Kia Modellen
-
Geachte ........., Weet iemand wanneer de Picanto op LPG in Nederland verkrijgbaar is? M.vr.gr.
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
ik heb een picanto van 2008 en als je de schakelaar van de vooruitverwarming in drukt moet er een klein groen lampje gaan branden dat doet het niet meer en ook geen lucht bij het raam weet iemand of dat de schakelaar kan zijn
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zijn er mensen die een 1.4 hebben besteld. Ik zel heb begin jan. een 1.4 superpack met trekhaak besteld. Eerste levertijd stond op 20 weken. Vandaag ter oren gekomen dat het eind juni gaat worden. Zijn er meer mensen met zo'n levertijd?
Laatste antwoord door rightone, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vandaag (26-01-2012) Mijn KIA Venga ingeruild voor een KIA Soul Beat. Al die mankementen aan mijn Venga, ik begon het zo langzamerhand meer dan zat te worden! Ik ben in mijn leven nog nooit zo vaak bij een auto-dealer geweest voor mankementen aan een auto als bij de Venga. Gelukkig was ik met 7 jaar garantie. Ben benieuwd hoe de Soul gaat bevallen. Mijn vrouw vond hem in beginsel niet mooi, maar na een korte testrit en een goede inruilprijs was ook zij helemaal overtuigd dat dit hem moest worden. Wordt vervolgd
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Rio nog wel BPM vrij? 1 2
door Rio Rio- 26 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hoi Allemaal, Fijn een forum gevonden te hebben met allemaal liefhebbers! Wij zijn van plan om een nieuwe Rio aan te schaffen, is de mooiste kleur (WIT!), met alle opties en navigatie en schuifdakje. Wij schrokken nogal van de levertijd van 5!!! maanden, maar dit is op zich geen probleem. Waar we een vraag over hebben is het volgende: De dealer kon ons niet een garantie geven dat de auto voor 30-juni op kenteken gezet kan worden, wat dus het volgende inhoudt, zie link: http://www.berekenjeautokosten.nl/wegenbelastingnieuws/waarom-je-nu-een-belastingvrije-auto-moet-kopen.html Dan zou je Rio dus niet meer BPM-vrij zijn, maar moet je de volle mep gaan betalen...... Di…
Laatste antwoord door Rio Rio, -
Kan iemand zeggen of het mogelijk is om de beltoon die geprogrammeerd staat in de gsm Om die ook te horen in de wagen wanneer men opgebeld wordt.Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg steeds dezelfde beltoon in de wagen(waarschijnlijk ringtoon kia).Heeft iemand de oplossing? Graz luc1
Laatste antwoord door luc1, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft vorige week een Kia Picanto gekocht uit oktober 2008. Deze auto heeft een ingebouwde radio, prima ding, maar mijn vrouw wil graag een carkit ingebouwd hebben. Probleem is echter dat ik nergens kan vinden hou ik de ingebouwde radio eruit kan halen zodat ik aan de achterkant van de radio kom. Ik heb al de ventilatie-roosters erboven gedemonteerd, maar zie daar niet wat ik verder los moet maken om verder te komen. Ook het handschoenenkastje heb ik eruit gehad, maar ook daar kom ik niet verder. Kan iemand mij in de juiste richting helpen zodat ik bij de aansluitingen achter op de radio kom. Daarnaast lijkt het er ook op dat de USB aansluiting vo…
Laatste antwoord door Coolrunnings, -
Hoi sorento rijders, ik heb een vraag kun je de tussenbak van een fulltime 4wd ook anders uitschakelen of alleen door de zekering eruit te halen? bij mij gaan dan namelijk alle lampjes branden in het daschbord, alvast bedankt Groet Leo
Laatste antwoord door xychix, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, sinds twee weken ben ik eigenaar van de nieuwe picanto met 1.2 motor en airco, verder base. Ik heb nu de autoradio die deze week bij de aldi te koop was, met bluetooth voor handsfree bellen, ingebouwd. Verloop kabeltje gemaakt, € 60,00 voor de originele vindt ik wel erg duur, en geplaatst.Werkt erg goed. Nu wil ik dus de twee ontbrekende speakers in de achterdeuren plaatsen. De aansluiting tot in de deurstijlen achter zijn aanwezig. Mijn vraag is, hoe verwijder ik het raamkrukje, om de portierbekleding te kunnen verwijderen? En is het bekend dat er in de voorportieren ook tweeters geplaatst kunnen worden?
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 19 antwoorden
- 8,1k weergaven
Even een gedachten kronkel/brainstorming: Feit: De daglichtrijlampen zijn altijd aan of je kiest bewust voor de andere verlichting. Wat is de invloed van deze verlichting á 21watt per zijde = 42 watt totaal op het benzine verbruik? Is het dan lonend om vervangende LED verlichting hiervoor te plaatsen? Wie heeft daar een zinnig antwoord op? Ben
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 19 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Na bijna 4j tevreden met een Kia Pro_cee'd rond te rijden heb ik besloten om een Kia Rio te bestellen in de hoogste uitvoering. Alleen ben ik zwaar teleurgesteld in de overname van mij Kia Pro_Cee'd. Krijg amper 7200 euro. Nu is de vraag : Wat ga ik mogen verwachten van de Kia Rio? Buiten dat hij een beetje kleinder is dan Pro_cee'd weet ik het zo niet echt. Khoop alleziens dat ze iets aan de zwakke stabilisatorstangske hebben gedaan,want dat was wel de ziekte bij de Pro_cee'ds heb ik de indruk. Blijkbaar heb ik zowat de indruk dat bij de nieuwe Rio een goed werkende airco een probleem blijkt te zijn. Of ben ik hier mis in? Zelf heb ik een 1.4 CR…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 18 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Heeft iemand ervaring met het bagageafscheidingsrek dat KIA voor de Sportage III aanbiedt? En met welk model? Op de website (http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/Accessories/) staat tegenwoordig een andere model dan in de brochure die ik destijds heb gekregen. Het lijkt erop dat het model uit de brochure van destijds op de leuning van de achterbank wordt gemonteerd en dat links- en rechtsboven nog driehoekige gaten open blijven. Dat model lijkt me niet zo geschikt, maar misschien heeft iemand er toch positieve ervaringen mee. Misschien is dit afscheidingsrek niet meer te koop (de modelnummers zijn volgens mij hetzelfde gebleven). Weet iemand dat? Op de KIA-w…
Laatste antwoord door Scooby, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik had al eerder aangegeven een Rio uit Frankrijk gehaald te hebben maar dat topic is wat vervuild. Ik heb er nu bijna 1000km op zitten en wil graag mijn ervaringen delen. Daarna zal ik proberen bij elke volgende 5000km een update te doen. In de tussentijd zal ik foto's posten. Ik had trouwens de auto gekocht zonder een proefrit te doen. Maar eerst de specifieke kenmerken van mijn Rio (omdat hij niet te vertalen is naar een comfort/super pack): Wit 1.1CDRi 5-deurs 15" lichtmetalen velgen Supervision Instrumentenpaneel Bluetooth connectiviteit Gekoeld dashbord kastje Elektrische ramen Climate Control Cruise control Speed limiter Midden armsteun Getinte rame…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Al surfend liep ik tegen de onderstaande verkoopcijfers 2011 t/m november aan. De Sportage is de best verkopende SUV. 12 % van alle verkochte SUV's is een SP3 Samen met de ix35 van de moeder heeft Hyundai samen met Kia ruim 21% van deze markt in handen. De SP3 en ook de ix35 zijn een succes. En dat ondanks de leverproblemen en lange wachttijden ! (Maar de Nissan Qashqai doet het natuurlijk ook niet slecht.) De meest verkochte SUV / terreinauto in 2011 5.383Kia Sportage 4.544Nissan Qashqai 4.158Hyundai ix35 3.236Peugeot 3008 2.585Nissan Juke 2.502Volkswagen Tiguan 2.462Mitsubishi ASX 2.042Dacia Duster 1.975Volvo XC60 1.496Skoda Yeti Totale verkopen SUV / t…
Laatste antwoord door sennarob, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hebben meer Picantorijders dit gemerkt? Dat halverwege het intrappen van het koppelingspedaal een 'knak' hoorbaar en voelbaar is?
Laatste antwoord door betominice, -
Hallo, Ik ga een kia rio bestellen.. Heb "afgedwongen" om tweeters te laten plaatsen op kosten van de garage. Mijn vraag hebben andere dit ook gedaan en bevalt dit? Waar worden ze geplaatst en z
Laatste antwoord door Toshi, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Ik wil in mijn nieuwe Picanto een buitentemperatuurmeter inbouwen. Daarvoor zal de draad met sensor via het dashboard naar buiten geleid moeten worden. Wie kan mij adviseren welke plek daarvoor het best geschikt is, zonder gaten te boren etc...? Groet, Patrick
Laatste antwoord door Preston, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
goede dag ik wil onder mijn picanto van 2008 een trekhaak plaatsen ,maar voor dat ik er aan begin ben ik een beetje voorwerk aan het doen. weet er iemand waar alle bouten , schroeven en clips zitten en wat de volgorde is van eventueel dingen verwijderen, voor dat ik de bumper kan verwijderen bvd 1500vulcano
Laatste antwoord door Crum, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hoi allen, Misschien wel een leuk topic om met elkaar van gedachte te wisselen en voorbeeldfoto's te tonen op wat voor manier de leden de navigatie hebben geplaatst in de Kia Rio vanaf 2011 Zelf kwam ik twee Brodit clips tegen voor de nieuwe Kia Rio http://www.broditnederland.nl/contents/nl/d3766.html Rio 41
Laatste antwoord door Sander Dam, -
Hoi, wij hebben tot grote tevredenheid een Ceed SW. diesel. Het enige wat steeds gebeurd is dat het motorcheck lampje gaat branden.Dealer repareert en week later weer mis.Dealer vindt het vreemd dat het zo vaak gebeurt.Hij blijft goed rijden dus dat is het niet. Verder op onze navi CD zit een enorme kras, niet meer te gebruiken dus, weten jullie waar ik goedkope nieuwe kan halen? Groetjes Karin
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Ik heb een Kia Venga Brooklyn gekocht,maar weet iemand of het mogelijk is om er elektrisch inklapbaar buitenspiegels met geïntegreerd knipperlicht op te laten zettenen of het dan ook nog betaalbaar is ??? Ik hoor graag van jullie............. Ton
Laatste antwoord door gare aap, -
- 15 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, Ik zoek mensen uit België die samen met ons iets willen beginnen tegen KIA. Onze Carens heeft niks anders dan problemen met de versnellingsbak en koppeling. Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006. Volgens onze hersteller kan je dat zien op de ruiten. Volgens onze garagist is het een contstructiefout van KIA. We kregen 5 jaar garantie maar als het er op neer komt valt het buiten garantie. Het is een bekend probleem met de Carens, gelezen op allerlei fora. Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten, en er alleen voor staan, contacteer me dan via dit bericht en we gaan er dan samen werk van maken. Groeten, Filip
Laatste antwoord door PETER1979, -
- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb nu 2 maand een Sportage en tot nu toe bevalt hij uitstekend! Toch vond ik het tijd om een aantal dingen te wijzigen. Ben begonnen met led-staafjes te plaatsen als kentekenplaat verlichting. Dit is echt een wereld van verschil, ziet er zoveel beter uit en dat voor maar 6 euro! De standaard radio voldoet natuurlijk prima en is best een aardig ding, maar ja geen navigatie. Waarom dan niet meteen de standaard navigatie genomen? Ik vond de prijs van de auto al duur genoeg voor mijn budget. 1600 euro extra vond ik dan ook iets teveel van het goede. Heb nu voor 380 euro een 8" radio/dvd/navigatie ingebouwd. Dit apparaat bevalt heel goed. Het is echt een prachtig sc…
Laatste antwoord door sennarob, -
- 16 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste allemaal, In september heb ik mijn kia rio met superpack en 17 inch ligt metalen velegen aangeschaft en kon de half oktober afhalen. Inmiddels heb ik er al 4000 opzitten en kom tegen de volgende problemen aan Over hobbels een kraakje linksvoor Voetverwarming werkt niet Airco kan alleen uit via een manier wt al eerder is beschreven door mede kia rio rijders. Bij een lagere temperatuur brand er een sneeuwvlokje met een luide piep, dit zie ik nergens in de handleiding, iemand? Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de RIO, het rijd lekker en voel me er erg prettig in.
Laatste antwoord door Sjölp, -
Verbruik KIA Soul 1 2
door Patrick79- 26 antwoorden
- 11,4k weergaven
http://www.kiaclub.nl/gallery/showimage.php?i=382&c=3 Het gemiddeld verbruik van onze SOUL staat nu op 11,3km per liter. Er zij ongeveer 8000km's mee gereden. Ik ben benieuwd naar jullie idee
Laatste antwoord door bigwade,