Kia Modellen
-
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Weet iemand of het chroom wat op de stijlen zit echt chroom is? en hoe zit het met de chromen lijstjes op de bumper bovens de bochtverlichting? Ik wil dit graag weten omdat ik wil gaan poetsen met meguiars chrome polish, echter dan moet ik wel zeker weten dat het geen plastic oid is omdat ik anders waarschijnlijk de laag eraf poets.
-
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik ben mij aan het orienteren om een HHO 'droge' of natte generator met bubbler te gaan inbouwen, om het brandstofverbruik te kunnen miniseren. Het probleem is alleen de CO-sensoren die de boordcomputer van info voorziet mbt het lucht-benzinemengsel. Door toevoeging van waterstofgas gaat de CO2 emissie drastisch naar beneden, waardoor de computer denkt: mengsel te arm, dus iets meer benzine injecteren. Hoe kan dit worden omzeilt?? Heeft iemand al een dergelijk systeem ingebouwd? Op welke plek moet het gas worden ingevoerd? En wat zijn de ervaringen met het vermogen en het verbruik? In o.a. de USA wordt dit al op geruime schaal toegepast. Nederland, met de hoogste bran…
Laatste antwoord door Akael, -
- 10 antwoorden
- 11k weergaven
Ik heb sinds een week of 2 het volgende: Wanneer ik de Rio in zijn achteruitversnelling zet en in een bocht achteruit rijd hoor ik een soort schurend/fluitend geluid. Ik heb het volgens mij niet als ik recht achteruit rijd. Hebben meerdere mensen dit??
Laatste antwoord door xtra40, -
Heb sinds kort nieuwe koppelingsplaten en drukgroep voor de rio ivm slecht schakelen achteruit en dat vreemde geluid achteruit. Met de nieuwe platen schakelde hij de eerste week voortreffelijk, nu begint hij in de 1 en 2 raar te schakelen. Net of je de vertanding voelt tijdens het schakelen vooral als de motor koud is. Voorheen geen last van gehad.
Laatste antwoord door thuis42, -
Eco Knop/stand
door Sky-F- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik lees wel al een tijdje mee. Ik heb zelf sinds 3 weken de Kia Rio 1.2. En ik ben dik tevreden met de auto. Nu lees ik in de handleiding dat ik de auto in eco stand kan zetten. Maar ik kan dit niet vinden in mijn boordcomputer?? Kan iemand mij dit uitleggen?
Laatste antwoord door Sky-F, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
hallo, wie kan mij uitleggen waarom bij een benzine versie de interieurfilter wordt vervangen bij 15000km of 12 maanden en bij diesel pas bij 30000km of 24 maanden. volgens mij gaat het om de zelfde filter. dus vermeldt bij de eerste beurt om de filter niet te vervangen??? scheelt toch gauw ongeveer 25,- in ons voordeel. ik rij zelf de 1.1 diesel en op het kaartje staat dat de auto dus bij 15000 km of 12 maanden zijn eerste beurt moet hebben. dealer gebeld en geinformeertd of dit wel klopte.antwoord hierop was ja hoor iedere 15000km een beurt voor benzine als diesel. onbegrijpelijk dat men dit niet weet. .denk aan uw portemonaie . scheelt toch al gauw 160,- . ik…
Laatste antwoord door xtra40, -
gaspedaal hangt....
door saint- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik heb een 2.0 benzine motor en bij het intrappen van het gaspedaal ondervind ik op een bepaald moment weerstand. Door extra kracht te zetten kan ik het gaspedaal verder intrappen. Ik krijg steeds te horen dat het normaal is bij de 2 liter benzine motor. Laatst in een 1.6 gereden (vervangende auto) en bij deze motor kun je rustig de gaspedaal helemaal indrukken zonder enige weerstand. Heeft iemand ook een dergelijke probleem?
Laatste antwoord door Ysie, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo iedereen, Weet iemand waar ik een set van mooie 17 inch LM velgen met goede kwaliteit/prijs verhouding kan kopen? Als je er al een set van heb, waar heb je ze gekocht en als ik mag vragen voor hoeveel? Foto's erbij zal wel leuk zijn. Ik kijk al naar www.online-velgen.nl maar misschien kan ik ze nog ergens goedkoper halen. Bedankt alvast.
Laatste antwoord door Mel_Rio, -
Prijs Kia Rio & pluspakket 1 2 3
door Stevie- 54 antwoorden
- 9,8k weergaven
Afgelopen weken proefritten gemaakt met een aantal auto's die ons wel wat leken, Seat Ibiza, Suzuki Swift en vandaag de Kia Rio. Erg fijne en mooie auto en we willen komende weken kijken wat voor offertes we kunnen krijgen. We willen graag een metallic kleur, 5 deurs en pluspakket. Nu koop ik voor het eerst een nieuwe auto en ik weet niet hoe het allemaal zou moeten werken. In de Consumentengids las ik dat er goed valt te onderhandelen over de afleverkosten. Ik heb bij alle dealers gevraagd of er onderhandelingsruimte is. Wat me opvalt is dat ze erg moeilijk kunnen doen en ik voel me soms echt niet serieus genomen. Bij de Suzuki dealer werd uiteindelijk aangegeven dat e…
Laatste antwoord door Stevie, -
- 32 antwoorden
- 6k weergaven
Hallo, Wat vinden jullie van de software van het navigatie systeem . Ik vind het nog bitter slecht en met name de uitspraak van die mevrouw soms niet te verstaan. Dan maar meteen de vraag komt er nog een nieuwe software update ?? duske
Laatste antwoord door duske, -
Regensensoren
door Gast Jesse- 15 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Rio opgehaald en ben er onwijs blij mee (foto's volgen). Ik heb mijn ruitenwissers ingesteld op automatisch, alleen telkens als ik nu mn auto start gaan mn ruitenwissers een keer heen en weer (ondanks de ramen niet nat zijn). Hebben meer mensen hier last van?
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Waarde Kia vrienden, Heeft er iemand ervaring met een cruise control in de Kia Rio 1.4 Automaat van 2006 (type III). Overweeg om dat in te laten bouwen. Graag jullie reactie, Groet Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 3 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Tijdens het remmen gaat mijn olielampje branden (niet altijd). Oliepeil gecheckt en dit is oke. Weet iemand van jullie hoe dit kan/heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Bedankt, Helma
Laatste antwoord door Alex, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo ik wou me even voorstellen op dit forum, mijn Kia Rio 2012 is gisteren geleverd. Over 2 weken krijg ik hem dan eindelijk ! Ik heb m besteld met plus pack en super pack. Leder wordt er achteraf ingebouwd in de huisstijl van mijn bedrijf, zwart leer met oranje stiksel. Ik laat de Rio helemaal bestickeren van voor tot achteren, dit wordt volgende week gedaan. Hierbij alvast een voorproefje van hoe de auto wordt, Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de 2012 model velgen (zie foto) of de 2011 model velgen, bijna identiek maar dan met een kleine zwarte inkeping boven en beneden. Gr Roy
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
hi... sorry... i must write in english, because i cant write in dutch. my name is andreas "citt". i am the admin (owner) of the german sportage driver forum. first of all - i dont wont to make advertising here!!!! i had make a video of dismounting the front of the sportage and posted it on youtube (link below) may users in germany have problems with dismounting the "grill" or to change the lamps of fog and cornering light. the video describe step by step the process. remarks are in german, but pictures tells everything I hope the video helps someone for your "sportage-styling". link of the video: greets from germany and have fun with your forum and your s…
Laatste antwoord door Neo, -
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
hallo allemaal ga morgen naar frankrijk met sportage uit 2007 nu las ik dat ze daar e10 benzine hebben moet je dat tanken of de 98 variant
Laatste antwoord door masimo, -
- 67 antwoorden
- 9,2k weergaven
Zijn er ook mensen die naar de elfstedentocht gaan met hun pica?
Laatste antwoord door kialoog, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
mss kan iemand helpen, ik heb behoorlijk wat problemen met iphone 4 - als ik via bt, als het al lukt, mijn iphone koppel gaat deze plots volledig over op "stil", dan hoor ik ook niet als er een bericht binnenkomt, ook zelf als ik niet meer in de wagen ben blijft alles op stil staan, dan moet ik deze volledig uitzetten en opnieuw opstarten, telkens ik in de wagen stap weer idem, dit is echt een vervelende zaak, zie ik ergens een instelling over het hoofd, ik weet het echt niet, bellen is klaar en duidelijk dat blijkt geen probleem te zijn, paar dagen terug, toen heb ik het ontdekt had ik maar liefst 4 berichten, ik had niks gehoord................. - probleem 2, vandaag…
Laatste antwoord door hdr, -
- 25 antwoorden
- 10,6k weergaven
Volgens het instructieboekje moet je voor het verwisselen van mist- en bochtverlichting lampen (H27) via de voorste wielkas een klein klepje, dat met twee schroefjes zit bevestigd, hier makkelijk bij kunnen. Niet dus, bij mij geen klepje of twee schroefjes te bekennen. Via motor compartiment kan je wel de linker kant, bestuurderszijde, bereiken maar de rechter kan niet vanwege het in de weg zitten van het ruitenvloeistof reservoir. Is het dan echt nodig om dit via de dealer te laten doen of heeft iemand een wereld idee, en dan bedoel ik niet voorbumper slopen of ruitenvloeistof reservoir demonteren.
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Aan alle sorento xm rijders. Ik heb over internet (shark racing) een sturing gekocht voor de autoruiten vol automatisch te kunnen bedienen. ik kan nu enkel automatisch de bestuurders raam laten zakken. bij terug omhoog dient het knopje vast gehouden te worden bij deze kit gebeurt dit volledig automatisch (voor alle ramen) ook zelfs met de afstandbediening. http://www.sharkracing.com/acecart/bin/shop.cgi?action=view&itemID=autowindow_1__9&cate=030702000 natuurlijk zit er weer geen handleiding bij voor inbouw reeds gemaild naar shark racing en dowontec. Mijn vraag is er al iemand die dit al wel geïnstalleerd heeft mvg bart
Laatste antwoord door 29bart11, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Welke wagens rijden voorop in de ronde?????
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Crash proef.
door Ed-Car- 23 antwoorden
- 4k weergaven
Mensen jullie kunnen met een gerust hard in jullie Picanto rijden. De Crash proef hebben wij al gedaan, zie link. http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/17946/automobiliste-36-wordt-onwel-en-komt-op-zijkant-terecht-met-auto-video.html En na onderzoek in het zieken huis kon mijn vrouw zonder ook maar iets de zelfde avond nog naar huis. Maar nu wachten op de uitkering van de verzekering de twijfel. Volgens de dealer is een 1,2 sneller te leveren voor hem dan een 1.0. Wij hadden een 1.0 en daar waren wij goed over te spreken, we vonden hem zeker niet traag en of lui. Onze 1.0 was 5 maanden oud en we hadden er 12500 km mee gereden, laatste tank beurt had ik 1 op 1…
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 13 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik krijg net van de Kia dealer in Assen de Rio Onderhoudsprijzen in handen; Oliebeurt 114 euro (filter en reiniging motor inbegrepen) 15.000km Kleine beurt 266 euro 30.000km Grote beurt heb ik niet gevraagd. Wat vinden jullie van de prijzen? Wel kreeg ik te horen dat de rio 15.000km of 1 jaar oliebeurt en om de 30.000km een kleine of grote beurt moet of eens per twee jaar. Bij de grote en kleine beurt zit natuurlijk olie in.
Laatste antwoord door RIO Mike, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vanwege klapband zoek ik 1 nieuwe of 1 met voldoende profiel zomerband, merk HANKOOK, type Optimo K406, maat 235/60 R16 100H. Wie heeft er toevallig een liggen?
Laatste antwoord door betominice, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste Kia rijders vorig jaar is mijn kia rio 2004 sedan 1.5 –v16 afgebrand nu heb ik een identiek model terug gekocht,zeer te vrede er mee. Nu komt het ,het benzine verbruik licht een stuk hoger dan mijn vorige Kia wat kan daar de oorzaak van zijn . Ik zelf ben geen wilde rijder .Ik ben van beroep chauffeur en weet wel wat zuinig rijden is. Met de vorige Kia ben ik drie keer naar Denemarken geweest toen had ik een verbruik van 1 op 18 op de autobaan ,dus rond de 600 km uit een tank. Hoe kan het dat het verbruik hoger licht dan mijn vorige Kia ,het verbruik licht rond de 1 op 14 . Nu zegt men dat het ook aan de Bougies kan liggen dat het verbruik wat hoger is???? Mis…
Laatste antwoord door ivv,