Kia Modellen
-
- 18 antwoorden
- 4,6k weergaven
Na 1400 km heeft mijn SP automaat nog steeds last van knarsende remmen. Telkens wanneer je van voor naar achteruit schakelt, of omgekeerd, heb ik last van het vervelend gekraak. Denk dat ik toch even naar de dealer moet.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 17 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoi allemaal, Mijn Rio moet nog geleverd worden, maar ik vroeg mij af hoe het zit met het kleine keyless knopje bij de portieren wanneer het goed vriest in de winter. Gaat deze niet vastvriezen? Iemand al ervaring van afgelopen winter?
- 20 antwoorden
- 7,9k weergaven
Venga 14 tra 40000km beurt laten uitvoeren. Gisteren de venga opgehaald werd er op gewezen dat de achter remschijven diep zijn ingegroef wat niet meer te herstellen is dus nieuwe schijven er op. Gevraag hoe dit nu mogelijk is met een km stand van 40000km valt dit nog onder kia garantie of niet? antwoord valt niet onder garantie,maar ze zullen het voorleggen bij kia. Ik staat er wel verbaas over dat dit zo snel versleten is ben zelf een rustige rijder. De vorige auto opel meriva 120000km remblokken en schijven in prima conditie. Mijn vraag is er iets mis met het remsysteem aan de venga? Als dat zo is dan kan ik toch de kleem bij kia leggen? Ik houd het forum op d…
Laatste antwoord door edschoe, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Ik wil de lampjes in de deuren vervangen door led, ik echter met geen mogelijkheid de lampjes eruit! Iemand een tip??
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste Kiarijders. Ik wil mijn alarm uitbreiden (dvs90) maar deze moet uiteraard zekeren met minimaal 25A zekering. Mijn vraag is nu kan ik in het centrale gedeelte van de zekeringenkast (links onder) hier van aftappen ( maw zit hier nog een vrije groep???) Hoe doe ik dit. bvd HENK
-
rio bijgeluiden
door thuis42- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
heb sinds oktober vorig jaar kia rio superpakket eerst problemen met aircopomp zeer lawaaierig, pomp vervangen ten tweede slecht schakelen in de achteruit, dunnere versnellingsbakolie ten derde schokbreker defect, vervangen Nu hoor ik een piepend rot geluid tijdens achteruit parkeren schijnt volgens de deskundige hier een probleem te zijn met het materiaal van de koppelingsplaten. Volgens mij heb ik een nieuwe auto gekocht geen tweedehandse
Laatste antwoord door Marc-T4, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi allemaal Mijn vrouw komt thuis deze avond en merkt dat mijn dimlichten het niet doen alle twee niet dus ik denk zekering nee dus dimlichten vervangen ook al zie ik er niks aan maar ook geen effect . weet iemand mischien nog een optie rijd zo moeilijk in het donker
Laatste antwoord door betominice, -
HOI kan mij iemand vertellen hoe het met de garantie van Kia zit indien ik een lpg tank laat plaatsen heefd iemand daar een antwoord op alvast bedankt
- 13 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb het volgende probleem met een zichzelf afsluitende Sorento 2011 gehad. Voor het openen van een hekwerk ben ik uitgestapt met draaiende motor en heb het bestuurders portier gesloten vanwege de vrieskou. Bij terug keer bij de auto, was de bestuurders deur afgesloten!! Met de sleutel dus nog in het contactslot en lopende motor. Alle andere deuren waren uiteraard door centrale vergrendeling tijdens de heenrit automatisch vergrendeld (zoals het hoort). De knop van de bestuurdersdeur stond op standje "onvergrendeld" en de deur zat zeker niet dichtgevroren. Advies dealer: reserve sleutel laten brengen of ruit inslaan. Nadat ik iemand de reserve sleutel had laten bre…
Laatste antwoord door RON29, -
Dakdragers Aldi maar dan duurder, leuk om te zien
door Gast Timo0103- 9 antwoorden
- 6,8k weergaven
Iedereen weet inmiddels dat de dakdragers van de Aldi prima passen en lekker goedkoop zijn. Als je een beetje rondsurft kom je er achter dat het werkelijke merk Snepp-plus is. Maar deze zijn plots een klap duurder, kijk maar: http://www.conrad.de/ce/de/product/857725/Relingtraeger-Snepp-Plus http://v2outdoor.nl/shop/imperials-en-fietsendragers/dakdraagsysteem-snepp-plus/
Laatste antwoord door evdb, -
- 31 antwoorden
- 5,9k weergaven
Eigenlijk een heel simpele vraag; waarmee houden jullie het zwarte kunsstof mooi zwart? Is er een speciaal middel voor op de markt of zijn er mensen die een ander middel gebruiken? Het zwarte kunsstof van mijn Opel Corsa had ook nogal de neiging om grijs/wit te worden. Daarvoor gebruikte ik zwarte schoenpoets. Dan bleef het 3-4 maand mooi! Maar wat gebruiken jullie om het mooi zwart te houden? Graag advies....
Laatste antwoord door jutter, -
Gemorst met tanken, geeft gele vlek op witte Picanto 2011
door Gast velour100- 18 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb vorig jaar Mei een nieuw Picanto gekocht. Hier voor had ik een Rio uit 2002, met een licht blauwe kleur. Ik heb daar nog nooit iets van een verkleuring gezien, net onder de tankdop, van het eventuele morsen. Daarom was ik stom verbaast vandaag, dat er na al verschillende keren getankt te hebben, er een gele vlek op de lak zichtbaar was, net onder de tankdop. Dit is/was heel duidelijk zichtbaar op mijn nieuwe auto. Nou had ik niet het idee dat ik zoveel mors, en er altijd netjes op let, om het tankpistool op een handige manier uit de tank te halen en terug te hangen bij de pomp. Maar, waar ik wel mee zit, of het gewoon is dat je dit zo goed ziet o…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hoi, Ik ben sinds dit jaar een trotse eigenaar van een 3.5 v6, na dertig jaar autorijden ben ik echt "geland". wat een feest deze auto. Als ik deze site vergelijk met een Amerikaanse site(http://www.sorentosite.com/forum/index.php) valt mij op dat er vooral discussie wordt gevoerd over probleempjes. Zelf wil ik graag lekker aan mijn sorie sleutelen en aanpassen naar mijn smaak. Ik nodig jullie uit om met ons de delen wat en hoe je zaken veranderd om je sorento aan te passen aan je persoonlijke voorkeuren. Hierbij vast mijn aanpassingen: -sonniboy zonwering -led verlichting kenteken, binnen en stadslicht -velgen zwart gespoten -chromen randen om koplampen. -runday…
Laatste antwoord door masimo, -
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18900/nieuwe-12-t-gdi-motor-van-hyundai
Laatste antwoord door RioTom, -
LED koplampen
door Gast remcob- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Ik kwam deze lampen tegen op het net, heel mooi maar legaal in NL? http://www.koreanautoimports.com/store/product_info.php?cPath=30_401_442&products_id=5005 Iemand een idee?
- 19 antwoorden
- 5,2k weergaven
Wij verwachten ons nieuwe Rio pas over 2 weken maar ik wil nu al gaan uitzoeken hoe ik die miezerige toeter kan vervangen die standaard in de Rio zit. Tijdens het proefrijden in diverse auto's de afgelopen 2 maanden (o.a. Swift, Yaris, Ibiza) viel ons op dat ze allemaal een suffe toeter hadden. Ik vervang die toeter liever voor iets meer volwassen toeter, waarschijnlijk ben je voor 20 - 30 euro een stuk beter uit. Samen met die Xenon-lampen maak je je auto dan toch net even helemaal af (plus het verwijderen van het ECO logo natuurlijk...). Heeft iemand dit toevallig al gedaan? Wellicht kan er iemand een how-to schrijven? En welke toeter kan je zonder problemen montere…
- 38 antwoorden
- 10,3k weergaven
Allen, Ik heb laatste tijd veel last dat mijn radio niet via de knop op het toestel harder of zachter kan. Als ik er aan draai, blijft hij tussen 2 niveau's hangen wat ik ook draai. Of ik hij gaat alleen harder terwijl ik juist zachter draai. bediening op het stuur echter werkt alles wel naar behoren. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en of ik hiermee nog naar de garage kan gaan voor garantie? (auto uit 2009)
Laatste antwoord door Micle, -
Kia Rio 3-deurs 1 2
door argon- 31 antwoorden
- 7,3k weergaven
Beste Kia rijders, Leuke en interessante onderwerpen op dit forum! Mijn nieuwe Kia Rio 1.2 SP 3-deurs is in december besteld. Hij zou in januari in Nederland binnenkomen. Is dit nog steeds zo of is dit al later geworden? Weet iemand ook of er verschillen of wijzigingen zijn t.o.v. de 5-deurs? mvgr, Argon
Laatste antwoord door argon, -
- 22 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste pica rijders, zijn er mensen die daar ook last van hebben,dat de achteruit spiegel trilt tijdens het rijden. ???? groetjes richard.
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ola! Weet iemand of er een 3rd party GPS radio voor de Picanto is? Ik bedoel dan iets in de trend van een chinaGPS device ofzo? Graag waar ik zelf mijn navigatie kan opzetten. Heb al gezocht op het net, maar niks gevonden. Heeft de Picanto andere namen overzees toevallig?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 106 antwoorden
- 23,4k weergaven
Hallo Allemaal, Vanochtend kwam ik bij mijn auto en wilde er wat inzetten en zag een aantal natte plekken op de achterbank. Dit leek mij niet goed en ben direct naar garage Bleeker, mijn lokale dealer gereden. Toen ik de deur dicht gooide knapte spontaan het gehele achter deel van het panorama dak er uit Nu denkt men bij de garage dat het onder spanning heeft gestaan, maar staan wel voor een raadsel. Wie heeft gelijke ervaring? Mijn auto is van 2 juni van dit jaar. (zie foto als bijlage0 Grt, Rene Loman / Hengelo
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Wij hebben binnekort een picanto, 2de hands gekocht en er zit geen exterior pakket op. Model 2011 met comfort en super pakket. Toch zou ik graag de projectorlampen willen monteren. Nu heb ik me laten vertellen dat de connectoren anders zijn. Wellicht kunnen jullie een foto plaatsen van de connectoren van de projectorlampen en die van de normale lampen? De auto moet nog afgehaald worden dus weet zelf ook niet hoe de normale connectoren er uit zien. Ik denk dat het goed te doen is Zelfde geld voor de spiegels, iemand die achteraf spiegels met knipperlicht heeft gemonteerd? Lijkt mij ook een kwestie van knipperlichtdraden verleggen en automatisch inklappen aans…
Laatste antwoord door hvantiel, -
termostaat
door willem9- 1 antwoord
- 6,3k weergaven
ik heb bij mijn kia sephia gtx 1994 de terostaat en temparatuur meter vervangen en nuslaat de meter soms maar meestal niet meer uit wat kan daarvan de oorzaak van zijn ik hoop dat iemand mij kan helpen vast bedankt.
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Een bijzonder goedemorgen allen, Ik heb mijn pica sinds december en ik vindt het een heerlijke auto. Doch, als ik de koppeling loslaat hoor ik een "gepiep" voorin die verdwijnt zodra ik de koppeling een klein stukje intrap. Nu was mij dit al een maand geleden opgevallen en ben naar de garage geweest. Daar vertelden ze mij dat er een servicebericht was waarin stond dat de koppelingskabel een extra bevestigingspunt nodig had omdat deze te "slap" zou hangen. Zo gezegd zo gedaan, piep weg. U raad het al, na een ritje van ongeveer 1000km was dit geluid weer terug. Weer naar de garage gegaan en toen hebben ze de koppeling wat strakker gezet. (simpele klus) en vertelden mij …
Laatste antwoord door Tarkan, -
sportage op lpi
door yasin76- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Zou het rendabel zijn om lpi te installeren op zen dportahe 1.6 gdi
Laatste antwoord door Marcel h,