Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Bij stilstaande wagen, als ik de rem indruk ( bij draaiende motor) kan ik de pedaal blijven indrukken. Ik voel druk gelijk wegnemen. De pedaal blijft maar dieper gaan. Tijdens normaal rijden voel ik niets maar bij iets ruwer remmen twijfel ik wel als de rem zijn druk blijft behouden. Kan iemand met een sp3 dit eens testen, bij stilstaande wagen natuurlijk. THx.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
mss reeds besproken maar staat zoveel op deze site....... kan mij iemand vertellen of de bediening van de schakelaars (knopjes of moet ik het noemen), bv telefoon - cruise - volumeregelaar enz enz, op het stuur verlicht zijn als het donker is. alvast dank
Laatste antwoord door Specialmade, -
snel total los
door riodriver- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Las een stukje in autoweek [my review] ik vind wel snel totall los http://www.autoweek.nl/autoreview/32322/kia-rio-12-cvvt-super-pack
Laatste antwoord door anke2304, -
Help, bij de garage weten ze het ook niet meer!
door Gast Warrior- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo Kia enthousiasten, Help, bij de garage weten ze het ook niet meer!!! Mijn Kia Sorento 3,5 V6 uit 2004 verbruikt op het moment 1 op 3, dit kan toch niet normaal zijn. Het volgende heb ik al vervangen: bougies, luchtfilter, luchtmassameter, alle smeermiddelen zijn vervangen. Het olie verbruik is ook te verwaarlozen. 1 lambdasonde is vervangen in de garage, deze zou defect zijn volgens hun. Bij de garage weten ze het nu ook niet meer, want alles schijnt in orde te zijn. Groeten Henk
Laatste antwoord door xtra40, -
- 46 antwoorden
- 7,8k weergaven
Ik was al begonnen met te bezien of er belangstelling is voor een "Toeter-Xenoninbouwdag 2012". Zie hier: http://www.kiaclub.nl/topic/8608-pracht-van-een-wagen-maar-die-claxon/page__st__20 Nu die er dus blijkt te zijn lijkt het me overzichtelijker hier een “Belangstellingsregister” voor te maken. Geef ook even aan wat er ingebouwd moet gaan worden, of dat je komt voor ALLEEN de gezelligheid want dat kan ook! Ik ga er sowieso van uit dat iedereen die komt er OOK voor de gezelligheid is! Dat ga ik er dan ook bijzetten zodat we een inventarisatie krijgen. Hieronder de belangstelling tot nu toe: ( Waar een vraagteken bij staat weet ik (nog) niet van of ze mee ga…
Laatste antwoord door bigwade, -
Stekker ABS Pomp
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hallo Rio-ers, Omdat mijn abs lampje nog steeds brand wil ik de stekker van de pomp controleren op vocht, ik heb eens gelzen dat veel Carens' er last van hebben. Waar zit deze stekker,hoe moet ie los en kan ik er van bovenaf bij? Ik hoor het graag!! gr Marcel
Laatste antwoord door Crum, -
- 28 antwoorden
- 9k weergaven
Goedemiddag, Wie weet een handige plaats voor de lifehammer in de Picanto? Nu ligt hij nog in de kofferbak en dat is natuurlijk niet echt de bedoeling
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
Weet iemand wat het ongeveer kost om het klepdekselpakking van een Sorento 2,5 cdri 2007 te vervangen. De verstuivers moeten er af begrijp ik.
Zomerbanden.
door Ysie- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Maandag worden mijn Zomerbanden verwisseld. Ik hoop dat het niet te vroeg is?
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hoi. Ik heb een kia rio bouwjaar 2001. Mijn vraag: Bij de achterruit doet de ruitenwisservloeistof het niet. Om dit bij te vullen, is dat hetzelfde reservoir als voor de voorruit? Of zit er nog ergens een apart reservoirvoor de achterruit? zoja waar zit dat ding daan? Gr Frans
bougies vervangen
door lippy- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Heb een sportage uit 1999, 2 liter, 16 kleppen en op G3 nu wil ik de bougies vervangen. Nu hier mijn vraag, waar kan ik die vinden? De motor loopt onregelmatig bij het starten (op benzine) en bij het asselleratie, lijkt of hij op 3 poten loopt, bij hoge toeren loopt wel lekker. Nu zit te denken aan bougies te vervangen. Mvg Louis
Laatste antwoord door Crum, -
- 39 antwoorden
- 9,5k weergaven
Voor de techneuten. Kan iemand me helpen aan de PID instellingen voor de lambda sonde ten behoeve van Dashcommand? Ik heb alle instellingen, maar die van de lambda sonde herkent hij niet. Gr Alex
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 11 antwoorden
- 20,6k weergaven
Hallo, Ik heb vrijdag de picanto met alle packs gekregen maar kan zo vlug niet vinden hoe je de spiegelverwarming kunt aanzetten. Volgens de optie ljst zou dat wel aanwezig moeten zijn . alavst bedankt voor jullie reactie.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 4k weergaven
Hallo, In 2007 is er nog een nieuw model Cerato geIntroduceerd. Het koetswerk is volgens mij precies hetzelfde als het voorgaande model, en als ik op de website van autoweek naar de specificaties zoek kan ik ook geen enkel verschil ontdekken ten opzichte van het vorige model (2004 - 2007). Maar toch moeten er dingen gewijzigd zijn (airco? boordcomputer?) Weet iemand hier misschien welke zaken er bij het nieuwe model zijn aangepast/verbeterd? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
Laatste antwoord door Tampie, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Sinds kort heeft mijn Picanto de volgende storingen: 1. De centrale portiervergendeling werkt niet. Als ik de portieren ontgrendel/ vergrendel, dan gaat alleen die portier open/ dicht die met de sleutel bediend wordt. Met de afstandsbediening gaat alleen de bestuurdersportier open/ dicht (wat mij ook logisch lijkt, aangezien de motor in die portier is geplaatst). Het werkt ook niet als ik de achterklep met de sleutel bedien of de portieren vanuit de auto open. Ik heb de zekeringen onder de motorkap en dashboard gemeten en die zijn in orde. Ook heb ik de binnenbekleding van de bestuurdersportier open gehad, maar geen bijzonderheden tegen gekomen. Alles zag er mooi droog…
Laatste antwoord door Remie, -
Caravanspiegels
door marces- 9 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik ben nu 2 keer met de caravan en mijn Cee'd SW op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk. Beide keren ben ik mijn rechter caravanspiegel verloren. De 1e keer had ik redelijk goedkope spiegels, de 2e keer spiegels die een stuk degelijker en duurder waren. Beide waren de versies die je met rubber banden en klemmetjes op je spiegel plaatst. Het probleem bij de Cee'd is dat de spiegels taps toelopen en de daarop gemonteerde caravanspiegels op den duur er af trillen (en ook de lak van de spiegels beschadigen). Gelukkig belande de spiegels beide keren op de vluchtstrook van de peage. Stoppen was te gevaarlijk, dus ik moet weer op zoek naar nieuwe spiegels. Heeft iemand miss…
Laatste antwoord door halbie, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Kan iemand mij vertellen of je als je de taal van het systeem verandert van Engels naar Nederlands je dan de ingesproken contacten opnieuw moet inspreken? En is er inmiddels iemand die een zo compleet mogelijk lijstje met spraakcommando's heeft in Engels en Nederlands? Ik moet zeggen dat er een zeer uitgebreide handleiding bij de auto zit, maar dit is toch wat minimaal!
Laatste antwoord door verbaant, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo Allemaal, Ik heb een Kia Rio 1.25 superpack met navigatie besteld. Om goed voorbereid de auto te gaan besturen heb ik de handleiding doorgenomen. In de handleiding staat regelmatig " indien aanwezig" wat nogal wat vragen oproept aangezien de folder erg summier is. Bij het lezen komen er toch een aantal vragen naar boven en mogelijk dat iemand die kan beantwoorden. Heeft de Rio " follow me home" Kan je iPhone aangesloten worden (via de iPod aansluiting) en nog steeds gebeld worden via Bluetooth Als het signaal van de Smart key wegvalt, stopt de motor dan Heeft de Rio een lichtsensor (automatisch aangaan van de verlichting) Heeft de Rio een Regensensor Heeft de…
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 18 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hallo allemaal, Gisteren hebben we de knoop doorgehakt en een nieuwe picanto gekocht. Kun je zonder problemen hier zelf een trekhaak onder monteren ( heeft de picanto een canbus systeem?) Alle tips zijn welkom.
Laatste antwoord door weerderhof, -
Voorruitschade Venga
door JWP- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Toen ik gisterochtend op het parkeerterein van de REAL in Rhede in mijn Venga stapte zag ik een grote scheur in mijn voorruit rond om mijn spiegel. Bij thuiskomst gelijk de firma gebeld die zegt dat je bij ruitschade dag en nacht geholpen wordt. Dit blijkt echter niet voor ruitschade bij een KIA Venga te gelden. Eerst moet er een ruit en diverse andere zaken bij KIA besteld worden en naar Doetichem worden verstuurd. Als dat geregeld is wordt ik gebeld voor een afspraak, moet er op rekenen dat dat ook weer een dag of 3 gaat duren. Blij dat ik niet op vakantie ben en mijn auto niet elke dag nodig heb om grote afstanden te rijden. Verstuurd van mijn Transformer TF101 …
Laatste antwoord door Remko .me, -
ABS lampje brandt!
door Gast mjpw79- 6 antwoorden
- 8,4k weergaven
Ik heb een Kia Rio uit 2005 station model.(76.000 km op de teller) Hele fijne auto maar er blijft nu voortaan constant een ABS klampje branden op het dashboard! Voorheen was dit ook maar ging dan na een tijdje automatisch uit,nu niet meer, Wat zou dit kunnen zijn??En kan ik het zelf oplossen? Hoor het graag!! greetz Marcel
Laatste antwoord door Remko .me, -
Beste Mensen, sinds gisteren hoor ik er pas eigenlijk bij, hier. Ik heb me ergens sept. 2008 ingeschreven op dit forum om wat meer info over de Sportage te krijgen. Daar was ik soms wat ongedurig mee w.b. respons, excuus daarvoor. Niet voor niets, het was nl. een lastige keus een "vervanger" voor mijn Chevy Van, 5,7L V8-aut te vinden. Gas, geen gas, kosten, hoe is Kia eigenlijk en meer. Maar het kind is geboren en ze staat hier : KIA SPORTAGE XTRA (image_001) gebruik de pijlen onderin om meer te zien. Het is een Sportage XTRA geworden. De automatische clima en meer had ik niet nodig. De alulook van het middendeel dashboard vond ik lelijk en de XTRA had eigenlij…
Laatste antwoord door steamduck, -
Kia Trackster
door BaBaCC- 0 antwoorden
- 14,9k weergaven
Kia Trackster Concept maakt indruk Al een week lang plaagt Kia ons met de schetsen van de Trackster Concept. En nu men officieel het doek van ´the real thing´ heeft getrokken worden we niet teleurgesteld. Zeker niet zelfs! Uitgeklopte wielkasten, koelsleuven in de zijschermen, een grote gapende grille en een paar uitlaatpijpen geïnspireerd op de racerij laten een indruk van jewelste achter. Kia´s designstudio in Californië weet het nieuwe gezicht van het Zuid-Koreaanse merk door te vertalen naar een emotioneel lijnenspel. Rode accenten Het interieur straalt al evenzo spierballen uit. Dikke kuipstoelen bekleed met een combinatie van leer en Alcantara, rode accenten en …
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Kia K9-serie
door BaBaCC- 0 antwoorden
- 8,1k weergaven
Kia verbreedt horizon met K9 01.03.2012 Is de Optima Kia’s vlaggenschip? Think again. Zie hier het echte vlaggenschip van de Zuid-Koreanen: de K9 Kia maakte de laatste jaren grote stappen in Europa. Het dochterbedrijf van Hyundai scoorde in ons continent vooral dankzij haar compacte modellen als de Picanto, Rio en Sportage. Maar op de thuismarkt Azië is de standaard echter iets anders. Daar hechten de consumenten meer waarde aan status en beenruimte. En dat is precies de doelgroep voor de Kia K9. Kia K9-serie Onlangs ontvingen we de eerste levenstekenen van de nieuwe ster van Kia in onze digitale brievenbus. Het model gaat in Azië door het leven als K9 en moet conc…
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik heb een probleem met het audio systeem. Als ik de instellingen zoals, Bas, Treble e.d. naar wens heb ingesteld en het menu verlaat, houd hij de ingestelde waarden niet vast en moet ik deze telkens opnieuw invoeren. Als ik als optie Random All opgeef en tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een stick met mp3 bestanden toch een nummer vooruit wil, is de ingestelde optie ook vervallen en speelt het systeem vervolgens de nummers weer op alfabet af. Als ik de navigatie gebruik en de stembegeleiding start, valt het audio geluid helemaal weg. Erg hinderlijk als je in een situatie zit, waar veel ( spraak ) aanwijzingen noodzakelijk zijn, maar dan steeds ook het geluid van …
Laatste antwoord door Ysie,