Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo iedereen mijn vraag is de volgende: ik krijg de Sorento niet van alarm met de afstandbediening,wel met de sleutel maar dan blijft het alarm loeien ,en motor wil niet starten. kan het aan de batterij van de afstands bediening liggen?????? bedankt alvast voor de reacties. Dirk
Laatste antwoord door artcev, -
18 inch velgen 1 2
door richard1980- 36 antwoorden
- 10,6k weergaven
Weet iemand of de 18 inch velgen los te koop zijn?
Laatste antwoord door ludwig001, -
- 22 antwoorden
- 12,5k weergaven
Tot volle tevredenheid rijd ik nu mij KIA Rio 1,1 CRDI. Tot twee weken terug reed ik op Gislaved winterbanden om de 15 inch standaard stalen velgen. Dit beviel uitstekend. Bandenlawaai was niet storend/zeer acceptabel. De standaard geleverde Hankook eco banden heb ik toen om 15 inch lichtmetalen velgen laten monteren. Deze heb ik er nu dus enkele weken onder. Het valt mij op dat deze enorm veel lawaai produceren, met name op ZOAB wegdek. Het valt des te meer op omdat de KIA feitelijk verder een aangenaam stille auto is. Hebben meer eigenaren deze ervaring? Wat is jullie ervaring met andere merken? Alvast bedankt voor jullie reacties! groeten Gerwin
Laatste antwoord door dance, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen weekend een kledingwinkel binnen en terwijl de vrouw aan het passen was had ik me wat in ee zetel neergevleid.Op het tafeltje lagen wat boekjes met onderandere de "Topgear".In het oog sprong een artikel over een ruwe tocht dwars door Zuid-Amerika.Er werden een paar wagens getest(lees afgebeuld ).De Sportage was er één van.Hier een deel van het verslag.Ik hoop dat ik het andere deel(hetwelke ik vluchtig gelezen heb) ook kan vinden want de Sportage kwam er mooi uit . http://www.cabriochallenge.nl/userfiles/TG78-P154-161-ART-Amandes(1).pdf Gevonden(tweede deel) http://www.cabriochallenge.nl/userfiles/TG79-P176-183-ART-Amandes.pdf
Laatste antwoord door kialoog, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag de Stebel Magnum geinstalleerd in de Sportage . Behoorlijk lang mee bezig geweest omdat ik het netjes wilde hebben en alles in originele ribbelbuis heb weggewerkt. Na alles weer te hebben dichtgeschroefd valt mij op dat de naad tussen koplamp en de chromen grill aan de linkerzijde vrijwel 0mm is en aan de rechterzijde bijna 3mm. Wellicht een beetje mierenn**kerij maar ik zat ik te denken heb ik hem wel weer goed in elkaar gezet? De grill is natuurlijk niet van de bumper afgeweest maar alleen de afdekking is wat naar voren getrokken. Nou was ik benieuwd of jullie dit ook hebben bij de grill?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Is de Folow me home optie software matig te programmeren Of moet er een kastje Tussen ,
Laatste antwoord door artcev, -
- 30 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste Allen, Ik kan mijn Rio aanstaande vrijdag ophalen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot de verzekering? Wie heeft er bijvoorbeeld ergens een hele goede/goedkope verkering aan kunnen vragen? Alvast bedankt, Jeroen Toekomstig Riorijder
Laatste antwoord door betominice, -
- 11 antwoorden
- 8k weergaven
Ik weet het is al vaker voorbijgekomen, maar echt concreet heb ik nog geen antwoord gevonden. Wanneer het reservelampje gaat branden, geeft de BC elke keer aan dat ik nog ruim 100km kan rijden (10ltr reserve inhoud)?. Is het zo dat als ik zou doorrijden pas bij ca 0km mijn motor afslaat of moet ik dit met een korrel zout nemen?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 15 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hi, Ik ben van plan om deze zomer andere velgen te plaatsen op mijn wagen. Ik heb alleen niet echt een idee welke zeer mooi zouden staan op mijn wagen. Ik heb de Pro ceed btcs velgen eens bekeken en ik vind niet dat deze echt SUPER zijn. Ik zou liefst 18" velgen steken en liefst zwart omdat dit wel mooi staat onder een witte wagen (tenzij jullie andere bewijzen hebben ) Aanpassingen die reeds gedaan zijn: Ledlampjes vervangen van nummerplaat zodat ze wiite schijn hebben ipv geel Standlichten en gewone lichten vervangen door xenonlook lampen Ruiten zijn geblindeerd (de 3 achterste) Aanpassing die ik nog wil doen: 18" velgen steken --> CHECK! Verlagen …
Laatste antwoord door Brent, -
Een groot aantal van ons wachten met smart op de levering van de nieuwe Sportage (waar ik er een van ben )Daarnaast zijn er ook al een aantal die kunnen genieten van hun nieuwe auto. Wat ik me afvraag is het wat je er van verwachte of valt het mee of juist tegen. Ben je ook blij met de keuze qua type of had je achteraf gezien toch liever een ander type willen hebben.
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goede dag al mijn mede Kia rijders, Sinds april 2011 hebben ik en mijn vriendin een Kia rio RS 1.3 Hatchback uit 2002. Sinds dat wij deze gekocht hebben hebben wij hier een ongeluk gehad, deze hebben wij laten repareren en sinds dien is het alleen maar achteruit gegaan. Stuurbekrachtigingspomp lekt, achterschokdempers zijn nodig aan vervanging toe, startproblemen. Nu wil ik aan jullie vragen of dit allemaal veel voorkomende dingen zijn bij de kia rio, of dat ik spreekwoordelijk een pech auto gekocht heb. Nu hebben we er inmiddels al zoveel geld ingestoken, is het nog waard om dit te laten repareren of is dit zeg maar het begin van het eind. Alvast hartelijk dank …
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Antenne Kia Rio
door Delfian35- 9 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo Kia rijders, Ik vroeg mij af of iemand met een Rio al een andere (kleine)antenne voor die auto heeft kunnen vinden? Liefst wil ik zo'n kleine antenne maar heeft iemand dat al geprobeerd en is de ontvangst daar goed mee? Zoja waar heb je die vandaan? B.V.D. Alexander
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb mijn rio uit 2003 net 6 weken en de eerste dingen komen al aan het licht. Gisteren naar de dealer die mij echt uistekend heeft geholpen. Nu helemaal Kia fan ! Maar die kwam wel met twee antwoorden waar ik niet zo heel blij mee was. 1* dat schavende geluid in de bocht was toch echte de homokineet aan de linkerkant ( is dit nu echt een kia kwaal , als ik het zolees ben ik niet de eerste. Bij welke KM stand komen ze meestal ? ) 2* De klep die ik hoor kan alleen verholpen kan worden als alle klepstoters vervangen worden ,omdat niet echt makelijk na te vinden is welke het is ( toch stiekem teleurgesteld dat mijn Opel uit 1969 dat probleem wel getekeld krijgt met een…
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik hoor dat de levertijd ongeveel 6 mnd is. Dit is toch belachelijk. Op deze manier stuurt men er op aan dat de aspirant kopers toch uitkijken naar een ander merk. Klopt dat van die lange levertijd? Wie heeft er ervaring mee?
Laatste antwoord door elmerblues, -
Hallo allemaal, ik ben al een tijdje lid van het forum omdat ik wat meer over de auto te weten wilde komen en uiteraard ook om wat mooie foto's te bekijken (die er helaas niet in grote getale zijn) Deze week heb ik het besluit genomen en een KIA Rio aangeschaft, ik vond het nu financieel gezien een erg interessante timing om te gaan kopen. Ik heb eerst naar een 2e hands VW Polo zitten kijken maar toen zag ik dat ik voor hetzelfde geld deze mooie nieuwe RIO kon krijgen dus toen was de keuze snel gemaakt. Ik heb een zwarte KIA Rio 1.2 met superpack, chrome raam-lijsten, 17" velgen en een uitlaat-sierstuk genomen, dus dat zou er ongeveer als onderstaande foto uit moeten g…
Laatste antwoord door J-J, -
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Anderhalve week geleden onze nieuwe Kia opgehaald. Helemaal blij natuurlijk totdat we wat beter keken. Bij de aflevering kwamen we gelijk al tot de conclusie dat er aan de buitenkant van de auto krassen zaten. Dit kwam door het poetsen gaf de dealer aan en dit zou opgelost worden. Als je een nieuwe auto koopt, verwacht je immers dat hij goed is. Verder tijdens de aflevering kwamen we er ook achter dat hij ook een kras had, vrij diep, aan de binnenkant van de deur. Dealer gaf aan dat deze er mogelijk ook uitgepoetst kon worden. In de dagen die erop volgde kwamen we zo nog een aantal dingen tegen waarvan wij zoiets hadden van dit moet opgelost worden. Het op bepaalde pla…
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Nieuwe zomerbanden met velg voor een KIA RIO uit 2012 met wieldoppen, ivm nieuwe sportvelgen (Phantom) De maat is: 185/65 R15, Merk is HANCOOK. LET OP de banden zijn nog helemaal nieuw!!!!!! Ik heb namelijk op dag 1 gelijk sportvelgen eronder laten plaatsen. Vraagprijs € 350,- Laat even weten op dit topic of bel, 0649108605
Laatste antwoord door Romano Santos, -
smart park assist
door jimehv- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Heeft iemand al ervaring met het nieuwe smart park assist systeem dat op de nieuwe modellen met super pack zit? groeten Jim.
Laatste antwoord door Smart, -
- 18 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo allemaal, Over 2 weken mag ik (wij) vol trots onze nieuwe Kia Rio ophalen bij de dealer. We hebben gekozen voor een pluspack maar ik ben toch wel erg verliefd geworden op het fotolijstje die in de superpack wordt meegeleverd. Ik heb al even gezocht op MP maar kan daar helaas geen exemplaar vinden. Weet iemand hier wellicht waar ik deze 'los' kan kopen op het internet of aanschaffen? Of is er hier toevallig iemand die hem liever kwijt dan rijk is? Alvast bedankt! Groet, Tam
Laatste antwoord door Jolinar, -
- 1 antwoord
- 4,8k weergaven
Ik heb een picanto 1.0 iut 2008 ,ik wil andere boxen inbouwen maar krijg de slingers er niet af. Er zit geen borgveertje achter de slinger. Wie kan mij helpen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 17 antwoorden
- 18k weergaven
hai, het volgende probleem doet zich voor. 2 weken geleden ging s`morgens ineens dit lampje branden. na even in de handleiding gekeken te hebben. ben ik doorgereden en meteen maandag naar de dealer gegaan al was het lampje toen ineens weer uit. ze hebben hem toch doorgelezen maar niks gevonden. deze wk op vakantie geweest naar Oostenrijk, de heenweg geen problemen. echter op de terugweg begon dit lampje eerst ineens te knipperen en later weer te branden. thuisgekomen heeft de auto even stilgestaan waarna ik mijn honden gehaald heb en toen was het lampje ineens weer uit. heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat het probleem zou kunnen zijn. bel morgen ook de dealer we…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik weet niet of er meer Kia rijders er last van hebben, maar ik had het wel. De beschermingsfolie bij de achterdeuren heeft de garage bij mij verwijderd. Dit stoorde mij zo, omdat er vuil en rotzooi onder kwam te zitten. Zwarte randjes. Ook krulde de folie op, wat een raar gezicht geeft. Omdat ik een witte Kia Rio heb val dit helemaal op. Daarom heb ik het laten verwijderen. Tevens krijg je na verloop kleursverschil. De garage heef mij de garantie gegeven als wanneer ik van gedachte veranderde om deze folie weer terug te plaatsen dit gratis weer te laten doen.
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
Hallo, Wij hebben een Picanto 1.2 uit 2011, met ESP. Na het starten van de auto blijven regelmatig de lampjes van de handrem, ABS en ESP branden. Gedurende de rit gaan ze niet meer uit. Pas nadat de auto opnieuw gestart is, gaan ze uit. Soms blijft dan nog wel alleen het lampje van de ESP branden. Zijn er Picanto rijders die deze storing ook hebben (gehad)? Groet, Patrick
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Vandaag Ceed station laten uitlijnen. Blijkt de wielvlucht of camber van het rechter voor en rechter achterwiel te negatief te zijn. Dit is niet te stellen. Iemand soortgelijke problemen gehad?
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi Allemaal Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Rio 1.2 CVVT Comfort Pack waar ik heel tevreden over ben. Maar ik heb een vraag waar ik in het instuctieboekje niet zo snel een antwoord op kon vinden. Het gaat om een waarschuwingssignaal als ik mijn verlichting per ongeluk aan laat staan. Bestaat dit signaal bij de kia rio in mijn uitvoering. Alvast bedankt voor jullie reply Groet, Slokkie
Laatste antwoord door Jordan,