Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 4,8k weergaven
Dag mede Picanto rijders, Ik ben zo´n type die op alles voorbereid wil zijn. Wat ik nu wil is voor alle verlichting buiten mijn auto (mist, leddag, grootlicht, dimlicht, richtingaanwijzer, remlicht etc etc) een reservelampjes in mijn auto hebben (en zekeringen). Ik heb begrepen dat nieuwe auto´s H7 fitting hebben, er staat helaas niks in de handleiding. Ik heb de behuizing van van mijn voorlicht geopend, de lampjes hebben twee fittingen, dit zou de H7 moet zijn. Echter als ik naar autoonderdelen sites ga wordt mij H1, H4 en H7 aangeboden. Ik ga dus steeds meer twijfelen... Kunnen jullie mij dan even helpen? Verder ben ik ook erg benieuwd watvoor extra/reserve ond…
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Voor hen die niet gezegend zijn met een inbouwnavigatie maar met een universeel los navigatiesysteem, heb ik voor bevestiging de volgende oplossing bedacht. Al eerder was de montage op het fotolijstje (bij de super pack uitvoering) gedemonstreerd. Ik heb echter een comfort pack, waarbij dit fotolijstje ontbreekt en hier, zeg maar een muntenbakje zit. Mijn Garmin navigatiesysteem wilde ik niet op de voorruit of op het dashboard (gezichtsbelemmerend). Daarom een houten mal gemaakt die precies past in dit muntenbakje. Bij de halfords een universeel montagestuk voor de Garmin gehaal (ook voor tom tom en andere merken beschikbaar) Deze gemonteerd op het houten malletje. Di…
Laatste antwoord door Presiozo, -
lamp vervangen.
door ivv- 9 antwoorden
- 12,6k weergaven
Beste kia rijders, hoe kan ik het beste een lamp vervangen van de koplamp links voor. ( aan de kant waar de accu staat).de kia rio sedan is uit 2004 . je kan daar echt moelijk bij komen. nu de auto twee weken in mijn bezit ,en hij bevalt goed. mvgr. ivv
Laatste antwoord door Jordan, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, Ik heb een lek met mijn koelvloeistof. Het expantievat heb ik vernieuwd, deze lekt niet. Ik kan gewoon rijden de temp loopt niet op. Indien ik de airco/verwarming uit zet lekt niets, als ik de unit uit zet begint het feest. Ik heb in een glas de vloeistof opgevangen en dat is absoluut koelvloeistof. De leidingen van en naar het expantievaatje zijn droog. Iemand ideen of ervaringen? ik ga morgen maar verder zoeken. gr. rinus
Laatste antwoord door xychix, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Zoals al meerdere leden hun Kia Venga ingeruild hebben zijn wij ook tot deze stap gekomen. Na een proefrit hebben wij een nieuwe Nissan Juke Acenta gekocht. Hij is op voorraad en als het meezit word hij deze week uitgeleverd Erik.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wij hebben vanmiddag onze handtekening gezet onder een koopcontact voor een Witte Sportage X-ecutive 1.6 GDI met Pluspack en daarbij onze bijna 2 jaar Venga 1.4 X-ecutive Steel Gray ingeruild. Daar de Auto bij de Dealer op voorraad is kunnen wij als alles goed gaat as Vrijdag al rijden. Jan Willem Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben in het bezit van een mooie KIA Rio oktober 2011. Helaas heb ik deze winter een flinke buts in mijn mooie 17 inch velg gereden. Weet iemand in de buurt van Amsterdam een bedrijf die deze mooi kan repareren, of mischien is het goedkoper om een nieuwe te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
Condens koplamp
door nos4- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Heb last van condens in rechterkoplamp van mijn sportage van 2011. Ben bij de garage geweest deze hebben foto's gemaakt welke worden opgestuurd naar kia. Zijn er meer mensen met deze problemen?
-
- 14 antwoorden
- 9,3k weergaven
Geachte Kia rijders. Ik kreeg vanmiddag deze storing op mijn display . Wie van jullie kan mij vertellen wat dat voor een storing is. Het gaat om een rio uit 2005 - 70000 km op de teller. Alle tips neem ik graag in ontvangst. MVG. IVV
Laatste antwoord door pas, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
http://www.kia-forums.com/3g-2011-rio/76332-shocking-build-quality-new-1-1-a.html ik vond dit op de usa club
Laatste antwoord door Stevie, -
gisteren zijn m,n achteruitrij sensors ermee gestopt. ja sensors zijn schoon op de bumper voordat hihi. vrijdag word er al naar gekeken en tevens m,n voetverwarming update uitgevoerd.
Laatste antwoord door dammie1, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wij hebben vanmiddag onze handtekening gezet onder een koopcontact voor een Witte Sportage X-ecutive 1.6 GDI met Pluspack en daarbij onze bijna 2 jaar Venga 1.4 X-ecutive Steel Gray ingeruild. Daar de Auto bij de Dealer op voorraad is kunnen wij als alles goed gaat as Vrijdag al rijden. oude Jan Willem Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Laatste antwoord door JWP, -
- 10 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik heb het niet terug kunnen vinden, dus vandaar mijn vraag. Weet iemand welke alarm klasse op de Rio zit? Bij mijn verzekering heb ik namelijk klasse 3 opgegeven, maar is dat wel zo... En misschien zit er weer verschil in de verschillende uitvoeringen?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 55 antwoorden
- 12k weergaven
Helaas geen positieve berichten, maar wel iets wat dit alles duidelijker maakt. Ik begreep wel dat de ringen als accessoires besteld konden worden. Er werd ook verwezen naar de productie, daar waar het blijkbaar eerder niet mogelijk was om bepaalde zaken te combineren, zijn ze daar nu wel in geslaagd. Er is geen recht op compensatie. De auto's die nu geleverd worden met privacy glass, zijn kostprijs net zo duur als die met solar glass. Kia NL zei mij; de super packs die eerder geleverd zijn, zijn juist uniek, want straks vind je geen Rio meer zonder privacy glass. Chrome ringen tellers Een verklaring van Kia Nederland betreffende de chroom ringen. Er is inderdaad beslo…
Laatste antwoord door RioTom, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Picanto gekocht, type 1.2 met comfortpack. De auto rijdt uitstekend ik heb nu 500 km gereden en het verbruik is tot nu toe 1:17. Wat wel opvalt is dat wanneer de motor warm is en stationair draait, lichtje tikken hoorbaar is in de auto, onder het rijden hoor je niks. De garage noemt het niet verontrustend, wanneer het erger wordt en duidelijker hoorbaar dan kunnen ze verder kijken. Heeft iemand van jullie dit ook met een Picanto 1.2 of wellicht 1.0? Ben reuze benieuwd! Groetjes
Laatste antwoord door artcev, -
clima vraagje
door rash- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb bij mijn picanto de clima staan op AUTO 20.5 graden en de A/C uit. Maar wat mij opvalt aan dit systeem is, dat wanneer ik de auto start (voor de 1ste keer op die dag) de clima meteen lucht begint te blazen door de ventilatieroosters aan de voorkant. En dat terwijl de auto koud is, het buiten een graad of 5 is, en de lucht die wordt geblazen dus ook koud is! Hebben jullie dit probleem ook? Bij m'n vorige auto begon het clima systeem, wanneer het buiten koud is, namelijk pas rustig te blazen als de motor even heeft gelopen en er dus ook warme lucht kan worden geblazen.
Laatste antwoord door rash, -
- 12 antwoorden
- 7,2k weergaven
Goedemiddag Mijn antenne van mijn sorento uit 2004 gaat niet meer helemaal omhoog van alles geprobeerd maar moet vervangen worden. Heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? om dit te laten en of dit evt zelf te doen is? mvg
Laatste antwoord door korento, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
zijn er dagrijverlichtingsetjes te koop die passen in de uitsparing waar normaal de mistlampen ingebouwd worden van de kia rio model 2004 ?
Laatste antwoord door xtra40, -
Velgen/bandenmaat
door Gast Jesse- 16 antwoorden
- 9,8k weergaven
Goedemiddag, Afgelopen maandag heb ik de Kia Rio 3-deurs besteld en ik ben hopelijk over +/- 6 weken een trotse eigenaar hiervan. De Rio wordt afgeleverd met 15 inch stalen velgen met wieldoppen en winterbanden. Mijn idee is om snel na levering andere velgen + banden te kopen welke ik zomers gebruik. 17 inch met bandbreedte 205 moet sowieso passen. Alleen nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met 18 inch en/of bandbreedte groter dan 205? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand de ervaring omtrent demontage van de voor bumper , zo ja tips zijn welkom. Gr.
Laatste antwoord door soomers, -
- 6 antwoorden
- 5,6k weergaven
Beste forumleden, Excuus als ik dit topic opstart als er al een is, maar ik zag even door de bomen het bos niet meer... En voordat ik verkeerde dingen ga bestellen wilde ik graag om jullie hulp vragen. Ik wil in mijn Kia Picanto 1.0 CVVT, bouwjaar 2011 en 5 deurs uitvoering met een Comfort Pack, nieuwe speakers plaatsen omdat de standaard niet volstaan. Nu weet ik alleen niet wat voor speakers hier in kunnen, ik zag al op de specificaties dat er zowel vóór als achter met de Comfort Pack speakers zitten, maar de grootte staat er helaas niet bij... Hebben jullie hier ervaring mee? Bedankt voor jullie meedenken, Gr Sonny
Laatste antwoord door bigmac, -
Levertijd Picanto?
door joepnd- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Weet iemand hier op het forum wat de levertijd is van de Picanto? Bij de dealer zeggen ze: "hij staat op de boot"
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik vind het prachtig dat ik in het donker de verlichting van de radio met knopje "dark" kan uitschakelen. Vind het alleen jammer dat de witte verlichting van KM teller etc niet dimbaar is. Mooiste zou zijn als je "'dark'' knopje inschakeld de overige verlichting op halve kracht zou gaan branden verbeter puntje kia of zelf op te lossen????
Laatste antwoord door phoenix2149, -
Iemand al ervaringen met vervangings luchtfilters ? Op mijn SP2 had ik een Green. Het kan tussen de oren zitten maar ik dacht dat het allemaal wat beter reed. Green heeft ze niet voor de SP3, K&N wel. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2451
Laatste antwoord door vand.m, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik rij nu bijna een jaar rond in mijn Picanto en wil er graag wat aan veranderen. Heel graag zou ik de spiegelkappen met richtingaanwijzer hebben maar heb geen idee waar ik die kan bestellen. Is er iemand die mij kan helpen aan een adres???? Groetjes Marian
Laatste antwoord door BaBaCC,