Kia Modellen
-
Audio in de soul ? 1 2
door Peterrrrr- 30 antwoorden
- 6,9k weergaven
Ik rij voor mijn werk meestal in een Cee'd SW 1.6 en in een Soul 1.6 Xpect Cool. De Soul blijft me trekken maar vind er wat mindere dingen aan zitten tov de Cee'd SW ! Zo vind ik de audio
Laatste antwoord door Soul-Mate, -
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Wij hebben een Sorento uit 2004. Als we hebben gereden hebben de auto stil zetten en daarna uit, horen we achter het dashbord kastje het geluid van water stromen. Wie weet wat dit kan zijn, het gebeurt niet altijd, de invloed van het weer of temparatuur maakt niet uit.
Laatste antwoord door xychix, -
- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
En Wij gaan mee
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Op het internationale Kia forum kwam ik bijgevoegde posting tegen, waar Carens en Magentis van bepaalde data worden teruggeroepen ivm mogelijke problemen met de voor-airbags. Ben benieuwd of dit ook voor Nederland geldt.? AntonV, Den Haag terugroep airbag.txt
Laatste antwoord door Gert-, -
Levertijd Sorento
door RikK- 21 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi. Ik heb begin februari een Sorento besteld. Verwachte leverdatum eind mei. Het is nu bijna zover, maar tot mijn vebazing is er totaal niets bekend over de bestelling en is de verwachte leverdatum gewoon opgeschort naar juli. Zijn er soortgelijke ervaringen? Zijn er leden die kunnen delen hoe lang ze op hun Sorento hebben moeten wachten?
Laatste antwoord door bigwade, -
usa rio review
door riodriver- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
http://drivencarreviews.com/2011/10/2012-kia-rio-ex-5-door-hd-video-review/
Laatste antwoord door bigwade, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
beste mede rio rijders, ik heb er nu 700km op zetten en elke keer voordat ik start wacht ik een paar (tussen de 5 en 10) seconden voordat ik de motor start. Onder andere zodat de motor kan voorgloeien en ook andere lampjes uitgaan. MAAR wat ik nooit kon vinden op het dashboard was de 'voorgloei' indicator (dat spiraaltje) tot vandaag. En als ik de sleutel omdraai dan brand hij heel even en dan gaat hij weer uit. En mijn vraag is of hij bij de andere Rio diesel rijders ook zo kort aangaat? Ik praat echt over een fractie van een seconde. Als je knippert met je ogen (en echt zo kort), mis je het..... Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Toshi, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Er zullen inmiddels heel wat Sportage's 2.0 handgeschakeld rondtoeren. Er is al een topic aan geweid, maar ik heb nog nergens over een oplossing door KIA gelezen. Ik weet niet of deze er al is? Zijn er meerdere met dit probleem?
Laatste antwoord door zwafra, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
In de nieuwste Autovisie wint de Picanto het van de Up! en de Twingo. Op sommige punten is de VW beter maar overall vinden ze de Picanto leuker om te rijden en de Up! te duur. Daarom is de Picanto de winnaar. Toch leuk om te lezen dat ik een goede keuze heb gemaakt, de Up! was toen nog niet leverbaar.
Laatste antwoord door bigmac, -
Carkit Picanto
door wilsijts- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb een nieuwe Picanto met comfort en exterieur pakket. (zonder bleutooth radio dus) Ik wil hier mijn eigen carkit inbouwen. wie weet welke draad ik moet gebruiken om de radio te mutten bij een binnenkomend gesprek?
Laatste antwoord door wilsijts, -
Even een Sportage bouwen * Filmpje *
door Gast Timo0103- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Laatste antwoord door chrichri, -
De kogel is door de kerk.... mijn Pico en ik nemen afscheid van elkaar 1 2
door Gast Marcvane86- 32 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hoi allemaal, Afgelopen woensdag heb ik de kogel door de kerk gejaagd, Pico gaat weg na 3 maanden en ruim 8000 km trouwe dienst. Terug naar de dealer waar hij vandaan komt. Ben met de auto op zich tevreden maar het verbruik van de kleine "zuinige" motor is me toch wat te gortig. Met zijn grotere sterke broer van de dealer reed ik namelijk behoorlijk zuiniger. Nou is het niet allemaal droevig nieuws, want ik heb ook weer een nieuwe auto besteld. En neej, ik ga jullie nog niet verlaten want ik heb gekocht: Eenzelfde Pico maar dan met de 1.2 motor uitvoering Zaterdag 26 November moet ie klaar staan, als ie tenminste 21 november echt van de boot rolt. Dus mensen als…
Laatste antwoord door MauS, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Ben n bezit van Kia Picanto uit 2006. Sinds deze week heb ik het volgende probleem: Ik open het linker voorportier (rijderskant) met sleutel. Alle deurvergrendelingen schieten netjes omhoog, van slot af. Echter, aan de passagierskant (rechter voordeur) schiet de vergrendeling gelijk weer terug op slot. Hierdoor valt deze deur uitaard totaal niet meer te openen. Heeft iemand ervaring met dit probleem en wie kan mij adviseren wat te doen ? Bvd ! Gr, Rob.
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sorento ridders, Ik heb geprobeerd mijn 2010 Sorento 2.2 CRDi te laten tunen bij ZIP te Utrecht. Waste of time, hele middeg gewacht, de "software was te nieuw" geen ervaring ermee. "Development" zou het uitzoeken. Na maanden wachten en wat heen- en weer ge-email is het doodstil. Ander adres dan maar. Iemend met echt positieve ervaringen? Ik hoor het graag. Leonard
Laatste antwoord door Crum, -
voetverwarming
door riodriver- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
ik het begin en wat ik ook hier las .....geen voetverwarming zoals ook bij mijn rio. ennnn sinds vandaag werkt het ineens perfect. dus asje te veel vet ofzo waardoor het niet wil misschien.
Laatste antwoord door PasVanE, -
Krukaspoelie V6
door HansD- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Bij de koude start een wild krijsende V6, na een paar minuten verdwijnt het, de boel nagezien en kwam de spanner van de mulitieriem als verdachte in het zicht, vervangen, bij koude start nog steeds dat geluid, verder onderzoek blijkt de aandrijfpoelie van de multieriem de geest te geven. Er zit rubber tussen 2 metalen delen,en dat laat los ,dus ff een nieuwe bestellen, krijg ik later telefoon van de dealer, wordt niet geleverd. Er is een probleem met de poelie onderkend en wordt een verbeterde versie aangemaakt, leverbaar over 2 weken..!!!! Handig ..... ik zou op vakantie maar dat gaat ff niks worden, weet iemand of de poelie van de Hyundai Tuscon V6 dezelfde is? W…
Laatste antwoord door HansD, -
- 11 antwoorden
- 4,4k weergaven
Heeft er reeds iemand hier een werkplaatshandleiding gevonden van de Sportage 3 op het world wide web, ik heb er reeds ene tegengekomen, weliswaar een amerikaanse die te downloaden zou zijn voor zo'n 9 €, officiele Kia handleiding volgens de site, maar of deze betrouwbaar is?
Laatste antwoord door ErwinB, -
iphone houder
door Skoenoe- 22 antwoorden
- 5,6k weergaven
In mijn vorige auto (geen kia) had ik een brodit houder met pass through, wat ideaal was. Je kan kon eenvoudig je iphone (zelfs met case) er inschuiven, en het ding werd opgeladen, plus je iphone muziek werd aan de autoradio doorgegeven. Die auto heb ik toen verkocht inclusief de brodit houder. Nu heeft mijn picanto wel een ipod/iphone aansluiting, maar ik heb nog geen handige iphone houder met pass through. Iemand een idee welke houder goed is? Mijn eisen: - geschikt voor iphone met een case - pass through - geschikt voor iphone 3GS - Niet al te groot: ik wil de houder op een stuk hout schroeven welke in de koffiehouder geplaatst wordt Nice to have: - geschikt vo…
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo, Wij zijn zinnens ons, naast de Sportage, ook een Rio 1.2 (Lounge met climate pack) aan te schaffen. We gingen trouwens voor een Picanto naar de dealer maar toen deze ons een prijsvoorstel maakte voor de Rio kwam die plots op de voorgrond . Momenteel ligt de Suzuki Swift echter ook nog mee in de running (zijn vormgeving spreekt de toekomstige bestuursters erg aan ). Nu lees ik echter in verschillende testverslagen dat de standaard Hankook Kinergy-banden (185/65R15) van de Rio op nat wegdek ondermaats presteren en ze 'iets te enthousiast inrijden van een bocht afstraffen met vrij bruusk optredend onderstuur dat zich zelfs met gas terug nemen niet zomaar laat ophef…
-
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Beste forumleden, Gisteren heb ik mijn witte Pica 1.1 e-Collection, serienummer 00/38 van 09-2009 ingeruild voor een eveneens witte nieuwe Pica 1.2 5-deurs met Comfort- en Exterior Pack. Na al een financiële werelddeal gesloten te hebben met de dealer qua inruilprijs, tevens nog de middenarmsteun van de dealer gekregen. Komende vrijdag, 20-01, wordt de auto al afgeleverd. Ben benieuwd en wordt dus al weer mijn derde Pica. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaring. Groeten, BaBaCC
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, hoe zou het komen dat de verf afbladert van de buitenspiegels? Deze aan de bestuurderskant was al opnieuw herspoten onder garantie. Maar nu is het de passagierskant. Nu doet de garage moeilijk omdat ze zeggen dat ik de enige ben die dit voorheeft. Ze vroeg of we naar de carwash gaan, wij gaan max 1keer per maand naar carwash. we wassen 2maal de auto per maand zoals voorgeschreven in de handleiding. Ze doen navraag of deze spiegel ook onder garantie valt. Heeft iemand een gedacht hoeveel dit zou kosten om dit te laten herspuiten? mvg Kristof
Laatste antwoord door kristofke8, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Misschien ben ik beetje een zeikerd, maar de gordels van mijn picanto schieten niet echt terug bij het af doen, sterker nog, ik moet ze echt helpen. Als ik dat niet doe, dan is de kans groot dat ie beland tussen de deur. Ben ik de enige?
-
verbruik sorento 1 2
door chakib82- 33 antwoorden
- 18k weergaven
Hoi allemaal, Ik bezit sinds kort een kia sorento 2.4 uit 2003. Het is een heerlijke auto om te rijden. Ik ben benieuwd hoeveel die verbruikt op een een volle tank, door alleen in de stad te rijden. Is het normaal dat je op een volle tank ongeveer 400 km er mee doet. We van de week na 330 km gereden wat olie erbij gedaan. Mijn vraag is of dit normaal is voor een sorento, of moet ik toch rekening houden met het bekende sorento probleem. Ik hoor het wel jongens en dames. Chakib
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
hai, even een vraagje, onze auto mag eindelijk na maanden wachten voor de garantie naar de dealer. hij heeft redelijk wat roestplekjes die niet kunnen. nu zijn we een vervangende auto nodig omdat mijn man toch naar zijn werk moet. heb net even gebeld en het word een nieuwe venga allemaal heel mooi dus. maar, dit gaat ons dus wel geld kosten. waarom loopt dit niet over de garantie? heb een tijd geleden me suf gebeld omdat we toen 3 wk de tijd hadden en geen vervanging nodig waren. nu heb ik het eindelijk via de kia zelf voor elkaar gekregen dat de garage nu toch ineens tijd heeft en gaat het me nog geld kosten ook. vind dit eigenlijk niet zo fijn. mijn vraag dus of…
Een vraagje van deze kant. Als ik mijn gas los laat hoor ik een soort ratelend geluid. Het is niet hard. Zodra ik weer gas geef is het weer weg. Het heeft dus met het gas te maken. Heef hier iemand ook last van? Het is niet constant. Gr Yolanda
Laatste antwoord door JSA,