Kia Modellen
-
- 14 antwoorden
- 12,5k weergaven
Ik wilde op mijn Sportage 1.6 een trekhaak laten zetten, of indien dit zelf te doen is zelf monteren. Hoe zit dit met de parkeersensoren? Zitten deze in de weg of is er rekening gehouden met een eventuele montage.
Laatste antwoord door Walsberg, -
- 10 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik wil graag een dashcam monteren in de auto. Het gaat om deze: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/DVRCAR24,10259,56645,264675.html Nu kan deze met een sigarettenaansteker plug worden aangesloten. Maar ik wil uiteraard geen kabel over mijn voorruit laten lopen. Ik wil die mooi wegwerken. De dashcam komt boven aan de voorruit net naast de spiegel. Maar waar kan ik 12V het beste en simpelste vandaan halen? Niet te ingewikkeld want zo erg technisch ben ik nu ook weer niet! Groet, vand.m
Laatste antwoord door vand.m, -
Merk Xenon
door KIa-Niels- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Welk Merk xenon raden julie aan: Pilot Pro lino Xenon Kit € 199,- Infinity Xenon Kit € 99,- HID Xenon Kit € 129,00 Anders (vernoem je merk + prijs) Alvast bedankt
Laatste antwoord door Derrek, -
6000K of 8000K
door KIa-Niels- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Welke kies jij Xenon kit 6000K of Xenon kit 8000K En natuurlijk welk merk PIlot's Of H.I.D
Laatste antwoord door Smart, -
Verbruik sp3 diesel versie. 1 2 3
door Ysie- 72 antwoorden
- 11,6k weergaven
Is het mogelijk om het verbruik van de dieselversie hier in te vullen. In het ander topic staan er meer benzine's. Het is onoverzichtelijk aan het worden.
Laatste antwoord door Sjölp, -
Phantom 17" los kopen
door J-J- 24 antwoorden
- 10,2k weergaven
Heeft iemand er wel eens aan gedacht om deze los te gaan kopen? Als dat tenminste mogelijk is want ik heb ze zelf nog niet gevonden namelijk. Via de dealer betalen we er namelijk een niet zo'n schappelijk prijsje voor (899,- voor de 17" phantoms + 399,- originele velgen/banden die je inlevert) is toch zo'n 1300,- dat je ff neertelt voor 17" velgjes. Ik vind het overigens erg mooie velgen en heb ze zelf ook besteld want ik vind ze er echt bijhoren, maar eigenlijk wordt je hier hard op ge-^$$%
- 11 antwoorden
- 16,6k weergaven
Beste mensen, ik heb onlangs een Parrot aangeschaft (beter goed investeren dan dure boetes betalen!). Nu wil ik graag weten of er mensen zijn met ervaring in het zelf inbouwen van zo'n systeem in de nieuwe serie Picanto's? Bij de gebruikershandleiding van de Parrot staat dat je naar de site moet gaan, en daar vind ik het bericht dat het systeem niet compitabel is met deze auto? Terwijl hij wel overal en nergens wordt ingebouwd zoals te lezen is op internet... Ben dus opzoek naar een schema waarin staat weergegeven hoe je de kabels aan moet sluiten op de ingebouwde radio van de Picanto.. En waar kan ik het middenconsole het beste loshalen? En wat vinden jullie de best…
Laatste antwoord door devilduckie, -
- 15 antwoorden
- 6,4k weergaven
Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben, De Rio is volgens mij vrij laag en raakt bij een lage snelheid soms zijn stripje onder zijn bumper. Ik heb her voornamelijk bij ons in de wijk, daar moet ik echt stapvoets over de drempels, daar waar andere auto's er geen last van hebben. Heb het ook als ik alleen in de auto zit, en zo zwaar ben ik niet. Bij het oprijden van een stoepje heb je het ook. Ik reed net bij mijn school van een stoep af, echt rollend en was het weer raak, dit keer echt goed hoorbaar. Het was druk en moest daar parkeren, doe dat eigenlijk nooit, maar toch. Een tweede vraag, kan het kwaad dat dit al drie keer gebeurt is, en soms heel zacht bi…
Laatste antwoord door RioTom, -
- 4 antwoorden
- 6,3k weergaven
hallo, Weet niet of dit gedeelte van het forum nog actief bekeken wordt, maar goed; niet geschoten is altijd mis. ik heb een sephia op het oog (2e auto voor ons gezin); zou mooi passen binnen de familiecollectie; Picanto, Cerato en Carens... van het weekend ga ik eens kijken denk ik; het is een 1.6 gtx, tenaamstelling 1996 maar volgens mij bouwjaar 1995 (als ik de gegevens van autoweek naast elkaar leg). 135.000 km op de teller, en laatste 5 jaar in bezit van dezelfde eigenaar. http://www.autowereld.nl/kia/sephia/1.6-gtx-394030/details.html zijn er bepaalde zaken om naar te kijken? van de verkoper begrepen dat bij 100.000 de d-riem is vervangen en met de laatste…
Laatste antwoord door Crum, -
- 5 antwoorden
- 8,6k weergaven
De batterij die in de contactsleutel zit is leeg. Aan de achterzijde kun je een schroefje losdraaien maar daardoor gaat deze nog niet open. DC 3V staat er op de sticker. Het is geen kliksleutel. Wie weet hoe deze te vervangen is? Is dit zonder tussenkomst van een dealer te doen?
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
ik kreeg vandaag mijn silver kleurige R.A.W lampen binnen voor in de koplampen en wilde deze dus even vervangen nou laat dat even maar weg om dat ik niet weet of iemand zelf ook een poging wil wagen of al heeft gewaagt dit zelf te doen heb ik maar wat fotos met me telefoon genomen om dit met jullie te delen zo dat jullie zijn voor bereid op wat gaat komen want het lampje gaat schuil achter een mooie ophang rek van de radiateur zie foto 1 en 2 om bij het lampje te kunnen komen staat in de gebruikers handleiding gewoon domweg demonteer de voor bumper en demonteer daarna de koplamp unit dit is niet helemaal nodig maar er moet wel het een en ander worden los gehaald bij…
Laatste antwoord door xtra40, -
Superpack Picanto
door joepnd- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Stel je bestelt de picanto met het superpack,hierin zit de climate control, kan je dan de airco weglaten?
-
kia klantenkaart
door JSA- 8 antwoorden
- 2k weergaven
op mij kia klantenkaartje staat dat ik 3 jaar pechhulpservice heb wereldwijd. de afloopdatum is 2013 staat erop. kan ik ervan uit gaan dat ik zonder dat ik bij de kia dealer het onderhoud pleeg deze garantie heb dan? wie o wie weet dit?
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Bij stilstaande wagen, als ik de rem indruk ( bij draaiende motor) kan ik de pedaal blijven indrukken. Ik voel druk gelijk wegnemen. De pedaal blijft maar dieper gaan. Tijdens normaal rijden voel ik niets maar bij iets ruwer remmen twijfel ik wel als de rem zijn druk blijft behouden. Kan iemand met een sp3 dit eens testen, bij stilstaande wagen natuurlijk. THx.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
mss reeds besproken maar staat zoveel op deze site....... kan mij iemand vertellen of de bediening van de schakelaars (knopjes of moet ik het noemen), bv telefoon - cruise - volumeregelaar enz enz, op het stuur verlicht zijn als het donker is. alvast dank
Laatste antwoord door Specialmade, -
snel total los
door riodriver- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Las een stukje in autoweek [my review] ik vind wel snel totall los http://www.autoweek.nl/autoreview/32322/kia-rio-12-cvvt-super-pack
Laatste antwoord door anke2304, -
Help, bij de garage weten ze het ook niet meer!
door Gast Warrior- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Kia enthousiasten, Help, bij de garage weten ze het ook niet meer!!! Mijn Kia Sorento 3,5 V6 uit 2004 verbruikt op het moment 1 op 3, dit kan toch niet normaal zijn. Het volgende heb ik al vervangen: bougies, luchtfilter, luchtmassameter, alle smeermiddelen zijn vervangen. Het olie verbruik is ook te verwaarlozen. 1 lambdasonde is vervangen in de garage, deze zou defect zijn volgens hun. Bij de garage weten ze het nu ook niet meer, want alles schijnt in orde te zijn. Groeten Henk
- 46 antwoorden
- 7,5k weergaven
Ik was al begonnen met te bezien of er belangstelling is voor een "Toeter-Xenoninbouwdag 2012". Zie hier: http://www.kiaclub.nl/topic/8608-pracht-van-een-wagen-maar-die-claxon/page__st__20 Nu die er dus blijkt te zijn lijkt het me overzichtelijker hier een “Belangstellingsregister” voor te maken. Geef ook even aan wat er ingebouwd moet gaan worden, of dat je komt voor ALLEEN de gezelligheid want dat kan ook! Ik ga er sowieso van uit dat iedereen die komt er OOK voor de gezelligheid is! Dat ga ik er dan ook bijzetten zodat we een inventarisatie krijgen. Hieronder de belangstelling tot nu toe: ( Waar een vraagteken bij staat weet ik (nog) niet van of ze mee ga…
Laatste antwoord door bigwade, -
Stekker ABS Pomp
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hallo Rio-ers, Omdat mijn abs lampje nog steeds brand wil ik de stekker van de pomp controleren op vocht, ik heb eens gelzen dat veel Carens' er last van hebben. Waar zit deze stekker,hoe moet ie los en kan ik er van bovenaf bij? Ik hoor het graag!! gr Marcel
- 28 antwoorden
- 8,8k weergaven
Goedemiddag, Wie weet een handige plaats voor de lifehammer in de Picanto? Nu ligt hij nog in de kofferbak en dat is natuurlijk niet echt de bedoeling
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Weet iemand wat het ongeveer kost om het klepdekselpakking van een Sorento 2,5 cdri 2007 te vervangen. De verstuivers moeten er af begrijp ik.
Zomerbanden.
door Ysie- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Maandag worden mijn Zomerbanden verwisseld. Ik hoop dat het niet te vroeg is?
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi. Ik heb een kia rio bouwjaar 2001. Mijn vraag: Bij de achterruit doet de ruitenwisservloeistof het niet. Om dit bij te vullen, is dat hetzelfde reservoir als voor de voorruit? Of zit er nog ergens een apart reservoirvoor de achterruit? zoja waar zit dat ding daan? Gr Frans
bougies vervangen
door lippy- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Heb een sportage uit 1999, 2 liter, 16 kleppen en op G3 nu wil ik de bougies vervangen. Nu hier mijn vraag, waar kan ik die vinden? De motor loopt onregelmatig bij het starten (op benzine) en bij het asselleratie, lijkt of hij op 3 poten loopt, bij hoge toeren loopt wel lekker. Nu zit te denken aan bougies te vervangen. Mvg Louis
- 39 antwoorden
- 9,2k weergaven
Voor de techneuten. Kan iemand me helpen aan de PID instellingen voor de lambda sonde ten behoeve van Dashcommand? Ik heb alle instellingen, maar die van de lambda sonde herkent hij niet. Gr Alex
Laatste antwoord door pica3deur,