Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik was even benieuwd over er ook clubleden zijn die een Kia 1.4 CVVT hebben. De levering van mijn Kia is al bijna 4 maanden onder weg.....
Laatste antwoord door patrickceed, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb met mijn winterbanden ongeveer 7000 km gereden. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ze er vroeg op heb laten zetten daar de winter laat begonnen is. Het waren nieuwe banden maar ik zie dat de slijtage vooraan op 6 mm staan. Volgens mij is dat extreme slijtage. Zijn er nog met dat probleem? Kan dat aan de wagen liggen, het zijn michelin alpin winterbanden.
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mensen, Over de problemen van het bromgeluid bij 3400 toeren en het inhouden bij het overschakelen bij de Sportage 2.0 benzine handgeschakeld is op het forum veel geschreven. Omdat technische oplossingen niet in het verschiet liggen, heb ik overlegd met mijn KIA-dealer Durmi Zwaag. De keuze was een 1.6 GDI of een diesel of 2.0 automaat. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 1.6 GDI. Deze motor maakt minder lawaai in het algemeen, houdt niet in en bromt niet en bovendien is de bak soepeler in het schakelen. Ik mis wel wat vermogen, maar dat neem ik voor lief. Durmi Zwaag heeft zich van zijn goede kant laten zien en meegewerkt om een overstap naar de nieuwe auto zo a…
Laatste antwoord door Banneman, -
Bochtverlichting
door Neo- 8 antwoorden
- 4k weergaven
Beste Kia-liefhebbers, In afwachting van mijn nieuwe Sportage, zit ik met een prangende vraag: Heeft de Sportage bochtverlichting of niet? In de handleiding wordt wel verwezen naar bochtverlichting, maar niet in detail. Groetjes, Neo.
-
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik ervaar een resonerend geluid bij het sluiten van een willekeurige deur. Het geluid komt uit de kofferbak en is volgens de dealer een soort druk klep die de lucht uit de auto laat ontsnappen. Volgens de dealer is dit standaard en hoort dit zo. Ervaren jullie dit bijgeluid ook?
Laatste antwoord door Presiozo, -
Afkoppelen Accu
door Martinp- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Een vraag van een a- technisch persoon: Geeft het totaal geen probleem als de polen van de accu afgekoppeld worden voor het monteren van bv een claxon? Met andere woorden: zijn er geen gevolgen voor bv: -ISG systeem -Board computer -Bluetooth instellingen -Motor management -etc?
Laatste antwoord door xtra40, -
Sinasappelhuidje
door artcev- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hebben julie picanto,s ook een sinasappelhuidje Of is het vooral zichtbaar bij de donkere auto,s
Laatste antwoord door jutter, -
- 20 antwoorden
- 3k weergaven
Nou ik zal ook maar eens wat schrijven over mij ceed sw 115 pk diesel. Ik heb er nu 100.000 km opzitten in 15 maanden, en ik durf nu echt te zeggen WAT EEN WERELD AUTO IS DIT! Tsja velen zullen nu denken waarom dan. Nou ik heb in de afgelopen 15 jaar een aantal peugeots opels en een volkswagen gereden. De vw heeft het er nog enigszins redelijk afgebracht met een kapotte boordcomputer bij 50.000km en een afgebroken wielophanging bij 120.000km. Verder was het na 100.000 een grote rammelbak.Dashboard, deurpanelen alles rammelde en de dealer zij gewoon het hoort erbij. Hierna verplicht door werkgever 3 opel astras gereden en niet een hiervan kon van beurt naar beurt rij…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo, Weet er iemand of het mogelijk is om in de standaard radio te scrollen op A, B,C, enz... ipv van te scrollen door alle contacten? Ik weet dat je ook terug kan scrollen, maar je moet altijd de middelste hebben Ik gebruik nog een Iphone 3G. Misschien heb ik niet goed gezocht en is het heel gemakkelijk in te stellen, maar op deze manier draai ik mezelf een RSI pols... Alvast bedankt voor jullie reactie(s). Groeten
Laatste antwoord door jvdpol, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds ik nu ca 1500 km heb gereden met de sportage valt het mij op dat soms mensen naar mij knipperen met de lichten omdat ze waarschijnlijk denken dat ik het grootlicht heb opstaan. Ik vind ze in de 0 stand van de hoogteverstelling ook aan de hoge kant staan. Is dit iets wat jullie ook ervaren?
Laatste antwoord door Sportage3, -
wielbout afgebroken 1 2
door mr_pimp_- 38 antwoorden
- 10,8k weergaven
hallo ik heb mijn velgen verwisseld winter-zomer en ik heb daarbij een bout gebroken kan ik dat stuk in garantie krijgen?en moet dat bij een off.dealer gebeuren? gr.kevin
Laatste antwoord door Smart, -
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vandaag onze nieuwe Rio SP met fabrieks inbouwnavi opgehaald. Thuis de oerdikke handleiding doorgespit en wat scherts mijn verbazing: geen woord vermeld over de fabrieksnavi! Moet dit een apart boekje zijn? Zo ja, is deze helaas niet mee geleverd. Wie weet het? andrefc101
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Sinds twee dagen blijft mijn water temperatuurmeter op dezelfde stand staan, zowel met contact aan of uit. Wat kan hier de oorzaak van zijn? sensor.....? Graag jullie reactie. Marcel Sorento 2.5 cdri bj 2003
Laatste antwoord door xtra40, -
- 24 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste, Ik kan morgen dus me picanto halen maar was gisteren ff langs geweest om wat spullen langs te brengen, Zie ik tot mijn verbazing hele ander velgenn onder min pica zitten niet die je op me profiel foto ziet, maar hele andere en ook maar 14" het antwoord van de dealer hier op was, het de pakketen zijn veranderd van het 2012 model (ook goed koper geworden) maar toch vind ik het wel jammer Had toch een ander plaatje in me hoofd! Hij vertelde ook dat dit met de emisie te maken had. Wat weten jullie hier over ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door spoekie28, -
- 23 antwoorden
- 9,1k weergaven
Gezien de benzine prijzen en het toch niet erg zuinig zijn overweeg ik na bijna 3000 km op teller een lpg installatie te laten inbouwen met een 35 l tank want dan blijft ook in de toekomst de bijtelling voor lpg 0 euro . Wiet weet wat zoiets gaat kosten en is er ook een klepbeschermings syteem nodig? alvast bedankt voor de reactie.
Laatste antwoord door artcev, -
Show your wheels
door artcev- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Om dat onze picanto opstalen velgen word geleverd zoeken wij nog stoere velgen lichtmetalen dus. Welke heb jij er onder zitten , Graag een foto erbij zodat we kunnen kijken welke wij mooi vinden .
Laatste antwoord door Snake, -
beltoon telefoon
door luc1- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Kan iemand zeggen of het mogelijk is de ringtoon van je telefoon ook in je wagen te horen.Als de telefoon nu gaat hoor ik een andere toon (waarschijnlijk toon KIA)Ik heb een Nokia C5 grtz Luc1
Laatste antwoord door rrobbie, -
- 12 antwoorden
- 6,8k weergaven
Voor degene die zich afvragen hoe een originele armsteun eruit ziet voor de nieuwe Picanto... ik heb 'em vorige week in mijn Picanto laten monteren. En meteen even wat foto's genomen. Ik moest de foto's helaas verkleinen omdat ik ze anders niet kan uploaden vanwege de grootte. Eerste ervaring: lekker en relax! Zit stevig gemonteerd aan de bestuurdersstoel en voelt erg goed aan. Ik weet niet of de leder die erop zit echt of nep is (voor de prijs van de armsteun 259,00 mag dat iig wel). Enig nadeel vind ik wel dat je moeilijk bij de handrem kan, mocht je bijv een keer op een helling stil moeten staan of iets dergelijks. Maar je kunt de armsteun gemakkelijk weer naar …
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag was ik bij de Kia dealer om te 'zeuren' hoe lang het nog duurt voor ik mijn Picanto krijg....tot mijn verbazing stonden er in de garage diverse Picanto's met de zelfde style paketten maar..... Onder de ene Picanto (met de 'nieuwe' 14 inch velgen, irl best mooi!!) waren Hankook banden gemonteerd, en onder de andere Kumho?? Tevens bij de ene 'gewone' ruiterwisserbladen(3 x woordwaarde) en op de andere zgn flatblades..vreemd toch?
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Van de week voor het eerst de USB stick mee de auto ingenomen, maar hij werkt helemaal niet bij mij. Zijn er meer Picanto rijders die met dit probleem te maken hebben? Mvg John
Laatste antwoord door Vianen593, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik heb in mijn nieuwe Rio een fabriekssysteem laten monteren, en ben daar in grote lijnen erg tevreden mee! Dit topic wil ik graag starten om te zien of de mensen, die ook zo'n systeem hebben, voor- of nadelen zien. Aangezien ik mijn Rio pas 1 dag in bezit heb, kan ik nog niet veel zeggen. Het eerste "ergernisje" dat ik vind, is dat je wanneer je muziek luistert via usb of cd, er geen pauze of stopknop is. Je kan alleen het geluid "muten", overschakelen naar een andere bron, of het systeem uitzetten. Soms is een pauzeknop wel erg handig, mis ik iets? Het tweede is dat ik altijd de navi gebruik zonder stembegeleiding, zit niet op die stem te wachten. Ik kan deze uit…
Laatste antwoord door Derrek, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Is het ook mogelijk om de 'sierstrip' uit het (leren) stuur van de Picanto style pack te halen en hoe lijkt dat(of is het onder deze strip onafgewerkt..) gr, Marcel
Laatste antwoord door hvantiel, -
- 5 antwoorden
- 8,6k weergaven
Ik heb een Kia Pregio Diesel van 2001. Er zit sinds mei een nieuwe versnellingsbak in en een nieuwe koppelingsplaat. Er zijn nu problemen met de brandstoftoevoer. Ik heb besloten hem niet meer te laten repareren. Weet iemand hoe en waar ik de bruikbare onderdelen (vooral de versnellingsbak, dus) nog tegen een redelijke prijs kan verkopen? Bedankt voor de moeite.
Laatste antwoord door ward_loves_kia, -
- 5 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo wij zijn gisteren (12-05-2010) eigenaar geworden van Nette Pregio Uit 2005 met 1 ton op de klok. Wij zoeken voor de personalisatie set Lichtmetalen velgen we kunnen nergens de bout afstand vinden wat wel van belang is..... rest van accessoires denken we wel te kunnen vinden maar alle info is welkom! alvast bedankt en zien graag iets retour!
Laatste antwoord door ward_loves_kia, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
weet er iemand of je us standlichten kan maken op een rio uit 2001 en/of een pregio uit 2005 (nieuw model)? en wat zou dit gaan kosten? dank bij voorbaat
Laatste antwoord door ward_loves_kia,