Kia Modellen
-
Hoe zat dat ook alweer met die vincode /nummering wie heeft de laatste update voor mij aub. Kan ook verder niets vinden. Wie oh Wie Bubbels
Laatste antwoord door Major Case, -
Raamlijsten carrosseriekleurgebonden?
door Gast Breda1912- 24 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi allemaal, Vanaf de Executive Plus Pack-uitvoering heb je privacy glass vanaf de B-stijl. Nu valt mij bij mijn Sportage in de kleur Byte Blue (die nog in de showroom staat omdat ik hem vanaf vrijdag ga rijden) op dat de onderste raamlijst van het voorportier chroom van kleur is en vanaf de B-stijl zwart. Met andere woorden de chromen lijst loopt niet door van het voor- naar het achterportier maar wijzigt van chroom naar zwart. Weet iemand of dit misschien kleurgebonden is? Op foto's op internet van andere kleuren van de Sportage zie ik dit onderscheid namelijk niet. Daar zie ik alleen maar doorlopende chromen (onderste) raamlijsten. Graag jullie reacties.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 11 antwoorden
- 7,6k weergaven
Beste forum leden, Ben aan het onderzoeken geslagen om een 2-DIN vervanging (mag ook 1-DIN) voor de ingebouwde radio. De nieuwe moet aan 2 punten voldoen: Navigatie stuurbediening moet aan te sluiten zijn Bij voorkeur zou ik er een willen op basis van android. Zelf dacht ik aan iets als dit, KLIK Dank voor jullie input.
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 15 antwoorden
- 3,1k weergaven
Wie weet of onze navigatiesystemen erg in trek is bij het dievengilde??????? of heeft (helaas) al ervaring met het die kl.r.l..rs!! en heeft zich hier tegen gewapend (dus niet BEWAPEND ) en met wat. We horen het graag Bubbels
Laatste antwoord door Ronnie, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Is er ergens een werkplaatshandboek voor een sorento van 2007 te vinden?
Laatste antwoord door masimo, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vandaag bij de delaer geweest ivm krakend geluid vering achter net alsof er een schokbreker stuk is. Geluid is door de dealer geconstateerd, auto op de brug gehad, ze hebben niets kunnen vinden. Er zijn 2 schokbrekers besteld voor achter en zullen woensdag worden vervangen. Toch raar voor een auto die maar 6000 km heeft gelopen. Eerst de aircopomp daarna de koppeling toen voetverwarming en nu de schokbrekers
Laatste antwoord door bigmac, -
audio installatie
door thuis42- 0 antwoorden
- 961 weergaven
Er is een functie onder de audioinstelling svdc waarbij het geluid reageert op het geluid van de motor zodat het niveau van het geluid zich aanpast. Meerdere instelllingen mogelijk uit. low.mid.high van alles geprobeerd maar het volume reageert niet. Lastig als je de volume harder zet en stopt met rijden als je de auto dan weer start blijft hij op die ingstelde volume staan. Normaliter zal de volume zich reduceren gebeurt niet. Iemand hier ook hinder van !!!!
Laatste antwoord door thuis42, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Vanmorgen maar eens nuttig besteed.... Dus de Pica maar eens uitgekleed en er een blackbox ingebouwd. En toen toch alles open lag meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een ParrotCK3100 in te bouwen. Voor een ieder die een soortgelijke klus van plan is maar er tegen op ziet: niet nodig. Het paneel rondom de radio zit muurvast, maar wel geklikt, is dus een kwestie van gelijkmatig 'trekken'. De rest wijst zichzelf, alles is geschroefd/geklikt en met een sterschroevendraaier kom je heel ver. Mocht iemand het kunnen gebruiken: het snelheidssignaal zit op de dlc, positie drie, roze/zwart. Voor de Parrot vond ik het meest geschikte plekje links naast het stuur, n…
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ben eveneens op zoek naar een werkplaatshandboek (geen gewoon instructieboekje) voor een Sorentov?
Laatste antwoord door WIVA, -
Handleiding
door WIVA- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb een sorento executive van 05/2007 gekocht met 160.000km op de teller, 2.5 diesel. Ik ben er heel tevreden mee, maar ik heb nog wat bedieningsprobleempje! Het probleem is, er is geen handleiding bij. Weet iemand waar ik er een kan bekomen? Het is mijn eerste wagen met automatische versnelling, moet er speciaal onderhoud gebeuren na 5 jaar en 165.000km? Ik zou ook graag een achteruitrijcamera willen installeren, geeft iemand documentatie? Alvast bedankt Groeten: Willy
Laatste antwoord door WIVA, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Heeft de Kia Rio eigenlijk TPMS (= tire pressure monitoring system = bandenspannings controle systeem) standaard In de handleiding (4-71) staat vermeld "Waarschuwingslampje lage bandenspanning (indien van toepassing)", maar is dit van toepassng in NL? Ik vind het niet terug in de specificaties van de Rio. Wie wil even kijken? Dit systeem werkt doorgaans met sensoren in de ventielen. Maar moet je dan voor een set velgen met winterbanden ook 4 ventielsensoren inzetten? Of kun je het systeem uitschakelen? (of is het er dus helemaal niet).
Laatste antwoord door Remko .me, -
Band gezocht
door japza- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
We hebben net onze "nieuwe" Sorento opgehaald en die heeft 2 hele goede en 1 nieuwe RA07 slof. De 4e heeft nog maar 3mm profiel en die wil ik dus graag vervangen. Geen probleem zou je zeggen, maar nu blijkt de Hankook RA07 niet meer leverbaar te zijn. Wie kan me helpen aan een nieuwe Hankook RA07 245/70 R16 band want anders zit er niets anders op dan 2 verschillende banden op een as te laten monteren en dat heeft niet mijn voorkeur...
Laatste antwoord door bbpbdrummer, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, ik ben van plan enkele stickers te laten maken voor op de spiegels van de Rio. Normaal kosten deze 60,- en wil proberen om deze voor minder dan de helft te laten produceren. Vandaar deze animocheck. Misschien zijn er meer clubleden die dit willen? In eerste instantie gaat het om de zwarte versie deze staat erg strak op de witte Rio's maar natuurlijk ook op elke andere kleur. Ik hoor graag. Gr. Baggio
Laatste antwoord door Baggio, -
- 25 antwoorden
- 9k weergaven
Nog een paar dagen en dan heb ik mijn Witte waas alweer een jaar. Vandaag heeft ze (voor mij) eerste grote beurt gehad namelijk de 60.000 km beurt. Ik heb deze beurt bij de Kia dealer laten verrichten en nu is mijn vraag of het prijskaartje dat ik gekregen heb normaal of hoog is voor een 60.000 km beurt. Gegevens Witte waas. Cee'd 1.4 CVVT Geboortedag 13-02-2009 (sorry heb het ook niet verzonnen) Gegevens factuur: 60.000 km beurt uitvoeren Werkplaatstarief € 290,55 ----------------------------------------------------------------- Onderdelen: Motorolie € 35,74 Carterplugring € 0,45 Oliefilter € 8,38 Luchtfilter € 24,59 …
Laatste antwoord door mienepien, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik ben op zoek naar een navigatie waarbij de functies op het stuur werken met de aangeschafte navradio. Na zaterdag diverse bedrijven afgebeld te hebben om te kijken wat mogelijk is, is mij verteld dat er op deze website http://mbcaraudio.nl/364- een stuurwielbedienings interface Kia Sportage 2010 a 129 een z.g.n. canbus, en op deze pagina http://mbcaraudio.nl/693- een z.g.n. Lead die radio/nav specifiek is. Met deze combinatie zou het mogelijk zijn (als de navradio dit ondersteunt) om alle functies op het stuur te behouden c.q. over te nemen. Heeft iemand ervaring met bovenstaande producten qua werking? Ik zat te denken over een Kenwood DNX5280BT, of een JVC KW-NT30, d…
Laatste antwoord door jelle linnekamp, -
Hallo allemaal, Mag de pica ivm de garantie alleen bij de dealer (KIA) onderhouden worden of elke willekeurige bovag garage? Graag hoor ik van jullie.
Laatste antwoord door Pici2011, -
Ringtoon telefoon
door luc1- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi,kan iemand zeggen of het mogelijk is de ringtoon op je gsm daadwerkelijk ook te horen in de sportage.Als de telefoon nu overgaat krijg ik een heel ander type beltoon in de wagen.(ik denk beltoon Kia)Ik heb een Nokia C5 Alvast bedankt Luc1
Laatste antwoord door luc1, -
- 12 antwoorden
- 6,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met het rijden in een automaat? Ik zou graag weten of dat bevalt.
Laatste antwoord door sid1, -
Zwaar sturen
door Ikkia- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi, ik heb de 1.0 Pica (zwart metallic met comfort pack) nu zo'n 5 dagen in mijn bezit. Vanwege het weer nog niet veel mee gereden, maar de eerste ervaringen zijn ronduit positief. Ik krijg van de meesten complimenten over het uiterlijk (stoer) de afwerking (mooi dashboard/ intereur), en de meevallende ruimte. Ik vind zelf dat de auto nogal zwaar stuurt. Je moet echt wel werken om het stuur de goede richting in te draaien/ houden. Zijn er hier nog meer mensen bij wie dat opvalt?
Laatste antwoord door Ysie, -
Gaspedaal
door sjaakleijting- 22 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hallo. Elke keer als de auto een paar uurtjes gestaan heeft (of s'morgens) en ik wil wegrijden (koude motor) zit het gaspedaal iets vast. Voor dat ik wegrij moet ik hem iets intrappen en dan zit ie los. Tijdens het rijden nergens last van....en ook niet als ik een half uur weg ben en dan start,dan kan ik gewoon zonder eerst in te trappen wegrijden. Het is puur en alleen als hij even gestaan heeft...dus een koude motor. We weten dat het zo is,en het word ook niet erger,dus we trappen hem eerst in en dan starten we de motor.....maar het lijkt mij niet dat dit goed is...of heeft iemand anders hier ook last van? Groet Sjaak.
Laatste antwoord door sjaakleijting, -
- 20 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Mijn vriend en ik krijgen aankomende zaterdag onze pica. Spik splinternieuw. Nu vroegen wij ons alleen af of hij wel of niet gewassen mag worden of dat de lak nog moet uit drogen. En je hem pas na een half jaar mag wassen zoals vroeger altijd was. Graag hoor ik van jullie.
Laatste antwoord door Miszblond, -
Wie heeft er ook last van een krakend dashboard het lijkt wel een oud bed,als de temp.behaagelijk is is het verdwenen. zal is met siliconenspray aan de gaan moeten.
Laatste antwoord door PasVanE, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Kiaclub. Ook ik heb me geregistreerd op het forum. Over 9 dagen mag ik mijn Kia Picanto 1.2 ophalen. Ik lees/hoor een hoop over de uitvoeringen. Nu zit ik met de volgende vragen waar ik graag een antwoord op heb. -Vanaf welke optie kan je stuur verwarming terug vinden in je Picanto ? -Word de Iphone usb kabel standaard bij een comfort packet geleverd ? Zo nee wat kost deze en waar kan ik hem aanschaffen. Ik denk dat over 9 dagen de vragen worden beantwoord maar vind het leuk om al op de hoogte te zijn. Bedankt alvast.
Laatste antwoord door raoul_35, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn sorento heeft momenteel 5W-30 longlife full syntetisch van Castrol. Maar sinds de auto lekt is olie a 20E per liter me wat te duur. op een site die olie verkoopt van meerdere merken (al geen reclame maken hier) kwam ik op: motorolie - 5 liter First Fill Semi-Synthetic 10W-40 € 30,95 Daarvoor kan ik nu net 1,5 liter bijvullen..... Wat is de meeste wenselijke olie?
Laatste antwoord door bitman, -
- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Is al een van bij het begin dat ik last heb van condens op mijn ruiten maar het verergerde. Ik heb deze week geconstateerd dat er veel water onder het tapijt van de bestuurder ligt. Overal heb ik gekeken maar ik zie niet van waar het komt, onder het dashboard zijn er geen sporen te zien van druppels. Ik denk dat het van onder de plastiek komt bij instap deur, ofwel de dichting van de deur. Ook heb ik als ik mijn wagen gewassen heb en hij al 2 dagen droog staat dat als ik mijn venster omlaag doe en terug omhoog dat mijn venster nat is, is dat bij andere sportage ook zo?
Laatste antwoord door smetjesmee,