogal doorslaan met een "schop in de rug" tot gevolg. Dit gebeurd al als er geen belading is en ook niemand achterin zit. Een groot verschil met onze Peugeot 107. Ik weet niet of dit verbeterd kan worden met hulpveren of juist met andere schokdempers. Heeft iemand daar ervaring mee?
Laatste antwoord door Derrek, -
stadslicht vervangen
door bob- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
ben vandaag bezig geweest met het vervangen van mijn verlichting dimlicht en grootlicht is gelukt maar hoe moet je het lampje van het stadslicht vervangen? moet je heel de fitting eruit trekken?
Laatste antwoord door bob, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vorige week mijn Led verlichting ingebouwd, ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Nu nog de knipperlichten en dan is het compleet. greetz dominique
Laatste antwoord door Martinp, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Zaterdag heb ik geprobeerd de kaart te updaten naar de laatste versie (310E7A2, dus). De gebruiksaanwijzing zegt: 'Doe de USB stick in het navigatiesysteem. Bevestig door op "OK' te drukken en druk vervolgens op 'Akkoord' bij de volgende disclaimer'. Een plaatje wordt dan in de gebruiksaanwijzing getoond met daarop zowel de oude versie als de nieuwe versie van resp. Bluetooth, Firmware, System Software en Kaart. Dat scherm zag ik ook. Alleen werd daarin wel de oude versie van ieder onderdeel vermeld, maar van de nieuwe versie werd geen of foutieve versie informatie getoond. (zie het bijgevoegde plaatje). Uiteraard heb ik niet op 'OK' gedrukt. De garage kende het prob…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 29 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hoi, Sinds wij onze Venga hebben wordt onze dochter van 2,5 jaar achterin de autostoel autoziek. Bij onze vorige auto (Daihatsu SirionII Sport) was dit probleem bijna nihil. Wij hebben tijdens het rijden gemerkt dat achterin door de vering of type band de auto nogal nadeint en niet zo comfortabel is om achterin te zitten, ik weet dat op dit forum al over het bv over drempels rijden met deze auto besproken wordt maar kan ik iets doen waardoor mijn dochter minder snel autoziek wordt (of liever helemaal niet), anders hebben wij een probleem omdat we steeds meer op pad gaan met z'n allen. Blijft het probleem bestaan dan moeten we misschien wel voor een andere auto gaan ki…
Laatste antwoord door Specialmade, -
Waarom is de kleine beurt voor de 2.0 diesel zo duur?
door Gast Timo0103- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Weet iemand dit toevallig, wat doen ze exact bij de kleine beurt bij de sportage. Vindt 365 euro echt bezopen veel. Mijn eigen garage vraagt niet meer als 180 euro. Ik weet dat er 8 liter olie in moet maar dan nog.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
zou dat lukken?makelijk?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Gespot topic 1 2
door artcev- 25 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik zie steeds meer picanto,s rijden , maar zouden het forum leden zijn ,,, Bij mij bij de flat staat regelmatig een witte 5 deurs met comfort pack en stalen velgen ,
Laatste antwoord door RG86, -
Chinese grill
door luc1- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Bij deze verkoop ik mijn Chinese grill. Heb deze aangekocht maar toch beslist om ze niet te plaatsen. Iemand interesse? Grtz luc1
Laatste antwoord door luc1, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Mijn driedeurs witte Picanto vervuilt snel aan de achterzijde. Heeft iemand ervaringen met de spatlappen die worden geleverd? Lossen deze het probleem op?
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Ik ben in het bezit van een Kia Cee'd sw 2010. Reeds geruime tijd heb ik last van dat de afstandbediening van de sleutel niet steeds werkt. Batterijen reeds vervangen van de sleutel. Ondertussen heb ik ook reeds gemerkt wanneer dit voorvalt, de standlichten ook blijven branden zonder dat de sleutel op het contact zit. Ik heb de garage hierover aangesproken en hebben over dit probleem nog geen weet. Heeft er reeds iemand op dit forum een gelijkaardig probleem? Voor de rest echt heel tevreden van Alvast bedankt! mvg Frank
Laatste antwoord door Smart, -
navi instellingen
door JSA- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
1
Laatste antwoord door stor, -
- 44 antwoorden
- 10k weergaven
Na de aanschaf van een Sportage in november 2010 ben ik aan het kijken naar de nieuwe Picanto (3d versie). Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een proefrit te maken maar dat zal op korte termijn zeker gebeuren. Ik vroeg mij af of leden van dit forum al een nieuwe Picanto hebben en wat hun eerste indrukken zijn qua Comfort - Rijeigenschappen - Verbruik e.d. Ik hoop dat een aantal leden dit willen delen met de rest. Groetjes
Laatste antwoord door Sense, -
- 13 antwoorden
- 3,5k weergaven
Kreeg afgelopen vrijdag van mijn dealer te horen dat alle bestellingen vanaf 01-03-2012 te maken krijgen met een prijsverhoging. De verhoging betreft € 250,00 voor de 1.0-versie en let op!.......€ 850,00 voor de 1.2-versie. Tevens worden de diverse Pack's € 100,00 goedkoper. Ze krijgen niet alleen andere namen, nee..........ze worden ook aangepast qua onderdelen. Minder onderdelen dus! Zo gaat 15" naar 14" en komen er nog enkele zaken te vervallen. Jammer Kia! BaBaCC
Laatste antwoord door Sense, -
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ondanks de recente facelift van de Soul, heeft Kia Nederland wegens teleurstellende verkoopcijfers in ons land besloten, dit type binnen niet al te lange tijd uit het leveringsprogramma voor Nederland te halen. In onze omringende landen blijft de Soul vooralsnog wel leverbaar, maar bij ons is het einde van de Soul in zicht. Wel jammer dat dit type het in ons land klaarblijkelijk niet heeft gehaald en de consument de kwaliteiten van deze auto niet heeft weten te vinden of te waarderen. Het is en blijft een markante, veelzijdige en kwalitatief goede verschijning op onze wegen. De koper/berijder kan/kon zich met deze auto goed onderscheiden in het verkeer als zijnde "nie…
Laatste antwoord door Sense,